חבילת קידום אתרים – אילו חבילות קידום אתרים קיימות ומה מתאים לך

חבילות קידום אתרים

קידום אתרים הוא תהליך שמתאפיין בשונות גבוהה מפרויקט לפרויקט. הסיבה לכך, היא מצבו ההתחלתי של האתר מבחינת הקידום, שמשתנה מאתר לאתר, היכולת בפועל של בעל האתר לקחת חלק פעיל בתהליך הקידום, ורמת המורכבות של קידום האתר בסביבת התחרות שבה הוא פועל.

זאת הסיבה, שחבילת קידום אתרים הפכה להיות מוצר מבוקש בשוק קידום האתרים.

באמצעות חבילת קידום אתרים תוכלו לקבוע את המינון המדויק של העזרה שאתם זקוקים לה בתהליך קידום האתר, ולהתאים את הקידום לצרכים שלכם כבעלי עסק.

במאמר הזה אני רוצה לדבר על חבילות קידום אתרים, ולסייע לכם להחליט כיצד לבנות אותה בצורה חכמה, כך שתהפוך את תהליך הקידום של האתר לאפקטיבי ביותר. אז בלי להכביר במילים, בואו ניגש לרכיבים השונים הקיימים בחבילת קידום אתרים.

אילו רכיבים קיימים בחבילת קידום אתרים?

סביר להניח, שאם תבצעו התקשרות מול מקדם אתרים שיציע לכם חבילות קידום שונות לקידום האתר, מרכיבי הבסיס של החבילות יהיו כל אחד מאלה:

רכיב מספר 1: תוכן

תוכן הוא ללא ספק אחד הגורמים המשפיעים ביותר על תהליך קידום אתרים. תוכן הוא הסיבה שבגללה אנשים מגיעים אל האתר, ובהעדר תוכן איכותי, שנכתב באופן תדיר ומועלה לאתר באופן שוטף, קשה עד בלתי אפשרי מבחינתכם יהיה לקדם את האתר, על אחת כמה וכמה אם מדובר באתר שפועל בנישה תחרותית.

מה יכול מקדם אתרים להציע לכם בתחום התוכן במסגרת חבילת קידום אתרים?

יש לא מעט שיטות תמחור בנושא התוכן:

☑️ הראשונה היא גלובלית: אתם מעבירים סכום מסוים למקדם אתרים בכל חודש, והוא דואג לכל אסטרטגיית התוכן של האתר.

☑️ שיטה שניה תהיה תמחור לפי מילים. כך, למשל, תוכלו לרכוש חבילות קידום של 3000 מילים, ולחלק אותה למאמרי תוכן בהתאם לצורך שלכם.

☑️ אפשרות שלישית שעומדת לרשותכם היא רכישה של מספר מאמרים קבוע, שעוסקים בנושאים שונים. במסגרת רכישה זאת יסופקו לכם גם שירותי תיקון והגהה, ככל שידרש.

אופטימיזציה בחבילות קידום
חבילות קידום אתרים ותהליכי אופטימיזציה

רכיב מספר 2: אופטימיזציה

מרכיב האופטימיזציה בחבילת קידום אתרים בדרך כלל מתומחר לפי שעות. הסיבה לכך, היא שישנן אינספור פעולות שניתן לבצע באתר על מנת להתאים אותו לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש השונים.

☑️ החל מהתאמת התצוגה של האתר למכשירי מובייל

☑️ דרך בניה שיטתית של פרופיל קישורים פנימיים לאתר

☑️ טיוב היררכיית התוכן באתר

☑️ שיפור תגיות המטא באתר

☑️ טיפול באופטימיזציה של תמונות וסרטונים

☑️ סידור התוכן באתר בצורה נכונה ונעימה לעין

ועוד עשרות פעולות אחרות שיש לבצע באתר באופן שוטף – כל אלה יהיו כלולים בחבילת קידום אתרים שתוצע לכם.

מקובל יהיה לתמחר מספר שעות בודדות בחודש לצורך ביצוע אופטימיזציה באתר, אלא אם כן מדובר באתר גדול במיוחד – אז נדרשת עבודה מסיבית הרבה יותר.

קישורים בחבילת קידום אתרים

רכיב מספר 3: קישורים

קישורים הם אולי המרכיב שהכי קל לתמחר כחלק ממכלול חבילות קידום אתרים. קישורים אפשר לקנות, בעיקר ממגזינים ופורטלים שונים, אפשר להחליף קישורים, אפשר להוציא מנכסים דיגיטליים שמצויים ברשותו של המקדם, ואפשר לבנות תוך ביצוע שיתופי פעולה.

יש במקרה הזה שני סוגים של עבודה של המקדם, אותן הוא יתמחר באופן שונה: עבודת תיווך ועבודה של השקעת משאבים בטיוב נכסים.

הסיבה לכך שמחיר קישורים הוא גבוה יחסית, היא העובדה שעל מנת שהקישורים יהיו אפקטיביים צריך מקדם האתרים לטייב כל העת את הנכסים מהם יוצאים הקישורים האלו.

במקרה שהמקדם נדרש להשקיע משאבים בחיפוש אחר החלפות אפשריות של קישורים – הוא ודאי יתמחר עבורכם את העבודה הזאת.

אם המקדם ישקיע את זמנו בתיווך בינכם ובין מגזינים ופורטלים שמציעים רכישה של קישורים – הוא יתמחר את המרווח שאותו הוא מעוניין לקבל על עבודת התיווך הזאת.

💡 נהוג שעבור אתרים קטנים יחסית, חבילת קידום אתרים תכלול מספר קישורים בודדים בחודש (עד עשרה) ואילו עבור אתרים משמעותיים יותר, מספר הקישורים יכול להגיע לכמה עשרות בחודש.

רשתות חברתיות וחבילות קידום אתרים

רכיב מספר 4: פעילות ברשתות חברתיות

חלק אינטגרלי מכל פרויקט קידום אתרים הוא הפעילות המשלימה של עבודת הקידום. פעילות כזאת, לרוב מתבצעת באמצעות הרשתות החברתיות, והיא נועדה לאותת למנועי החיפוש, ולגוגל בפרט, שיש כאן מותג אמיתי שעומד מאחורי האתר.

הפעילות המשלימה באמצעות הרשתות החברתיות כוללת, בדרך כלל, ניהול דף או קבוצה בפייסבוק, עם העלאת תכנים שונים, יצירת שיח ברשת החברתית ועידוד של שיתופים ותיוגים.

💡 לא כל המקדמים מציעים את השירות הזה כחלק מחבילת קידום אתרים, והוא גם לא תמיד נחוץ, אך יש לא מעט מותגים שרואים באפיק הזה השקעה בנכס ועיבוי פרופיל הקישורים שמתקבל על הדרך.

רכיב מספר 5: יחסי ציבור

באתרים המשתייכים למותגים גדולים, חלק מפעילות הקידום ילווה בעבודת PR משלימה. עבודת יחסי ציבור יכולה לסייע בהעלאת המודעות של הצרכנים למותג, ולעודד חיפושים ישירים של שם המותג.

כאשר גולשים מחפשים בצורה ישירה אחר שם המותג, או פועלים לביצוע גלישה ישירה לאתר המותג – יש בכך משום איתות למנועי החיפוש בדבר הסמכות של אתר האינטרנט וההשפעה שלו בנישה שבה הוא פועל.

זאת הסיבה, שבאתרים המשתייכים לאתרים גדולים, אשר פועלים בסביבה תחרותית, מבוצעת עבודת PR משלימה, וזאת כדי להפוך את תהליך הקידום לאפקטיבי הרבה יותר.

איזו חבילת קידום אתרים מתאימה לך
חבילות קידום אתרים – איזו חבילה מתאימה לך

איך תדעו איזו חבילה מתאימה לכם?

בסופו של יום, תצטרכו לבחור בחבילת קידום האתרים שמתאימה ביותר לצרכים שלכם. כיצד תדעו איזו מן החבילות המוצעות לכם היא המשתלמת ביותר עבורכם? איך תצליחו לזהות איזו חבילה תסייע לכם לקדם את האתר בצורה האפקטיבית ביותר?

הנה כמה וכמה פרמטרים שיוכלו לסייע לכם במשימה הזאת:

המקצועיות שלכם

אם אתם פועלים בתחום בו נדרשת התמקצעות אמיתית על מנת לייצר תוכן בעל ערך מוסף אמיתי, לא בטוח שכדאי יהיה לכם לכלול בחבילת הקידום שאתם רוכשים השקעה מרובה בתוכן. הסיבה לכך, היא שהמקדם יצטרך למצוא אדם מיומן שיוכל לבצע מחקר איכותי ולכתוב תוכן מקצועי ברמה גבוהה – מה שסביר להניח ייקר בצורה משמעותית את חבילת הקידום.

לעומת זאת, אם אתם פועלים בתחומי הצרכנות, או תחומים אחרים שבהם לא נדרשת התמקצעת אמיתית כדי לייצר תוכן בעל ערך מוסף, סביר שתוכלו להשיג חבילות קידום משתלמות במיוחד מבחינת התוכן.

יצירת תוכן

עד כמה אתם יודעים לכתוב או ליצור תוכן

אם ניחנתם בחוש כתיבה מפותח, ויש לכם רצון לתרום לעבודת הקידום, תוכלו לוותר על מרכיב התוכן בחבילת הקידום שתרכשו, או לכל הפחות לצמצם אותו.

לעומת זאת, אם אין לכם מושג איפה להתחיל בכתיבה של מאמר איכותי שישאיר גולשים באתר, יסקרן אותם ויגרום להם להחליט שאתם בית העסק מולם הם מעוניינים להתקשר – חבילת קידום אתרים שתכלול מרכיב תוכן משמעותי תתאים לכם הרבה יותר.

האם אתם אנשים טכניים?

אם אתם אנשים טכניים, שלומדים מהר, תוכלו לבצע את עבודת הטיוב והאופטימיזציה של עמודי האתר בעצמכם, וכך להימנע מלרכוש בחבילת קידום האתרים שלכם גם את מרכיב האופטימיזציה.

לעומת זאת, אם טכנולוגיה מפחידה אתכם, ואתם בסך הכל מעוניינים לקדם אתר כדי לעשות עסקים – ריכשו במסגרת חבילת הקידום גם רכיב אופטימיזציה.

חבילת קידום לטובת האתר

מה מצב האתר בפועל?

למצב ההתחלתי של האתר עוד טרם עבודת הקידום יש משמעות גדולה להרכב החבילה שתבחרו.

אם האתר עשיר בתוכן, זוכה לפרופיל קישורים טבעי וגם בוצעה בו עבודת אופטימיזציה ראשונית, תזדקקו, ככל הנראה לחבילת קידום מצומצמת יותר לעומת זאת, אתרים חדשים, או אתרים שטרם עברו תהליך של אופטימיזציה – יזדקקו לרכיבים משמעותיים יותר במסגרת חבילת הקידום.

עד כמה יש לכם זמן ונכונות לשתף פעולה?

יכול מאוד להיות, שיש לכם את הידע או הכישורים ללמוד לקדם את האתר לגמרי בעצמכם, אולם אין לכם את הזמן הדרוש לשם כך (בכל זאת, אתם מנסים לקדם אתר עבור העסק שלכם, שדורש גם הוא את תשומת הלב שלכם).

במקרים כאלו, חבילת קידום אתרים שתכלול את כלל המרכיבים הקריטיים לקידום האתר תהיה חיונית מבחינתכם.

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן