קישורים יוצאים והתרומה שלהם לקידום אתרים

קישורים יוצאים ותרומתם לקידום האתר

כל מקדם אתרים מבין עד כמה חשוב פרופיל קישורים נכנסים איכותי לצורך קידום אורגני של אתר במנועי החיפוש.

אולם חלק לא מבוטל ממקדמי האתרים אינו מכיר בעובדה שקישורים יוצאים, כאשר הם בנויים במינון הנכון ובאיכות הנכונה, יכולים אף הם לתרום לא מעט לקידום האתר.

קישורים יוצאים והתרומה שלהם לקידום אתרים

למעשה, הרבה בעלי אתרים ומקדמי אתרים נמנעים מלהוציא קישורים מתוך האתר, מתוך מחשבה, שתהליך קידום האתר עלול להיפגע בשל כך.

הנה כמה מן הסיבות הנפוצות אשר מאפיינות את הגישה הזאת:  

מדוע נמנעים בעלי אתרים משילוב קישורים יוצאים?

לא מעט מקדמי אתרים סבורים שהטמעת קישורים יוצאים מתוך מאמרים יכולה להסב להם נזק במספר מישורים:

1. הורדת כוח מן העמוד

לכאורה, הגיוני יהיה לחשוב שכשם שקישורים יכולים להעביר כוח אל העמוד שאליו הם מפנים, כך הם יכולים להוציא כוח, או מיץ קישורים בעגה של מקדמי האתרים, מן העמוד.

הסברה שמונעת רבים מלהוציא קישורים היא שהוצאת קישור מעמוד תקטין את דירוג הדף ותפגע בנראות שלו בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות.

2. איבוד מבקרים באתר לטובת אתרים אחרים

מקדמי אתרים וכן בעלי אתרים חוששים לעיתים להטמיע קישורים יוצאים בעמודי האתר שלהם, בשל העובדה שהטמעת קישורים כאלה יכולה לגרום לגולשים לנטוש את האתר לטובת האתרים המקושרים, עובדה שיכולה להשפיע על הפאנל השיווקי כולו, ולפגוע בהמרות.

3. איבוד הקשב של הלקוח

אם הלקוח נמצא בתהליך של הכרת המוצר או השירות שאתם מציעים, ומתלבט האם לרכוש אותו, הוצאה שלו מן האתר באמצעות קישור יוצא, אפילו אם היא נעשית כחלק מתהליך המכירה, עלולה לגרום לאיבוד הקשב של הלקוח הפוטנציאלי למסרים השיווקים שלכם, וכתוצאה מכך, לפגוע, כמובן, במכירות.

4. ניתוב הזחלנים של מנוע החיפוש לעמודים אחרים

כאן החשש נוגע דווקא לזחלנים של מנוע החיפוש, שתפקידם לסרוק לאתר דפים ברשת המיועדים לאינדוקס. זאת הסיבה, שלא מעט מקדמי אתרים בוחרים להטמיע קישורים יוצאים החל מן הפסקה השניה והלאה, על מנת שלא להוציא את הזחלן מתהליך סריקת העמוד, כבר בתחילתו.

בסרטון הבא אני מסביר על היתרונות וחסרונות של קישורים יוצאים:

איך קישורים יוצאים יכולים לתרום בפועל?

למרות כל מה שציינתי לעיל, במאמר הזה אני רוצה לדבר דווקא על הדרך שבה קניית קישורים יוצאים יכולים לסייע לתהליך קידום האתר.

אז הינה הסיבות שבגללן כדאי יהיה לכם להטמיע קישורים יוצאים באתר:

1. לחזק את הקשר של האתר לנישה

כדי שמנוע החיפוש יוכל להתרשם היטב במה האתר שלכם עוסק, ואיזה מידע הוא יוכל למצוא בעמודי האתר השונים, לא די בכך שהוא סורק את העמודים השונים באתר. מנוע החיפוש עושה שימוש גם בקישורים הנכנסים והיוצאים מן האתר, על מנת ללמוד על הסביבה שלו: באילו נושאים עוסקים העמודים המקושרים מחוץ לאתר? האם הם מהווים הרחבה של הכתוב באתר עצמו? האם הם, למעשה, דוגמאות מייצגות של הנאמר? קורות חיים של כותב המאמר?

2. לשפר את חווית המשתמש (לא כל המידע חייב להופיע באתר)

באמצעות קישורים יוצאים יכול בעל אתר לבחור באסטרטגיית הצגת מידע חלקית למבקרים באתר. בצורה כזאת, הוא יכול למקד את הגולשים באתר אך ורק במסרים שהוא תכנן שיקבלו במהלך מסע הלקוח, ולקשר החוצה להרחבות נדרשות, ככל שהגולשים מעוניינים בהן.

3. להוסיף מידע קריטי שנחוץ לקבלת ההחלטה

לעיתים, על מנת שלקוח יוכל לקבל החלטה מושכלת להתקשר עם בית העסק לצורך רכישת מוצר או שירות, הוא זקוק למידע חיצוני מהימן, כמו השוואת מחירים, בבליוגרפיה, המלצות חיצוניות על המוצר ועוד. חבילת קישורים חיצוניים יכולים לאפשר לבעל האתר להשיג את המטרה הזאת, להמיר יותר לקוחות, להפוך את האתר שלו לרלוונטי, וכתוצאה מכך להקטין את שיעור הנטישה של הגולשים ולסייע למנוע החיפוש להבין שמדובר באתר איכותי.

4. לשדר למנועי החיפוש טבעיות

אתר שמכיל הרבה מאוד תוכן וכולל פרופיל קישורים נכנסים טבעיים בלבד, הוא אתר שעלול להעלות חשד מצד מנועי החיפוש השונים. על מנת לשדר טבעיות, רצוי יהיה שפרופיל הקישורים יכיל קישורים נכנסים ויוצאים מן האתר, וטבעיים ככל האפשר כמובן.

5. ללמד על הסביבה הטבעית של האתר

קישורים יוצאים יכולים ללמד את מנועי החיפוש על הסביבה שבה מסתובב האתר.

  • האם הוא מקשר לאתרים בעייתיים?
  • האם הוא מקשר לאתרים פרוצים?
  • לאתרים עם סמכות נמוכה?

הסביבה הטבעית שבה פועל האתר היא ללא ספק מאפיין חשוב בדירוג האיכות של האתר, וביכולת של האתר להתקדם בצורה אורגנית בדפי תוצאות החיפוש.

מה כדאי לקחת בחשבון בעת בניית קישורים יוצאים?

אם אתם מעוניינים להשקיע משאבים ביצירת פרופיל קישורים יוצאים איכותי באתר, כאלו שיוכלו לסייע לכם להתקדם בתוצאות השונות עבור שאילתות רלוונטיות במנוע החיפוש, כדאי יהיה שתקפידו על מספר כללים:

כלל מספר 1: גיוון אנקורים

שימוש בטקסט עוגן מגוון ובעי הוא חשוב לא רק בעת הבניה של פרופיל קישורים נכנסים, אלא גם בעת בניה של פרופיל קישורים יוצאים.

אל תעשו שימוש מופרז בביטויים מדוייקים משום שאז מנוע החיפוש עלול יהיה לחשוד בכם בביצוע מניפולציה על מנוע החיפוש באמצעות בניית קישורים לא טבעיים. הקפידו לשלב אנקורים כלליים עם אנקורים מדוייקים, אנקורים שמכילים את שם המותג, וגם כתובות אתר חשופות.

עוד קצת על אנקור טקסט ואיך עושים זאת נכון בסרטון הבא:

כלל מספר 2: הקפדה על יחס קישורים יוצאים לטקסט

אל תפריזו במספר הקישורים היוצאים ממאמר אחד. נסו לשמור על יחס סביר בין כמות המילים בטקסט לכמות הקישורים היוצאים ממנו. אם ממאמר של כמה אלפי מילים אתם עושים שימוש בשלושה קישורים חיצוניים זה סביר.

אם, לעומת זאת, כל מילה שניה שלכם מצויידת בקישור יוצא, מדובר במראה לא טבעי, שמזיק לחווית המשתמש, ובהחלט עלול להראות חשוד דרך העיניים של מנוע החיפוש. מיצאו את שביל הזהב שיאפשר לכם לעשות שימוש בקישורים יוצאים בהתאם לצורך ולהיגיון.

כלל מספר 3: הקפדה על מיקום הקישורים

כפי שציינתי קודם לכן, אל תמקמו את הקישור היוצא מן המאמר שלכם לפני הפסקה השניה במאמר. הסיבה לכך היא שאתם לא מעוניינים שהזחלן של גוגל יגיע על מנת לצאת באופן מיידי מן האתר.

זאת ועוד, מקמו קישורים יוצאים במיקומים שונים לאורך הטקסט, במקום שהוא ההגיוני ביותר והמאים ביותר לתוכן עצמו. אל תוציאו קישורים מאולצים, שברור שלא מוסיפים ערך אמיתי לגולש.

לסיכום

למרות שחלק לא מבוטל מבעלי האתרים ומקדמי האתרים נוהגים שלא להטמיע קישורים יוצאים בעמודי האתר השונים, הרי שלמתודה הזאת ישנם מספר יתרונות, ובהם חיזוק הקשר בין האתר לנישה שבה הוא פועל, שיפור חווית המשתמש, הוספת מידע קריטי לגולש שיתמוך בהחלטה עסקית שיקבל, לשדר טבעיות למנוע החיפוש ולסייע לו להבין באיזו סביבה פועל האתר.

אם אתם נפנים לבנות פרופיל קישורים יוצאים, הקפידו לגוון בטקסט העוגן של הקישורים, למקם אותם נכון בעמוד, ולשמור על יחס סביר של עמודי תוכן איכותי אל מול מספר הקישורים היוצאים.

מדריכים נוספים:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן