שיווק שותפים: האם שווה להיכנס לתחום והאם כדאי לבחור בקידום אורגני?

הרבה אנשים תוהים אם שיווק שותפים באמת שווה את זה? האם כדאי לבחור בקידום אורגני למטרה זו? או שאולי בכלל "שיווק שותפים מת"? – אז במאמר הבא אנחנו נענה לכם על כל השאלות האלו, יחד עם זאת… נקדים ונאמר ששיווק שותפים שווה את זה אם יש לכם את הכישורים הדרושים – ואתם צריכים לקחת בחשבון שצריך הרבה סבלנות והתמדה כדי ליצור הרבה תוכן ולבנות קהלים. 

הבעיה העיקרית היא שרוב האנשים עוברים לשיווק שותפים במחשבה שמדובר במתכון להתעשרות מהירה, אבל את האמת? זה לא, יחד עם זאת, אין ספק שמדובר בהשקעה מאוד משתלמת שתניב לכם הרבה רווחים בהמשך. 

אז בואו נבדוק מה הופך שיווק שותפים לאטרקטיבי, בפרט בקידום אורגני והאם באמת מדובר במקור הכנסה משתלם. מוכנים? אנחנו מתחילים…

שיווק שותפים

האם שיווק שותפים "מת"? 

לא. שיווק שותפים חי ומשגשג יותר מתמיד מכיוון שעסקים מוכנים לתת עמלות גבוהות למדי למי מצליח למכור או להמליץ על המוצרים/שירותים שלהם. מספר תוכניות השותפים בשנת 2021 היה גבוה מלפני עשר שנים מכיוון שיותר עסקים משתמשים במשווקי שותפים בכדי להניע תנועה לאתר/חנות הדיגיטלית שלהם. אם אתם לא מעודכנים בתחום…אז אתם יכולים להסיר את הדאגה הזו מליבכם, שיווק שותפים כאן בשביל להישאר. לידע כללי, כרגע התחזיות מראות ששיווק שותפים הוא ענף שהולך לגלגל כ 12 מיליארד דולר עד שנת 2022 והוא ימשיך לצמוח ב -10% בכל שנה.

 

האם שיווק שותפים זה קשה? 

כן ולא. שיווק שותפים קל מאוד לאנשי מקצוע מהתחום, זה יהיה קשה יותר למשווקי שותפים שרק מתחילים להכיר את התחום. משווקי שותפים חדשים בשנת 2021 נכנסים לשוק תחרותי ביותר בהשוואה למשווקי שותפים חדשים שהתחילו לעשות את זה בשנת 2010. 

עם זאת, שיווק שותפים הופך להיות קל יותר ככל שלומדים לעומק את התחום, מפתחים אסטרטגיות קידום נכונות וכשמתחילים לייצר הכנסה. ברגע שתלמדו את הדרך הטובה ביותר לייצר תנועה ותבחרו בנישה שעובדת, אתם תגלו ששיווק שותפים יכול להיות אפילו דבר מהנה. אתם יכולים לעבוד מספר שעות ביום ולהרוויח לא מעט כסף. 

 

כמה אפשר להרוויח בשיווק שותפים?

חשוב לציין כי סכום הכסף שאתם מרוויחים באמצעות שיווק שותפים תלוי ב 100% במאמץ ובהתמדה שלכם. עם זאת, באופן כללי אפשר לומר שמשווקי שותפים תותחים מרוויחים 5 עד 7 אלף דולר בממוצע לחודש – וזה רק אם אתם נכנסים לזירה הבינלאומית, שהיא קצת יותר מאתגרת, אבל גם משתלמת יותר. בארץ, הממוצע יכול לעמוד על כמה אלפי שקלים בחודש, וזה גם תלוי בנישה שבחרתם (האם היא משתלמת), האם יש לכם מספר אתרים בה אתם מבצעים את הקידום ועוד. 

זה יכול לקחת זמן עד שתתחילו להרוויח אתה סכומים האלו – ישנה עקומת למידה וכדי לעבור אותה מהר, אנחנו ממליצים לקחת איזה שהוא קורס יסודות שיוכל להכניס אותכם לעניינים מהר ולעזור לכם להימנע מטעויות של מתחילים. 

 

מהי "תנועה אורגנית" בשיווק שותפים?

תנועה אורגנית היא תנועה שמגיעה לאתר שלכם באופן אורגני. במילים אחרות, מבקרים מוצאים את דרכם לאתר שלכם, מבלי שתובילו אותם …בערך.

אם אתם רוצים לגרום לאנשים לבקר באתר שלכם, עדיין תצטרכו למצוא דרכים למשוך תשומת לב של גולשים וקצת לפתות אותם פנימה, אך עם קידום אורגני בהשוואה לשיטות אחרות אתם משלמים יותר עם הזמן שלך ולא עם הארנק שלכם. 

מטרת המשחק עם קידום אורגני היא להשיג חשיפה באופן טבעי, על ידי יצירת אתר שאנשים אוהבים להשתמש בו ובו הם יכולים למצוא את התשובות שהם מחפשים.

קבלת תנועה אורגנית איכותית מסתמכת כמובן על ביצועי SEO מעולים…זהו תחום ענק של שיווק דיגיטלי ואנחנו במאמר הזה ניגע בו רק על קצה המזלג. אבל אם נדבר בקצרה, SEO בעצם יוצר אתר שמספק את הבטחותיו לגולש ומכיל מילות מפתח שאנשים משתמשים בהן בחיפוש בגוגל. זה אמור להוביל לחוויית משתמש טובה יותר, להפחית אחוז יציאה מהדף וכתוצאה מכך – לשפר את הדירוג בגוגל ולדחוף האתר לראש תוצאות החיפוש. 

 

האם קידום אתרים באמת שווה את זה בשיווק שותפים? 

משווקים משקיעים הרבה זמן ואנרגיה בשימוש בSEO כדי לבנות זרם קבוע של תנועה אורגנית, אבל האם זה באמת שווה את זה?

התשובה היא, זה תלוי מה אתם רוצים להשיג, 

אבל ברוב המוחלט של המקרים, התשובה היא כן. 

 

איך נראה שיווק שותפים בSEO? 

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות שיווק שותפים בהיבט האורגני היא באמצעות בלוגים. בטח כבר יצא לכם לראות בלוגרים שמשוויצים בכמה כסף הם מרוויחים בזכות האתר שלהם, מה שהם מתכוונים זה בעצם כמה כסף הם הרוויחו באמצעות שיווק שותפים. 

איך עושים את זה? על רגל אחת…פתחו בלוג בנישה מסוימת ותתחילו לייצר תוכן בנושא. איזה תוכן? החל ממדריכים, סקירות מוצרים/שירותים, המלצות, מאמרים אינפורמטיביים ועוד. המטרה היא כמובן לבנות אמינות, כך שבכל פעם שגולש יקרא את הפוסטים שלכם – הוא יקנה את המוצר או השירות באמצעות לינק אפילייט, וכך אתם תקבלו את העמלה שלכם. 

נשמע פשוט?

אז כן, ההגדרה לא נשמעת מסובכת, אבל הביצוע יחסית כן. ישנם יותר מ -600 מיליון בלוגים ברשת, ובארץ יש כמה אלפים, מה שמציב תחרות קשה – יחד עם זאת, יש הרבה יותר גולשים באינטרנט, כך שבהחלט יש עם מה לעבוד. 

 

הנישה תקבע את ההצלחה שלכם בשיווק שותפים 

כמו שכבר הזכרנו, הצעד הראשון בשיווק שותפים דרך קידום אורגני זה מציאת הנישה שלכם, מכיוון שהיא תהיה הבסיס שלכם לכל מה שאתם עושים. העצה הטובה ביותר היא לבחור תחום שאתם בקיאים בו, כך שכבר תהיה לכם התחלה. 

נישה יכולה להיות כמעט כל דבר, אבל צריך לדעת לבחור נכון. אם תבחרו במשהו ספציפי מדי, תתקשו למצוא הצעות אפילייט לאתר שלכם. אם תבחרו במשהו רחב מדי – תתקשו להתמקד. 

לכן, הדרך הטובה ביותר לבחור את הנישה היא לעשות מחקר מעמיק ולנסות למצוא כמה נישות רלוונטיות, לשם כך – חשבו מחוץ לקופסה, תבדקו אם יש לנישה הזו קהל יעד וכמה מחפשים את זה בחודש (תוכלו לעשות זאת בעזרת אחד מכלי מחקר מילות מפתח). 

נניח שאתם מתעניינים בצילום. זו נישה טובה בגלל שיש לה קהל רחב והמון מוצרים זמינים. כנראה שבתור התחלה, אתם תחפשו את המצלמות הטובות ביותר לקידום. לאחר מכן, תוכלו גם להתחיל לחקור ציוד לצילום – עדשות, חצובות ואביזרים אחרים. תוכלו לקחת את זה עוד יותר רחוק ולהתחיל לקדם גם תוכנות עריכה, קורסים מקוונים, שירותי מסגור ועוד רבים אחרים. בכך תוכלו לאט לאט לבנות אתר צילום שמסייע למבקרים בכל שלב בדרכם. 

על ידי יצירת אתר שנשאר רלוונטי לנישה שנותן ערך לגולשים, אתם אמורים לראות את מספר המבקרים שלכם עולה וכך גם את הדירוג של בגוגל. זה לא יקרה בן לילה, אבל ההתמדה תשתלם.

 

יתרונות של שיווק שותפים בSEO

הנה כמה מהיתרונות העיקריים של שימוש בתנועה אורגנית לשיווק שותפים: 

#1 תנועה ממוקדת מאוד

ככל הנראה הדבר הטוב ביותר בתנועה אורגנית זה שהיא ממוקדת מאוד, הגולשים נכנסים לאתר שלכם בגלל שהם חושבים שיש לכם שם תשובה למה שהם חיפשו – ואם אתם באמת נותנים שם ערך, זה פוטנציאל ליותר קליקים על אפילייט לינק. 

#2 זה בחינם! 

טוב, כמעט בחינם. באופן תיאורטי תנועה אורגנית לא דורשת מכם תשלום, אבל יכול להיות שבמסגרת הקידום שלכם תצטרכו לשלם מעט כסף על קישורים או כותבי תוכן. ועדיין – בטווח הרחוק זה הולך להשתלם לכם מאוד וליצור הכנסה נוספת. 

#3 הרבה יותר קל בהשוואה לפלטפורמות אחרות 

נכון, SEO זה תהליך ארוך טווח, אבל – אם אנחנו נבחן את זה בהשוואה לפלטפורמות אחרות, תגלו שזה הרבה יותר קל. לדוגמה, כדי לעשות שיווק שותפים באינסטגרם, זה ידרוש מכם כמות גבוהה יחסית של עוקבים, ולא סתם עוקבים (אם חשבתם לרגע לקנות), אלא קהל אמיתי, איכותי שמעורב בתוכן שלכם באופן קבוע. זה אולי נשמע כמו משהו פשוט, אבל בפועל – זה מאוד מאתגר והצמיחה באינסטגרם יכולה להיות מאוד איטית. אותו דבר גם ביוטיוב – לא כולם מצליחים. לעומת זאת, בקידום אתרים כל עוד יש לכם את הידע והאסטרטגיה הנכונה, תוכלו להרוויח כסף משיווק שותפים. 

כמה מילים אחרונות, 

בכל הנוגע לשיווק שותפים, קידום אורגני זה דבר מדהים, אבל זה לוקח זמן. האם זה שווה את הזמן והאנרגיה שלכם? זה באמת תלוי בכם. אם יש לכם את הידע, נישה טובה ונכונות לעבוד – אז זה יכול להיות משתלם מאוד. 

יש לכם עוד שאלות בנושא? מוזמנים להשאיר לנו תגובה, נשמח לענות 😊 

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

קידום אתרי מג'נטו

קידום אתרי מג'נטו

מג'נטו היא פלטפורמת המסחר האלקטרוני הפופולרית ביותר עם קוד פתוח ברחבי העולם, ואין ספק שהיא בחירה מועדפת עבור אנשים רבים הודות לתכונות

קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה

בא לכם שיותר אנשים ימצאו את מותג האופנה שלכם באינטרנט אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל?   אם כן, קידום אתרים אורגני (SEO)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו