קידום עסקים קטנים – 7 אפשרויות לקידום עסק קטן בתקציב מוגבל

שיווק לעסק קטן הוא תהליך שיכול להיות מאתגר במיוחד. הסיבה לכך, היא שלרשות עסק קטן בדרך כלל לא עומד תקציב משמעותי, שמאפשר לו השקעה נבונה בערוצי שיווק שונים.

כאשר התקציב פחות משמעותי, יש פחות מקום להתנסות, ניסוי וטעיה, פחות מקום לטעויות, והרבה פעמים גם בחירה מאולצת והסתפקות בערוץ שיווק אחד ויחיד לעסק.

אז מהן האפשרויות שעומדות לרשות עסקים בעת הניסיון לבצע שיווק לעסק קטן? כיצד ניתן בעידן המודרני לבצע קידום עסקים קטנים?🤔

במאמר הזה אציג 7 עולמות תוכן של עולם השיווק הדיגיטלי, שכדאי לכל עסק קטן,עם תקציב מוגבל, להכיר.

קידום ממומן לעסקים קטנים

אופציה מספר 1: קידום ממומן בגוגל

האופציה המועדפת על רבים מן העסקים הקטנים בעת הבחירה בערוץ שיווק לעסק קטן, היא ערוץ הקידום הממומן.

הפעילות בערוץ הזה מתבצעת באמצעות הגדרת מודעת פרסום שתוצג לגולש בגוגל, אם זה ענה על סט מוגדר מראש של קריטריונים.

בפרט, הקריטריון המרכזי הוא ההתאמה של החיפוש שביצע הגולש לביטויים שהוגדרו וטורגטו מראש. על כל הקלקה שלגולש על המודעה במנוע החיפוש תצטרכו אתם, בית העסק, לשלם בהתאם לתמחור שקבעתם, וכן תנאים של ביקוש והיצע.

שיווק לעסק קטן באמצעות קידום ממומן בגוגל מייצר לבית העסק כמה וכמה יתרונות: ראשית, מדובר בערוץ פרסום מיידי.

מרגע השלמת ההגדרה של המודעה והקמת דף הנחיתה אליו יעבור הגולש עם ההקלקה על המודעה, לא אמורות לעבור יותר מכמה דקות או שעות עד שתתחילו לראות זרם של גולשים פוקד את האתר שלכם.

יתרון נוסף של קידום ממומן בגוגל הוא היכולת למצוא את הלקוח כאשר הוא מחפש אותך, ולמעשה להגביר את הסיכוי שתמירו את הלקוח בצורה הזאת.

קידום ממומן בגוגל יאפשר לכם להגדיר מילות מפתח שליליות, ולמעשה, להימנע מתנועה לא איכותית של גולשים, שסביר שתעסיק אתכם הרבה אבל תכניס לעסק הרבה פחות כסף.

כמו כן, תהליך קידום ממומן יכול לאפשר לכם לחקור תחומים חדשים שאליהם אתם מתכננים להיכנס, מבלי להשקיע משאבים רבים בקידום העסק בתצורות אחרות, אשר דורשות זמן, מאמץ ולא מעט משאבים.

קידום אורגני לעסק קטן

אופציה מספר 2: קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני הוא ערוץ שיווק לעסק קטן שמתמקד ביצירת תנועה איכותית של גולשים לאתר העסק. באמצעות הליך קידום אורגני, אנחנו מנסים לדרג את עמודי האתר שלנו גבוה ככל האפשר במנועי החיפוש השונים עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים.

היתרונות המרכזיים של ערוץ הקידום האורגני באים לידי ביטוי בכך שהוא מגביר את האמון של גולשים במותג עוד לפני שהם מגיעים אליו לאתר:

✔️ משפר את שיעורי ההמרה של גולשים
✔️ אינו דורש תשלום עבור כל הקלקה בנפרד
✔️ ממצב את בית העסק כאוטוריטה בתחום בו הוא פועל
✔️ זמין 24/7 לקהל הלקוחות
✔️ יכול לייצר ערך מוסף גבוה גם בעת השימוש במנועי חיפוש אחרים
✔️ מאפשר לבית העסק להיות מדורג גם על ביטויים בהם לא בוצעה ההתמקדות של בית העסק לפני כן.

קידום אורגני הוא תהליך שמאפשר קידום לעסקים קטנים באמצעות יצירת נכס דיגיטלי ממשי, שמשתבח עם הזמן, וניתן למכור, להשכיר אותו אותו לייצר ממנו לידים עבור בעלי עסק הפועלים באותו תחום, ואינם מעוניינים להשקיע זמן ומשאבים בתהליך שיווקי כזה.

לסיכום 2 האפשרויות הראשונות הנה סרטון שיבהיר את "המלחמה" בין הקידום הממומן לקידום האורגני⬇️

אופציה מספר 3: קידום ברשתות החברתיות

שיווק לעסק קטן יכול להתבצע גם באמצעות פעילות ברשתות החברתיות השונות. לרשות עסקים קטנים עומדים ערוצי פרסום שונים ומגוונים במגוון רחב של רשתות חברתיות.

היתרונות המרכזיים שבבחירה בערוץ הפעילות הזה הם:

✔️ היכולת לבצע פילוח ממוקד של קהל היעד
✔️ המחירים הזולים יחסית של פרסום
✔️ היכולת להפוך את הרשת החברתית לערוץ משלים או ערוץ הגילוי והחשיפה הראשונית של הלקוח הפוטנציאלי למוצר
✔️ האפשרות לבנות קהלי יעד מטורגטים בהתאם להלי יעד נוספים שעובדים היטב עם העסק ועוד ועוד.

חשוב לזכור, שבמקרים מסוימים, לא נוכל להמתין שהלקוח הוא זה שיחפש את המוצר או השירות שאנו מציעים, אם מפני שהוא כלל אינו מודע אליו, ואם מפני שבשגרה קשה מאוד למקד את תשומת ליבו של הלקוח בתחום הספציפי הזה.

זאת הסיבה, שפרסום ברשתות החברתיות יכול להתאים למי שנדרש לבצע שיווק בדחיפה, ולא להסתמך על הלקוח כמי שיזום את התהליך.

שיווק במייל לעסקים קטנים

אופציה מספר 4: שיווק באמצעות מייל

למרות הותק הרב של ערוץ המייל כערוץ שיווק עליו מתבססים עסקים רבים, היתרונות הרבים שהוא מייצר הופכים אותו לערוץ אפקטיבי במיוחד.

באמצעות הטמעת אסטרטגיית דיוור נכונה, יכולים עסקים לייעד מסרים שיווקיים לקהל היעד שלהם, לתזמן אותם לפי מועדים שבהם הסיכוי שהלקוח יפתח את המייל יהיה הגבוה ביותר, לנטר ולעקוב אחר פעילות המשתמשים ובכלל זה שיעור הפתיחה וההקלקה על קישורים בתוך המיילים השיווקיים, וביצוע של פעולות שונות בהתאמה, כמו העברת לקוח פוטנציאלי מרשימת תפוצה המביעה עניין מסויים לאחרת.

אחד היתרונות המרכזיים הנוספים של ערוץ המייל הוא היכולת של גולשים לשמר את המסר השיווקי כל עוד לא קראו אותו.

אופציה זאת מאפשרת למשתמשים שונים לצרוך את התוכן השיווקי בזמן שנוח להם, וכאשר הם יכולים לייחד קשב לנושא.

אופציה מספר 5: שיווק באמצעות תוכניות שותפים

עסק קטן יכול לשווק את המוצרים שלו גם באמצעות שימוש בתוכניות שותפים שונות. הרעיון הוא שבעלי נכסים דיגיטליים כאלו ואחרים, אשר פונים לקהל יעד דומה לזה של בית העסק, יוכלו להציע מוצרים (לעיתים בהנחה) של בית העסק ולהיות מתוגמלים על כך.

בתצורת עבודה זאת, כל הצדדים נהנים מיתרונות רבים: בית העסק יכול ליהנות מהגדלה של ההכנסות תוך הבטחה שהוא משקיע בשיווק רק כאשר זה מצליח לייצר מכירות.

השותף המשווק יכול לנצל את הנכס הדיגיטלי שברשותו להפקת רווחים נוספים, תוך אי נטילת סיכון.

הלקוח, מצידו, יכול להרוויח תוכן איכותי ומוצרים משלימים שיספקו לו פתרונות לצרכים השונים שלו. קידום עסקים קטנים באינטרנט יכול, אם כן, להתבצע גם באמצעות תוכנית שיווק שותפים.

אם אתם לא מכירים את העולם של שיווק שותפים, קבלו סרטון קצר שיסביר לכם את רזי שיווק שותפים:

אופציה מספר 6: קידום לוקאלי

עוד אפשרות שכל עסק קטן חייב לקחת בחשבון, על אחת כמה וכמה אם מדובר בעסק עם סניפים פיסיים, היא פתיחת פרופיל עסק בשירות גוגל לעסק שלי.

באמצעות הזנה נכונה ועקבית של פרטי העסק, כתובתו, דרכי ההגעה אליו, שעות הפתיחה, המוצרים והשירותים שהוא מספק ותמונות להמחשה, יכול בית העסק לדאוג לחשיפה חנמית של פרופיל העסק לגולשים אשר מחפשים שירותים שהעסק מספק כאשר הם נמצאים בקרבה גאוגרפית לעסק או כאשר הם מציינים מיקום רלוונטי.

עסק שיספק שירות מצויין יוכל ליהנות בפרופיל העסק שלו בשירות גוגל לעסק שלי גם מפרופיל ביקורות עשיר וחיובי, שיקדם אותו עוד יותר ויהיה חלק מתהליך שיווק לעסק קטן שברצונו להטמיע.

שילוב כל ערוצי השיווק יחד

אופציה מספר 7: שילוב כל ערוצי השיווק יחד

למרות שבפתיח ציינתי כי אחד האתגרים איתם מתמודד כל עסק קטן הוא תקציב מוגבל עבור שיווק העסק, אם לבית העסק קיימת האופציה לשלב בין מספר ערוצי שיווק, הוא יוכל לשפר באופן ניכר את אפקטיביות הקמפיין הפרסומי שלו.

כאשר גולשים נתקלים בפרסום אודות העסק שוב ושוב בערוצי שיווק שונים, הם נוטים להביע בו אמון גדול יותר. אחד האמצעים לשילוב מספר ערוצי שיווק יחד הוא רימרקטינג – הגשה מחדש של הצעות שיווקיות לגולש בערוצים שונים בהם הוא עושה שימוש.

כך, למשל, אנחנו יכולים להבטיח שבמסע הלקוח לא מתפספס בית העסק הרלוונטי.

אם גולש מוצא אותנו לראשונה באמצעות קידום ממומן בגוגל, נוכל להמשיך ולהציע לו באמצעות מועה שיווקית תוכן גם כאשר הוא יגלוש ברשתות החברתיות, יבקר באתרי מדיה גדולים ועוד.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

SEO לחנות חיות

קידום אתרים לחנות חיות

אם אתם מנהלים חנות חיות ומעוניינים לשווק אותה לקהל הלקוחות הרלוונטי לכם בערוצי הדיגיטל השונים, סביר להניח שאחד הערוצים ששקלתם להשקיע בהם

קידום אתרים ושיווק באינטרנט - כל מה שרציתם לדעת

קידום אתרים ושיווק באינטרנט

הנה עובדה מוזרה למדי: כאשר מדובר בנו, הצרכנים, אין כמעט מי מאיתנו שלא מחזיק ברשותו טלפון נייד חכם שמאפשר לנו לגלוש באתרי

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו