קידום אתרים מהיר – האם הוא קיים והאם זה אפשרי

אחד הצרכים המרכזיים של כל עסק שמשקיע משאבים בשיווק, בטח ובטח אם מדובר בשיווק דיגיטלי, הוא לראות תוצאות, ומהר.

בעידן שבו הרגלי הצריכה של הגולשים משתנים כל העת, עסקים חדשים קמים ונופלים, ובתקופה בה קל מאוד להקים עסק שמתופעל היטב גם בלי השקעה מסיבית, תוצאות שמגיעות כעבור זמן רב, רב מידי, הופכות להיות ללא רלוונטיות ועלולות לייצר עבור בית העסק יותר נזק מתועלת.

תחום קידום האתרים האורגני מתאפיין בדיוק במתח הזה. מחד, התוצאות המגיעות מתהליך הקידום האורגני הן התוצאות האיכותיות ביותר.

כאשר משתמש מבצע שאילתה במנוע החיפוש של התוצאות האורגנית (אלו שלא מסומנות כמודעה בצד התוצאה) מציפות תחושת אמון גדולה יותר ולרוב ימשכו את הגולש ללחוץ עליהן.

הפעולה הזאת של לחיצת הגולש על התוצאה האורגנית מייצרת לידים איכותיים ומדויקים יותר וכן אפשר להגיד בפה מלא שלידים המתקבלים מקידום אורגני הם לרוב בשלים יותר לבצע התקשרות מול בית העסק.

שיעורי הסגירה גבוהים יותר. שיעורי הנטישה קטנים יותר. היקף המכירות גדלים והסיכוי למכור שוב לאותו לקוח רב יותר.

קידום אתרים איכותי לוקח זמן
קידום אתרים איכותי לוקח זמן

מצד שני, תהליך קידום אתר למקומות איכותיים בדפי תוצאות החיפוש הוא תהליך שלוקח זמן, וקשה עד בלתי אפשרי להבטיח בו תוצאות.

הסיבה לכך טמונה בלא מעט סיבות ופרמטרים ביניהן: פעילות המתחרים, העדכונים התכופים המבוצעים במנועי החיפוש השונים, הרגלי החיפוש של הגולשים ועוד ועוד.

בהקשר הזה, נרצה לסקור במאמר הזה את הסוגיה, האם קידום אתרים מהיר הוא תהליך שניתן כיום ליישם בעסק, על מנת לראות תוצאות אורגניות בזמן קצר יותר.

האם קידום אתרים מהיר אפשרי?

האם קידום מהיר הוא אפשרי?

התשובה לשאלה הזאת היא כן. קידום אתרים מהיר הוא אפשרי. אלא שהמחיר של קידום מהיר במיוחד יכול לבוא לידי ביטוי באיבוד הנכס הדיגיטלי שצברתם.

תהליך קיום אתרים איכותי, כזה שמשאיר את הנכס רלוונטי למשך שנים, הוא תהליך אשר מבוצע באופן שיטתי ומחושב, ולא מנסה להאיץ תהליכים בצורה לא טבעית.

יש לא מעט מקדמי אתרים שנוקטים בטקטיקות כובע שחור, כמו הסתרת טקסט, ביצוע קלוקינג  (הצגת מצג אחד למנועי החיפוש והצגת מצג אחר לגולשים), דחיסת מילות מפתח, שימוש בתוכן משוכפל, קניית קישורי ספאם באיכות נמוכה ועוד ועוד טקטיקות שונות.

לטקטיקות האלו, על אף שהן עשויות לסייע בטווח הקצר לבית העסק לשפר את הנוכחות שלו במנועי החיפוש השונים, יש גם תאריך תפוגה.

כאשר מנועי החיפוש השונים מגלים שבאתר מסוים נעשה שימוש בטקטיקות הלו, האתר יכול לספוג ענישה ידנית, שבמהלכה יחווה האתר פגיעה בדירוגים, הסרה מן האינדקס, וגם יאלץ להתחיל תהליך שיקום ארוך ומשמעותי, שבסופו, בסבירות גבוהה, הוא לא יחזור למיקומים המקוריים שלו.

אז בכל זאת, בפוסט היום, נרצה להסביר מדוע תהליך קידום צריך להיות מבוקר ומחושב ולא תהליך קידום אתרים מהיר.

בלי להכביר במילים, הנה כמה סיבות לכך שתהליך קידום איכותי לא יהיה מהיר מאוד:

בחינת איכות התוכן על ידי מנועי החיפוש

למנוע החיפוש לוקח זמן להבין שהתוכן באתר איכותי יותר ביחס למתחרים

איך יודעים שתוכן המצוי באתר הוא איכותי יותר ביחס לתכנים אחרים קיימים, באתרים מתחרים? האם תוכן ארוך יותר הוא בהכרח תוכן איכותי יותר? האם מנועי החיפוש יכולים להעריך מחוות בתוך הטקסט כמו שילוב של הומור, רגשות, הנעה לפעולה, חלוקה נכונה של הטקסט למקטעים שניתן לעכל יותר בקלות ועוד?

כאשר מנוע החיפוש בוחן איכות של טקסט הוא עושה שימוש בשורה ארוכה של פרמטרים טכניים, כמו איכות הכותרות וכותרות המשנה, ההתאמה שלהן לשאילתות שמבצעים גולשים במנוע החיפוש, צפיפות מילות המפתח ועוד, וגם בשורה ארוכה של פרמטרים שאינם ישירים, כמו ביקורות, מידת שביעות הרצון של גולשים שקראו את הטקסט, כמה מן הגולשים שקראו את תוכן האתר ובחרו לצאת מהאתר, חזרו למנוע החיפוש והמשיכו לתוצאות החיפוש הבאה, מידת השיתופים של התוכן ועוד ועוד.

בעוד שסוג הבדיקות הראשון יכול להתבצע באופן מיידי, כאשר מנוע החיפוש מאנדקס את העמוד הרלוונטי, הרי שסט הבדיקות השני תלוי בכמות המידע שיכול מנוע החיפוש לקבל מנתוני השימוש השוטפים של הגולשים.

שיפור חווית המשתמש

מדידת חווית המשתמשים לוקחת זמן

מהי חווית משתמש? האם מהירות הטעינה של עמודי האתר השונים היא חוויית משתמש? ובכן, מהירות המעבר וזמן טעינת העמודים באתר, חווית משתמש מתייחסת לאוסף גדול של פרמטרים.

חווית משתמש מתייחסת לאופן בו מסודר האתר, לעיצוב ולנראות שלו, ליכולת לנווט בין עמודי האתר השונים ביתר קלות, ולאתר את המידע המבוקש במהירות, לאופן שבו אמצעי הקלט באתר מסודרים ומתאימים לסוגי התכנים השונים, לאפשרות לבצע חיפוש, סינון, מיון ועוד כשכל אלו, מטרתן לשפר את איכות הגלישה של המשתמש וכמובן החוויה של הגולש.

בחינת הביקורות

הבנה מעמיקה של פרופיל הביקורת על האתר לוקחת זמן

אחד מן הכלים שעשויים לסייע למנועי החיפוש להבין עד כמה איכותי מותג של בית עסק ועד כמה הוא מהווה אוטוריטה בתחומו, הוא בחינה מדוקדקת של פרופיל הביקורות שלו.

ביקורות יכולות להעיד הן על כמות הלקוחות שבית העסק הזה משרת והן על רמת שביעות הרצון של גולשים מבית העסק הזה.

קידום אתרים מהיר כולל בדרך כלל טכניקות שמטרתן לשלב ולהבליט ביקורות פיקטיביות חיוביות על בית העסק, במטרה לשפר את הנראות שלו מעל גבי דפי תוצאות החיפוש.

אלא שמנגנונים שונים שאותם מפעילים מנועי החיפוש עלולים לייצר תובנות לגבי המהימנות של אותו פרופיל ביקורות, ולפגוע בטווח הארוך בדירוגים של בית העסק בדפי תוצאות החיפוש.

פרופיל ביקורות טבעי על בית עסק הוא מרכיב שנוצר לאורך זמן, בצורה מדורגת ולעיתים איטית. הוא קשור קשר ישיר בכמות התנועה לאתר וכן בכמות הלקוחות שבוחרים להתקשר מול בית העסק זאת הסיבה, שתהליך קידום אתרים מהיר הוא תהליך שצריך לקחת בחשבון את הטבעיות של פרופיל הביקורות שנוצר לבית העסק.

הפעילות בערוצים משלימים לוקחת זמן

מדידת ההשפעה של הפעילות בערוצים משלימים לוקחת זמן

פרמטר נוסף שמאפשר למנועי החיפוש ללמוד לא מעט על מידת ההשפעה של המותג בנישה שבה הוא פועל, הוא הבאז שמייצר המותג ברשתות החברתיות.

מותג שכמות המצטרפים לדפים העסקיים שלו עולה באופן מתמיד, שזוכה לשיתופים רבים, תיוגים רבים, ומייצר שיח אמיתי – הוא מותג בסבירות גבוהה יותר ייצר לעצמו סמכות – פרמטר שהוא לכל הדעות קריטי בהקשר של קידום אתרים.

זאת הסיבה שתהליך קידום אתרים מהיר הוא תהליך מורכב כל כך: קשה לזייף לאורך זמן, פעילות אנושית אמתית ברשתות חברתיות שונות.

כמות התוכן ביחס לכמות הקישורים

מדידת קורלציה בין כמות התוכן האיכותי שנוסף לאתר לכמות הקישורים החדשים לוקח זמן

כל מי שעוסק בקידום אתרים יודע שלקישורים יש השפעה ישירה על הסיכוי לקדם את האתר, בטח ובטח אם מדובר באתר שפועל בזירה תחרותית.

אלא שיצירה של פרופיל קישורים בעצמה לא יכולה להתבצע בחלל ריק. לקישורים חיצוניים המפנים לאתר צריכה להיות סיבה טובה להפנות לאתר.

זאת יכולה להיות פיסת תוכן חדשה, פורמט חדש ומרענן של תוכן קיים ועוד ועוד.

כדי להבין שפרופיל הקישורים הוא טבעי, נדרשים מנועי החיפוש להבין את הקשרים בין האתרים המקשרים למקושרים, ולהבין גם את הנסיבות שבגללן התקבל הקישור

גם משימה זאת דורשת זמן ומשאבים ממנועי החיפוש, ולכן היא מקשה על ביצוע קידום אתרים מהיר.

מדידת העקביות של איכות האזכורים לוקחת זמן

לא רק קישורים קשורים בתהליך קידום אתרים מהיר. גם אזכורים הם חלק מן המשחק. אזכורים הם למעשה מקומות ברשת בהם מצויין שם המותג ללא קישור נלווה.

לאיכות ועקביות המידע באזכורים שונים המתקיימים ברשת יש תרומה מסוימת לתהליך קידום אתרים.

אלא שאזכורים כאלו, נוצרים בדרך כלל על ידי משתמשים באופן טבעי, ולכן, פעמים רבות, קשה מאוד לזרז את התהליך הזה ועדיין לשמור עליו טבעי.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

SEO לחנות חיות

קידום אתרים לחנות חיות

אם אתם מנהלים חנות חיות ומעוניינים לשווק אותה לקהל הלקוחות הרלוונטי לכם בערוצי הדיגיטל השונים, סביר להניח שאחד הערוצים ששקלתם להשקיע בהם

קידום אתרים ושיווק באינטרנט - כל מה שרציתם לדעת

קידום אתרים ושיווק באינטרנט

הנה עובדה מוזרה למדי: כאשר מדובר בנו, הצרכנים, אין כמעט מי מאיתנו שלא מחזיק ברשותו טלפון נייד חכם שמאפשר לנו לגלוש באתרי

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו