איך בוחרים חברה לקידום אתרים ואיך נדע שהיא מספיק מקצועית?

איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

אחת הדילמות איתן צריך להתמודד כל בעל עסק שמפעיל אתר אינטרנט ומעוניין לקדם אותו בגוגל, היא מול מי כדאי לו להתקשר לצורך ביצוע פעילות הקידום. בשוק יש לא מעט חברות שמציעות שירותי קידום אורגני ועוד יותר מכך פרילנסרים מקצועיים יותר ופחות שישמחו לבצע עבורכם את פעילות הקידום.

אלא שבפועל, פעילות קידום אתרים שמבוצעת בצורה לא מקצועית עלולה שלא רק להוביל לדריכה במקום של האתר, אלא גם לפגיעה ממשית בדירוגים שלו, עד כדי ענישה ידנית של גוגל כנגד האתר והוצאה שלו מן האינדקס. זאת הסיבה שחשוב עד מאוד לדעת היטב במי אתם בוחרים למשימת קידום האתר שלכם, ועד כמה אתם יכולים לתת בו אמון.

אז במאמר הזה ריכזתי 8 קריטריונים שצריכים להנחות אתכם כאשר אתם מתקשרים מול חברה לקידום אתרים, בין היתר, על מנת להבין שהיא פועלת מולכם בצורה מקצועית. בואו נתחיל.

קריטריון מספר 1: ניסיון מוכח

כידוע, עם הביקוש, מגיע גם ההיצע. המעבר המואץ של חברות לפעילות בזירות הדיגיטל, בין היתר על רקע מגפת הקורונה והנחיות הריחוק החברתי, יצר ביקוש גדול של חברות שהנוכחות הדיגיטלית שלהן הייתה חלשה, לשירותי קידום אורגני.

יותר ויותר ספקי שירותים בתחום זיהו את הביקוש הזה והרחיבו בצורה משמעותית את השירותים המוענקים בתחום.

אלא שלא כל מי שהחל להציע קידום אורגני עבור בתי עסק, באמת גם צבר את הניסיון הדרוש לשם כך. ריבוי ספקי קידום האתרים יצר מצב שבו ספקים חדשים צוברים את הניסיון שלהם על חשבון לקוחות שהעבירו את הפעילות שלהם לראשונה לדיגיטל ולא ידעו למה לצפות.

יתרה מכך, חלק מן הספקים החדשים לא הכירו מקרוב ועל בשרם את עדכוני פנדה ופינגווין, ונוקטים בטקטיקות כובע שחור בעייתיות, שעלולות לסבך את קהל הלקוחות שלהם בעתיד.

קריטריון מספר 2: ממליצים

גם אם נראה לכם שפניה אל ממליצים בבקשה לקבל חוות דעת היא עסק אבוד מראש, שהרי בית העסק יכול להפנות אותנו לכל אחד, ואין לנו דרך באמת לאמת את הזהות שלו, בטח ובטח כשהוא לא חייב לנו שום דבר, אז הדברים לא באמת עובדים כך.

באמצעות שיחה קצרה עם הממליץ כביכול, תוכלו להבין ראשית האם הספק שהעביר לכם הצעה לקידום אתרים הוא אמין, ובאמת סיפק שירותים לקהל הממליצים שציין. בשלב השני, תוכלו לשאול על היתרונות שבעבודה עם הספק, וגם על הצדדים הפחות טובים שבהתקשרות עימו. הסבירות היא, שאם הממליצים הם אמיתיים, משהו בטח יצוץ, ויאפשר לכם להעריך את כדאיות ההתקשרות עם ספק קידום האתרים מחדש.

ובכלל, כמות רבה של ממליצים רבים מעידה לא רק על שביעות הרצון של הלקוחות, אלא גם על כמות העבודה שבה התנסה הספק, ומידת ההיכרות שלו עם תחומים שונים.

קריטריון מספר 3: שיטת עבודה

כאשר אתם שוקלים האם להתקשר מול חברת קידום אתרים, אל תתביישו לשאול מה בפועל מבצעת החברה על מנת לקדם את האתר שלכם. האם יש לה תוכנית סדורה? האם יש לה שיטת עבודה מוכחת?

בקשו מנציג החברה איתו אתם משוחחים לתאר לכם את תהליך הקידום, ובכלל זה כיצד החברה מבצעת ניתוח של סביבת התחרות? מי אחראי על ייצור התוכן? כיצד החברה פועלת על מנת לבנות את פרופיל הקישורים לאתר? מה בדיוק תבצע החברה בשלב האופטימיזציה של האתר לדפי תוצאות החיפוש?

מרכיב חשוב שכדאי יהיה לסגור טרם ההתקשרות הוא מי מבצע את העבודה בפועל. האם החברה מספקת לכם המלצות ועליכם לפעול יחד עם צוות התחזוקה של האתר לביצוע השיפורים השונים? האם החברה מבצעת בפועל את התהליך, כולל עריכת עמודי האתר היכן שנדרש?

האם יש לוחות זמנים שבהם מתחייבת החברה לעמוד?

איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

קריטריון מספר 4: האם הסנדלר הולך יחף?

פרמטר חשוב לא פחות שכדאי להסתכל עליו לפני שבוחרים להתקשר מול חברת קידום אתרים, הוא עד כמה איכותית עבודת הקידום שביצעה החברה עבור עצמה. נכון, לא כל חברת קידום אתרים תבחר מראש באסטרטגיה של קידום האתר העצמי שלה, בעיקר משיקולי עלות תועלת ובהתחשב בסביבת התחרות, אבל אם האתר של חברת הקידום עצמה נראה מרושל, העמודים לא מטויבים, ומתאפיין בתופעה המדאיגה של דחיסת מילות מפתח בצורה לא הגיונית ולא קריאה, כדאי מאוד שהדבר ידליק אצלכם נורה אדומה בכל הקשור להתקשרות עם חברה כזו.

קריטריון מספר 5: ניתוח פרטני של אתר הלקוח

מרכיב חשוב נוסף שכדאי יהיה לבחון על מנת להבין עד כמה החברה רצינית, הוא לבקש ניתוח פרטני של הבעיות העיקריות באתר. תוכנית קידום גנרית היא דבר נחמד, אולם תהליך קידום אמיתי שמביא תוצאות חייב להיות תהליך פרטני, ייחודי, שמותאם לכל אתר באופן מדויק.

נסו להבין האם החברה מזהה אם האתר עבר בעבר תהליך קידום, ומה הפערים הקיימים בו כעת: האם חסר תוכן באתר? פרופיל הקישורים חלש? תגיות המטא אינן מטוייבות? ההיררכיה של האתר אינה מתאימה לניווט נוח באתר? חווית המשתמש איננה מספקת? ועוד ועוד.

קריטריון מספר 6: תצורת הדיווח ללקוח

כדי לוודא שתצורת ההתקשרות מול החברה לקידום אתרים מתאימה לכם, בקשו ממנה מידע אודות הדרך שבה היא מדווח ללקוחות על התקדמות התהליך. האם החברה פועלת באמצעות דיווח חודשי? האם היא מקיימת שיחות טלפון עם הלקוח?

כיצד נראים הדוחות? האם הם מפורטים מספיק כדי להבין מה בדיוק בוצע באתר ומתי?

מעבר לכך, הלקוח צריך להחליט מה חשוב לו: האם הוא רוצה שהפעילות הנכונה של מקדם האתרים תבוצע ולא אכפת לו כמה זמן יושקע בה, או שהוא מודד את חברת האתרים מולה הוא מתקשר באמצעות מספר השעות שהקדישה לעבודה על האתר?

מאחורי כל לקוח עומדת חברה, ולחברה הזאת יש תהליכי עבודה וצרכים, שלא תמיד שקופים לחברת קידום האתרים. זאת הסיבה, שתצורת הדיווח על ההישגים היא קריטית לא רק על מנת למדוד את ההתקדמות בדרך שמתאימה לחברה המקודמת, אלא גם ובעיקר כדי לייצר תוכנית עבודה מגובה בתקציב והסכמת ההנהלה להמשך.

קריטריון מספר 7: פרסומים של החברה בשוק

כדי להעריך עד כמה החברה שלכם רצינית בתחום קידום האתרים (אם הפרמטר הזה חשוב לכם) נסו להבין האם החברה הזאת יצרה לעצמה שם בתעשיה באמצעות פרסומים חשובים, ניסויים שביצעה, שיתופי פעולה עם גורמים בעלי סמכות בתחום ועוד.

לא לכל הלקוחות המוניטין שיצרה לעצמה החברה בשוק הוא חשוב, אבל עבור לקוחות עסקיים גדולים, מדובר בקריטריון שיכול לסייע בתהליך הבחירה של החברה, ולשכנע את הגורמים שאמונים על ההחלטה שהם צועדים יחד עם חברה שיש לה בסיס איתן בתחום.

קריטריון מספר 8: האם לחברה יש מעבדת ניסויים?

כאשר אנחנו מתייחסים למעבדת ניסויים, אנחנו כמובן לא מדברים על חדר שיש בו מבחנות עם אדים שעולים מהן בצבעים שונים. הכוונה היא יותר להבין האם לחברה יש מגרש משחקים, שבו היא מבצעת ניסויים, ומבינה טוב יותר מה עובד בשוק ומה פחות, עוד לפני שהיא מבצעת את הפעולות הקריטיות על אתרי הלקוחות. במקרה כזה, יכולה החברה להציע שירותים הרבה יותר מקצועיים ללקוח בקצה, ותוך כדי, להתפתח, ללמוד, ולשמר עצמה כמובילה בשוק.

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן