קידום עסקים באינטרנט – יתרונות, חסרונות והזדמנויות

קידום עסקים באינטרנט

אם אתם מנהלים עסק ומעוניינים שחלק מן הפעילות השיווקית שלכם יבוצע אונליין – הפוסט הזה יעניין אתכם מאוד.

בעלי עסקים שונים יכולים היום ליהנות משורה ארוכה של ערוצי שיווק ופרסום, שיעזרו להם לקדם את העסק שלהם באינטרנט.

בפוסט הזה אני אנסה להציג כמה וכמה ערוצים מרכזיים ולציין את היתרונות והחסרונות המרכזיים שלהם. בואו נתחיל…

קידום ממומן לעסקים

פרסום ממומן בגוגל

עסקים חדשים או עסקים שמשיקים מוצרים או שירותים חדשים, יבחרו ודאי לשווק את המוצרים או השירותים שלהם באמצעות פרסום בגוגל.

היתרון המרכזי שבפרסום בגוגל הוא העובדה שיצירת מודעה מנוסחת היטב ובניית דף נחיה הם כל מה שדרוש להרצת קמפיין ראשוני.

כמו כן, בחירה בערוץ השיווק הזה תאפשר לכם לאתר את קהל היעד שלכם כאשר הוא זה שמחפש אתכם, ולייצר תזמון טוב להצגת מסרים שיווקיים.

הפרסום בגוגל הוא מיידי, ומאפשר לבעלים של הקמפיין שליטה מדויקת בקצה התנועה הנכנס לאתר.

באמצעות פרסום ממומן בגוגל תוכלו גם להגדיר מילות מפתח שליליות – אותם חיפושים שעבורם לא תירצו שתופיע המודעה שניסחתם, אולי משום שעצם חיפוש הביטוי מעיד על כך שמדובר בגולש עם כוונת רכישה פוטנציאלית נמוכה בלבד.

בנוסף, חשוב יהיה לזכור שהמודעות הממומנות בדפי תוצאות החיפוש מופיעות ראשונות, עוד לפני התוצאות הטבעיות לכאורה.

לצד כל זאת, חשוב לזכור שעל אף היתרונות הגדולים שבפרסום בגוגל ישנם גם לא מעט חסרונות.

☑️ ראשית, פרסום בצורה ממומנת נתפס הרבה פעמים כגורם מרתיע שאינו מוסיף אמון לתקשורת בין הצדדים. לקוחות נוטים לסמוך יותר על התוצאות הטבעיות של מנוע החיפוש.

☑️ שנית, צריך לזכור שהפרסום בגוגל הוא יקר, בטח ביחס לאלטרנטיבות של פרסום ברשתות החברתיות השונות.

עוד עניין שחשוב יהיה לזכור בהקשר הזה הוא תופעה נפוצה למדי, תופעה שהיא תדירה בתחומי עניין מסוימים יותר מאחרים, והיא הקלקות של מתחרים או סקרנים על המודעות של המותג במנוע החיפוש.

קליקים כאלה למעשה מנצלים את תקציב הפרסום של המותג ומונעים ממנו להגיע אל קהל היעד הרלוונטי לו.

קידום אתרים אורגני לעסקים

קידום אורגני בגוגל

בניגוד לפרסום בגוגל, הקידום האורגני בגוגל מתייחס דווקא לאוסף הפעולות שצריך לבצע מותג כדי לגרום לתוצאות החיפוש להציג את עמודי האתר שלו בצורה טבעית עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים.

הקידום האורגני בגוגל נחשב, ובצדק, לאחד מערוצי השיווק האפקטיביים ביותר.

הסיבה לכך היא שגולשים אשר מגיעים מהקלקה על תוצאות טבעיות במנוע החיפוש נוטים לתת אמון רב יותר במותג, ושיעורי ההמרה של גולשים כאלו גדלים בהתאמה.

יתרון נוסף של קידום אורגני הוא העלויות הנמוכות יחסית לטווח ארוך.

כמו כן, אם כבר מדברים על טווח ארוך, קידום אורגני יוכל לסייע לכם לבנות נכס דיגיטלי משמעותי, כזה שייצר עבורכם או עבור קולגות בתחום לידים איכותיים.

את הנכס הזה תוכלו להשכיר או למכור בכל שלב🤔

יתרון חשוב נוסף בתהליך קידום אורגני הוא שתהליך כזה מסייע לאתר להיות מדורג גם עבור ביטויי מפתח שלא טורגטו מראש, ובמנועי חיפוש שלא טורגטו מראש.

קידום אורגני ממצב את המותג כאוטוריטה בתחומו, ולמעשה מלבד ההשקעה בתשתית, אין כל צורך בביצוע תשלום נוסף על כל הקלקה של גולש.

חשוב לזכור שבחלק גדול מן התחומים, לקוחות מתלבטים לפני רכישה של מוצר או שירות, ונכנסים מספר פעמים לאתר על מנת לבחון את הצעת הערך הרלוונטית.

במקרה כזה, קידום אורגני יוכל לסייע הן לגולשים אשר מנסים לאתר את המותג לאחר פרק זמן מסוים שבו צפו בפרסומת, והן להימנע מתשלום כפול או משולש על כניסות מרובות של גולש.

למרות היתרונות העצומים שמספק אפיק הקידום האורגני, חשוב יהיה לזכור שמדובר בתהליך ממושך, יש שיגידו ממושך מידי.

כמו כן, התוצאות בתהליך קידום אורגני אינן מובטחות, ונדרש ידע מקדים או השקעה כספית כדי להפוך את תהליך הקידום לאפקטיבי.

דבר נוסף שחשוב לדעת על קידום אורגני בהקשר הזה הוא שהוא כמובן , כפוף לשינויים שמבוצעים באלגוריתם הדירוג של מנועי החיפוש, להרגלי הצריכה של הגולשים, וכן לסביבת התחרות.

עוד על קידום אתרים ממומן וקידום אורגני בסרטון הבא:

פרסום ברשתות החברתיות

שני הערוצים הקודמים עליהם דיברתי כאן נחשבים לערוצי שיווק במשיכה. הכוונה היא לכך, שהיוזמה הראשונית לקשר בין הגולש המתעניין ובין המותג, מתבצעת ביוזמת הלקוח.

בתצורה כזו, קל הרבה יותר לייעד אל הלקוח הפוטנציאלי מסרים שיווקים רלוונטיים, שיתפסו אותו בזמן ובמקום המתאים.

ברשתות החברתיות, הפרסום מאפשר לבעלי עסקים להגיע אל קהל הלקוחות גם כאשר אלו לא מחפשים אותם.

פרסום ברשתות החברתיות

מתי אופן הפרסום הזה טוב במיוחד?

בעיקר כאשר אין ציפיה שהלקוח יחפש ביוזמתו אחר המוצר המשווק, בין אם משום שהוא אינו מכיר אותו, ובין אם משום שהוא אינו נמצא במודעות שלו.

פרסום ברשתות החברתיות מאפשר לבעלי עסק להגיע לקהל יעד מפולח וממוקד, ולבנות קהלים חדשים דומים לאלו שעובדים היטב ביתר קלות.

כמו כן, באמצעות הרשתות החברתיות, ניתן לייצר מודעות פרסומיות בשלל פורמטים שמתאימים לכל סוגי המכשירים, וכן למקם את המודעות באזורים שונים של הפיד ברשת החברתית הרלוונטית.

החיסרון העיקרי של הפרסום ברשתות החברתיות הוא מידת הבשלות הנמוכה יחסית של הגולשים המגיעים לבית העסק כתוצאה מהקלקה על מודעה המפורסמת בהן.

כמו כן, חשוב לזכור שאנשים עושים שימוש ברשתות חברתיות בעיקר כחלק מתרבות הפנאי, ולכן הם קשובים בעיקר למסרים המסתדרים עם האג'נדה הזאת.

שיווק באמצעות מייל

שיווק באמצעות מייל

אחד מן הערוצים הותיקים בתחום הפרסום הדיגיטלי, ועדיין אחד הערוצים האפקטיביים ביותר הוא ערוץ הדיוור האלקטרוני.

לדיוור האלקטרוני, למרות התדמית המיושנת שלו, ישנם לא מעט יתרונות משמעותיים ביותר, ובמרכזם היכולת לבצע אוטומציה של השיווק באמצעות הגדרת מסרים מוכנים מראש ורשימות תפוצה המסודרות לפי עניין ורמת הבשלות של הלקוחות הפוטנציאליים.

שיווק באמצעות מייל מאפשר לבעלים של העסק לקבל סטטיסטיקות איכותיות ששופכות אור על מה מעניין את הלקוחות ומתי.

באמצעות ניתוח של נתונים אודות שיעורי הפתיחה וההקלקה, ניתן לדעת אילו לקוחות מתעניינים בשירות או במוצר, אילו לקוחות טורחים לפתוח את הדיוור האלקטרוני, אילו טורחים ללחוץ על קישורים המוטמעים בדיוור הזה, וכן לבצע שורה של פעולות אוטומטיות כמו העברה מרשימת תפוצה אחת לאחרת, הסרה מרשימת תפוצה, מיקוד של המסרים העתידיים, חיבור למערכות אחרות בארגון ועוד ועוד.

החיסרון העיקרי של שימוש בערוץ המייל בהקשר הזה הוא שהחוק מתיר לשלוח דיוורים שיווקיים כאלו רק לקהל לקוחות שהסכים לקבל את הדיוורים האלו זה אומר שערוץ המייל צריך להשיען על ערוץ אחר, שבו משווקת לקהל הלקוחות איזושהי הצעת ערך, והם מביעים בה את הסכמתם לקבל דיוורים בעתיד.

שיווק ביוטיוב

שיווק ביוטיוב

תוכן מבוסס וידאו הוא אחד הטרנדים הבולטים של השנים האחרונות. שיווק באמצעות וידאו יכול לספק לבית עסק שבוחר בערוץ הזה כאחד מערוצי השיווק המרכזיים שלו אוסף גדול של יתרונות.

☑️ ראשית, יצירת וידאו איכותית לרוב כרוכה בהפקה יקרה ולכן ממצבת את בית העסק כבר סמכות, וגוף גדול, יציב ואמין.

☑️ שנית, חלק מן המסרים השיווקים עוברים אל קהל הלקוחות הפוטנצאיליים בצורה הטובה ביותר כאשר הם מוגשים בוידאו.

זה קורה כאשר תוכן מסויים קשה עד בלתי אפשרי להעביר באמצעות הכתב, ווידאו של מספר דקות יכול להעביר את אותו מסר בצורה הרבה יותר אפקטיבית.

וידאו גם מאפשר לבעלי עסק להדגים פעילות של מוצר או שירות שקשה היה להדגים אחרת, וגם ללמד את קהל היעד כיצד לתפעל תקלות שונות במוצר.

וידאו מגביר באופן כללי את מעורבות הגולשים באתר, משאיר אותם זמן רב יותר באתר, ומקטין בדרך כלל את שיעור הנטישה של גולשים מן האתר.

לצד היתרונות האלו, יש באפיק הפרסום באמצעות וידאו גם כמה וכמה חסרונות.

ראשית, כפי שציינתי, מדובר בערוץ שההפקה שלו היא יקרה.

שנית, לוגיסטית, לא פשוט ליצור וידאו איכותי. יש צורך לחשוב על תסריט, ולקבץ יחד אנשי מקצוע מתחום הצילום, התאורה, הסאונד, העריכה, הבימוי, המשחק ועוד.

👎חיסרון נוסף הוא העדר היכולת להתאים את התכנים ולבצע בהם שינויים מינוריים, לאחר שהוידאו כבר צולם ונערך.

פרסום בטאבולה ואאוטבריין

פרסום בטאבולה ואאוטבריין

גם אתם בטח נתקלתם בפלטפורמות תוכן עשירות אשר מציעות לכם לקרוא כתבות נוספות בסבירות גבוהה תעניינה אתכם.

מדובר בשירות שמציעו חברות כמו אאוטבריין וטאבולה, שבאמצעותו, תוך שימוש באלגוריתמים שונים, יכולים מנהלי קמפיינים לחשוף אתכם לאוסף גדול של תכנים, לכאורה איכותיים.

סוג כזה של שיווק נקרא שיווק באמצעות תוכן.

אלא שהשימוש האמיתי בערוץ הפרסום הזה מתבצע לצורך הקמה עתידית של קמפיין באחת מן הפלטפורמות המשלימות, כמו פרסום בפייסבוק או בגוגל.

למעשה, הפרסום באאוטבריין וטאבולה מאפשר למנהל הקמפיין לצבוע קהל יעד רלוונטי, כדי לייעד לו בשלב מאוחר יותר קמפיין שיתאים לתחומי העניין שלו.

היתרון הגדול שבבחירה בערוץ הפרסום הזה הוא מתן ערך, לכאורה ללקוח, שכן הוא לא נחשף למודעות ולבאנרים מציקים, אלא לתוכן של ממש שמייצר עבורו ערך מוסף אמיתי.

החיסרון הגדול בניהול קמפיין כזה הוא המחירים היקרים של הפרסום, אם לוקחים בחשבון שיש צורך גם בניהול קמפיין משלים שיתמקד בקהל היעד הרלוונטי.

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן