שיווק אורגני – איך לשווק אורגנית את האתר שלך בצורה הטובה ביותר

שיווק אורגני

אם הגעתם לכאן סביר מאוד להניח שאתם רוצים לקדם את האתר לכם למקום הראשון בגוגל תחת ביטויי החיפוש שיביאו לכם הכי הרבה גולשים איכותיים, או במילים אחרות, לבצע שיווק אורגני.

לפני שאנחנו יוצאים לדרך, כדאי שתיקחו נשימה ארוכה: בדרך לפסגה 🔝 של גוגל תצטרכו לבצע לא מעט פעולות, ללמוד לא מעט מושגים חדשים, להיכשל, ללמוד מן הכישלון ולהמשיך הלאה.

מטבע הדברים, מאמר שיסביר הכל על פרסום אורגני בגוגל הוא אתגר גדול במיוחד, ולכן החלטתי לכלול במאמר הזה כמה מן הפעולות העיקריות שתעזורנה לכם לבצע את תהליך השיווק האורגני על הצד הטוב ביותר. מתחילים.

פעולה מספר 1: מחקר מתחרים מקיף

כל פרויקט קידום אתרים אורגני שמטרתו לדרג את עמודי האתר שלכם ראשונים בגוגל עבור ביטויים רלוונטים חייב להתחיל מבחינה מדוקדקת של סביבת התחרות.

בפרט, אתם חייבים להכיר את המתחרים הישירים שלכם (העסקים שמספקים מוצרים או שירותים דומים לקהל הלקוחות שבו אתם ממוקדים) וגם את המתחרים הלא ישירים שלכם (המגזינים והפורטלים שמדורגים בגוגל עבור ביטויי החיפוש הרלוונטים רק בגלל שהם אתרים סמכותיים בטירוף שבמקרה כתבו פעם על הנושא המדובר).

מחקר מילות מפתח איכותי

פעולה מספר 2: מחקר מילות מפתח איכותי

אם החלטתם שיש היתכנות לקידום אורגני של האתר, שאתם יכולים לתת פייט למתחרים שלכם בגוגל ומוכנים להשקיע זמן, משאבים וכסף – אתם יכולים לעבור לשלב הבא של קידום אורגני: מחקר מילות מפתח איכותי.

בתהליך של מחקר מילות מפתח אתם מנסים לזהות את ביטויי החיפוש שיוכלו להוביל גולשים אליכם לאתר, לסווג אותם על פי כמות החיפושים הממוצעת שלהם בחודש, על פי רמת העניין שיגלו גולשים שישתמשו בביטויים האלו במוצרים או בשירותים שלכם, על פי רמת התחרות והקושי לקדם עמודי אתר על המילים האלו, על המחיר שמוכנים לשלם מפרסמים כדי לטרגט מילים כאלו בתהליך של קידום ממומן, ולא פרסום אורגני בגוגל.

בניית אסטרטגיית שיווק אורגני
קידום אורגני או קידום ממומן

פעולה מספר 3: בניית אסטרטגיית תוכן לאתר

ביצעתם מחקר מילות מפתח, אתם יודעים עבור אילו ביטויים אתם מבקשים לקדם את עמודי האתר השונים שלכם, ועכשיו נשארתם עם המשימה העיקרית שלכם בתחום התוכן במסגרת הקידום האורגני: גיבוש אסטרטגיית תוכן.

מה זה בעצם אומר לגבש אסטרטגיית תוכן?

מתוך המכלול של תהליך קידום אורגני זה אומר לייצר תוכנית מקיפה שתדאג לכלל ההיבטים של יצירת תוכן באתר:

☑️ מציאת כותבי תוכן שהם מומחים ומקצועיים בתחום המדובר
☑️ הכנת רשימת מאמרים לכתיבה לתקופה של לפחות חצי שנה
☑️ מעקב אחר טרנדים ומגמות בשוק הקידום האורגני
☑️ איתור שאלות נפוצות שגולשים מחפשים ועוד ועוד.

אחרי שגיבשתם את אסטרטגיית התוכן לאתר, אתם צריכים להחזיק ביד תוכנית שאומרת איזה יוצר תוכן מייצר אילו תכנים ומתי.

אגב, תוכן לא חייב להיות תוכן כתוב. תוכן יכול בהחלט להיות סרטון איכותי בערוץ היוטיוב של המותג שלכם, אינפוגרפיקה מעניינת במיוחד, שאלון אינטראקטיבי, תמונות מהפנטות ועוד ועוד.

רוצים לדעת איך לייצר תוכן איכותי בטירוף לאתר?

פעולה מספר 4: ביצוע אופטימיזציה כוללת לאתר

אופטימיזציה היא שם כולל להתאמת כלל דפי האתר לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש של גוגל. איך עושים זאת בפועל? ממה מורכבת אופטימיזציה של עמודי האתר?

ובכן, משורה ארוכה של פעולות: טיוב תגיות המטא באתר, קביעת היררכית הכותרות באתר, יצירת פרופיל קישורים פנימיים איכותי (ניגע זאת בהמשך), שילוב מילות המפתח במקומות אסטרטגיים באתר, יצירת מבנה היררכי תקין באתר, ביצוע אופטימיזציה לתמונות באתר, שילוב התגית אלט כדי לאפשר הנגשה של התמונות למנועי החיפוש ולבעלי מוגבלויות שונות, ועוד.

שיפור חווית המשתמש באתר
החשיבות של חווית המשתמש באסטרטגיית קידום אורגני

פעולה מספר 5: שיפור חווית המשתמש באתר

רוצים להיות ראשונים בגוגל? תהיו חייבים לשפר את חווית הגלישה של מבקרים באתר.

בשנת 2020 הכניסה גוגל לשימוש שלושה מדדים מעולם חווית המשתמש שמאוגדים תחת השם Core Web Vitals.

בעקרון, גוגל החלה לשים דגש מיוחד על משך הזמן שלוקח מרגע בקשת הדף על ידי הלקוח ועד לטעינה של האובייקט הגדול ביותר על המסך, על משך הזמן שעובר מרגע שגולש ביקש דף מסוים ועד שהתאפשרה לו אינטראקטיביות עם האתר, ועל מידת היציבות של התצוגה מרגע שהתצוגה במכשיר המשתמש נטענה באופן ראשוני.

חיווי אודות מצב האתר שלכם מבחינת המדדים האלו תוכלו למצוא בשורה של כלים מבית גוגל, ובין היתר ב – Google Search Console.

שיווק אורגני בערוצים משלימים
תנצלו את הערוצים החברתיים מאסטרטגיית קידום אורגני בגוגל

פעולה מספר 6: פעילות בערוצים משלימים

כדי להיות ראשונים בגוגל תצטרכו להוכיח לגוגל שאתם מהווים אוטוריטה בתחום.

כשגוגל יכול לראות שבמקביל לאתר שלכם אתם מנהלים גם פרופיל עסקי ברשתות החברתיות, שמספר העוקבים שלכם עולה מיום ליום, שהתכנים שלכם מתוייגים, משותפים וגורמים לעוד גולשים להצטרף אל קהל האוהדים שלכם, אז הוא בהחלט יכול להתרשם שמדובר בגורם בר סמכות בנושא.

לכן, אם מה שחשוב לכם זה המקום הראשון בגוגל, פתחו ערוץ יוטיוב והעלו אליו סרטונים איכותיים ומושקעים, פתחו דף פייסבוק או קבוצת פייסבוק והזינו אותה בתכנים שיגבירו את מעורבות הגולשים ויתנו להם ערך, פעלו באינסטגרם, בטיקטוק ובכל פלטפורמה שתוכל להראות שיש לכם השפעה שם בחוץ.

בניית פרופיל קישורים

פעולה מספר 7: בניית פרופיל קישורים איכותי לאתר

אם אתם מתעניינים בשיווק אורגני לעסק, או בפרסום אורגני בגוגל, אתם בטח יודעים שקישורים מהווים את אחד הפקטורים הכי משפיעים על תהליך הקידום.

קישורים חיצוניים, אותם הפניות מאתרים שונים ברשת אל עמודי האתר שלכם אפשר לקנות, להחליף, או לבצע שיתופי פעולה שונים על מנת לבנות אותם בהדרגה.

פעולה מספר 8: בניית פרופיל ביקורות חיוביות על האתר

מתי בפעם האחרונה רכשתם מוצר בלי לבדוק את הביקורות של גולשים שונים אודות המוצר הזה?

תהליך פרסום אורגני בגוגל צריך לכלול גם טיוב של פרופיל הביקורות אודות המותג שלכם ברשת.

שילוב של תמונות, סרטונים אינפוגרפיקות ומפות
שילוב של תמונות, סרטונים אינפוגרפיקות ומפות

פעולה מספר 9: שילוב של תמונות, סרטונים אינפוגרפיקות ומפות

טקסט הוא כמובן חשוב בכל תהליך שיווק אורגני, אבל חשוב יהיה לשלב אותו בצורה מאוזנת יחד עם תמונות, סרטונים ופורמטים נוספים של מדיה כמו מפות אינטראקטיביות ואינפוגרפיקות.

כל אלה משאירים את הגולש זמן רב יותר באתר ומגבירים את המעורבות שלו – תנאים חיוניים להצלחת תהליך השיווק האורגני שלכם.

פעולה מספר 10: שימוש בנתונים מובנים

רוצים להנגיש את המידע שלכם לגוגל בצורה איכותית? מעוניינים להופיע בתוצאות האפס של מנוע החיפוש?

עשו שימוש בנתונים מובנים, או סכמות, על מנת לייצר תהליך של העברת מידע בפורמט מוסכם לגוגל, בצורה שתאפשר לו להבין טוב יותר מהו התוכן שמוטמע באתר.

מתן מענה לשאילתה של הגולש כבר בראש העמוד

פעולה מספר 11: מתן מענה איכותי לשאילתות של גולשים כבר בראש העמוד

רוצים להגביר את הסיכוי שגוגל ידרג את העמוד שלכם גבוה בדפי תוצאות החיפוש?

צרו מענה איכותי לשאילתא שביצע הגולש כבר בראש העמוד.

אין טעם לכתוב סיפור מתח שרק בסופו מופיעה התשובה שאותה חיפש הגולש במנוע החיפוש. זיכרו: אתם רוצים לייצר חווית גלישה מצויינת כחלק מתהליך השיווק האורגני שלכם.

פעולה מספר 12: שילוב תוכן עניינים

מעוניינים לעזור לגולשים וגם לגוגל להבין טוב יותר מה ניתן למצוא באתר?

שלבו בתחילת כל מאמר תוכן עניינים שיסייע הן בניווט מהיר לחלקי תוכן מבוקשים והן לאינדוקס איכותי יותר של התוכן הזה.

הנגשה של האתר לבעלי מוגבלויות

פעולה מספר 13: הנגשה של האתר לבעלי מוגבלויות

חלק שהולך ותופס מקום מרכזי בהחלטה של גוגל האם לדרג גבוה אתרי אינטרנט הוא מידת ההנגשה שלהם לבעלי מוגבלויות שונות.

מעבר לעובדה שמדובר במעשה אנושי, הנגשה כזאת מאפשרת לציבור רחב יותר להגיע אל האתר שלכם וליהנות מן התכנים שלו, כך שחלק קטן יותר ממנו חוזר לדפי תוצאות החיפוש וממשיך אל תוצאת החיפוש הבאה.

מדובר במרכיב חשוב להצלחה של כל תהליך שיווק אורגני.

טיפול בתוכן דל באתר

פעולה מספר 14: טיפול בתוכן רזה באתר

הרבה מאוד מקדמים ובעלי אתרים שעוסקים בפרסום אורגני בגוגל עסוקים בעיקר בדבר אחד: הוספת תוכן בעל ערך מוסף לאתר.

רק מעטים מהם עסוקים בפעולה המשלימה הכה נחוצה: ניקוי של תוכן רזה, כזה שלא מייצר ערך אמיתי לגולשים, מן האתר.

רוצים לקדם את האתר ולהפוך את תהליך השיווק האורגני שלו לאיכותי יותר? הקפידו לסנן מן האתר תכנים חסרי ערך.

תיקון קישורים שבורים

פעולה מספר 15: טיפול בקישורים שבורים

מצב בריאות האתר מבחינת קישורים פנימיים הוא אחד הפקטורים שמשפיעים בצורה ניכרת יותר על חווית המשתמש באתר, ולכן טיפול בקישורים שבורים, אותם קישורים בתוך האתר שלחיצה עליהם מופיעה לדף 404, אם בגלל תכנים שהוסרו ואם בגלל שגיאת הקלדה כזו או אחרת, הוא קריטי לקידום האתר.

עמוד 404 מותאם אישית

פעולה מספר 16: עיצוב עמוד 404 איכותי

גולשים כבר הגיעו לעמוד 404 באתר שלכם בגלל שגיאת הקלדה או עמוד שלכם שהוסר?

למה שלא תיצרו עבורם עמוד 404 איכותי, מגניב, מצחיק או מרגש שיגרום להם להישאר באתר, ולהעריך את היצירתיות שלכם?

בעגה המקצועית עיצוב 404 כזה נקרא להפוך לימון ללימונדה.

לייצר עמוד אודות ייחודי

פעולה מספר 17: יצירת עמוד אודות איכותי

הרבה מבעלי האתרים שעוסקים בפרסום אורגני בגוגל נוטים לזלזל בעמוד האודות.

בפועל, לעמוד האודות יש חשיבות גדולה להצלחת הקידום של האתר. הסיבה לכך היא שבעוד שעמוד האודות הוא אמנם לא עמוד מכירה שמניע גולשים באופן ישיר להתקשר עם בית העסק לצורך ביצוע רכישה, הוא בהחלט מהווה גורם מרכך, שמסיר חסמים ובונה אמון – מרכיבים חשובים לצורך המרה של גולשים ללקוחות משלמים.

מתן שירות גם באופליין

פעולה מספר 18: מתן שירות איכותי באופליין

בסופו של יום, אחת המטרות שלכם בכל תהליך שיווק אורגני, היא להחזיר כמה שפחות גולשים אל מנוע החיפוש, במטרה למצוא פתרון אלטרנטיבי, טוב יותר, שמתאים יותר לצרכים של הגולש.

אחת השיטות האפקטיביות ביותר לעשות זאת, היא באמצעות מתן שירותי איכותי ואדיב, מחוץ לאתר!

כאשר אתם מספקים שירותי איכותי, הלקוח יודע שהוא נפל על ידיים טובות, וגם אם לא מצא בדיוק את מה שחיפש, הוא יכול להיות בטוח שתהפכו עולמות כדי שהוא יצא מרוצה.

שיתופי פעולה עסקיים

פעולה מספר 19: יצירת שיתופי פעולה עסקיים

אחד הדברים הכי חשובים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לתהליך השיווק האורגני של העסק הוא יצירה של שיתופי פעולה עסקיים עם עסקים בנישה שלכם.

הסיבה לכך היא שמעבר לערך המוסך שתייצרו לעסק מעצם שיתוף הפעולה, תוכלו לאותת לגוגל שאתם מהווים גורם בר סמכא בתחום, ששותפים עסקיים נותנים בכם אמון, ושאתם ראויים להיות מדורגים על ביטויי חיפוש פופולריים בנישה.

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן