קידום אתרי מתכונים – טיפים והמלצות שכל בעל אתר מתכונים צריך להכיר

קידום אתרי מתכונים

קידום אתרי מתכונים הוא משימה מאתגרת מיוחד, לא רק בשל רמת התחרות המאפיינת את הנישה הזאת, אלא גם ובעיקר בשל העובדה שקשה מאוד לייצר תוכן מקורי, חדשני ומפתיע בתחום הזה.

מתכונים הם, במקרים רבים, סט קבוע של הוראות, וככאלה, לא ניתן בפועל לאכוף בהם זכויות יוצרים 👩‍🍳

זאת הסיבה, שמי שמעוניין לקדם אתרי מתכונים צריך להשקיע, לצד תוכן שכמובן ייתן מענה לחיפוש של הגולש, בביצוע אופטימיזציה של האתר לצרכים של הגולש.

במאמר הזה אנסה להציג היבטים שונים אשר רלוונטיים לכל פרויקט קידום אתרי מתכונים.

קידום אתרי מתכונים
קידום אתרי מתכונים – כל הטיפים

את הטיפים שאחלוק כאן, צברתי לא מעט על ידי קידום אתרי מתכונים שונים לאורך השונים, לרבות אתר מתכונים שהקמנו בעצמו לצורך התנסות וסקרות. שם האתר הוא "אוכל זה החיים". תוכלו לראות אותו:

https://foodislife.co.il/

אסטרטגיית תוכן

כפי שציינתי, מאחר שקשה מאוד לייצר בתחום המתכונים תוכן חדש, מקורי, שלא נראה עוד לפני כן על גבי רשת האינטרנט, וגם, בכלל לא בטוח שגולשים שעושים שימוש באתרי מתכונים מצפים לתוכן כזה, עיקר המיקוד של יצירת התוכן צריך להתבצע ביצירת ערך לגולש, כפי שנעשה בתחומים אחרים שבהם עושים קידום אתרים.

אם האתר עוסק במתכונים באופן כללי, עליו להקיף כמה שיותר סוגי מתכונים, מדיסציפלינות שונות, ולספק מענה איכותי ושלם ככל האפשר לכל צורך אפשרי של גולש שמחפש את המתכון.

לעומת זאת, אם האתר ממצב את עצמו כאוטוריטה בתחום ספציפי של מתכונים, למשל, מתכונים טבעוניים, הרי שעיקר המיקוד שלו צריך להיות בתחום הנישתי הזה.

על יוצרי התוכן בתחום המתכונים לשלב בצורה מושכלת מילות מפתח שתעזורנה לגוגל להבין לאיזו משתי התצורות שייך אתר המתכונים.

התמצאות באתר

כדי להצליח ולקדם אתר מתכונים למקומות ראליים בדפי תוצאות החיפוש, תהיו חייבים לספק יכולות ניווט והתמצאות לא פחות ממצוינות באתר.

כאשר גולש מגיע לאתר מתכונים, הוא חייב שתישמר לו האפשרות לבצע חיפוש חופשי, לנווט באמצעות סננים שונים, לצמצם את הבחירה באמצעות בחירות שונות ובאופן כללי להגיע אל התוכן המבוקש במהירות האפשרית – כלומר חוויית משתמש ברמה גבוהה, שזהו אחר הפרמטים בקידום אתרים.

מאחר, שכאמור, מתכונים אינם נחשבים לפיסות תוכן ייחודיות שאינן חוזרות על עצמן, חווית ניווט לא טובה עבור הגולש, תביא אותו בסבירות גבוהה לנסות ולאתר את התוכן הזה באתרים הרבים הנוספים הפזורים ברחבי הרשת.

זאת הסיבה, שחשוב יהיה לאפשר לגולש לאת את המתכון שבו הוא מעוניין בכל דרך אפשרית שנוחה לו:

☑️ חיפוש
☑️ ניווט באמצעות תפריטים
☑️ שימוש בסינונים
☑️ גילוי אקראי
☑️ חשיפה לתכנים דומים לאלו שכבר צרך ועוד.

מבנה היררכי בעל משמעות

אחד הגורמים שמשפיעים בצורה המשמעותית ביותר על היכולת לקדם את אתר המתכונים שלכם תוך שמירה עליו כמקור שיכול להתעדכן כל העת, הוא בניה של היררכיה נכונה באתר.

חישבו כיצד הייתם רוצים שגולשים יחוו את האתר, מהן הקטגוריות הראשיות והמשניות שאתם מעוניינים לספק להם, ואז תכננו ובנו את האתר בהתאם.

זיכרו, בכל הקשור להיררכיה של האתר, ביצוע שינויים בשלב מאוחר יותר עלול להיות פעולה יקרה, מורכבת, שחשופה לטעויות ועלולה גם לייצר לא מעט נזק לדירוגים של עמודי האתר, כאשר היא מבוצעת לא נכון.

מבנה היררכי לאתר

 

כוונת החיפוש של הגולש

באופן כללי, ניתן יהיה לומר, כי גולשים שמגיעים לאתרי מתכונים מגיעים לשם על מנת לספק מענה לאחד משני צרכים עיקריים: איתור מתכון מסוים עליו חשבו מראש או ניסיון לקבל השראה באמצעות גילוי וחשיפה למתכונים שונים.

אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל פרויקט קידום אתרים הוא התאמה של עמודי האתר השונים לכוונת החיפוש של הגולש. לכן, חשוב מאוד שאתר מתכונים שבכוונתכם לקדם בגוגל יתאים לשני הצרכים האלו.

כלומר, מחד, אמור האתר לאפשר למי שמחפש מתכון ספציפי לאתר אותו בקלות, ומאידך, האתר צריך להיות בנוי בצורה כזו, שמי שלא סגור באופן סופי על המתכון הרלוונטי לצרכים שלו, יוכל למצוא את מבוקשו באתר.

התאמה אישית של מתכונים לצורך ייחודי

אנשים טבעוניים, אוהבי בשר, אלרגיים לגלוטן, רגישים לבוטנים – ועוד לא מעט גולשים שזקוקים לפתרונות ספציפיים, כמו מתכון חלבי לשבועות או מתכון בשרי ליום העצמאות – כל אלה חייבים למצוא באתר המתכונים שלכם פתרונות שיוכלו לשמש אותם.

גולשים עושים שימוש במנוע החיפוש בשורה ארוכה של ביטויים שיכולים להעיד על הצורך הספציפי שלהם.

למשל, מתכון לפיצה כשרה 🍕 יכול להעיד על הצורך של הגולש שלא לערב על הפיצה מאכלים בשריים 🥩.

כדי להוכיח לגולשים שלכם שאתם אכן יכולים לייצר ערך מוסף בתחום, תוכלו לקוות שגוגל יבין את ההקשר בין בשר וחלב ובין כשרות, או פוט לציין במילים מפורשות את הקריטריונים שסביר יהיה להניח שמעסיקים את קהל היעד שלכם.

קישורים חיצוניים

בעולם שבו קשה יהיה לכם להתעלות מעל המתחרים בצורה משמעותית בתחום התוכן, תצטרכו לא מעט קישורים כדי להוכיח שמדובר באתר איכותי, מקובל בנישה שבה הוא פועל, בר סמכא בתחום, ומקושר לגורמים הרלוונטיים, דבר שנעשה במסגרת פעילות קידום אתרים.

במסגרת תהליך קידום של אתרי מתכונים נסו לעבות את פרופיל הקישורים לאתר באמצעות פניה לספקים שונים בתחום, פרסום במגזינים שונים ורישום לאינדקסים נישתיים ורלוונטיים.

אזכורים

בדומה לקישורים חיצוניים, אותם גורמי דירוג אובייקטיבים לכאורה שיכולים להעיד על איכות האתר המקושר, גם אזכורים, כלומר ציון שם המותג ללא צירוף של קישור ברחבי האינטרנט, הם חשובים מאוד ליצירת תובנות אודות המקום של המותג בקהילה שבה הוא פעיל.

פעלו ליצירת פרופיל אזכורים איכותי, עקבי ורלוונטי, שבו הפרטים המצוינים אודות המותג הם מדויקים ועקביים.

פרופיל ביקורות בשירות גוגל לעסק שלי

לצד ההשקעה בביצוע אופטימיזציה לאתרי המתכונים עצמם, כדאי יהיה וחשוב לטייב גם את פרופיל השירות גוגל לעסק שלי, ובפרט, לשים לב לעקביות הנתונים המפורסמים בו אל מול אלו הקיימים ברחבי הרשת, צירוף של תמונות איכותיות, שלמות הנתונים, וכאמור – הקפדה על כך שפרופיל הביקורת על העסק יהיה אותנטי, מהימן, אך חיובי בעיקרו.

אם תאתרו במסגרת בניית פרופיל הביקורות על העסק ביקורות שליליות, חשוב יהיה שתוודאו כי אתם מספקים לביקורות אלו מענה הולם ואיכותי, תוך שמירה על כבודו של הלקוח, ואולי אף תוך ניצול ההזדמנות על מנת להראות לקהל העוקבים של העסק כיצד אתם נוטים לטפל בתלונות מוצדקות.

שיתופים ברשתות חברתיות

דרך נוספת לייצר לאתר קישורים, גם אם מדובר בקישורי nofollow היא עידוד השיתוף של התכנים באתר ברשתות החברתיות השונות.

גוגל עושה שימוש תדיר בשנים האחרונות בסיגנליים חברתיים שונים על מנת למדוד ולאמוד את איכות האתרים הפועלים בנישה מסוימת.

הצטרפות לדף האוהדים של העסק, כמות השיתופים והתיוגים, כמות התגובות על שיתופים נבחרים ועוד – כל אלו יכולים לאותת למנוע החיפוש כי בית העסק אכן מוכר, ידוע ומקובל בתחום בו הוא פעל ובקהילה לה הוא מנסה לייצר ערך מוסף אמיתי.

חווית שימוש והתאמה למובייל

גוגל שמה בתקופה האחרונה דגש מיוחד על נושא חווית המשתמשים באתר.

באמצעות עולם התוכן של Core Web Vitals, הכניסה גוגל מדדים שונים הקשורים במשך הזמן לטעינת האובייקט הגדול ביותר על המסך, הזמן שחולף עד שמתאפשר אינטראקטיביות של הגולש עם האתר וכן האופן שבו התצוגה היא יציבה ולא קופצת.

כדי להתאים את אתר המתכונים שלכם לדרישות בעולם החדש, פעלו בשורה של צעדים שמטרתם שיפור חוויית המשתמש, ובפרט: עשו שימוש מושכל בתמונות, ורק היכן שצריך, כווצו אותן ככל האפשר תוך שמירה על האיכות שלהן, ותרו על הטמעת וידאו היכן שהוא לא נחוץ, תעדפו סקריפטים באתר, הקצו מראש מקום לאובייקטים דינמיים באתר ועוד ועוד.

שימוש בנתונים מובנים

נתונים מובנים מאפשרים לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים להבין בצורה שיטתית ואפקטיבית יותר תוכן המוטמע באתר.

כדי להטמיע שימוש כזה בנתונים מובנים, נוהגים בעלי אתרים להטמיע באתר סכמות שמתארות תוכן המצוי באתר בצורה מובנית.

בכל הקשור למתכונים, קיים מבנה נתונים ייחודי המאפשר להציג תוכן שהוא למעשה מתכון.

בצורה כזו, גוגל יכולה לזהות מיד שמדובר במתכון בעת סריקה של האתר, מה שמקל באופן משמעותי על בעל האתר בכל הקשור להיכרות של מנועי החיפוש עם האתר.

כדי לייצר נתונים מובנים באתר תוכלו לעשות שימוש בכלים לצורך חילול ובדיקה של נתונים כאלו, ואז לפנות להטמעתם בצורה תקינה ואיכותית באתר, בצורה ישירה או באמצעות תוספים.

שימוש נכון בכותרות וכותרות משנה

שימוש נכון בכותרת וכותרות משנה יכול לסייע רבות בהנגשה איכותית, קלה ופשוטה, של מידע לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים.

בכל הקשור למתכונים, המשימה הזאת חשובה כפליים, בעיקר משום שבלא מעט מתכונים קיימים רכיבים משותפים, והדרך האפקטיבית ביותר מבחינת מנוע החיפוש להבדיל בין תכנים שונים היא באמצעות שימוש בכותרות וכותרות המשנה המוטמעות בעמודי האתר השונים.

שימוש איכותי בתמונות

בסופו של יום, אם אתם רוצים להשאיר גולשים זמן רב יותר באתר המתכונים שלכם, לשכנע אותם לעשות שימוש במתכון, ולהמחיש להם מה צריכה להיות התוצאה הסופית, כדאי יהיה שתעשו שימוש מושכל בתמונות.

שימוש מושכל בתמונות כולל ראשית תמונות שהן אסטטיות וטובות למראה מבחינת הגולש, אך גם שימוש בפורמט ומשקל תמונה התואמים את הצרכים של הגולשים.

כדי לספק חווית גלישה ראויה תצטרכו לאזן בין איכות התמונה ובין מהירות הטעינה של עמודי האתר.

ברוב המקרים, הפורמטים השונים בהן נשמרות תמונות יאפשרו לכם להציג תמונות איכותיות מספיק, ג כאשר המשקל שלהן נמוך באופן יחסי.

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן