5 סיבות למה להשתמש בצ'ק ליסט לטובת קידום אתרים

כל מקדם אתרים יודע, שאין דרך אמיתית להתחמק מזה: שימוש בצ'ק ליסט לקידום אתרים יכול לעשות את ההבדל בין קידום אתרים מוצלח לקידום אתרים מקרטע. אנחנו, בני האדם, לא נועדנו לזכור פעולות מונוטוניות ושגרתיות שאנחנו נוטים לבצע רק מכוח האינרציה 🤔 בדיוק לשם כך נוצרו רשימות.

יש היום שירותים מקצועיים רבים בתחום קידום האתרים שמוכרים צ'ק ליסטים מקצועיים לקידום אתרים, ומי שיתאמץ מספיק יוכל לחבר מכל מיני מקורות חלקי צ'ליסטים כך שתתקבל רשימה סבירה שניתן יהיה לעבוד איתה בצורה שוטפת.

במאמר הזה אני רוצה לסקור מדוע שימוש בצ'ק ליסטים לקידום אתרים יוכל לסייע לכם בתהליך הקידום, ממה חשוב יהיה להיזהר כשמטמיעים שימוש כזה בעסק, ובעיקר אצל העובדים בעסק, וגם, מה בכלל מכילים צ'קליסטים כאלו.

בואו ניגש לעניין: למה בכלל כדאי לעשות שימוש ברשימת תיוג מקצועית לקידום אתרים?

צ'קליסט לקידום אתרים

5 סיבות להשתמש בצ'ק ליסט לקידום אתרים

אספתי עבורכם חמש סיבות (סביר יהיה להניח שקיימות עוד לא מעט אחרות) לשימוש והטמעה של צ'ק ליסט קידום אתרים במתודת העבודה שלכם:

✔️ צ'ק ליסט מאפשר לכם ליישר קו מול סטנדרט בתחום

הסיבה הראשונה ואולי החשובה ביותר להטמעה של רשימת תיוג לצורך ניהול מקצועי של קידום אתרים, הוא היכולת לדעת שאתם נשענים על סטנדרטים מקובלים בתחום.

בתחום קידום האתרים יש הרבה פעמים ויכוחים מהו הדבר הנכון לעשות, ויש לא מעט מקדמים שלא אוהבים ללכת בתלם.

זוהי, כמובן, החלטה לגיטימית, אולם עבור מי שכן רוצה ליישר קו עם המגמה בשוק קידום האתרים – הטמעה של צ'ק ליסט איכותי בעסק תאפשר לוודא כי סטנדרטים מקצועיים נשמרים בעת ביצוע הפעילות.

אם אתם לא עובדים לבד, ומעסיקים עובדים מטעמכם שמבצעים חלק לא מבוטל מעבודת הקידום, צ'ק ליסט יאפשר לכם לוודא שאתם מיושרים מבחינת המשימות שיש לבצע ואין ביניכם פערים.

צ'ק ליסט תמיד אפשר לבדוק ולוודא אילו פעולות בוצעו במסגרתו ואילו עדיין לא הושלמו.

צ'קליסט לקידום אתרים - לא לשכוח

✔️ צ'ק ליסט מאפשר לכם לוודא שלא שכחתם פעולות חשובות

סיבה נוספת ולא פחות חשובה לעשות שימוש ברשימת תיוג לצורך ניהול שוטף של פרויקט קידום אתרים – היא פשוט לוודא שלא שכחתם שום דבר.

זה יכול להיות ממש מביך אם רק לאחר מספר חודשים של קידום מאומץ, אתם נזכרים שלא רשמתם את ביטויי המפתח העיקריים שאחריהם אתם רוצים לעקוב, במערכת מסודרת למעקב אחר מיקומים.

זה יכול להיות מביך אפילו יותר 🥺 אם הלקוח שואל מדוע האתר שלו לא חובר לקונסול של גוגל, ואתם תוכלו להציג לו חיבור כזה רק כעבור מספר ימים נוספים.

כדי שמבוכות כאלו לא יקרו – חשוב יהיה שתעבדו עם צ'ק ליסט קידום אתרים מסודר, שישים על השולחן את כלל הפעולות שאתם נדרשים לבצע בתהליך הקידום.

לקדם אתרים בעזרת צ'קליסט

✔️ צ'קליסט לקידום אתרים יכול לאפשר לכם לשקף ללקוח מה בוצע ומה עתיד להתבצע

דרך נוספת להשתמש בצ'ק ליסט כחלק מתהליך הקידום היא לשקף באמצעותו ללקוח אילו פעולות בוצעו באתר ואלו עדיין לא.

בצורה כזו, יכול הלקוח להבין כמה מאמץ הושקע עד כה בתהליך הקידום, האם פוספסו פעולות חשובות, וגם מה בדיוק עתיד להתרחש בשבועות או בחודשים הבאים במסגרת תהליך קידום האתר.

💡 צ'ק ליסט לקידום אתרים יכול, אם כן, במקרה הזה, להוות בסיס טוב לדוח שיופק ללקוח בכל חודש, וישקף את תמונת הקידום כפי שהיא נכון למועד הפקת הדוח.

הצעת מחיר בעזרת צקליסט

✔️ צ'ק ליסט לקידום אתרים יוכל לסייע לכם להגיש הצעות מחיר לחברות גדולות

רוצים להגיש הצעת מחיר לחברה גדולה שמבצעת מכרז וכוללת בו תהליכי רכש מסודרים? לא תוכלו להימנע משליחה של הצעת מחיר מסודרת, שבה תפרטו, למעשה, מהן הפעולות האופרטיביות שתבצעו כחלק מן ההתקשרות של החברה מולכם.

הצעת מחיר כזו תוכל להתבסס במקרים רבים על הצ'קליסט לקידום אתרים שהטמעתם בתהליך העבודה בעסק.

'ק ליסט לקידום אתרים כמו מקצוען

✔️ צ'ק ליסט לקידום אתרים ממצב אתכם כמקצועיים בתחום

עם יד על הלב, האם בעל מקצוע שעובד על פי תקן מסודר ובצורה מתודית לא נראה הרבה יותר מקצועי?

לפעמים לנו נראה ששיטת הישראבלוף היא השיטה המקובלת בכל העולם, אולם באזורים רבים בעולם המערבי יש ציפייה אמתית שבעל המקצוע ממנו אתם רוכשים שירות יעשה זאת באופן סדור, מקצועי, ורשמי.

צ'ק ליסט לקידום אתרים, יוכל לסייע לכם גם במשימה הזאת.

האתגר הגדול שבשימוש בצ'ק ליסט לקידום אתרים

שימוש ברשימת תיוג עבור קידום אתרים מייצר, לצד היתרונות הרבים שכבר מניתי כאן, גם לא מעט אתגרים.

האתגר העיקרי שבהם – הוא הקיבעון המחשבתי שאליו יכול להוביל שימוש בצ'ק ליסט כזה.

כאשר מקדם אתרים מתבקש לעבוד בהתאם לרשימה סגורה, יש פחות סיכוי שיהיה יצירתי, יחפש פתרונות מחוץ לקופסה שיוכלו להגביר את קצב הקידום של האתר, לחזק את שיתופי הפעולה בנישה שבה פועל האתר, ולהעלות את רמת המודעות של קהל היעד למותג.

אתגר נוסף שחשוב לשים אליו לב בהקשר הזה של שימוש בצ'ק ליסט לקידום אתרים, הוא הקושי להתמיד בשימוש ברשימה כזו לאורך זמן.

הרבה פעמים, בטח בעולם קידום האתרים, אנשים מחפשים קיצורי דרך, בוחרים שלא לתעד את העשייה שלהם בצורה מסודרת, ובטוחים שהם כבר יודעים להבדיל עיקר מטפל.

צ'קליסט קידום אתרים

אילו עולמות צריך להקיף צ'ק ליסט לקידום אתרים?

אוקיי. אחרי שהבנו אילו יתרונות מייצר לנו השימוש בצ'ק ליסט לקידום אתרים, בואו ננסה להבין אילו סוגי תכנים צריך צ'ק ליסט כזה לכלול.

מן הסתם, לא נוכל להציג בפוסט הזה את הרשימה המלאה של הפעולות בתחום קידום האתרים שיש לכלול ברשימת תיוג כזו, אולם בהחלט ננסה להציג כאן את עולמות התוכן השונים שהיא אמורה לכסות 👇

✔️ חיבורים ראשוניים למערכות – עולם התוכן הראשון מתייחס, עוד לפני תחילת תהליך הקידום, לחיבור האתר למערכות השונות. מערכות כאלו הן למשל הקונסול של גוגל, כלי המעקב גוגל אנליטיקס, מערכת לניהול מעקב אחר מיקומים, סריקה באמצעות הצפרדע ועוד.

✔️ בדיקות סטטוס – לפני שמתחיל תהליך הקידום, וגם לאחר שהוא מתחיל ובאופן שוטף, יש לעשות שימוש תדיר בכלי סריקה וניטור שמטרתם להעריך את מצב האתר:

  • אילו מילות מפתח מדורגות?
  • עבור אילו ביטויים האתר עלה בדירוגים?
  • עבור אילו הוא ירד?
  • כיצד נראה פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר?
  • כמה מהם קישורי נופולואו? האם באתר ישנם קישורים שבורים?
  • מה מצב כותרות המטא ותיאורי המטא באתר?

באמצעות כלים שונים עליכם יהיה לוודא את סטטוס הנראות של האתר בפי תוצאות החיפוש, וכאמור, באופן שוטף.

✔️ ביצוע פעולות תשתית – סעיף זה יתייחס לפעולות שתבצעו במהלך הקידום פעם אחת בלבד: למשל, בניית ההיררכיה של האתר, קביעת מבנה ה – url, ביצוע הפניות עם המעבר לדומיין חדש, התקשרות מול כותבי תוכן, הכנת תוכנית תוכן שנתית, ועוד ועוד.

✔️ ביצוע פעולות בשוטף – בסעיף הזה תכללנה כלל הפעולות שאמורות להתבצע באתר באופן שוטף: טיוב כותרות המטא ותיאורי המטא באתר, הטמעת תוכן באתר, ביצוע אופטימיזציה לתמונות באתר, בניית קישורים פנימיים וחיצוניים, שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר ועוד ועוד.

לסיכום

צ'ק ליסט לקידום אתרים הוא כלי עזר שיוכל לסייע לכם לקדם את האתר שעליו אתם אמונים בצורה סדורה ושקופה ללקוח, תוך התבססות על סטנדרטים בינלאומיים מקובלים. עם זאת, חשוב להיזהר כי בעת שימוש בצ'ק ליסט כזה, לא יגרם למקדם קיבעון מחשבתי, שינטרל את היצירתיות שהיא כה חשובה בפרויקט קידום אתרים, בטח ובטח בתחומים תחרותיים.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מקדם אתרים ברחובות

קידום אתרים ברחובות

אני אשים את הדברים על השולחן כבר עכשיו: לפעמים זה אתם, הגולשים, שהופכים את הדברים ליותר מסובכים, ולא אנחנו, בעלי האתרים 😶

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו