קידום אתר סחר – איך עושים זאת נכון?

עסקים המבוססים על מסחר באינטרנט מתמודדים באופן שוטף עם מספר גדול של אתגרים. אחד מן האתגרים האלו הוא יצירת מרווח בין ההכנסות ועלויות התפעול, באופן שיאפשר השארת רווח גולמי איכותי בחברה.

כדי לעשות זאת, יכולים מנהלי אתרי איקומרס לעשות שימוש במגוון של פתרונות שיווק.

אחד מן הפתרונות האפקטיביים ביותר לשם כך הוא קידום אורגני לאתרי מסחר.

קידום אתר סחר מתייחס לאוסף המשאבים שתשקיעו על מנת לשפר את הנוכחות של אתר האיקומרס שלכם במנועי החיפוש השונים, בצורה טבעית, ולא ממומנת.

איך עושים זאת נכון? הכנתי עבורכם 10 טיפים חשובים:

קידום אורגני אתר סחר - איך עושים זאת נכון?

💡 טיפ מספר 1: היררכיה נכונה היא הבסיס לקידום מוצלח

אפשר יהיה להגיד שבאופן כללי, היררכיה נכונה היא חלק בלתי נפרד מניהול מוצלח של אתר אינטרנט. אלא שכאשר מדובר באתר איקומרס שמיועד לקהל הרחב, בניה של היררכיה תקינה היא פעולה הכרחית לקידום מוצלח של האתר.

הסיבה לכך היא כפולה: היררכיה נכונה מסייעת לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים להבין טוב יותר את מבנה האתר ולייעד לקהל הגולשים את העמודים המתאימים ביותר לחיפוש שביצעו.

במקביל, יצירת היררכיה איכותית באתר משפרת לאין ערוך את יכולת ההתמצאות של גולשים באתר, את היכולת שלהם לנווט אל העמוד הרצוי, ולבצע את הפעולה שלשמה מלכתחילה נכנסו לאתר.

💡 טיפ מספר 2: שפרו את חווית המשתמש באתר על מנת להגדיל מכירות

קבוצת המדדים Core Web Vitals, אשר עוקבת באמצעות שלושה מדדים אחר החוויה המסופקת למשתמש באתר, הפכה להיות חלק חשוב הרבה יותר בהחלטה של גוגל האם לדרג את האתר במקום איכותי בדפי תוצאות החיפוש.

שלושת המדדים מאפשרים לגוגל להעריך את איכות זמני הטעינה של אובייקטים שונים באתר, את מידת היציבות של התצוגה, ואת משך הזמן שעובר עד שמתאפשרת אינטראקציה של הגולש עם רכיבים שונים באתר.

אם אתם מעוניינים לשפר את הסיכוי שאתר האיקומרס שלכם יוצג לגולשים בדפי תוצאות החיפוש, וזאת כחלק מתהליך קידום אתרי מסחר בגוגל, עליכם יהיה לשפר את מדדי ה Core Web Vitals ולאפשר לאתר הסחר שלכם להציג ביצועים איכותיים.

טיפול בנוטשי עגלה בשירות קידום אורגני

💡 טיפ מספר 3: טיפול בנוטשי עגלה יוכל לסייע לכם גם בקידום האורגני

נטישת עגלה היא תופעה המתארת סיטואציה בה גולש, שכבר קיבל החלטה לרכוש מוצר או שירות באתר, והוסיף את המוצר או השירות לעגלת הקניות הוירטואלית, לא משלים את פעולת הרכישה.

יכולות להיות סיבות שונות ומגוונות לנטישת עגלה, החל מחווית משתמש גרועה באתר, דרך חוסר בהירות באשר לתנאי הרכישה, תהליך ארוך ומסורבל שמומש באתר ועוד.

חשוב יהיה לדעת, ששיפור תהליך הטיפול בנוטשי עגלה באתר יכול לסייע רבות גם בקידום האורגני של אתר הסחר. מדוע? בעיקר משום שככל שפחות גולשים חוזרים למנוע החיפוש, ממשיכים לתוצאת החיפוש הבאה, ושם מבצעים את הרכישה, כך יש יותר סיכוי להמחיש לגוגל או למנועי חיפוש אחרים, שהאתר שלנו רלוונטי ומספק פתרון איכותי לשאילתא של הגולש.

💡 טיפ מספר 4: בחרו בתבונה אילו עמודים אתם מעוניינים לקדם באתר

כאשר מדובר באתרי איקומרס, לא כל עמוד באתר צריך לקבל דגש שווה מבחינת תהליך הקידום.

בדרך כלל, נהוג יהיה להשקיע את עיקר המשאבים בקידום עמודי הקטגוריות. מדוע? משום שמצד אחד עמודי הקטגוריות יכולים לתת מענה איכותי לשאילתות חיפוש של הגולשים, ומצד שני הם לא ספציפיים מידי כמו עמודי המוצרים, כך שתנוע שזורמת לעמודים האלו יכולה להיות בהיקפים שמצדיקים את ההשקעה בתהליך הקידום.

אם זיהתם את עמודי הקטגוריות שאתם מעוניינים לקדם באתרי המסחר שלכם, עבו בהם באופן משמעותי את התוכן, צרו פרופיל קישורים פנימיים משמעותי שיקשר אל העמודים האלו, וקשרו לעמודי הקטגוריות האלו גם מאתרים אחרים, סמכותיים ורלוונטיים.

💡 טיפ מספר 5: הימנעו מתוכן משוכפל ומועתק

אחת התופעות השכיחות באתרי מסחר למיניהם היא תופעת כפילות התוכן. מדוע זה קורה? בעיקר משום שבמקרים רבים מעתיקים בעלי האתרים את תיאורי המוצרים הנמכרים מאתרי היצרנים.

כפילות תוכן זו גורמת לגוגל להעריך שכדאי יהיה לדרג דווקא את האתר שבו הופיע התוכן הזה לראשונה. מעבר לכך, באתרי מסחר פעמים רבות מוטמעים חיתוכים שונים של עמודי מוצרים, למשל במיונים שונים לפי מחיר, זמינות ופרמטרים נוספים. במקרים כאלו, חשוב יהיה להטמיע בצורה נכונה את התגית קנוניקל, על מנת למנוע כפילות מיותרת.

כדי להימנע מתכנים משוכפלים הנה המדריך שלי ליצירת תכנים לאתר

💡 טיפ מספר 6: צרו שיתופי פעולה עם קולגות בתחום

מעוניינים להפוך לאוטוריטה בתחומכם? רוצים שמנועי החיפוש השונים יבינו שאתר המסחר שלכם רלוונטי ובר סמכות בכל הקשור לחיפושים שביצעו גולשים?

כדאי יהיה לכם לייצר שיתופי פעולה עם עסקים המציעים שירותים משלימים בשוק, וזאת על מנת לאותת למנועי החיפוש השונים שיש לכם תפקיד מרכזי בנישה שבה אתם פועלים, ושאתם מהווים חלק אינטגרלי ממערך הידע והמכירה בתחום הנתון בו אתם עוסקים.

תוכלו לייצר שיתופי פעולה שונים במודל ספק לקוח: החל מהפניית לידים לעסקים משלימים, דרך פרסום תוכן משותף, קישורים לאתרי קולגות ועוד.

שיתוף הפעולה הזה יאפשר לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים להעריך שאתם מהווים פתרון לגיטימי בתחום.

💡 טיפ מספר 7: פעלו בערוצים משלימים על מנת לחזק את המותג

קידום אורגני הוא תחום שעל מנת לייצר בו תוצאות איכותיות צריך לפעול בכל המרחב: ככל שתפעלו ביותר ערוצים משלימים ובצורה מעמיקה יותר, כך יוכלו מנועי החיפוש להתרשם שמדובר באתר רלוונטי יותר לחיפושים שביצעו הגולשים.

בהקשר הזה, אתרי מסחר הם אתרים שקידום אפשרי שלהם יכול להתרחש ברשתות החברתיות השונות כמו אינסטגרם, פייסבוק ועוד.

הסיגנלים החברתיים יכולים לשמש את מנועי החיפוש על מנת להבין שיש עסק אמיתי, חי ופועל מאחורי המותג.

יתרה מכך, קידום אתרי איקומרס יכול להיות מושתת על למידת האפקטיביות של המותג ברשתות החברתיות: עד כמה התוכן של המותג הוא איכותי וגורף לייקים, שיתופים ותגובות? כמה מן המשתמשים בוחרים בעקבות צריכת התוכן הזה להצטרף לדף האוהדים של המותג? עד כמה התוכן הזה יכול להפוך לויראלי? האם יש קורלציה בין הגדלת מספר העוקבים לתוכן שפורסם?

כלל האינדיקציות האלו יכולות לסייע למנועי החיפוש להחליט עד כמה האתר מתאר באמת גוף סמכותי בנישה. זאת הסיבה, שפעילות בערוצים משלימים יכולה להוות הזדמנות של ממש בכל הקשור לקידום אורגני של אתרי איקומרס.

💡 טיפ מספר 8: נתחו מידע שמתקבל מחיפושים פנימיים של גולשים באתר

אחת הטכניקות שבעלי אתרים נוטים להזניח, אולם יש לה חשיבות עצומה לעולם הקידום האורגני של האתר, בפרט אם הוא אתר מסחר, היא ניתוח איכותי של חיפושים פנימיים של גולשים.

חיפושים פנימיים המבוצעים על ידי גולשים שכבר הגיעו לאתר, יכולה ללמד לא מעט על תקינות מבנה האתר: האם חסרים באתר עמודי תוכן? במידה שהם קיימים – האם הם מספקים מידע בצורה איכותית? עד כמה קל לנווט אל עמודי התוכן האלו? מה מעניין את הגולשים? האם יש צורך ביצירת תוכן נוסף באתר? האם יש צורך בעדכון המבנה?

ניתוח החיפושים הפנימיים באתר הוא, אם כן, מתודה בעלת חשיבות עצומה לקידום האתר.

💡 טיפ מספר 9: בנו פרופיל קישורים איכותי לאתר

קישורים, גם בזמן כתיבת שורות אלו, הם אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר והאפקטיביים ביותר לקידום האתר.

אם אתם רוצים לראות תוצאות אורגניות איכותיות בכל הקשור לעמודי אתר המסחר שלכם, חשוב יהיה שתבנו לו פרופיל קישורים איכותי, שכולל אתרים רלוונטים ואתרים ברי סמכות בתחומם.

הקפידו שפרופיל הקישורים הזה יראה טבעי, פזרו את השימוש באנקורים בצורה נכונה, הקפידו על הלימה בין קצב ייצור התוכן וקצב ייצור הקישורים ודאגו לכך שמקורות הקישור אליכם יהיו רבים ומגוונים.

החשיבות הרבה של פרופיל קישורים חיצוניים איכותי המקשרים לאתר נובעת מכך שלכאורה מדובר בפרמטר בעל מימד אובייקטיביות גבוה יחסית: כדי לבנות פרופיל קישורים איכותי נדרש שיתוף הפועלה של גורמים נוספים שאינם חלק מן המותג, וגם האפשרות להסיר את הקישורים האלו בעתיד תלויה בהם.

💡 טיפ מספר 10: דאגו שפרופיל הביקורות על האתר יהיה איכותי

ממד אובייקטיבי נוסף שמנועי החיפוש יכולים לעשות בו שימוש על מנת להעריך את איכות אתר האיקומרס שלכם הוא פרופיל הביקורות של גולשים באתר.

כדי ליצור פרופיל ביקורות איכותי, כזה שיזמין גולשים מתלבטים לרכוש מכם מוצרים או שירותים, תוכלו לפעול במספר דרכים: הראשונה היא כמובן להעניק שירות מצויין.

הקפידו שהגולשים יצאו מן האתר שלכם כשהם מרוצים. במידה שאפשר, ותרו ללקוח.

לעיתים ביקורת שלילית אחת יכולה לייצר נזק גדול לאתר, ולא משתלם, בראיית עלות תועלת, להתעקש על העקרונות שלכם כבעלי עסקים.

השניה היא רכישה של ביקורות איכותיות על בית העסק, משירותים המתמחים בכך. ייצור ביקורות כאלו בתדירות הולמת ובצורה טבעית, בהחלט יכולה לסייע למותג לשפר את הנראות שלו במנועי החיפוש השונים.

השלישית היא מענה לביקורות שליליות שהוטמעו באתר.

הנחת העבודה היא שלא תמיד תוכלו למנוע את השארת הביקורת השלילית, אבל כן תוכלו להשיב לה בצורה מנומסת ועניינית.

זיכרו שכאשר אתם משיבים לגולש לא מרוצה, כלל העיניים של הגולשים מופנות אליכם:

  • מהו סגנון השירות שלכם?
  • עד כמה אתם דווקנים?
  • האם כדאי יהיה להתקשר מולכם?
  • עד כמה אתם מתלהמים במהירות?

לסיכום

מעוניינים לקדם אתר סחר שנמצא ברשותכם כדי לייצר לו נוכחות מרשימה בדפי תוצאות החיפוש של מנועי חיפוש מובילים? במאמר הזה סיפקתי עבורכם עשרה טיפים שיוכלו לסייע לכם להתחיל את תהליך הקידום ברגל ימין. אז למה אתם מחכים?

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה

בא לכם שיותר אנשים ימצאו את מותג האופנה שלכם באינטרנט אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל?   אם כן, קידום אתרים אורגני (SEO)

קידום אתרי שופיפיי

קידום אתרי שופיפיי

לקחתם את הזמן לעצב ולהקים חנות שופיפיי לתפארת – אבל למרבה הצער, היא עדיין לא מושכת לקוחות בכוחות עצמה. מפה לשם אתם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו