קידום אתרים לעסק חדש – 5 רכיבים שחייבים להיכלל באתר החדש

הקמתם אתר חדש לעסק חדש? איזה כיף!🥰

ההתרגשות בטח בשיאה. יש לכם תוכניות גדולות, אתם לא ישנים בלילה מרוב מחשבות על מה נכון ומה לא נכון יהיה לעשות, אתם חופרים לכל הסביבה שלכם על המוצרים או השירותים שאתם מתכוונים למכור, ואז מתיישבים אל מול שולחן השרטוטים ומתחילים לעבוד.

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם בכל פרויקט קידום אתר לעסק חדש היא למה שהלקוחות יגיעו אליכם.

אתם נמצאים בזירה בערך עשר דקות, והמתחרים שלכם צברו כבר קהל גולשים נאמן במשך שנים.

גוגל עצמה מכירה את המתחרים שלכם טוב הרבה יותר מכם, לומדת כל הזמן על הקשרים העסקיים שהם רוקמים, מבינה היטב את הביקורות המצטברות בפרופיל העסק וגם מבינה כיצד אסטרטגיית התוכן שלהם מיושמת.

קידום אתרים לעסק חדש

איך תוכלו להתחרות בזה? 🏁

לעסק חדש, יודע כל מקדם אתרים, קשה הרבה יותר לבלוט בגוגל אל מול המתחרים. עם זאת, אם בית העסק פועל בצורה נכונה, משקיע את המשאבים במקומות הנכונים, מעדף את המשימות שלו נכון – הוא בהחלט יוכל לייצר הישגים משמעותיים לאורך זמן, גם אם הוא פועל בזירה תחרותית.

איך עושים את זה נכון?

חילקתי את המדריך הזה לחמישה מרכיבים שונים:

✔️ מחקר מילות מפתח שמותאם לקידום אתר של עסק חדש
✔️ יצירת אסטרטגיית תוכן עבור עסק חדש
✔️ פעילות לבניית פרופיל קישורים המתאים לעסק חדש
✔️ פעילות בערוצים משלימים וניהול חווית המשתמש.

בואו נתחיל.

איך להתחרות בקידום אורגני

מרכיב מספר 1: מחקר מילות מפתח מותאם לעסק חדש 🔍

באופן כללי, מחקר מילות מפתח הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל פרויקט קידום אתרים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בקידום אתרים לעסק חדש.

מחקר מילות מפתח מאפשר לנו למפות את ביטויי המפתח שמחפשים גולשים כדי להגיע לאתרים בתחומים דומים לשלנו, להבין מהו נפח החיפושים האלו, מה רמת התחרות עליהם, וגם עד כמה הם רלוונטיים לשירותים או המוצרים שאנחנו כבעלי עסק חדש מציעים לקהל היעד שלנו.

כאשר מדובר בעסק חדש מחקר מילות מפתח הוא חלק חשוב במיוחד מתהליך קידום האתר.

מדוע? משום שאסטרטגיית הכניסה המומלצת של עסקים חדשים למנוע החיפוש היא לא באמצעות הביטויים הכלליים והפופולריים במיוחד, עליהם יש תחרות גבוהה מאוד, אלא דווקא בביטויי הזנב הארוך, אלו שהיקף החיפושים שלהם הוא נמוך יותר, אולם מבטאים כוונת חיפוש ספציפית יותר.

למה כדאי לעסק חדש להתמקד בביטוי זנב ארוך כאלו במסגרת קידום האתר? משום שהמשימה הראשונה של עסק חדש היא לשים רגל בדלת, כלומר, קודם כל להופיע בדפי תוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים.

מנוע החיפוש של גוגל יכול להתרשם מן התגובה של קהל הגולשים שמגיע לאתר בעקבות הקלקה על תוצאות החיפוש של ביטויים אלו, ולמדוד בצורה הזאת את האיכות של האתר.

אפשר לומר שגוגל מבצע ניסוי וטעיה בכל הקשור לאתרים חדשים, וכשהוא עושה זאת, הוא מעדיף לבצע זאת על ביטויי מפתח עם היקף חיפושים נמוך, על מנת שלא לזעזע את דפי תוצאות החיפוש.

בניית אסטרטגיית תוכן

מרכיב מספר 2: יצירת אסטרטגיית תוכן מותאמת לאתר חדש 📚

מי שמקדם אתרים במנועי החיפוש השונים יודע שתוכן הוא אחד הפקטורים החשובים ביותר להצלחת תהליך הקידום של האתר.

תוכן, בסופו של יום, הוא הסיבה שבגללה מגיעים גולשים לאתר, ובהעדר תוכן איכותי, שלם, עדכני, נעים לקריאה ומעודד שיתוף – קשה יהיה לבלוט בסביבת התחרות.

כל בעל אתר שמעוניין לקדם את האתר שלו בגוגל צריך לגבש אסטרטגיית תוכן, אולם כאשר מדובר באתר חדש – גיבוש אסטרטגיה כזאת היא חשובה בהרבה.

הסיבה לכך, היא שבניגוד לאתרים ותיקים בנישה, שצברו לא מעט תוכן באתר, גם אם זה התיישן בינתיים, לבעלים של אתר חדש אין פריווילגיה לכלול באתר תכנים מיושנים.

זה אומר שבעל האתר צריך למצוא הרבה יותר תכנים רלוונטיים ועדכניים עליהם יוכל לכתוב או לשלב תוכן בפורמטים שונים.

מדובר במשימה שהיא לא טרוייואלית בכלל.

עוד דבר שחשוב יהיה לבעל של אתר חדש לעשות כדי לקדם את האתר בהיבט הזה של התוכן, הוא למצוא כותבי תוכן או יוצרי תוכן רלוונטיים, שאיתם הוא יוכל לעבוד לאורך זמן.

גם כאן, לא מדובר במשימה פשוטה.

כותבי תוכן אמנם קיימים בשפע, אולם כותבי תוכן שמתמחים בתחום הספציפי שבו פועל האתר, שהם מייצרים תכנים איכותיים עם קצב עבודה גבוה, ושהם פנויים לפרויקטים חדשים – יש מעט יחסית, והם עולים לא מעט.

עוד עניין שחשוב לציין לגבי גיבוש אסטרטגיית תוכן: בסופה, אתם צריכים למצוא את עצמכם במצב שבו יש לכם רשימת מאמרים ותכנים שאתם מתעתדים להעלות לאתר, בכל שבוע, במשך החודשים הבאים. לצד כל תוכן עליכם יהיה להבין מי עתיד ליצור אותו.

תוכן, אגב, לא חייב להיות מאמר טקסטואלי. תוכן בהחלט יכול להיות אינפוגרפיקה מדהימה, סרטון יוטיוב, תמונה איכותי או כל פורמט אחר שיכול להעביר מסר ולהשאיר את הגולשים באתר למשך זמן רב יותר.

קישורים לאתר עסק חדש

מרכיב מספר 3: טיפול בעולם הקישורים החיצוניים בהלימה לאתר חדש 🔗

לצד תוכן, קישורים הם אולי הפרמטר המשפיע ביותר על קצב וסיכויי הקידום של אתר כלשהו, ובפרט על סיכויי הקידום של אתר חדש.

קישורים חיצוניים הם למעשה הפניות שמבצעים אתרים אחרים, בתקווה אתרים רלוונטיים, לאתר שלכם ומשמשים במעין המלצה לגולשים ולמנועי החיפוש על האתר שלכם.

קישורים יכולים להיות מוטמעים בצורות שונות:

✔️ הם יכולים לצאת ממאמרים שהוטמעו באתרים אחרים
✔️ להיות משולבים בתמונות, בתפריטים, בבאנרים וכו'.

יש מספר סוגי קישורים, לא כולם שווים בכוח שהם מעבירים מאתר לאתר.

מה שחשוב למי שמקדם אתר חדש לדעת בכל הקשור לבניית פרופיל קישורים הוא כיצד לבנות אותם נכון.

בניגוד לאתרים ותיקים, שמכילים קישורים היסטוריים מכל מיני פלטפורמות שאבד עליהן הקלח, אתרים חדשים לא יכולים להרשות לעצמם בניה של קישורים מהסוג הזה, משום שהמהימנות שלהם תוטל בספק אם יווצרו ממש היום.

לכן, חלק חשוב מכל תהליך קידום של אתרים חדשים יהיה בניה פרופיל קישורים איכותי בהלימה לשיטות המקובלות היום, בדגש על עירוב של קישורים מרשתות חברתיות, קישורים ממאמרי אורח, קישורים ממגזינים נחשבים, קישורים מאתרי תמיכה מקצועיים ועוד.

פעילות ברשתות חברתיות

מרכיב מספר 4: פעילות בערוצים משלימים המאפיינת אתר חדש 🎚️

אתר שקם לפני כחמש עשרה שנה יכול היה לבלוט בזירה הדיגיטלית גם מבלי שהוא פועל באמצעות ערוצים משלימים.

כיום, המצב הוא שונה למדי. מנוע החיפוש נוטה לדרג מותגים, וכמותג – אם אתם אכן משפיעים על הנישה שבה אתם פועלים, גם אם אתם עסק חדש, היה מצופה שתפעלו ותהיו משפיעים גם ברשתות החברתיות.

כחלק מכל תהליך קידום של אתרים חדשים, תידרשו לחשוב גם על אסטרטגיית הפעילות שלכם בערוצים משלימים כמו:

✔️ רשתות חברתיות
✔️ ניהול ערוץ יוטיוב
✔️ פעילות באינסטגרם
✔️ עיבוי המאמרים שלכם בלינקדאין ועוד.

פעילות בערוצים משלימים מאותת לגוגל שאתם מהווים סמכות אמיתית בתחום שבו אתם פועלים, ואתם ראויים לדירוגים מתקדמים במנוע החיפוש עבור ביטויי מפתח רלוונטיים.

שיפור חווית המשתמש

מרכיב מספר 5: ניהול חווית המשתמש של אתר חדש 😀

אם בעבר ניתן היה לקדם אתרים גם אם אלו לא הציעו חווית משתמש איכותית במיוחד, הרי שכל תהליך של קידום אתר חדש חייב להתייחס אל מאפייני חווית המשתמש של האתר ביתר תשומת לב.

גוגל השיקה לאחרונה מדדים שונים אשר מתייחסים לאיכות חווית השימוש של גולשים באתר.

בין היתר, המדדים האלו עוקבים אחר משך הזמן שעובר עד לטעינה של האובייקט הגדול ביותר המוצג על המסך, מידת היציבות של התצוגה על מסך המשתמש, ופרק הזמן שעובר עד שמתאפשרת אינטראקציה של הגולש עם האתר שנטען.

אם הקמתם אתר חדש לעסק חדש – תהיו חייבים לחשוב על תכנון מוקפד של חווית המשתמש באתר כבר בשלבים הראשוניים של הקמת האתר, על מנת להצליח ולקדם אותו במנועי החיפוש השונים.

אם הגעתם לפה אז קבלו עוד כמה טיפים של אלופים לקידום אתר של עסק חדש 👇

לסיכום

הקמת אתר חדש לעסק חדש איננה משימה פשוטה כלל ועיקר, ותהליך קידום של אתר כזה במנועי החיפוש השונים הוא משימה מאתגרת אפילו יותר.

עם זאת, באמצעות פעילות נכונה בערוצים המתאימים, התמדה, אורך רוח והשקעת משאבים מתאימים – תוכלו לייצר הישגים ממשיים ולהזרים תנועה אורנית איכותית אל האתר החדש.

כדי לעשות זאת, עליכם יהיה לבצע מחקר מילות מפתח שמותאם לאתר חדש, לבנות אסטרטגיית תוכן מותאמת לותק של האתר, לבנות פרופיל קישורים בהלימה לשיטות בניית הקישורים המקובלות כיום, לפעול בערוצים משלימים על מנת לאותת לגוגל על רצינות המותג שלכם, וגם לחשוב, לתכנן וליישם חווית משתמש מצוינת באתר.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו