קידום אתרים לחנות חיות

אם אתם מנהלים חנות חיות ומעוניינים לשווק אותה לקהל הלקוחות הרלוונטי לכם בערוצי הדיגיטל השונים, סביר להניח שאחד הערוצים ששקלתם להשקיע בהם הוא קידום אורגני לחנות החיות.

הסיבות לכך הן ברורות: קידום אורגני איכותי מייצר לבעל האתר נכס דיגיטלי של ממש, כזה שיכול לגרום לטראפיק איכותי של גולשים לבקר באתר.

קידום אורגני מאפשר לבעל האתר ליהנות מזרם של לקוחות ששיעור ההמרה שלהם יהיה, בסבירות גבוהה גדול יותר, שיביעו אמון רב יותר בבעל האתר, ועל פי מה שמחקרים מראים, גם יהיו מוכנים להכניס את היד לכיס עמוק יותר.

אז איך מקדמים בצורה אורגנית חנות חיות? מהם השלבים שיצטרך בעל האתר לבצע על מנת לשפר את הנוכחות של חנות החיות שלו במנועי החיפוש השונים, ובפרט בגוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם?

הנה כמה טיפים שמניסיוני יוכלו לזרז באופן משמעותי את תהליך הקידום של חנות החיות שלכם. 🐈 🐕

SEO לחנות חיות
קידום חנות חיות בגוגל – איך עושים את זה נכון?

בנו אתר מהיר ואיכותי

מעוניינים שהגולשים השונים שמגיעים אליכם לא ינטשו את האתר כבר עם הכניסה לאתר?

השקיעו באתר אינטרנט שינהול על גבי אחסון איכותי, מהיר ויציב. הסיבה לכך, היא שבמקרים רבים חנות חיות אינטרנטית כוללת תמונות רבות, שבעלי האתר מעוניינים שגם תשמורנה על איכות מינימלית גבוהה למדי.

כשאלו הם פני הדברים, בניה לא נכונה של האתר עלולה לגרום לאיטיות בזמני הטעינה של עמודי האתר השונים, לקפיצות של אובייקטים על גבי המסך ועוד.

בתהליך קידום אורגני לחנות חיות חשוב יהיה להקפיד על חווית משתמש מעולה, לא רק בעת גלישה ממחשבים ניידים או נייחים, אלא גם מהמובייל.

הקפידו שהתצוגה של החנות במכשירי מובייל תהיה מותאמת לכל המכשירים, ושזמני הטעינה במובייל של העמודים השונים של חנות החיות לא יפגעו.

בצעו מחקר מילות מפתח מעמיק בתחום בעלי החיים

קידום אורגני לחנות חיות מצריך ביצוע של מחקר מילות מפתח מעמיק. באמצעות כלי ניתוח ומחקר מקצועיים ניתן להבין מה, בעצם, מחפשים הגולשים, כאשר הם מנסים לאתר שירותים דומים לשלכם.

מתוך רשימה גדולה מאוד של מילות מפתח שודאי תקבלו, תצטרכו לסנן על מנת לחלץ את מילות המפתח שהן קודם כל רלוונטיות אליכן (אם אתם לא מוכרים דולפינים – אל תשקיעו במילת המפתח הזאת).

כמו כן, תצטרכו להשקיע משאבים כדי לחלץ מתוך הרשימה הארוכה של מילות המפתח את אלו שמעידות יותר מכל על רצון אמיתי של הגולשים בביצוע רכישה.

זאת ועוד, נסו למפות מילות מפתח עם נפח חיפושים גבוה, כדי שהגולשים יגיעו אליכם בכמות גדולה, וכן מילות מפתח המתאפיינות ברמת תחרות נמוכה, וזאת על מנת שגם בתקציב נמוך יחסית תוכלו להתקדם בדפי תוצאות החיפוש.

צרו אסטרטגיית תוכן שתייצר ערך מוסף אמיתי

שימו לב: לחנות חיות אינטרנטית מגיעים סוגים שונים של גולשים. יש כאלו שיודעים בדיוק מה הם רוצים, וכל שנדרש להם הוא לברר באילו שעות החנות פתוחה, וגם האם המזון לכלבים שהזמינו זמין כרגע במלאי.

אחרים ממש רוצים לקנות כלב, אבל לא בטוחים שהם יודעים מהן כל ההשלכות של גידול כלב בבית.

גולשים כאלו ישמחו להגיע אליכם לאתר ולצרוך תכנים שונים, כמו במה מאכילים כלב וכמה פעמים ביום, מתי צריך לצאת עם כלב החוצה, כיצד מתחילים לאלף כלב וללמד אותו לעשות את הצרכים רק בשעת הטיול מחוץ לבית, היכן משאירים את הכלב כאשר נדרשים לצאת מן הבית למספר ימים ועוד ועוד.

אסטרטגיית תוכן שכוללת תוכן איכותי שגולשים באמת מתעניינים בו, יכולה לסייע לא מעט לקדם את האתר.

גולשים, שיחפשו, בסבירות גבוהה, ביטויי זנב ארוך, כמו "איפה משאירים כלב כשנוסעים לטיול של מספר ימים" יוכלו להגיע אליכם לאתר, להתרשם מן התוכן המושקע, ולהחליט שהם מבצעים את הקניות הבאות שלהם דווקא מן החנות שלכם.

אסטרטגיית תוכן איכותית היא כזו שכוללת יצירת רשימה של תכנים לפרסום עבור החודשים הקרובים, ומקשרת בין התכנים האלו לכותבי תוכן מקצועיים שיוכלו לעשות את העבודה.

חשוב מאוד לא להיות מופתעים שתהליך הקידום צריך לכלול תוכן איכותי ולהקציב לקידום חנות חיות בגוגל מספיק כסף לעולם התוכן.

הנה 11 דרכים לייצר תוכן – איך למצוא רעיונות לתוכן לאתר

בצעו אופטימיזציה לעמודי האתר השונים

אנשים מפתחים רגשות עזים לחיות והופכים אמוציונליים כאשר הם נתקלים בטקסט מרגש, מסעיר או מרתיח.

זאת הסיבה, שכדאי שתהליך האופטימיזציה שלכם, שבו אתם מתאימים את עמודי האתר השונים לקידום אורגני של חנות חיות, יתמקד במיקום טקסטים רלוונטיים במקומות אסטרטגיים באתר:

✔️ כותרות המטא ותיאורי המטא
✔️ גוף הטקסט של פוסטים בבלוג
✔️ בכותרות וכותרות משנה באתר
✔️ בתגיות האלט של התמונות ועוד.

במהלך תהליך האופטימיזציה דאגו לשמור על היררכית כותרות תקינה באתר, כותרת ראשית אחת לכל עמוד באתר, מספר כותרות משנה ובינהן פסקאות רגילות.

צרו קישורים פנימיים לעמודים החשובים באתר (בדרך כלל אלו יהיו עמודי הקטגוריות בחנות, אליהם יהיה מוזרם רוב הטראפיק).

קשרו לעמודים החשובים באתר גם מתוך הפוטר – האיזור התחתון הקבוע של האתר שחוזר על עצמו בכל עמודי האתר.

בצעו קידום לוקאלי לחנות

בדרך כלל, חנות חיות תהיה חנות שבה מנוהלים סניפים פיסיים הממוקמים באזורים גיאוגרפיים שונים.

לכן, אחת מן הפעולות שתוכלו לעשות כדי לקדם את עמודי האתר במנועי החיפוש הוא קידום לוקאלי – התאמת תהליך הקידום לאזור הגיאוגרפי שבו נמצאת החנות.

הסיבה לכך היא, שכאשר גולש מחפש, למשל, את הביטוי "חנות חיות בנהריה", סביר שהוא מעויין בחנות חיות שפועלת באזור, והצגת תוצאת חיפוש של חנות חיות בבאר שבע לא תהיה רלוונטית עבורו.

איך מבצעים קידום לוקאלי של חנות חיות?

זהו כבר נושא לפוסט אחר, אבל באופן כללי, פתיחה וטיוב של פרופיל גוגל לעסק שלי, ציון המיקום הגיאוגרפי של החנות, בניית קישורים לוקאליים, כתיבת טקסט לוקאלי והטמעתו באתר, יצירת אזכורים, טיוב פרופיל העסק בגוגל מפות, ניהול מושכל של פרופיל הביקורות על האתר ועוד – כל אלה בהחלט יוכלו לסייע לקידום החנות.

בנו פרופיל קישורים איכותי ורלוונטי

קידום אתרים לחנות חיות הוא תהליך שחייב לכלול גם בניית פרופיל קישורים זהירה. קישורים חיצוניים הינם הפניות שמבצעים אתרים אחרים, רלוונטיים לתחום העיסוק בדרך כלל, אל עמודי האתר שלכם, ונחשבים לסוג של הבעת אמון.

כאשר מנועי החיפוש מזהים שהרבה אתרים מקשרים אל עמודי האתר שלכם, הם מבינים שמדובר באתר בר סמכות בתחומו.

כיצד בונים פרופיל קישורים לאתר? גם כאן קצרה היריעה מלהסביר על כל שיטות בניית הקישורים, אולם יסכימו ודאי רוב המקדמים, כי שתי השיטות הפופולריות ביותר לבניית קישורים הן קניית קישורים והחלפת קישורים.

שימו לב, כי אם אתם מנהלים חנות חיות, יותר מסביר יהיה להניח שיש לכם ספקים שונים בתחום, אם מדובר בספקי מזון, כלובים, חומרים לרחיצה של החיות ועוד.

נסו לפנות אל הספקים האלו והציעו להם לכתוב עבורם פוסט אורח באתר שלהם, שבו אתם מסבירים כיצד אתם עושים שימוש במוצרים או בשירותים שלהם.

רובם ודאי ישמח לשלב באתר פוסט איכותי שמעיד עד כמה השירות שלהם חיוני, גם אם הדבר אומר הוצאת קישור לחיזור האתר שלכם.

איך עושים קישורים פנימיים לאתר לטובת קידום אתרים?

פעלו בערוצי שיווק משלימים על מנת לקדם את התכנים השונים

קידום אורגני לחנות חיות צריך לכלול גם פעילות בערוצים משלימים נוספים: כאשר גוגל ומנועי חיפוש אחרים יכולים לראות שאתם פעילים גם ביוטיוב, או שיש לכם קבוצת פייסבוק מצליחה עם שם המותג שלכם, הם מבינים שיש אינדיקציה נוספת שבה יוכלו להעזר כדי להבטיח שהם מדרגים אתר בר סמכות בתחומו.

לכן, השקיעו זמן ומאמץ בפתיחה וניהול של דף פייסבוק עסקי לעסק או לחלופין קבוצת עניין בפייסבוק, וככל שהתקציב והזמן מאפשר לכם, דאגו להעלות תכנים איכותיים לערוץ יוטיוב ייעודי של המותג.

בקשו מלקוחות מרוצים לכתוב עליכם ביקורת חיובית

עוד פקטור משמעותי שיוכל לסייע לכם לזרז את קצב קידום האתר שלכם שבאמצעותו אתם מנהלים חנות חיות, הוא עיבוי פרופיל הביקורות על בית העסק שלכם.

פנו ללקוחות מרוצים וחוזרים, שאתם יודעים כי הם מעריכים את השירות שאתם מספקים, ובקשו מהם לכתוב עליכם ביקורת חיובית בפרופיל גוגל לעסק שלי או בדף הפייסבוק של המותג.

גוגל ומנועי חיפוש אחרים לוקחים בחשבון כי המלצות של גולשים על מותג מסויים, בקנה מידה גדול, אמין ומשמעותי, קשה יחסית לזייף, ולכן הן נתפסות כאובייקטיביות יותר.

 

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה

בא לכם שיותר אנשים ימצאו את מותג האופנה שלכם באינטרנט אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל?   אם כן, קידום אתרים אורגני (SEO)

קידום אתרי שופיפיי

קידום אתרי שופיפיי

לקחתם את הזמן לעצב ולהקים חנות שופיפיי לתפארת – אבל למרבה הצער, היא עדיין לא מושכת לקוחות בכוחות עצמה. מפה לשם אתם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו