קידום חנות וורדפרס: טיפים של אלופים לקידום חנויות ב- WordPress

קידום חנות וורדפרס

קידום אורגני לחנות וורדפרס יכול להיות משימה מאתגרת למדי, משום שבמהלכה צריך המקדם מצד אחד לבצע פעולות קריטיות לקידום, כמו השקעה בתוכן עשיר ומגוון ומצד שני, המטרה העיקרית של האתר היא למכור לקהל הלקוחות מוצרים בלי יותר מידי הסחות דעת.

אז איך מוצאים את האיזון? איך משקיעים בקידום חנות וורדפרס בצורה שתחזיר את ההשקעה על הצד הטוב ביותר? הכנו לכם כאן כמה וכמה טיפים בנושא. בואו נתחיל.

קידום חנות וורדפרס
קידום אורגני של חנות בוורדפרס

טיפ מספר 1: השקיעו בתוכן איכותי

לפעמים נדמה, שקידום חנות וורדפרס הוא תהליך שצריך להתמקד בעיקר במוצרים עצמם ולא בתוכן איכותי.

ובכן, אמנם אתרי מכירות אינם אמורים לשמש כבלוג עם תוכן מקצועי לכל דבר ועניין, אך אין זה אומר שלא צריכה להתבצע השקעה בתוכן.

תוכן איכותי יתייחס לתיאורי מוצר ייחודיים בחנות, בתיאורי הקטגוריות השונים, בהטמעת תגיות אלט לתמונות באתר, בהטמעה של וידאו איכותי שממחיש את פעילות המוצר, את היתרונות שהוא מספק לקהל הצרכנים, וכן את אופן התפעול של תקלות שונות הקשורות במוצר, בשילוב תמונות שתסייענה לגולש להבין בצורה טובה יותר מה תהיה התמורה לתשלום שיבצע ועוד.

טיפ מספר 2: עמודי הקטגוריות הם העמודים החשובים ביותר

לכאורה, ניתן היה לחשוב שקידום אורגני לחנות וורדפרס צריך להיות ממוקד בדפי המוצרים עצמם. למעשה, העמודים החשובים ביותר באתר מבחינת תהליך הקידום הם דווקא עמודי הקטגוריות.

הסיבה לכך היא שעמודי הקטגוריות הם היעד של רוב חיפושי הגולשים באשר למוצר מסויים.

עמודי המוצרים מציגים כבר את הדגשים המיוחדים המפרטים את עמודי הקטגוריות.

זאת הסיבה, שעיקר תהליך הקידום צריך להיות ממוקד בעמודי הקטגוריות האלו. וורדפרס מאפשרת לכם להטמיע מערך של קישורים פנימיים באתר.

נצלו את היכולת הזאת על מנת לחזק את עמודי הקטגוריות, לערוך את תגיות המטא שלהן, לדאוג לקיום מלל בכמות סבירה שמתייחס למילות המפתח העיקריות לקידום ועוד.

טיפ מספר 3: השקיעו בחוויית משתמש מעולה

מדדי Core Web Vitals כאן כדי להישאר. בשנים האחרונות שמה גוגל יותר ויותר דגש על חווית השימוש המסופקת לגולשים באתר.

חווית שימוש טובה כוללת לא רק זמני טעינה מהירים של האובייקטים השונים באתר, אלא גם אפשור של אינטראקטיביות מהירה של הגולש עם ממשק המשתמש באתר, מידת יציבות טובה של התצוגה לאחר הטעינה הראשונית, תעדוף נכון של סקריפטים שרצים באתר ועוד.

באמצעות חווית משתמש איכותית, תוכלו להשאיר לא מעט גולשים באתר זמן רב יותר, ולהגביר את הסיכוי שיבחרו להתקשר מול בית העסק.

וורדפרס מאפשרת לכם גישה לקוד המקור של האתר, ולכן מאפשרת לכם לייעל בצורה משמעותית את טעינת האובייקטים באתר, לשפר את המהירות של הטעינה הזאת, וכן לבחור בשירות אחסון איכותי, שיספק לכם גם שירותי טעינה משרתים המפוזרים ברחבי העולם, בהתאם לצורך שלכם.

Core Web Vitals – האם אתם ערוכים לזה?

טיפ מספר 4: התאימו את ממשק המשתמש לעולם המובייל

התאמת האתר לשימוש גולשים באמצעות מכשירי מובייל הפכה לסטנדרט מקובל, אלא שככל שהדברים קשורים באתרי מסחר אשר מציעים חנות מקוונת – הסטנדרט הזה חשוב כפליים.

הסיבה לכך היא שממשק משתמש מותאם לצרכים של הגולשים יכול לחולל פלאים ביחס ההמרה של האתר, לספק שירות איכותי יותר ללקוח, לשכנע יותר גולשים לחזור אל האתר, ובאופן כללי, לשלוח למנועי החיפוש השונים אינדיקציות על כך שהאתר בנוי בסטנדרט גבוה ומודרני.

טיפ מספר 5: דאגו שיהיו אבא ואמא לאתר

כאשר הדברים מגיעים לכסף, גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, היה שמח לראות שיש אבא ואמא מאחורי האתר, ושלא מדובר באתר מנותק אשר מוכר מוצרים ושירותים לקהל הגולשים, בלי לספק אחריות.

איך מייצרים אבא ואמא לאתר? ראשית, משקיעים בעמוד אודות איכותי, משלבים בו טקסט ותמונות רלוונטיות של הצוות המקצועי, מוסיפים פרטי יצירת קשר, קישורים לפרופילים חברתיים שונים, ודואגים שלמי שעומד מאחורי האתר תהיה זהות שניתן לאמת בקלות יחסית.

שנית, מספקים שירות מעולה ללקוחות, ומשיבים לפניות שלהם בערוצים השונים: מייל, טלפון, וואטסאפ ועוד.

ההיזון החוזר הזה הוא קריטי מבחינת גוגל, שכן גולשים אשר מקבלים מענה משירות הלקוחות של האתר לא ממשיכים הלאה בשיטוט בדף תוצאות החיפוש אל עבר התוצאה הבאה.

המתודה הזאת שימושית במיוחד בכל פרויקט קידום חנות וורדפרס.

טיפ מספר 6: ציינו את איזורי השילוח להם אתם מספקים שירות

כדי שעמודי האתר שלכם יהיו רלוונטיים לחיפושים לוקאליים שונים, יש צורך בציון אזורי מתן השירות שלכם. שימו לב, אם החנות האינטרנטית שלכם היא חנות וורדפרס שמגובה גם בסניפים פיסיים, תצטרכו להשקיע כמובן בקידום לוקאלי.

אם, לעומת זאת, עיקר השירות שלכם מסופק אונליין ובאמצעות משלוחים שונים לרחבי הארץ, כדאי יהיה לציין מהם האיזורים שבית העסק שלכם מספק להם שירות.

בוורדפרס יש לא מעט תבניות שתוכלנה לסייע לכם בשילוב המידע הזה בצורה מעוצבת ובולטת באתר.

אזורי השילוח להם אתם מספקים שירות

טיפ מספר 7: הגדירו את שעות הפעילות של העסק

בדומה לאיזורי הפעילות, גם ציון שעות הפעילות של חנות הוורדפרס שלכם יכול לסייע בקידום אורגני של חנות הוורדפרס הזאת.

הדבר נפוץ במיוחד במקרים בהם אתם מספקים שירותים בשעות פעילות לא שגרתיות, ואז חיפושים לוקאליים בגוגל יוכלו להקפיץ את בית העסק שלכם, כאשר הם מבוצעים בשעות כאלו.

דוגמה לכך ניתן למצוא בחנויות נוחות שונות המפוזרות ברחבי הארץ.

טיפ מספר 8: בחרו כתובת url שתסייע במיפוי איכותי של האתר

וורדפרס היא פלטפורמה שמאפשרת לבעל האתר לבצע מגוון רחב של התאמות בהגדרות המערכת, על מנת להתאים את התצורה של האתר לצרכים של בית העסק.

אחת מן ההגדרות החשובות בכל הקשור לניהול חנות וורדפרס היא מבנה כתובת ה – url של האתר.

באמצעות בחירת מבנה נכון, ניתן יהיה לספק לגוגל מידע נוסף אודות התקיות הראשיות עליהן נבנה האתר, היחסים בין משפחות המוצרים השונים, והמיקום ההיררכי והחשיבות שלהם.

כדי לעשות זאת, כל שתצטרכו הוא להיכנס להגדרות המערכת ולבחור את מבנה הקישורים המתאים ביותר לצרכים שלכם. בקידום אורגני של חנות בוורדפרס צריך לשקף את מבנה האתר ככל שניתן למנוע החיפוש.

טיפ מספר 9: צרו היררכיה ברורה למוצרים באתר

נשים את הדברים על השולחן כבר עכשיו: ניתן לייצר היררכיות שונות לאתר וכולן תוכלנה לשרת את הגולש בצורה נאמנה.

אלא שבכל הנוגע לקידום חנות וורדפרס, כדאי יהיה לכם מאוד לייצר היררכיה ברורה אשר נסמכת על מחקר מילות מפתח איכותי, שיצביע על מגמות החיפוש העיקריות בתחום, על היקפים החיפושים האלו, על כוונת החיפוש של המשתמשים באתר ועוד.

טיפ מספר 10: עשו שימוש בתגית קנוניקל

אחד האתגרים העיקריים כאשר מנהלים חנות וורדפרס, הוא ריבוי העמודים שמכילים תוכן דומה למדי: אלו יכולים להיות עמודים מוצרים שנבדלים בינהם בתכונות מסוימות, או עמודי הדפסה אשר מבוצע בהם עימוד המיועד להדפסת המידע על גבי נייר ועוד.

במקרים כאלו, נוצר חשש שמנוע החיפוש יראה בעודים האלו כתוכן משוכפל, ואפילו ניסיון להונות את מנוע החיפוש.

כדי להימנע מן התופעה הזאת, פרקטיקה מקובלת היא לשלב תגית קנוניקל שתפנה את מנוע החיפוש אל עמודי מוצרים ראשיים כמקור התוכן הרשמי.

וורדפרס מאפשרת לכם שורה תוספים שיוכלו לסייע לכם במשימה הזאת, ולהפוך את תהליך הקידום האורגני של חנות וורדפרס לאפקטיבי במיוחד.

קבלו עוד הסבר קטן על הקנוניקל

טיפ מספר 11: הוסיפו עדויות של לקוחות מרוצים

מעוניינים לקדם את חנות הוורדפרס שלכם? חשוב שתשלבו, באמצעות תבניות שונות שמספקת לכם וורדפרס או אלמנטור, עדויות של לקוחות מרוצים.

שילוב נכון של עדויות כאלו יוכל לסייע בהגברת האמון של גולשים שמגיעים לאתר ורצון שלהם להתקשר מול בית העסק שעומד מאחורי האתר.

 

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן