שירותי קידום אתרים – מהם כוללים ואיך הם מתבצעים בפועל

שירותי קידום אתרים

בעלי עסקים רבים מתעניינים בשנים האחרונות בשירותי קידום אתרים, או שירותי SEO בעגה המקצועית.

הסיבה לכך, היא שיותר ויותר בעלי עסק מבינים שטראפיק אורגני, זה המתקבל מתנועת חיפוש של גולשים והקלקה על התוצאות הטבעיות בדפי תוצאות החיפוש, הוא הטראפיק האיכותי ביותר, הממיר ביותר, וזה שמוצא את הלקוח הפוטנציאלי בדיוק בנקודת הזמן שבה הוא קשוב למסרים שיווקיים.

מה כוללים שירות SEO?

ובכן, שירותי קידום אתרים אורגני מתייחסים לסל שלם של אפשרויות שמציעים מקדמי אתרים וחברות קידום על מנת לשפר את הנוכחות הדיגיטלית של בתי עסק בדפי תוצאות החיפוש של גוגל או מנועי חיפוש אחרים.

במאמר הזה נציג את השירותים העיקריים שנוהגים לספק מקדמי אתרים כחלק מסל מוצרי שירותי ה – SEO שלהם 🛎️.

שירותי קידום אתרים

מחקר מתחרים

רגע לפני שנפנים לקדם אתר במנועי החיפוש ולהשקיע זמן ומשאבים בפעילות הזאת, הדבר הבסיסי ביותר שצריך לעשות הוא להבין האם פעילות כזאת היא בכלל כדאית 🤔.

לעיתים התשובה לכך היא ברורה: סביבת התחרות היא כה קשה עד שלא כדאי להשקיע בהקמה של אתר חדש ולנסות לקדם אותו בנישה הספציפית.

במקרים אחרים רמת התחרות היא אפסית ואכן קיימת הזדמנות לנצל את הפער הזה ולקדם אתר בתחום המבוקש.

אלא שברוב הפעמים, רמת התחרות בתחום המדובר תהיה בינונית. זה אומר שקיימים מספר שחקנים בתחום, אולם אם נמצאת נישה הספציפית שבה ניתן להעניק שירותים לשורה של לקוחות פוטנציאליים בסביבת תחרות נמוכה יותר – הרי שקידום אתרים יהיה כדאי במקרה הזה.

זוהי בדיוק התכלית של שלה מחקר המתחרים: להבין האם קיימות נישות בתחום שבהן שווה להשקיע משאבים בראיית עלות תועלת ולהיכנס אליהם.

איך מבצע מקדם אתרים את המשימה הזאת? בעיקר באמצעות למידה של סביבת התחרות, שימוש בכלי מחקר מתחרים, וגם ביקורים באתרים המובילים בתחום ומיפוי הפערים בתחומים כמו תוכן, קישורים, חווית משתמש ועוד.

איך עושים ניתוח מתחרים לקידום אתרים (SEO) ושיווק באינטרנט

מחקר מילות מפתח

לאחר שהתקבלה ההחלטה לקדם את האתר, חשוב יהיה לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק, על מנת לדעת באילו ביטויים יתרכז תהליך הקידום.

כחלק משירותי קידום האתרים שמציעים מקדמים וחברות קידום – הם מציעים גם מחקר מילות מפתח.

מטרתו של תהליך זה הינה למפות, לסווג, לאשכל ולנפות מילות מפתח, תוך התחשבות בהיקף החיפושים החודשי הממוצע שלהן, רמת המורכבות והתחרות עליהן, כוונת החיפוש של המשתמש ועוד.

היעד של ביצוע מחקר מילות מפתח הוא כפול:

  1. להגדיר עבור אילו ביטויים כדאי יהיה לבית העסק להשקיע משאבים בקידום עבורם
  2. מיפוי הביטויים שבסבירות גבוהה יניבו טראפיק לא איכותי לאתר, שיגרום ליותר נזק מתועלת.

כתיבת תוכן

תוכן הוא אולי השירות הפופולרי ביותר מקרב שירותי ה – SEO. הסיבה לכך, היא שבהעדר תוכן, קשה מאוד יהיה לקדם אתר בגוגל, בטח ובטח אם מדובר בתחום תחרותי.

תוכן, הוא בראש ובראשונה, הסיבה שבגללה מגיעים גולשים לאתר, וכאשר הוא מיוצר בצורה נכונה – הוא יכול לגרום לגולשים להגביר את המעורבות שלהם באתר, להגדיל את משך השהיה שלהם בין עמודי האתר, להקטין את שיעור הנטישה שלהם ועוד.

מקדמי אתרים בדרך כלל מתקשרים מול ספקי תוכן במגוון רחב של תחומי התמחות, כך שהם מייצרים במסגרת שירותי ה – SEO שהם מספקים זמינות מירבית למתן שירותי תוכן לאתרים.

כתיבת תוכן לצרכי קידום אתרים

שירותי בניית קישורים

כמעט כל מי שהתעניין בעבר בנושא של קידום אתרים יודע עד כמה קישורים הם חיוניים להצלחת תהליך הקידום. מעבר לעובדה שקישורים משפרים את הסמכות של האתר בנישה שבה הוא פועל, הם גם מאותתים לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים על הרלוונטיות של האתר ועל תפקידו במערך השירות הכולל בתחום, על הקשר בינו ובין ספקים ולקוחות ועוד.

בנייה מדורגת של קישורים יכולים גם לייצר טראפיק איכותי ורלוונטי לאתר וגם לסייע לאתר להתמודד מול מתקפות ספאם אשר חורגות מן התבנית היציבה של קצב התווספות קישורים חדשים.

כחלק משירותי קידום האתרים שיציעו לכם מקדמי אתרים שונים, הם יוכלו לבנות עבורכם קישורים ממגוון רחב של מקורות:

☑️ אתרי תמיכה
☑️ אינדקסים
☑️ אתרי לקוח
☑️ פורטלים
☑️ מגזינים שונים ועוד ועוד.

שירותי בניית קישורים

שירותי בניית פרופיל אזכורים וביקורות

בנוסף לקישורים, שהינם מדד חיצוני שמשפיע על תהליך קידום האתר ויכול להוות סוג של פקטור אובייקטיבי מבחינת מנועי החיפוש, גם אזכורים, שהינם ציון שם המותג ללא קישור, וביקורות שונות של גולשים אודות המותג, יכולים לבנות את הסמכות של בית העסק ואתר האינטרנט המייצג אותו.

בתוך סל שירותי קידום אתרים שמציעים מקדמים שונים, תמצאו גם בניה מדורגת ועקבית של פרופיל אזכורים וביקורות, שיסייע לעסק שלכם לצמוח ולהתקדם במנועי החיפוש עבור הביטויים החשובים לכם.

אופטימיזציה של האתר

כחלק מתהליך קידום האתר, נוהגים מקדמי אתרים להציע שירות נוסף כחלק ממגוון שירותי ה – SEO שלהם: אופטימיזציה של האתר.

אופטימיזציה מתייחסת לאוסף של פעולות שמטרתן להתאים את האתר לתצוגה ולשימוש בדפי תוצאות החיפוש:

☑️ התאמת האתר למובייל
☑️ טיוב תגיות המטא באתר
☑️ שיפור היררכית הכותרות
☑️ קביעת מבנה האתר
☑️ טיפול במבנה ה – url באתר
☑️ שילוב תגיות אלט לתמונות המוטמעות בדפי האתר
☑️ שיפור מהירות האתר
☑️ בניית פרופיל קישורים פנימיים
☑️ טיפול בתוכן משוכפל באתר
☑️ ביצוע הפניות קבועות
☑️ הטמעת תגית קנוניקל בעמודי תוכן רלוונטיים ועוד.

מדריך אופטימיזציה לאתרי אינטרנט מאת דניאל זריהן

פעילות בערוצים משלימים

כדי להוכיח למנוע החיפוש שאתם מהווים מקור סמכות בנישה שבה אתם פועלים ושאתם אוטוריטה של ממש, חשוב יהיה לפעול לא רק באמצעות אתר האינטרנט שאותו מעוניינים לקדם, אלא גם באמצעות ערוצים משלימים נוספים, כמו פתיחת ערוץ יוטיוב, ניהול קבוצת פייסבוק, הקמת פרופיל אינסטגרם ועוד.

מקדם אתרים שמציע שירותים אלו יוכל לסייע לכם לבנות את המוניטין של המותג גם באמצעות הפעילות הזאת בערוצים משלימים.

טיפול בענישה מצד גוגל

כאשר מנהלים אתרים מפרים את ההנחיות של גוגל בכל הקשור להתנהלות מול מנועי החיפוש, בין אם מדובר בהפרה מכוונת ובין אם מדובר בשוגג, קיים סיכוי שגוגל תבחר להעניש אתרים אלו ⛔, להסיר אותם מן האינדקס של מנוע החיפוש, או לפגוע בדירוגים שלהם על ביטוי מפתח חשובים.

במקרים כאלו, לא הכל אבוד. ניתן לטפל בענישה מצד גוגל באמצעות תיקון הליקויים השונים שהביאו את גוגל להבחין כי בוצעה הפרה.

בדרך כלל, הטיפול בנושא הזה דורש ידע מקצועי, קשרים נכונים, וגם הבנה כיצד לפנות לגוגל בבקשה לבחון את האתר מחדש.

רבים מחברות הקידום הגדולות וגם ממקדמי האתרים העצמאיים מציעים כחלק משירותי ה – SEO שלהם – גם את הטיפול במקרים בו בוצעה כנגד האתר ענישה מצד גוגל.

טיפול בענישה מצד גוגל

טיפול באזכורים שליליים

הטיפול באזכורים שליליים נקרא בעגה המקצועית ניהול מוניטין. במסגרת שירותים אלו, יאפשרו לכם מקדמי אתרים להסיר אזכורים שליליים ממנוע החיפוש בכל הקשור לחיפוש שם המותג שלכם, וכאשר לא ניתן יהיה להסיר אזכורים אלו, יפעלו מקדמי האתרים מולם תתקשרו על מנת לדחוק את תוצאות החיפוש המכילות את האזכורים השליליים למקומות לא ריאליים בדפי תוצאות החיפוש, אליהם מתי מעט של מבקרים מגיעים.

ייעוץ למנהלי אתרים

סוג נוסף של שירותים שאותם מספקים מקדמי אתרים הוא שירותי ייעוץ.

כאשר בית העסק מעוניין לפעול לקידום האתר שלו באופן עצמאי, או כאשר הוא מעוניין בחוות דעת אובייקטיבית נוספת על תהליך הקידום באתר שכבר מבוצע, הוא יכול להתקשר מול מקדם אתרים על מנת לקבל שירותי ייעוץ.

שירותי הייעוץ בתחום קידום האתרים יכולים להיות מסופקים כנגד אתר שנמצא כבר באויר ופועל, או אפילו עוד לפני הקמת האתר, וזאת במטרה לספק הנחיות מדוייקות לבניה שלו, שתקלנה מאוד על הסיכוי לקדם אותו בהמשך.

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן