קידום אתרים לרופאים – 8 דגשים לקידום אתרי רפואה

קידום אתרי רופאים

מי שעוסק בקידום אתרי רפואה יודע שבאתרים מסוג זה, לא ניתן ליישם את הטכניקות הרגילות של קידום אתרים בתחום הרפואה ולצפות לתוצאות זהות.

גוגל מייחס חשיבות מיוחדת לעולם של אתרים רפואיים שעוסקים בתחום הבריאות, והמטרה העליונה שלה במקרים האלו היא להציג לקהל הגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש שלה אתרים בטוחים, מהימנים, שלא ישפיעו לרעה על איכות חיי האדם או חלילה על חיי אדם, באמצעות הצעת פתרונות רפואיים לא מאושרים.

אז איך מקדמים אתרי רפואה? על מה חשוב יהיה לשים דגש בתהליך קידום אתרי בריאות?

אספתי עבורכם שמונה דגשים שלדעתי חשוב מאוד יהיה לקחת בחשבון בעת ביצוע קידום אתרים לרופאים.

מהן התובנות שלי בנושא של קידום אתרים בתחום הרפואה? בואו נתחיל 🎬

קידום אתרים לרופאים

תובנה מספר 1: בעידן של YMYL קידום אתרי רפואה הוא מורכב במיוחד

ראשי התיבות YMYL מתייחסות לביטוי Your Money or Your Life והן שם כולל לאתרי אינטרנט שעוסקים בתחום של כספים, נדל"ן, בריאות, טיפולים רפואיים, השקעות, ולמעשה כל מה שיש לו השפעה אפשרית על חיי אדם או על הנכסים שיש לאדם מסוים.

שוב אדגיש, כי בגדול, האג'נדה של גוגל, מלבד לעשות כסף, כמובן, היא להבטיח שגולשים יגיעו באמצעות דפי תוצאות החיפוש שלה לאתרים בטוחים, שלא יהיו חלק מתרגיל הונאת, ושלא יוכלו לפגוע בנכסים שצבר אדם מסוים במשך חייו, או חלילה בחייו.

איך כל זה קשור לתחום של קידום אתרים לרופאים?

ובכן, אתרי רפואה, אתרי בריאות ואתרים של רופאים משתייכים, כמובן, לקטגוריית ה – YMYL ולכן יש דגשים מיוחדים שאנחנו צריכים לשים עליהם דגש בקידום אתרים לרופאים:

✔️ עבודה קשה ואיכותית על כל מרכיב שיכול להגביר את האמון של הגולשים
✔️ רמת גימור גדולה של עיצוב האתר
✔️ הפניה למקורות בבליוגרפיים מחזקים ומשלימים
✔️ הפניה להכשרה
✔️ להסמכה ולכל תעודה שיכולה לסייע לגולשים להתרשם כי מדובר ברופא שהוא אוטוריטה בתחומו ועוד ועוד.

עוד על YMYL ואיך זה משפיע על קידום אתר של רופא

תובנה מספר 2: מחקר מילות מפתח איכותי הוא תנאי הכרחי להצלחת תהליך קידום אתרים בתחום הרפואה

מה מחפשים אנשים אשר זקוקים לפיתרון רפואי ייחודי? האם הם מחפשים את הטכנולוגיה שבה פותח הפיתרון הרפואי? האם הם בכלל מודעים לקיומו של פיתרון רפואי למצב שלהם? האם הם מכירים את האפשרויות השונות שעומדות בפניהם?

כאשר גולשים מתעניינים בטיפול רפואי כזה או אחר, לא תמיד אפשר לדעת מראש מה רמת הבשלות והידע שלהם בתחום.

זאת הסיבה, שמחקר מילות המפתח שתבצעו כחלק מקידום אתרי רופאים חייב לכלול התייחסות לסוגי שאילתות שונות:

☑️ שאילתות על סימפטומים
☑️ שאילתות על תופעות רפואיות
☑️ שאילתות על פתרונות אפשריים ושאילתות על טכנולוגיות ספציפיות (בדרך כלל, זה קורה אחרי שהלקוח הפוטנציאלי כבר שמע על הפתרון).

מחקר מילות מפתח
אסטרטגיית קידום של אתר לרופא

תובנה מספר 3: בתחום הבריאות יש חשיבות גדולה במיוחד לבניית קישורים איכותיים

קישורים הם הכוח המניע את האינטרנט, וגם כיום, יש להם חשיבות עצומה להצלחת תהליך קידום של אתר.

בתחומים מסוימים, כמעט בלתי אפשרי יהיה לקדם אתר מבלי לבנות לו פרופיל קישורים איכותי.

כאשר מדובר באתרים העוסקים בתחום הרפואה, פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר חייב להיות איכותי.

השקיעו זמן ומאמץ כדי לבנות את פרופיל הקישורים הזה בצורה איטית ומבוקרת, תוך מתן דגש לאתרים סמכותיים, אתרים ממשלתיים ואתרים המציעים פתרון רלוונטיים, המשיקים לפתרון שמציע האתר שלכם.

תובנה מספר 4: השקיעו בדף האודות של האתר

בתחומי הרפואה והבריאות, ליצירת דף אודות מושקע במיוחד ישנה חשיבות גדולה מאוד.

בניגוד לאתרים שבהם עיקר החשיבות של הטמעת דף אודות היא עבור מנוע החיפוש, הרי שבתחום הרפואה לזהות נותן השירות ישנו חלק עצום וחשוב בהחלטה של לקוחות פוטנציאליים להתקשר מולו.

איך משקיעים בדף אודות איכותי?

☑️ מוסיפים תמונה של נותן השירות, במדים רפואיים
☑️ מספרים על ההכשרה וההסמכה של הגורם הרפואי
☑️ מספרים כיצד פותח הרעיון החדשני או הטיפול הרפואי
☑️ מסבירים על השירות, ובמידה שהשירות פועל ממיקום גאוגרפי מסוים, מציינים היכן יושבת הקליניקה

תובנה מספר 5: פרטו את דרכי יצירת הקשר

אחד מן המוטיבים בוני האמון שיש לשלב באתרים בתחום הבריאות והרפואה הוא דרכי יצירת קשר.

לגוגל, וגם לגולשים, חשוב לדעת שיש מי שעומד מאחורי האתר, גם אם השירות המסופק אינו פנים מול פנים (למשל, משלוח של תרופות או מכשור לבית הלקוח).

בחרו את דרכי יצירת הקשר שמתאימות באופן הטוב ביותר לשירות אותו אתם מספקים, ושלבו אותם במספר מקומות באתר.

המטרה, בכל הקשור לתחום של קידום אתרי רופאים, היא שכמה שפחות גולשים שיגיעו אליכם לאתר, יחזרו לדף תוצאות החיפוש וימשיכו לתוצאה הבאה, רק בגלל שלא הצליחו למצוא דרך לייצר אתכם קשר.

דרכי יצירת קשר

תובנה מספר 6: הקימו פרופיל בשירות גוגל לעסק שלי

גוגל לעסק שלי הוא שירות של גוגל המאפשר גם לבעלי עסקים שאינם מנהלים אתר אינטרנט עבור המותג שלהם להיות נוכחים בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

בכל הקשור לאתרי רפואה, פתיחת כרטיס בשירות הזה יכולה לסייע לגוגל להבין האם הקליניקה פועלת גם במתכונת חירום, ומספקת שירות מחוץ לשעות העבודה המקובלות.

אחד השימושים הנפוצים במידע הזה הוא הצגץ שירותים רפואיים רלוונטיים לגולש, אשר זמינים במועדים בהם הוא מבקש את השירות ובאיזורים הגיאוגרפיים הרלוונטיים.

קידום אתרים לרופאים צריך להתבצע לצד הניהול השוטף של פרופיל גוגל לעסק שלי, אולם ישנה עדיין חשיבות גדולה לטיוב פרופיל העסק בשירות הזה, כולל פרטי מיקום, שעות פתיחה, ותמונות מייצגות של המוצרים או השירותים.

תובנה מספר 7: פעלו בערוצי שיווק משלימים

כדי להגביר את הסמכות שלכם מבחינת מנועי החיפוש השונים, ובתחום קידום אתרי בריאות הסמכות היא חלק חשוב במיוחד, כדאי יהיה שתפעלו, לצד הטיוב והאופטימיזציה של דפי האתר למנועי החיפוש, גם בערוצים משלימים.

ערוצים כאלו יכולים להיות קבוצת פייסבוק שתפתחו לרווחת הכלל ולהתייעצויות, ערוץ יוטיוב שבו תדגימו את אופן פעולת המוצר או השירות שלכם ועוד ועוד.

הפעילות באמצעות ערוצים שונים נוספים יכולה לחזק את ההבנה של גוגל לגבי המותג שעומד מאחורי השם, ולהתרשם כי מדובר בגוף אותנטי שמספק שירות מהימן.

להשאר ענייניים ואינפורמטיביים

תובנה מספר 8: היו עניינים ואינפורמטיביים

בניגוד לתחומי פעילות אחרים, בכל הקשור לאתרים העוסקים בתחום הרפואה והבריאות – הקפידו להיות ענייניים, ולספק רק את המידע העובדתי הדרוש לצורך קבלת ההחלטה של הגולש האם להתקשר מולכם.

תחום הפרסום הרפואי עבר כמה וכמה תמורות בשנים האחרונות, והוא זוכה לביקורת ופיקוח קפדניים בכל הקשור לאמת בפרסום.

אל תמליצו על טיפול רפואי כזה או אחר, אלא ספקו רק את המידע הגולמי שיכול לאפשר לגולשים להסיק האם טיפול כזה הוא כדאי.

אל תעודדו גולשים לבצע אופרציה רפואית, אלא ספקו עבורם תשתית לקבלת החלטות.

לסיכום

קידום אתרי רפואה הוא תהליך מורכב שחשוב יהיה לשים במהלכו דגש על היבטים של מהימנות, אמינות ומקצועיות.

זהו תחום שבו גוגל מייחסת לו תשומת לב מיוחדת, בין היתר על מנת לוודא שלקוחות מנוע החיפוש שלה לא ישלמו בבריאות שלהם על התקשרות מול גורמים לא מהימנים ולא מקצועיים.

זאת הסיבה, שלאורך כל תהליך הקידום של האתר, ההשקעה חייבת להיות באיכות ולא בכמות.

הן בניית פרופיל הקישורים, הן כתיבת התוכן, הן ביצוע האופטימיזציה והן הפעילות בערוצים המשלימים – כל אלו חייבים להדגיש באופן איכותי את האמון הרב שניתן לתת במי שעומד מאחורי המותג הרפואי.

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן