קידום אתרים במערכת קונימבו – מה היא מציעה ובמה היא יכולה להשתפר?

ככל שהדברים נוגעים לפלטפורמות לבניית אתרי מסחר – קונימבו (Konimbo) היא אחת מן הפלטפורמות המוכרת בישראל, שניה אולי לוורדפרס.

עם יכולות מתקדמות בתחום בניית חנויות קלה ופשוטה, ומערכת בקוד סגור – שאלת השאלה: האם קונימבו טובה לקידום אתרים?!

במאמר הזה ננסה להציג אילו יכולות מציעה הפלטפורמה למקדמי אתרים, ומה עדיין דרוש בה שיפור. בואו נתחיל 🏁

מה מציעה קונימבו למקדמי אתרים?

מה מציעה הפלטפורמה של קונימבו למקדמי אתרים?

כמו בהרבה מן המקרים בפרויקט קידום אתרים, מקדמי אתרים מצליחים לייצר תוצאות איכותיות באמצעות ניצחון בנקודות.

הווה אומר – התאמה ככל האפשר של האתר לדפי תוצאות החיפוש, תוך שימוש בטקטיקות רבות ומגוונות, ולכאורה חסרי משמעות.

כאשר הדברים מבוצעים כולם יחד – ניתן לייצר אפקט משמעותי וגדול.

הפלטפורמה של קונימבו מאפשרת כמה וכמה פיצ'רים חיוניים בכל הקשור לעולם ה – SEO.

הנה כמה מרכזיים שבהם:

שליטה בתגיות H1,H2,H3

יצירת תגיות כותרת מסודרות היא אחת מן הפרקטיקות החשובות בעולם קידום האתרים.

באמצעות קביעת כותרות וכותרות משנה במסמך, ניתן לסייע למנוע החיפוש להבין בצורה מעמיקה יותר במה עוסק העמוד הספציפי, אילו שאילתות של גולשים תקבלנה מענה איכותי בדף, ומהו תפקידה התחבירי של כל כותרת ותת כותרת במאמר.

⚠️ באמצעות תגיות כותרת ניתן לשרטט את היררכיית הכותרות ולהבין את היחסים ביניהן.

עריכת תגיות מטא

תגיות מטא באופן כללי, ותגיות כותרת המטא ותיאור המטא בפרט – הן תגיות שאינן מוצגות בדרך כלל למשתמש אשר צורך את התוכן באתר באמצעות הדפדפן, אולם הן מוסיפות מידע נוסף על התוכן שבאתר, ומוצגות למשתמש במקומות אסטרטגיים שונים, כמו דפי תוצאות החיפוש.

מדוע צריך תגיות מטא כאלו? 🤔

בין השאר, על מנת להמחיש לגולש את היתרון שבהקלקה על תוצאת חיפוש מסוימת. תגית כותרת המוצגת לגולש במנוע החיפוש אינה חייבת להיות תואמת לכותרת של העמוד בתוך האתר.

פעמים רבות, תגית כותרת כזו אכן תכיל את כותרת העמוד, אך תוסיף לה אלמנטים נוספים כמו שם המותג ואולי גם סיסמה או מילות מפתח נוספות.

תגיות כותרת ותיאור מטוייבות הן אחד הגורמים שמשפיעים בצורה הניכרת ביותר על המיקום האפשרי של עמודי האתר במנוע החיפוש, והן קלות מאוד לעריכה ותיוג.

הפלטפורמה של קונימבו תאפשר לכם לערוך את תגיות המטא ביתר קלות.

כמה טיפים על אופטימיזציה באתרי מסחר 👇

ניהול הפניות ויבוא מקובץ אקסל

מעת לעת, תירצו ודאי לייתר חלק מן העמודים באתר, לאחד מספר עמודים, להחליף עמודים בעמודים אחרים ועוד.

על מנת לעשות זאת בצורה מסודרת, כזאת שגם מנועי החיפוש יכירו, נהוג לעשות שימוש בהפניות, קבועות או זמניות, על מנת ללמד את מנועי החיפוש על המעבר.

כדי לייצר הפניות כאלו, תוכלו לעשות שימוש בממשק המשתמש שמספקת לכם הפלטפורמה של בניית האתרים בקונימבו.

הפניות אוטומטיות בעת מחיקת דפים

כאמור, אחד הטריגרים לביצוע הפניות הוא מחיקה של דפים מן האתר.במקרים בהם לא מבוצעת הפניה כזאת, ניסיון של גולש להגיע אל העמוד שהוסר יתקל בהודעת שגיאה 404 – שמייצרת חוויה לא מיטבית ופוגעת בקידום של האתר.

קונימבו מאפשרת לכם לקבוע כללים סדורים ולבצע הפניות אוטומטיות עבור דפים שנמחקו, בהתאם ללוגיקה אותה קבעתם מראש.

יצירה וניהול של קובץ robots.txt

קונימבו מאפשרת לכם לייצר קובץ robots.txt שמסייע לכם בהעברת הנחיות לזחלנים של מנועי החיפוש באשר לסריקה של עמודים באתר.

הקובץ הזה הינו שימושי במיוחד, כאשר אתם מעוניינים לבצע עבודת תשתית על האתר, ולא מעוניינים שהזחלנים שקופצים לביקור יאנדקסו דפים זמניים.

הוא גם מאפשר לכם לחסום גישה לקבצים רגישים שמכילים מידע פרטי, למשל, ואתם לא מעוניינים שיאונדקס.

ניהול מפת אתר

קונימבו מאפשרת לכם גם לנהל קובץ sitemap.xml שמאפשר לכם להנגיש בצורה נוחה ופשוטה את מפת עמודי האתר הכלולים בו, תוך ציון הקשרים בין העמודים השונים.

מפת אתר היא כלי שיאפשר לכם לציין בפני מנועי החיפוש אילו עמודים חדשים נוספו לאתר, והיאא יכולה לסייע להם לגלות עמודים שאליהם לא הגיעו במהלך הסריקה.

כל מה שחשוב לדעת על מפות אתר

ניטור יציבות

קונימבו מספקת לכם כלי שירות שמאפשרים לכם לנטר באופן שוטף את יציבות המערכת ואת הזמינות שלה.

מדובר בשני פרמטרים שהאיכות בהם הכרחית להשגת תוצאות SEO טובות: מנועי החיפוש לא היו רוצים לדרג עמודי אתרים שהזמינות שלהם לגולשים נפגעת לעיתים קרובות.

הטמעת תגית קנוניקל

במקרים רבים, ובמיוחד בניהול של אתרי מסחר, פרקטיקה מקובלת בניהול האתר היא שימוש בתגית קנוניקל, אשר מסמנת למנועי החיפוש, מיהו עמוד המקור עבור תוכן מסוים שנכלל מספר פעמים באתר או באתרים נוספים.

אתרי מסחר כוללים לעיתים קרובות דפי מוצרים וסינונים שונים, אשר מייצרים תוכן כפול.

קונימבו אמנם מאפשרת לכם לייצר תגית קנוניקל על מנת להפנות את מנועי החיפוש לעמודי המקור – אולם רק לאחר פניה אל שירות הלקוחות שלה.

פירורי לחם

קונימבו מאפשרת לכם להטמיע פירורי לחם באתר. מדובר באותו תפריט פנימי באתר שמציג לגולשים העושים באתר שימוש יכולת ניווט מהירה ונוחה אל עמודים פנימיים, בהתאם להיררכיה שלהם.

מדובר בפרקטיקה שמאפרת גם למנועי החיפוש להבין טוב יותר את ההיררכיה של האתר וכך גם להנגיש את האתר לגולשים ולמנועי החיפוש.

התאמה למובייל

התאמה למובייל

כל האתרים הנבנים בקונמיבו מותאמים, מן הסתם, לתצוגה ושימוש במכשירי מובייל.

התאמה כזו למובייל היא תנאי סף לצורך קידום האתר במנועי החיפוש, ובית עסק שלא טורח להתאים את האתר שלו למובייל בעידן ה – Mobile First סביר שיפגע לאורך זמן בדירוגים ולא יצליח לייצר תוצאות משביעות רצון בתהליך הקידום.

שיפור מהירות הטעינה באמצעות lazy loading

חווית משתמש מעולה היא חלק מעולם קידום האתרים כבר תקופה ארוכה.

קונימבו מאפשרת לבעלי האתרים טעינה מהירה של עמודי האתר השונים, תוך שימוש במתודת lazy Loading, וזאת כדי לאפשר גלישה חלקה ונוחה באתר.

חיבורים לגוגל אנליטיקס

קונימבו מאפשרת לכם באמצעות ממשק המשתמש שלה חיבור קל ופשוט לגוגל אנליטיקס, שירות הדגל של גוגל, שיאפשר לכם להבין מה קורה אצלכם באתר:

✔️ איזו תנועת גולשים מתקבלת לאתר
✔️ כיצד היא מתנהגת באתר
✔️ האם היא תנועה שהצלחתם להמיר
✔️ מהו שיעור הנטישה שלה
✔️ כמה זמן בממוצע היא מבקרת באתר
✔️ בכמה עמודים באתר היא צופה בממוצע לביקור ועוד.

תמיכה בנתונים מובנים

סכמות, עולם הנתונים המובנים, הן תבניות מידע מובנה, שמאפשרות לבעלי אתרים להנגיש מידע למנועי החיפוש בצורה קלה ופשוטה, ברת השוואה, ותוך שימוש בשדות פרטניים שמסייעים למנועי החיפוש ללמוד ולהבין בצורה מעמיקה את התוכן באתר.

שימוש בסכמות יוכל לסייע לאתרי מסחר שונים הבנויים בקונימבו להתברג בראש תוצאות החיפוש, במיוחד כאשר מדובר על תוצאות חיפוש המוצגות באמצעות קרוסלת מוצרים ומחירים.

תמיכה בעמודי 404 מותאמים אישית

קונימבו תאפשר לכם לערוך את עמוד ה 404 של האתר – אותו עמוד אליו מגיעים גולשים כאשר הם טועים בהקלדת שם העמוד או שמגיעים לעמוד שהוסר מן האתר.

בעלי אתרים שבוחרים בטקסט מצחיק ושנון להטמעה בדפי 404 יכולים לייצר ערך מוסף אמיתי לגולש, ליצור עבורו חווית משתמש מעולה, ולהשאיר אותו באתר למרות הכל.

מדובר בפרקטיקה שמסייעת מאוד לקידום של האתר.

תגי ALT לתמונות

כדי לאפשר למנועי החיפוש השונים וכן לבעלי לקויות שונות להבין מה מוצג באתר באמצעות תמונות המוטמעות בו – נהוג לעשות שימוש בתגיות אלט, אאשר מאפשרות הגדרת טקסט חלופי שיוצג בעת טעינה לא תקינה של התמונה באתר.

גם כאן, קונימבו תאפשר לכם להגדיר תגיות אלט לתמונות, בקלות ובפשטות.

תמיכה ב HTTPS

האתרים הבנויים על תשתית קונימבו תומכים שתקשורת מוצפנת מבוססת https – סטנדרט שהופך להיות בסיסי יותר ויותר, בטח ובטח כאשר מדובר באתרי מסחר שמציעים מוצרים לגולשים וגובים מהם פרטי תשלום אונליין.

הטמעת html ב Header של עמודי האתר

אמרנו כבר קודם לכן שקונימבו היא מערכת המבוססת על קוד סגור. ככזאת, היא אינה מתאפשרת התערבות של בעל האתר בקוד האתר.

עם זאת, במקרה הצורך, מאפשרת קונימבו הטמעת קובץ html ב header של האתר, וכל מאפשרת הרחבת היכולות של האתר בהתאם לצרכים של בעליו.

מה חסר בקונימבו?

מה חסר בקונימבו לצורך תמיכה בקידום האתר?

ובכל זאת, מדוע מקדמי אתרים לא תמיד מתלהבים מקידום אתרי קונימבו? האם העובדה הזאת נעוצה רק בעובדה שמדובר במערכת עם קוד סוגר? ובכן, הנה כמה וכמה תכונות שחסרות במערכת בכל הקשור לקידום אתרים:

כתובות url עם שליטה חלקית

בקונימבו אין לכם שליטה מלאה על תצורת כתובת העמודים השונים, כלומר ה – url. שילוב מילות מפתח עיקריות, או היררכיה של אתר מסחר, היא חלק בלתי נפרד מעולם קידום האתרים של חנויות מסחר.

במה כדאי לבחור כתובות URL בעברית או באנגלית?

כתובת IP משותפת

קונימבו מאחרת את כל האתרים שלה על תת רשת משותפת – ומספקת לכם כתובת IP משותפת עם אתרים רבים נוספים.

מאחר שקונימבו מודעת לצורך של מקדמי אתרים ליצור חיץ בין אתרים שונים, היא מאפשרת לבעל האתר לרכוש בנפרד חבילת shield – שמאפשרת את ההפרדה כאמור.

גמישות עיצובית חלקית בלבד

בניגוד לפלפורמות כמו וורדפרס בתוספת אלמנטור, שבהן אתם יכולים לעצב את האתר כרצונכם, ולייצר חווית משתמש מדהימה ללקוח, בקונימבו הגמישות העיצובית אינה כה מתקדמת, ולמעשה, מציעה חופש פעולה הרבה יותר מצומצם.

לסיכום

קידום אתרי קונימבו הוא בהחלט משימה אפשרית, וקונימבו, שמשתכללת כל העת, מציעה פיצ'רים חדשים ומתקדמים שמקלים את החיים מאוד על מי שמעוניין להשלים את משימת הקידום של אתר הבנוי על הפלטפורמה.

יחד עם זאת, יש עוד לא מעט לאן ללכת בכיוון הזה, ונקווה שהחברה תשכיל לעשות את הצעדים הדרושים בתקופה הקרובה, כדי להפוך את התהליך לאפקטיבי יותר.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

קידום אתרי מג'נטו

קידום אתרי מג'נטו

מג'נטו היא פלטפורמת המסחר האלקטרוני הפופולרית ביותר עם קוד פתוח ברחבי העולם, ואין ספק שהיא בחירה מועדפת עבור אנשים רבים הודות לתכונות

קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה

בא לכם שיותר אנשים ימצאו את מותג האופנה שלכם באינטרנט אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל?   אם כן, קידום אתרים אורגני (SEO)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו