אתרי תמיכה / PBN וחשיבותם לקידום אתרים

אחרי הרבה שנים שהם נחשבו לפרקטיקה מקובלת בעולם קידום האתרים, הכינוי "אתרי תמיכה" מהווה היום לא מעט פעמים כינוי גנאי לאתרים שברור לכל מי שמבקר בהם, שאין עסק חי ובועט מאחוריהם, אשר עושה בהם שימוש כדי למכור מוצרים או שירותים.

אלא שלאתרי תמיכה יש תפקיד חשוב ומרכזי גם היום בקידום אתרים, בטח בגוגל ישראל, שמסיבות כאלו ואחרות, לא מיישר קו לגמרי עם העדכונים של גוגל בנושא. במאמר הזה אנסה להסביר מהם אתרי תמיכה, מה השימושים שעושים בהם, וכיצד לבנות אותם בצורה נכונה, כדי שגוגל לא תסמן אותם ככאלה, ותפגע באתרים שמקבלים מהם כוח קישורים.

אז מהם, בעצם, אתרי תמיכה?

אתרי תמיכה הם אתרים שמטרתם כשמם כן היא, לתמוך באתרים אחרים. בדרך כלל, השימוש שעושים באתרי תמיכה הוא לפרסום מאמרים עם קישורים יוצאים לאתרים רלוונטיים בנישה שבה עוסק אתר התמיכה. בצורה כזו, מעבירים, למעשה, אתרי התמיכה, מיץ קישורים, או ערך דירוג דף בעגה המקצועית, אל האתרים המקושרים ומחזקים אותם.

לרוב עושים מקדמי אתרים ובעלי אתרים המעוניינים לקנות או להחליף קישורים, הבחנה בין שני מושגים עיקריים: אתרי תמיכה ואתרי לקוח. בעוד שאתרי תמיכה נחשבים לאתרים שכל תפקידם הוא להוציא קישורים, אתרי לקוח הם אתרים שתפקידם לתפעל את העסק באופן שוטף, לקבל פניות מלקוחות, לעדכן את סל המוצרים והשירותים הקיים, ולבצע מכירות בפועל של שירותים ומוצרים.

למה צריך בכלל אתרי תמיכה?

השאלה מדוע צריך אתרי תמיכה היא שאלה מצוינת. הרי מקדמי אתרים משקיעים לא מעט כסף, זמן ומשאבים בהקמה ותחזוקה שוטפת של אתרי תמיכה. למה להם לעשות זאת?

ובכלל, אם מנועי החיפוש וגוגל בפרט לא כל כך אוהבים קישורים היוצאים מאתרי תמיכה, לא עדיף להתרכז בקניה או החלפה של קישורים מאתרי לקוח בלבד?

אז התשובה היא שהדברים הרבה יותר מורכבים מכך. הנה כמה סיבות שבגללן אתרי תמיכה עדיין קיימים, פועלים ואפילו מייצרים ערך רב לאתרים מקודמים ברשת:

לא תמיד אפשר למצוא קישורים בנישה

עם כל הכבוד שיש לספקי הקישורים השונים ולמחליפי הקישורים למיניהם, ויש כבוד, לא בכל תחום ולא בכל נישה, קיימים בעלי אתרים המסוגלים או מעוניינים להוציא קישורים לאתרים אחרים. לעיתים, האתרים היחידים בנישה הם אתרים מתחרים, ואלו הרבה פעמים יבחרו שלא להוציא קישור לאתר של קולגה בתחום, גם עבור כסף, מחשש שהדבר יחליש את האתר המוציא את הקישור.

לכן, שימוש באתרי תמיכה שמוקמים בדיוק לצרכים האלו בנישות מאוד מסוימות, יכול להקל על בעל האתר או המקדם במשימת האיתור וההתקשרות עם בעלי אתרים רלוונטים בנישה לצורך בניית פרופיל הקישורים של האתר.

קישורים בנישה הם יקרים

הרבה מאוד פעמים אכן קיימים קישורים איכותיים בנישה שבה פועל האתר המקודם אולם הם יקרים להחריד. הסיבה שהם יקרים כל כך אינה בהכרח הערך הרב שיכול קישור מן האתרים האלו לייצר עבור האתר המקושר, אלא בגלל ההוצאות הרבות והמשמעותיות שיש לבעלי האתר בתפעול השוטף שלו, ובגלל היבטים שונים של היצע וביקוש.

זאת הסיבה, ששימוש באתרי תמיכה שפועלים גם הם בנישה הזאת, יכול לסייע בתכנון מושכל ושקול יותר של תקציב הקישורים.

אין לך נכסים להעניק מהם קישורים

אם אתה מקדם אתרים ואתה מעוניין, בין היתר, לבצע עסקאות של החלפת קישורים (משימה מתישה למדי, אני חייב לציין) אתה חייב שיהיו לך נכסים דיגיטליים מהם תוכל לייצר קישורים לצד השני. אחרת, אף אחד לא יסכים לסגור מולך עסקה כזו.

בניה של אתרי תמיכה יכולה להיות אחת המתודות שבהן תשתמשו כדי שיהיו ברשותכם הנכסים הדיגיטליים הנחוצים, לניהול משא ומתן של החלפת קישורים.

קישורי שכבה שניה

אתרי תמיכה משמשים פעמים רבות לצורך בניית קישורי שכבה שניה. מהם קישורי שכבה שניה? אלו קישורים שמטרתם לחזק אתרים, מהם יוצאים קישורים לאתרי לקוח.

כדי שהאפקט של הקישורים היוצאים לאתרי הלקוח יהיה גדול יותר, חשוב לחזק את האתרים מהם יוצאים קישורים אלו. שימוש באתרי תמיכה יכול להתאים בדיוק לצורך הזה.

אתרי תמיכה / PBN וחשיבותם לקידום אתרים

למה כדאי לשים לב כשבונים אתרי תמיכה?

חשוב יהיה להבין, שהעובדה שאתר התמיכה לא מייצג עסק שמספק שירותים או מוצרים אמיתיים ללקוחות, לא אומרת שהוא גם צריך להיראות ככזה. אם לקחתם תבנית גנרית, שיניתם לה את הכותרת ויצרתם כמה עמודי קטגוריות, אבל לא טרחתם לשנות את העיצוב המקורי, לא את הפונט, לא את תוספי ברירת המחדל והשארתם הכל אותו דבר, מנועי החיפוש מיד יבינו שאין עסק אמיתי שעומד מאחורי האתר.

הנה כמה מרכיבים שחשוב יהיה שתשימו אליהם לב כשאתם בונים אתרי תמיכה.

מרכיב מספר 1: שלא בכל מאמר באתר משולב קישור יוצא

אמנם המטרה העיקרית של אתר התמיכה היא להוציא קישורים אל אתרים אחרים ולחזק אותם, אבל זה יראה מחשיד ולא טבעי בכלל אם מכל מאמר שמוטמע באתר יוצא קישור בביטוי ספציפי אל אתר חיצוני אחר השייך לבעל עסק הפועל בנישה. הקפידו להוציא קישורים יוצאים במינון סביר, ולהטמיע באתר מאמרים ותוכן רב נוסף שממנו לא יוצאים קישורים.

מרכיב מספר 2: לא להזניח את הקידום של אתרי התמיכה

העובדה שהאתר הוא אתר תמיכה לא אומרת שלא צריך לקדם אותו. כדי שערך דירוג הדף שיעביר קישור מאתר תמיכה יהיה משמעותי, אתם חייבים לקדם את אתר התמיכה בכל האמצעים המוכרים: תוכן, קישורים, אופטימיזציה, חווית משתמש, היבטים טכניים ועוד.

מרכיב מספר 3: שהם מדורגים על מילות מפתח חשובות בנישה

כל מקדם אתרים איתו תירצו לבצע החלפה מאתר תמיכה יריץ את כתובת האתר המוצעת לו ב ahrefs ויסתכל לא רק על המדדים הכללים והציונים השונים של הכלי, אלא גם לכמות ואיכות הביטויים בנישה עליהם כבר מדורג האתר. לכן, כאשר אתם בונים ומקדמים אתר תמיכה, חשוב יהיה לוודא כי עבודת הקידום שלו מתבצעת בהתאם למחקר מילות מפתח מעמיק, שמיפה את המילים החשובות עליהן תירצו שהאתר יהיה מדורג.

מרכיב מספר 4: שהם לא יושבים על אותה תת רשת

אם יש לכם רשת של אתרי תמיכה, אל תתעצלו או תתקמצנו. כדאי יהיה מאוד שתדאגו שכל אתר ישב על תת רשת אחרת כדי למנוע ממנועי החיפוש לחשוד שמדובר באוסף של אתרים השייכים למקדם שעושה שימוש באתרי תמיכה.

ספקי אחסון רבים מציעים את השירות הזה כחלק מן החבילות המסופקות ללקוח. כמו כן, תמיד תוכלו לפצל את האתרים שאתם מנהלים לספקי אחסון נפרדים (למרות שהדבר הרבה פחות נוח מבחינת הניהול המרכזי השוטף של האתרים האלו).

מרכיב מספר 5: עיצוב

כפי שציינתי קודם לכן, דאגו שהעיצוב של אתרי התמיכה שלכם לא יראה כעיצוב ברירת מחדל. זה לא אומר שאתם צריכים לרוץ למעצב כדי ליצור לוגו מושלם באלפי שקלים חדשים, אבל גם לא לסיים את ההקמה של האתר עם ההגדרות הראשוניות המגיעות איתו.

מרכיב מספר 6: אפשרות ליצור קשר

שלבו את האפשרות ליצירת קשר גם באתרי התמיכה שלכם. לגוגל ולמנועי החיפוש האחרים חשוב לראות שיש אבא ואמא לאתר ומי שיכול לעמוד מאחוריו ולקחת אחריות.

מרכיב מספר 7: בניית דף אודות

בהמשך לנושא של יצירת הקשר, חשוב שאתרי התמיכה שלכם יכללו דף אודות שיפרט אודותיכם בפירוט נרחב. אל תשכחו גם להוסיף תמונה איכותית.

מרכיב מספר 8: קישור לפרופיל חברתי

אחד המרכיבים שצובר תאוצה בשנים האחרונות בכל הקשור לקידום אתרים הוא הסיגנליים החברתיים של המותג. כדי לחזק עוד יותר את אתר התמיכה ולשוות לו מראה אותנטי יותר, תוכלו לפתוח למותג דף עסקי ברשתות החברתיות ולקשר לף הזה מעמודי האתר השונים.

מרכיב מספר 9: תנועה אורגנית

רוצים שאתר התמיכה שלכם ייצר קישורים בעלי ערך שתוכלו גם לתמחר בהתאם? דאגו שגם הם יזכו לתנועה אורגנית משמעותית, כזו שלא תותיר מקום לספק שהוא מייצג בית עסק אמיתי ופעיל.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

אם יש משהו שמאפיין את כל בעלי העסקים שרוצים לקדם את האתר שלהם בגוגל, זה העובדה שהם רוצים לראות את האתר שלהם,

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו