נכס דיגיטלי: המדריך המלא להקמת נכסים דיגיטליים מניבים באינטרנט

נכס דיגיטלי: המדריך המלא להקמת נכסים דיגיטליים מניבים באינטרנט

הדיון על הקמה וניהול של נכסים דיגיטליים, כאלו שיוכלו לייצר לבעלים שלהם הכנסה פסיבית, הולך ומתעצם בשנים האחרונות.

מחירי הנדל"ן שנוסקים לשמיים, ההון ההתחלתי הנדרש על מנת לקנות דירה להשקעה, והעדר האטרקטיביות של הריבית על הפקדונות, מאלצים משקיעים לחפש אפיקים חדשים שבאמצעותם יוכלו להגדיל את ההכנסה החודשית ולשפר את איכות החיים שלהם.

מה זה נכס דיגיטלי? צפו בסרטון קודם:

אז מהו נכס דיגיטלי? כאמור – נכסים דיגיטליים הם למעשה ישויות אינטרנטיות שונות, אשר במאמץ סביר ולא מורכב מידי, יכולים להניב למי שמחזיק בהן רווחים על בסיס קבוע. נכסים דיגיטליים לא חייבים לבוא לידי ביטוי באמצעות אתר אינטרנט.

נכס דיגיטלי יכול ללבוש צורה של רשימות תפוצה, קבוצות וואטסאפ, קבוצות פייסבוק פופולריות, עמודי נחיתה ממירים ועוד.

השקעה בנכסים דיגיטליים: איך מקימים נכס דיגיטלי מניב?

במאמר הזה אני רוצה להנחות אתכם, שלב אחר שלב, בתהליך ההקמה והניהול של נכסים דיגיטליים שמבוססים על אתר אינטרנט.

מדוע דווקא נכס דיגיטלי? בעיקר משום שאתר אינטרנט הוא נכס שנמצא בשליטה שלכם, והניהול השוטף שלו לרוב לא תלוי בפלטפורמה כזו או אחרת, שיש לה מדיניות, כללים ונהלים משלה.

נכס דיגיטלי: המדריך המלא להקמת נכסים דיגיטליים מניבים באינטרנט

אז אלו הפעולות שכדאי לכל מי שמעוניין ליהנות מהכנסה שוטפת נוספת למשק הבית שהוא מנהל, לבצע:

1. נכס דיגיטלי – בחרו בנישה שבה יש לכם ערך מוסף

לפני שאתם נפנים להקים אתר אינטרנט שיוכל למשוך אליו תנועה של לקוחות ממנועי החיפוש השונים, עיצרו לרגע וחישבו באיזו נישה יהיה לכם את הערך המוסף הגדול ביותר.

ערך מוסף יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות קשרים שיש לכם עם ספקים בתחום, הבנה מעמיקה של פלח שוק מסוים, זמן פנוי, משאבים פנויים וזמינים, תשתית טכנולוגית מתאימה ועוד.

כדאי יהיה לבחור בנישה שיש לכם בה עניין, אולם זאת לא חובה.

חשוב לזכור שבראש ובראשונה הנכס הדיגיטלי שתקימו אמור לספק לכם תשתית לרווחה כלכלית, ולכן אם הצלחתם לייצר תנועה של גולשים שיכולה לייצר לידים חמים, פחות אמור להיות חשוב לכם האם מדובר בתחום של גיזום עצים, ייעוץ פיננסי או השכרת בידוריות לאירועים גדולים.

2. תכננו את המודל העסקי

לאחר שבחרתם היטב את הנישה שבה תירצו לפעול ושבה יהיה לכם ערך מוסף אמיתי, עליכם יהיה לחשוב מה יהיה המודל העסקי שיסייע לכם להגדיל את ההכנסה למשק הבית.

ישנם מודלים עסקיים שונים שבהם ניתן לעשות שימוש כדי לייצר הכנסות מנכס שהוא נכס דיגיטלי:

  • מודל של הקמת נכס מניב והשבחתו על מנת למכור אותו במחיר גבוה יותר לאחר תקופה
  • מודל של השכרת נכס קיים באופן זמני לצורך ייצור רווחים לבעל מקצוע רלוונטי
  • מודל של ייצור לידים ומכירתם באופן בלעדי או באופן לא בלעדי לבעלי עניין בתחום
  • מודל של שיווק שותפים שבו תתוגמלו על מכירת מוצרים בתצורה של אפיליאציה
  • מודל של פרסום ממוקד באתר לבעלי עניין בנישה ועד.

לבחירה נכונה של המודל העסקי ישנה חשיבות מכרעת להצלחת התהליך בהקשר הזה. למשל, רווח מפרסום הוא משהו שיכול להיות רלוונטי רק כאשר מדובר באתר עם היקפים גדולים מאוד של תנועה, או לחלופין בהיקפים סבירים של תנועה בתחום נישתי ומבוקש מאוד.

3. בצעו מחקר מילות מפתח מעמיק

בשלב הבא, עוד לפני שאתם מתכננים כיצד האתר שלכם יראה, אילו עמודים יכיל האתר, כיצד תיראנה הכותרות וכותרות המשנה באתר, מהי הדרך שבה תהיה בנויה ההיררכיה של עמודי האתר, וגם אילו תגיות מטא תהיינה בשימוש, עליכם יהיה לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק.

במסגרת המחקר הזה, תצטרכו למפות, לסווג ולקטלג מילות מפתח על פי מדדים של היקף החיפושים שלהם, רמת התחרות עליהם, הכוונה שעומדת מאחורי החיפוש, והסיכוי שלכם להתברג במיקום ריאלי כאשר גולשים עושים שימוש במילות המפתח האלו.

הסבר על מחקר מילות מפתח:

4. גבשו אסטרטגיית תוכן

לאחר שביצעתם מחקר מילות מפתח מעמיק, ועוד לפני שתקימו את הנכס הדיגיטלי עצמו, עליכם יהיה לגבש אסטרטגיית תוכן איכותית, שתסייע לכם לקדם את הנכס הזה במנועי החיפוש השונים.

במסגרת זאת, תצטרכו להחליט מה יהיה אופי התוכן שתשלבו באתר, באיזו תדירות תשלבו את התוכן הזה, מה יהיה העומק שלו, מול אילו כותבי תוכן תצטרכו להתקשר כדי לייצר את התוכן הזה, מהי רמת ההשכלה הנדרשת לייצור התוכן הזה ועוד.

בנוסף למיפוי התכנים חשוב יהיה שתכננו באופן ראוי את התקציב הדרוש למימוש אסטרטגיית התוכן הזו, ולקחת בחשבון שבתחומים תחרותיים תזדקקו לתוכן איכותי ובעל היקפים משמעותיים מאוד.

5. הקימו נכס דיגיטלי

בשלב הזה יהיה עליכם להקים את הנכס הדיגיטלי. חשוב יהיה לא לעגל פינות בהקשר הזה, בין היתר, על מנת לאותת למנועי החיפוש השונים שמאחורי האתר עומד גוף בעל סמכות ומהימנות. חשוב יהיה להשקיע בעיצוב של הנכס כך שיגרום לגולשים לרצות להישאר בו ולא לברוח חזרה אל דפי תוצאות החיפוש.

נכס דיגיטלי טוב הוא כזה שבנוי באמצעות היררכיה נכונה, ושבה עבור כל עמוד ניתן לתכנן אילו ביטויי מפתח יובילו גולשים ממנוע החיפוש אליו. בנוסף, כדאי שהאתר עליו מנוהל הנכס הדיגיטלי יהיה מותאם לתצוגה ושימוש במכשירי מובייל, יכיל תוכן מקורי, רלוונטי ולא משוכפל, יהיה זמין לסריקה ואינדוקס של מנועי החיפוש השונים, וכן יהיה מאובטח, נוח לשימוש ומהיר.

6. בצעו אופטימיזציה

הקמת הנכס היא אירוע חד פעמי אולם התאמה שלו לדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים היא תהליך מתמשך. כחלק בלתי נפרד מן התהליך הזה תצטרכו לטייב כל העת את פרופיל הקישורים הפנימיים של האתר, לשפר את כותרות המטא ותיאורי המטא באתר, לדאוג שההיררכיה באתר תייצג באופן מיטבי את היררכיית התוכן שהוטמע באתר, לבצע הפניות מעמודים שהוסרו על מנת לא לפגוע בחווית המשתמש באתר, לדאוג שתעודת ה – SSL באתר תהיה בתוקף, לוודא כי האתר מגובה באופן סדיר ועוד.

7. העשירו את פרופיל הקישורים החיצוניים של האתר

אחד הפקטורים שיש להם את ההשפעה הגדולה ביותר על הסיכוי לקדם את האתר, בטח ובטח בנישות שמתאפיינות ברמת תחרות גבוהה, הוא איכות פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר. פעלו באופן עקבי, הדרגתי, מתון וטבעי ככל האפשר לבניה שיטתית של קישורים חיצוניים לאתר. הקפידו על כך שהקישורים יתקבלו ממקורות רלוונטיים, סמכותיים, ואיכותיים, ושטקסט העוגן באמצעותו מתבצעות ההפניות יהיה מגוון וטבעי ככל האפשר.

בנוסף, בצעו ביקורת אחת לתקופה על פרופיל הקישורים החיצוניים המובילים לאתר, ופעלו כדי להסיר קישורים לא רלוונטיים ומזיקים, שיכולים לפגוע בסמכות של האתר בנישה בה הוא פועל.

8. בצעו מוניטיזציה של התנועה האורגנית

מרגע שתנועה אורגנית איכותית מגיעה באופן שוטף לנכס הדיגיטלי שהקמתם, זה הזמן לממש את הפתרונות העסקיים שיאפשרו להפוך את התנועה הזאת לכסף.

בשלב זה תוכלו להצטרף לתוכנית שותפים, להציב באנרים של מפרסמים אצלכם באתר, להציע את האתר למכירה או השכרה, למכור לידים בבלעדיות לגורמים המעוניינים בכך או אפילו למכור לידים במחיר מופחת לקבוצה של בעלי עסקים רלוונטים על בסיס כל הקודם זוכה.

בשלב הזה, למימוש נכון ואפקטיבי של המוניטיזציה באתר יש חלק מרכזי בהפיכת הנכס הדיגיטלי לרווחי.

לכן, חשוב יהיה להקפיד על היבטים של תמחור נכון, שקיפות מול השותפים העסקיים, וביצוע פעילות שיווקית בפורומים הרלוונטיים שבהם נמצאים שותפים פוטנציאליים שלכם.

מדריכים נוספים:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן