קידום אתרים ברשת – מה זה ולאילו אתרים זה לא מתאים

הרבה מאוד עסקים שעוברים בפעם הראשונה לפעילות מלאה בערוצים הדיגיטליים השונים נתקלים בסוגיה קבועה:

כיצד להשקיע את משאבי השיווק של העסק על מנת לייצר תנועה רלוונטית ואיכותית של גולשים לאתר האינטרנט של העסק?

ובכן, לצד הפרסום ברשתות החברתיות השונות, הפרסום בגוגל, השיווק באמצעות מייל, וכן פעילות ממומנת בערוצים רבים אחרים, עסקים רבים בוחרים להטמיע בתהליכי העבודה של העסק גם פעילות של קידום אורגני.

במסגרת הפעילות הזאת, הם מנסים לשפר את הנראות של עמודי האתר שלהם במנועי החיפוש השונים.

במאמר הזה, בניגוד למאמרים פוזיטיביים אחרים, ננסה להבין למי דווקא פחות מתאים להטמיע תהליך של קידום אתרים ברשת? מתי קידום אורגני יעבוד פחות טוב עבור עסקים? ולמה לפעמים כדאי יהיה להעדיף ערוצי שיווק אחרים🤔.

קידום אתרים ברשת

למי לא מתאים קידום אתרים ברשת?

כאמור, לא כל בעלי העסקים יוכלו ליהנות במידה שווה מהשקעה בקידום האתר שלהם בגוגל או במנועי חיפוש אחרים. קידום אתרים ברשת מתאים לסוג מסוים של עסקים.

בואו ננסה לצלול פנימה ולהכיר את סוגי העסקים שלהם קידום אתרים ברשת הוא פחות רלוונטי:

עסקים בלי יכולת לייצר הכנסה באפיקים אחרים בזמן הקידום

אחד המאפיינים של כל תהליך קידום אורגני, גם אלו שמתקיימים בסביבה תחרותית וגם אלו שפועלים בנישות זניחות למדי, הוא שתהליך הקידום הינו תהליך מתמשך, ארוך טווח, שניתן לראות בו תוצאות רק כעבור זמן.

כאשר אלו הם פני הדברים חשוב יהיה שעסק שמתחיל לפעול על מנת לקדם את האתר שלו ברשת, יהיה מסוגל לספוג חודשים ארוכים ללא הכנסה מן האפיק השיווקי הזה.

זה אומר שלבית העסק הזה צריכות להיות הכנסות מאפיקים אחרים, למשל מתנועה שמגיעה בעקבות שיווק ממומן, או לחלופין שהוא מסוגל לספוג חודשים ארוכים ללא הכנסה.

עסקים שאין להם היכולת הזאת – כדאי שלא יכנסו להרפתקת הקידום האורגני ברשת ⛔.

קידום אתרים ברשת הוא תהליך שלא ניתן לקבוע בוודאות מוחלטת מתי הוא ישיג את מטרתו, וגם, מרגע שישיג את מטרתו, מהי רמת השימור שיצטרך בעל העסק לבצע באופן שוטף כדי לוודא שהוא ממשיך ליהנות מן הדירוגים הגבוהים.

עסקים זמניים

אם אתם מתכננים להקים עסק זמני, רק כדי "לעשות את המכה" ולהמשיך בעיסוקים שונים, מבלי לייצר איזהו קניין רוחני משמעותי או נכס דיגיטלי שישמש אתכם לטווח הארוך – קידום אורגני הוא לא תהליך שמתאים לכם.

צריך לזכור כי קידום אתרים ברשת הוא תהליך שיכול להימשך חודשים ארוכים ואף שנים, ולכן עסק שבנוי לספק שירותים רק לפרק זמן קצר לא נכון יהיה שישקיע זמן, משאבים ומאמץ, בקידום אתר שגם ככה הולך לרדת מן הרשת.

עסקים מסוימים פועלים בתזמונים חולפים ומותנים בקיום מסגרת כלשהי.

אלו יכולים להיות עסקים שפועלים בסמוך למונדיאל, לקראת אולימפיאדה קרבה, לקראת מערכת בחירות (אף שבארץ עסקים מסוג אלו יכולים ליהנות מפעילות עסקית שוטפת 😁 ) – וככאלה – אין טעם לבצע עבורם תהליך של קידום אתרים ברשת.

עסקים בסביבה רווית תחרות

עסקים בסביבה רווית תחרות

אם אתם בעלי עסקים חדשים, ואפילו ותיקים, אבל פועלים בסביבה רווית תחרות, קשוחה, כזו שלשחקנים המרכזיים בה יש הרבה מוטיבציה להצליח וגם כיס שיתמוך בפעילות השוטפת – חישבו פעמיים האם תהליך קידום אורגני מתאים לכם.

קידום אתרים ברשת מתאים לעסקים שמעוניינים לשדר לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים כי הם מהווים אוטוריטה בתחום שלהם.

אם אתם פועלים בסביבה רווית תחרות ורוצים להצטייר כאוטוריטה – תצטרכו להשקיע לא מעט משאבים כדי להמחיש זאת למנועי החיפוש השונים.

בפועל, זה אומר לרכוש קישורים חיצוניים מאתרים חזקים במיוחד, לבצע שיתופי פעולה עם גורמים בעלי סמכות, לעצב את נכסי המותג בצורה מקצועית, לדאוג לרמה גבוהה של שירות – ועוד ועוד.

לפעמים, זה פשוט לא יהיה שווה את המאמץ 😓.

למשל, בתחום הצימרים, אין הרבה תוכלו לעשות כדי לקדם את הצימר שלכם עבור הביטויי "צימרים מומלצים" – ושניהול העסק יהיה רווחי מבחינתכם.

לכן, אם מבחינת עלות תועלת אתם פועלים בסביבה שבה לא תוכלו להתבלט באופן שיאפשר לכם לא רק החזר ההשקעה אלא גם יצירת רווח – פשוט אל תיגשו לפרויקט קידום אתרים ברשת.

עסקים שצריכים ביצועים כאן ובמיידי

עוד סוג של עסקים שתהליך קידום אתרים ברשת על מנת לשפר את התוצאות האורגניות במנועי החיפוש פחות תקף עבורם הוא סוג העסקים שזקוקים לביצועים איכותיים באופן מיידי.

עסק שאין לו אורך הרוח והסבלנות להמתין פרק זמן ממושך עד לקבלת תוצאות איכותיות, ושערוצים שונים בתחום הקידום הממומן יכולים לייצר עבורו ערך – יכול לבחור שלא להשקיע בקידום האתר ברשת באופן אורגני, ולהסתפק בתוצאות המיידיות שמציעים לו ערוצי הפרסום השונים.

עסקים שצריכים ודאות

עסקים שצריכים ודאות

כאשר בעל עסק מתניע פרויקט קידום ממומן, ברוב המקרים בתוך זמן קצר תהיה לו ודאות לגבי שיעור ההצלחה האפשרי של הקמפיין. לא זה המצב בתהליך קידום אורגני.

בתהליך כזה, התוצאות אינן מובטחות, וגם לאחר השגת תוצאות איכותיות, אף אחד לא יכול להבטיח כי הן תישמרנה, חרף העדכונים השונים באלגוריתם הדירוג של מנועי החיפוש השונים.

תהליך קידום אתרים ברשת כפוף גם לפעילות המתחרים ולכן עסקים שזקוקים לודאות באשר להצלחת יצירת התנועה לאתר, ושתזרים המזומנים שלהם בעסק במצב פגיע – יכולים למצוא באפיקים אחרים פתרון שמתאים יותר לסט הצרכים שלהם.

עסקים שלא מעוניינים להשקיע בתשתית אתר איכותית

בואו נשים את הדברים על השולחן: כדי לקבל תוצאות איכותיות של קידום אתרים ברשת, ולהצליח בפרויקט קידום אורגני – נדרש להשקיע לא מעט בתשתית אתר איכותית.

חלק גדול מן הפרמטרים עליהם נסמכים מנועי החיפוש השונים בבואם לדרג אתרים, הם איכות התשתית עליהם הם מנוהלים:

✔️ רמת הזמינות של האתרים
✔️ מהירות הטעינה של עמודי האתר
✔️ ההתאמה של האתר לתצוגה ושימוש במכשירי מובייל
✔️ רמת האבטחה של האתר
✔️ משך הזמן של רישום הדומיין ועוד ועוד פרמטרים איכותיים אחרים.

ככל שאתם מנהלים עסק ואין לכם את ההון הדרוש או הרצון להשקיע בתשתית אתר מתקדמת ומודרנית – ייתכן שקידום אתרים ברשת איננו תהליך שיכול לספק לכם את הערך המוסף הטוב ביותר.

עסקים שרוצים להתנסות בהשקת שירות חדש

אלו לא חייבים להיות עסקים חדשים. גם עסקים ותיקים, שמקודמים היטב ברשת, מעוניינים להשיק מפעם לפעם מוצרים או שירותים חדשים.

לא תמיד למוצרים או השירותים האלו יש ביקוש ברור בשוק, ולא תמיד ידועה מראש התגובה של קהל היעד לתכונות החדשות שהם מציעים.

במקרים כאלו, יעדיפו פעמים רבות בעלי עסקים להתנסות באופן זמני בהשקת המוצר באמצעות קידום ממומן, וזאת על מנת להעריך את איכות ההתאמה של המוצרים או השירותים לקהל היעד.

לכן, בפעמים רבות, עסקים שמשיקים מוצר חדש או שירת חדש, יבחרו שלא לקדם אותו בצורה אורגנית כבר בשלבים הראשונים של ההשקה, אלא ללמוד מן התגובות של קהל היעד באשר לאיכות הפתרון שניתן, ורק אז לבחור ולקדם את התכנים הרלוונטיים.

לסיכום

קידום אורגני של אתרים ברשת הוא תהליך שיכול לייצר לא מעט יתרונות. אלא, שתהליך כזה לא מתאי לכל עסק ועסק.

בפרט, אם מדובר בעסק חדש או עסק שמשיק שירות חדש, עסק שפועל רק באופן זמני, עסק שפועל בסביבת תחרות מאתגרת במיוחד, עסק שאין לו יכולת לספוג מספר חודשים ללא הכנסה מאפיק הקידום הזה ועסק שלא מעוניין להשקיע בשתית – כדאי יהיה לשקול בחיוב קידום אתר העסק דווקא באפיקים אחרים ולא באמצעות קידום אורגני.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו