מה זה קידום אורגני? יתרונותיו ואיך עושים את זה כמו מקצוען

אם יש לכם אתר ו/או אם אתם מתכוונים לפתוח אחד לעסק שלכם, כנראה שמתישהו מישהו פלט לידכם את המונח קידום אתרים🤔, מכיוון שמדובר בכלי העיקרי שבאמצעותו ניתן לייצר תנועה ובהתאם לקוחות חדשים מהנכס הדיגיטלי ברשותכם.

כמו כן, קידום אורגני הוא לא מונח של 0 ו- 1, כשהכוונה היא שחשוב מאוד לדעת איך ועם מי לעשות אותו, כדי להבטיח שהוא יניב תוצאות ויאפשר לכם להנות מכל האפשרויות שנוכחות דיגיטלית מקנה לעסק.

לכן, במאמר הקרוב נרחיב על קידום אורגני, קידום אתרים, ואיך עושים אותם בזירה שמשתנה כל הזמן בעודכם ממשיכים לייצר תוצאות.

מה זה קידום אתרים

מה זה קידום אתרים?

בהמשך לכך, לפני שנצלול לקידום אורגני ומאפייניו הייחודיים, חשוב להסביר קודם את המונח הרחב יותר שבו הוא מתעסק -קידום אתרים.

לכן, קידום אתרים הוא בעצם סל כלל הפעולות שבעל אתר מבצע (או יותר נכון – שמבצעים עבורו) על מנת לדאוג שהאתר יגיע לכמה שיותר אנשים ולקוחות פוטנציאליים, כשהדרך לשם עוברת איך לא – במנוע החיפוש הגדול ביותר ביקום, גוגל.

כוחו של גוגל עצום וחסר תקדים, כמנוע חיפוש שפונים אליו 92.6% מכלל המחפשים באינטרנט, ובהתאם לכך גבר משקלו כלא רק כלי למציאת אינפורמציה שטחית ונקודתית, אלא גם כזה שמרבית הגולשים מסתמכים עליו בקבלת החלטות עסקיות – כדוגמת התקשרות עסקית עם העסק שלכם.

בדיוק בגלל זה חשובה הנוכחות הדיגיטלית בו, ורצוי שתהיה כזו שבולטת ונותנת לכם כאתר וכעסק שמאחוריו יתרון ודריסת רגל אל מול כל המתחרים שלכם, בין אם מדובר בשוק צפוף ושקשה להיכנס לתוכו, ובין אם בשוק בו אתם חלוצים ופורצי דרך שמקימים לו אתר. אז איך עושים את זה?⬇️

איך עושים קידום אתרים

איך עושים קידום אתרים?

הדרך לקדם אתר רצופה כוונות טובות ומורכבת במיוחד, כשהדוגמה המופשטת הטובה ביותר היא לדמות את זה לתפירת חליפה.

לכל אתר יש מאפיינים ייחודיים משלו – כמות האתרים שדומים לו ומתחרים איתו על נוכחות, מיקומו הנוכחי בגוגל, כוחו והאופן בו האתר בנוי עוד לפני הקידום וכן האלה.

על מנת להבטיח שהאתר שלכם יניב את התוצאות שאתם שואפים להן – יצירת לידים וכיווני עבודה חדשים, חשוב לתפור למידתו של העסק והאתר את הקידום הרלוונטי והמכוון מטרה הטוב ביותר שניתן, כאשר האפשרויות רבות והבחירה בנכונה מבינן דרמטית.

הדרך למקום הראשן בגוגל 🥇 באמצעות שיפור האתר או רכישת מקום עבורו

כשאתר רוצה להגיע לראש שלט החוצות הגדול בעולם, גוגל, הוא יכול להשיג מטרה זו בין אם באמצעות תשלום קבוע לגוגל למען חשיפה ומיקום טוב.

כשגוגל בתמורה לתשלום מוכנה להתעלם ממגרעותיו של האתר וממתחריו העדיפים לו ולמקמו בחזית, או בין אם באמצעות מתיחת פנים כוללת לאתר, כזו שמבטיחה שגוגל עצמה רוצה להביא את האתר לתוצאות הראשונות בגלל שהיא מאמינה בפתרון וביכולת שלו לתת שירות טוב לגולשים עצמם.

גוגל למעשה עורכת מבחנים כל הזמן לכל האתרים שמוצעים במסגרתה, מבחנים שנועדו לברור בין כל אין סוף האתרים ולדעת מי נותן לגולש את הערך המוסף הטוב ביותר שגולש יכול לקבל מכניסה וביקור באותו אתר.

לכן תשלום לגוגל (או בעגה המקצועית – קידום ממומן) מהווה מעין קניית צליחת המבחן, כאשר קידום אורגני ופיתוח האתר עצמו משולה להצטיינות בו עד כדי כך, שגוגל סבורה שלאתר מגיע להגיע לפרונט גם בלי שיצטרך לפתוח את הכיס.

קידום ממומן מול קידום אורגני

היתרונות של קידום אורגני על פני קידום ממומן

בנוסף, לפני שתרוצו לפתוח את הארנק ולשלם דמי חסות לגוגל מדי חודש, חשוב לציין שקידום אתרים אורגני וקידום ממומן אמנם מביאים לאתר את אותה תוצאה בקצה – דירוג גבוה במנוע החיפוש גוגל, אך משפיעים בצורה שונה לחלוטין על בעל האתר וגם על הגולשים שנחשפים אליו.

איכות ויעילות הקידום האורגני לא תלויה בכמות הכסף שהוצאתם עבורו

הסיבה לכך היא שקידום אורגני אינו תלוי בכמות הכסף שאתם משלמים מדי חודש על מנת לקדם את האתר.

כלומר, אם קידום ממומן מייצר משוואה קבועה ושאינה זזה בין כמות הכסף שאתם משלמים לבין כמות החשיפה שתקבלו בעבורו, כאשר ברגע שכמות החשיפה שגוגל התחייב לה עבורכם נגמרת האתר יחזור למיקומו הטבעי.

קידום אורגני מאפשר לכם להגיע גבוה ככל הניתן ובלי להיתקל בתקרת זכוכית כלשהיא – פשוט כי אין כזו.

קידום אתרים אורגני נתפס כאמין יותר בעיני גולשים

בנוסף, הגולשים בגוגל כבר לא תמימים כפי שהיו בעשור הראשון של המילניום הנוכחי, והבינו כבר שלכל אתר יש את היכולת לכבוש את ראש גוגל גם בלי באמת לענות לבעיה שבגללה הם חיפשו את אותו מונח שהביא אותם אליו.

קידום ממומן נתפס על ידי כלל ציבור הגולשים כפחות אמין וככזה ששימוש בו לוקה בחסר לעומת אתר שקודם כהלכה ולא מופיעה לידו הכותרת המסגירה – "ממומן", כשבהתאם הכניסות ובמיוחד היעילות של קריאה לפעולה במסגרת אתר שמקודם באופן ממומן נמוכות משמעותית מאשר של קידום אורגני.

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני מייצר לידים טובים יותר מקידום ממומן 👌

על אותו משקל בדיוק אפשר להגיד שקידום אורגני מאפשר לבעל האתר לייצר לידים איכותיים יותר ולשפר את מעמד האתר והמותג מאחוריו, מהסיבה הפשוטה שגולש שנכנס לגוגל כדי למצוא כל דבר ונתקל באתר שלכם שמוקם גבוה, מאמין בגוגל ובאלגוריתמים הרבים שלו שידעו להציע לו דווקא את האתר שלכם כפתרון אידיאלי, וכמו שגם אתם בטח יודעים – גוגל לרוב לא טועה.

משנכנס אותו גולש לאתר שלכם, עם כל האמינות והביטחון שיש לו בגלל המיקום שלכם, הרבה יותר קל לרתום אותו להשאיר פרטים ולהפוך למעשה לליד ייחודי שבא אליכם מרצונו החופשי, כשהמשמעות הישירה היא שאם פעם הייתם צריכים לרוץ אחרי לקוחות עם פנס בחשכה, עכשיו הם באים ומאירים לכם את הדרך.

קידום אורגני מוזיל עלויות פרסום לכלל העסק

לבסוף, כשקידום אורגני נעשה בצורה טובה ומותאמת לאתר שלכם, הוא מהווה גם כלי פרסום זול ויעיל שאפילו יכול להוריד פלאים את הסכום שאתם בעצמכם משלמים מדי חודש לטובת שיווק האתר והעסק.

איך? פשוט מאוד.

בגלל שהקידום האורגני לא מתייקר בעקבות התוצאות שלו, כשנכנסים לידים ויותר לקוחות מגיעים אליכם מיוזמתם, אפשר לוותר על כל האלטרנטיבות הישנות שעבדו עוד בשנים שבהם בכלל לא היה אינטרנט – שלטי חוצות, פרסום טלוויזיוני, רדיו, עיתונות, והפרסום הדיגיטלי הממומן, ושהורדתם מתאפשרת בזכות התוצאות הזולות יותר שקידום אורגני מייצר, ומוזילה משמעותית את הסכום שאתם מוציאים על קידום האתר שלכם.

עוד קצת על קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן

אז איך בדיוק כל הקסם הזה קורה?

עכשיו אחרי שהבהרנו למה קידום אורגני הוא הכלי האידיאלי לעסק שלך, וזה בכלל לא משנה אם העסק הזה נותן שירותים משפטיים או משלוחי ירקות, נבהיר איך בדיוק כל הקידום הזה מתרחש ומה השלבים שקורים במהלכו, כשכמו שאמרנו בהתחלה – ממש לא מספיק רק לפנות למקדם אורגני כדי להבטיח את הצלחת הקידום עצמו.

מתיחת פנים לאתר

לכן, כשאתר מתחיל את קידומו האורגני ומתיחת הפנים הנלווית לו, הוא צפוי לעבור מספר תהליכים שונים שנוגעים גם להיבטים הטכניים שלו וגם להיבטי התוכן שקיים בו, כאשר שילוב ה- 2 ביחד עם האסטרטגיה שהגה מקדם האתר מלכתחילה (תפירת החליפה לאתר האישי שלכם), מייצרת את התוצאות ומאפשרת לבעל האתר להנות מכל מה שצוין למעלה.

מתיחת הפנים הזאת נוגעת לתהליכים הבאים:

☑️ הקמת תשתית טכנית ראויה
☑️ תוכן – אפיון מילות מפתח ויצירת תוכן בהתאם
☑️ שזירת קישורים
☑️ אופטימיזציה כוללת ושוטפת
☑️ הקמת תשתית טכנית

ההיבט הטכני נוגע לכל מיני שלבים באתר שקיומם נועד לסמן לגוגל שאתם לא לועסים יותר משאתם יכולים לבלוע, שהאתר שלכם מסוגל להכיל קיבולת גולשים גדולה באותו הזמן, שיש לו תקן SSL – תעודה שמבטיחה לגוגל שהאתר שלכם לא יפגע בגולשים בהיבט הסייבר או הפרטיות, שהאתר מסוגל להריץ את התוכן שקיים בו במהירות הרצויה ועוד.

אסטרטגיית תוכן לאתר

תוכן – מהמצוי לרצוי

בנוסף, שיפוץ התוכן הוא תהליך דרמטי שגוגל שוקלת בכובד ראש בעודה מעריכה וממקמת אתרים.

התהליך מתחיל באפיון מילות מפתח רלוונטיות, כאשר מדובר בעצם במונחי חיפוש שהתייחסות להן ועיסוק בהם באתר עצמו תגרום לגוגל להבין באילו ענפים האתר שלכם עוסק, ובהתאם להפנות אליכם גולשים שיחפשו את אותם מונחים / מילות מפתח.

המון פעמים הבאת המילים הרלוונטיות נעשית גם בבחינה אל מול האתרים המתחרים אתכם על הכתר, כאשר מדובר בעובדה שמצריכה סיוע מקצועי מצד מקדם אתרים, שכן לא כל מה שיש לשכן צריך שיהיה אצלכם, בעיקר בגלל ענייני עלות תועלת שנוגעים לתקציב.

מכיוון שכיבוש מונח שאתר אחר מחזיק בעליונות בו למשך זמן רב עלולה להיות קשה ולהניב מעט תוצאות שמצדיקות את המהלך.

מנגד, אפיון המילים הנכונות ויצירת תוכן איכותי ומותאם עבורן, באמצעות העמקת התוכן הקיים באתר או יצירת חדש, יכולה לאפשר לאתר שלכם להתנהל באופן חכם וכזה שייצר לו מקסימום אפקט במינימום מאמץ והוצאות, הסיבה שלשמה התכנסנו מלכתחילה.

שזירת קישורים

שזירת קישורים – המלצות

עוד היבט שמשפר אתר משמעותית בעיני גוגל הוא שזירת קישורים באתר עצמו שמפנים את הגולשים גם אל מקומות אחרים בתוך האתר, וגם אל אתרים אחרים שמציעים שירותים שקשורים לאתר שלכם.

הקישורים הללו מחזקים את היכולת של גולש להתמצא ולהתנייד באתר בקלות, כמו גם מסייעים לגוגל להבין בדיוק למי אתם קשורים, ולמה גוגל עצמו צריך להפנות אליכם גולשים שיחפשו משהו שקשור אל אותם אתרים.

אופטימיזציה

אופטימיזציה היא אחד התהליכים המשמעותיים ביותר שמאפשרים לכם להבטיח שהאתר מתרומם ומגיע בדיוק לאן שרציתם, או יותר נכון שהדרך לשם מתקצרת ומתקרבת בהתאם.

אופטימיזציה כרוכה גם בשיפור התהליכים הטכניים באתר שהוזכרו למעלה, וגם בבחינת הפידבקים שהגולשים מייצרים מביקורים באתר שלכם.

כלומר, איך הם הגיבו ומגיבים לכל מונח, מה גרם להם להתייאש ולצאת מהאתר, ומה מנגד גרם להם להישאר בו וללמוד מכל מה שיש לו להציע.

אופטימיזציה היא מעין מצפן שקריאה נכונה שלו שנעשית על ידי איש מקצוע, יכולה להבטיח שהאתר שלכם ימשיך להתקדם ולשכנע גם את הגולשים וגם את גוגל שאתם הכתובת הנכונה לבעיות השונות שלו.

לסיכום – קידום אתרים אורגני הוא כלי שכל אתר חייב וכל בעל אתר חייב לבחור בקפידה

כפי שניתן להבחין מן לעיל, קידום אורגני הוא הדרך הטובה ביותר של כל אתר להתקדם ולממש את הפוטנציאל של העסק שמאחוריו באינטרנט, אבל גם כלי ששימוש מוטעה בו יכול להניב מעט תוצאות אם בכלל.

לכן, אם אתם מעוניינים לדחוף את האתר שלכם לחשיפה הגדולה ביותר שהוא יכול לקבל, למצב אותו כמותג וגורם מקצועי בענף שבו הוא מתעסק, וכפועל יוצא מכל אלו להקטין את עלויות השיווק, ולהגדיל מנגד את כמות הלקוחות שפונים ישירות אליכם.

מומלץ לבחור חברת קידום אתרים מנוסה ובעלת קבלות כדי להבטיח שהתהליך יוכיח את עצמו ויותיר אתכם מרוצים.

בנוסף, אם אתם מחפשים חברה כזאת, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם למעלה (אפשר גם למטה זה בסדר) ונמצא כבר דרך לרוץ ביחד.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו