איך לאתר קישורים שבורים אצל אחרים לטובת בניית קישורים חדשים?

קישורים שבורים הם דבר מבאס ממש.

כלומר, יכול להיות שעבור הזחלנים של מנועי החיפוש השונים, שמנסים לאתר עמודים חדשים באמצעות קישורים פנימיים, זה עניין טכני בלבד, אבל עבור גולשים, שמצפים שקישור עליו הם לוחצים יוביל אותם לעמוד שיכיל מענה איכותי לצורך שלהם, הודעת שגיאה 404 יכולה להיות פגיעה משמעותית בחווית השימוש באתר.

גולשים כאלה, בדרך כלל מגיבים באמצעות נטישה של האתר וחזרה אל דפי תוצאות החיפוש.

לפעולה הזאת, כשהיא מתרחשת בתדירות גדולה מידי, יכולה להיות השפעה על הדירוגים של עמודי האתר עבור ביטויי חיפוש ספציפיים.

במאמר הזה ננסה להבין מהם קישורים שבורים באתר ואיך הם נוצרים, כיצד ניתן לאתר אותם, ואיך אפשר להפוך קישורים שבורים כאלו שנמצאים באתרים אחרים, להזדמנות עבור העסק שלנו. בואו נתחיל.

מהם קישורים שבורים ואיך הם נוצרים?

קישורים שבורים, בהגדרה הטכנית שלהם, הם קישורים המובילים לעמודי 404. הגדרה קצת יותר ידידותית של קישורים שבורים מתייחסת לקישורים שמובילים את הגולש לעמוד שהוסר מן האתר. במקרה כזה, מופיעה על גבי הדפדפן הודעה לגולש שהעמוד שהוא מחפש לא נמצא.

כיצד נוצרים קישורים שבורים באתר? בדרך כלל, קישורים שבורים נוצרים בגלל הסרה לא מסודרת של עמודים מן האתר. כשרוצים להסיר עמוד תוכן כלשהו מן האתר, לא מספיק למחוק אותו מן השרת. יש צורך להודיע למנועי החיפוש השונים, לדפדפנים ולזחלנים שהעמוד איננו נמצא, ולספק עמודי חלופי להצגה.

ביצוע פעולה כזאת נקראת הפניה. יש סוגים שונים של הפניות בהקשר הזה, הפניות קבועות והפניות זמניות.

קישורים שבורים יכולים להיווצר גם בשל טעות אנוש באיות הקישור. מספיק במובן הזה שתו אחד בכתובת היעד של הקישור איננו מתאים, כדי להפנות את הגולש לאותו עמוד 404 עליו דיברנו מקודם.

דרך נוספת שבה יכולים להיווצר קישורים שבורים היא אם באתר שלנו בחרנו להטמיע קישור לעמוד חיצוני, שבינתיים הוסר מן הרשת. גם בתצורה זאת נפגעים הגולשים שמגיעים אלינו לאתר.

איך מוצאים קישורים שבורים באתר?

יש כל מיני דרכים באמצעותן תוכלו לאתר ולמפות קישורים שבורים בתוך האתר. באופן עקרוני, ניתן לבצע את הבדיקה הזאת גם באופן ידני, לעבור על כלל עמודי האתר, ולנסות כל קישור שמוטמע בהם. מובן שהדרך הזאת לא יעילה במיוחד, ובטח שאיננה רלוונטית כשמדובר באתרים גדולים במיוחד עם היקפים גדולים של תוכן.

דרך הרבה יותר יעילה בהקשר הזה היא לעשות שימוש בתוכנות שיודעות לסרוק אתרים, להתחקות אחר הקישורים שלהם ולנתח אותם. תוכנה כזאת לדוגמה היא Screaming Frog – הצפרדע הצווחת, שמומלצת לשימוש בכל פרויקט קידום אתרים.

איך נעזרים בצפרדע כדי למצוא קישורים שבורים? עושים זאת בשני שלבים שונים. בשלב הראשון מזינים את כתובת האתר, ולאחר ריצה, סיווג ומיון התוצאות, מאתרים את כל העמודים שהחזירו שגיאת 404 – כלומר, הוסרו מן האתר. בשלב השני נרצה למצוא את אותם עמודים באתר שמקשרים לעמודים האלה, משום ששם נמצאים הלינקים השבורים.

זאת נוכל לעשות באמצעות בחירת השורה המודיעה על הודעת השגיאה 404, ולחיצה על InLinks. שם תוכלו לקבל מידע על העמוד המקשר וטקסט העוגן באמצעותו יוצא הקישור.

באותה מידה, ניווט אל חוצץ ה – Externals יאפשר לכם לאתר את הקישור השבורים היוצאים אל מחוץ לאתר הנסרק.

בשלב הבא עליכם יהיה לנווט אל אפשרות העריכה של העמוד המקשר, ולבצע את התיקון הדרוש עבור הקישור.

למה קישורים שבורים יכולים לייצר הזדמנות לבניית קישורים לאתר שלכם?

נשאלת השאלה: איך קישור שבור באתר אחר יכול לסייע לכם בבנית פרופיל הקישורים של האתר שלכם והעשרתו באמצעות קישורים חדשים?

כדי להבין את התשובה לשאלה הזאת, חישבו לרגע שאתם הייתם בעלי האתר שבו קיים קישור שבור. עכשיו, תארו לעצמכם שפונה אליכם אדם אחר, מסב את תשומת ליבכם לקיומו של הקישור השבור, ומציע לכם, לגמרי במקרה, תוכן איכותי ורלוונטי, שמשיק לגמרי לתוכן שקישרתם אליו במקור, ואולי אף טוב ממנו, אם רק תסכימו לקשר אל מקור התוכן החדש במקום הקישור השבור?

ובכן, אם אתם בעלי אתרים ולא עוסקים בקידום אתרים באופן שוטף, מאוד סביר להניח שהייתם שמחים לקבל את ההצעה. אם אתם מקדמי אתרים ממולחים – סביר שבמקרה הזה הייתם מבקשים משהו נוסף בתמורה להוצאת הקישור.

לינקים שבורים כהזדמנות

  • מה היתרון הגדול של שימוש בקישורים שבורים לבניה של קישורים חדשים?

לשימוש בשיטת מציאת הקישורים השבורים באתרים משיקים יש כמה יתרונות: הרבה מאוד פעמים, בניית הקישורים הזאת לא תעלה לכם כסף, והיא תייצר ערך מוסף אמיתי לשני הצדדים. אולם היתרון הבאמת משמעותי הוא בניה של קישור שהוא לרוב קישור רלוונטי ואיכותי, של עסק שפועל בנישה שלכם. לרלוונטיות הקישור יש חלק חשוב בתרומה של קיום קישור כזה לקידום האתר המקושר.

מה החיסרון בבנית קישורים באמצעות קישורים שבורים?

חשוב יהיה להבין: בניית קישורים באמצעות איתור ומיפוי קישורים שבורים איננה עניין טריוויאלי. אתם פונים באמצעות השיטה הזאת לבעלי אתרים שלא תמיד יהיה להם מושג מה אתם רוצים מהם. גם לאחר שבעלי אתרים כאלו ואחרים הסכימו לבצע אתכם עסקת החלפה כזו, לעיתים היא תארך זמן רב בשל קיום משא ומתן לא ענייני ומתמשך.

זאת ועוד, לבעלי אתרים לא מנוסים ייקח זמן רב יותר להטמיע את הקישור החדש באתר שלהם, הם לא מתקתקים את העניין כמו מקדמי אתרים מקצועיים, וגם לא יכולים להבטיח לכם שהקישור ישאר ולא יוסר, כמו מגזינים שונים או אתרי תמיכה שמהם אתם רוכשים קישורים.

כמו כן, החיסרון הכי משמעותי של בניית קישורים באמצעות איתור קישורים שבורים באתרים אחרים, הוא העובדה שקשה מאוד לעשת שימוש במתודה הזאת בהיקפים גדולים, וכמות האנרגיה שיש להשקיע עד לקבל קישור כזה, איננה פרופורציונלית לערך שמייצרים הקישורים האלו לקידום האתר.

יחד עם זאת, כל זה לא אומר שמידי פעם, לא כדאי לנסות ולנצל את ההזדמנות הזאת, על מנת לעבות את פרופיל הקישורים הפנימיים של האתר.

על מה חשוב להקפיד כשבונים קישורים מקישורים שבורים?

אם החלטתם שהיתרונות של שימוש בקישורים שבורים לצורך בניית פרופיל הקישורים שלכם עולים על החסרונות, יש שני דברים שחשוב יהיה שתשימו אליהם לב.

הראשון, הוא שהפניה שלכם אל בעל האתר צריכה להיעשות אחרי מחשבה מיהו באמת הגורם המתאים ביותר ליצור איתו קשר. לפעמים מקדמי אתרים נוטים לעשות שימוש בפניה אל כותבי התוכן, פרילנסרים שמועסקים בהתאם לצורך בבד, ואין להם כל קשר עם האתר, העריכה או התחזוקה שלו.

הדבר השני שצריך לשים אליו לב הוא הצורך בהכנת התוכן מראש. אם רק תפנו אל בעל אתר כזה או אחר ותפנו אותו לעובדה שיש באתר שלו קישור שבור, במקרה הטוב תקבלו מייל תודה והערכה, ובעל האתר כבר יפעל לגיבוש התוכן הרלוונטי שיוכל לתת מענה לבעיה.

לכן, הקפידו להצטייד מראש באלטנרנטיבה מהירה לבעל האתר המקשר, כזו שתסגור לו את הפינה בזמן ובמקום שאתם פונים אליו.

לסיכום

שימוש בקישורים שבורים כמתודה לבניית פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם היא בהחלט שיטה נחמדה, שתסייע לכם למצוא קישורים רלוונטיים בנישה שבה אתם פועלים. עם זאת, חשוב לזכור שהשיטה הזאת צורכת לא מעט אנרגיה והתעסקות, וקשה יהיה לבצע אותה בהיקפים גדולים במיוחד.

אוהבים קישורים? אז בטוח תאהבו גם את אלו:

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו