כמה זמן לוקח לקדם אתרים (ואיך קישורים יכולים לזרז את זה?)

אחד הפקטורים שבגללם בעלי עסקים רבים מתלבטים אם להתחיל ולהתניע תהליך קידום אורגני בעסק, הוא שתהליך כזה הוא לרוב תהליך ממושך, שהתוצאות שלו מתקבלות במקרה הטוב, בתחומים לא תחרותיים מידי, ועם שיתוף פעולה מלא של כלל הגורמים שמעורבים בתהליך, רק לאחר חצי שנה.

לא הרבה בעלי עסקים הם בעלי אורך נשימה כזה. חלקם מבינים שבמקביל לתהליך הקידום האורגני הם יאלצו להשקיע כסף נוסף בפרסום וקידום ממומן, כדי להזרים לקוחות פוטנציאליים לאתר העסק. זאת הסיבה גם שלא מעט בעלי אתרים בוחרים להימנע מכניסה להרפתקה כזו, מפני שגם אם היא תניב עבורם החזר גדול יותר על ההשקעה בעתיד, היא תלחיץ אותם מאוד בתקופת הביניים.

אז במאמר הזה אני רוצה לדבר על משך הזמן שלוקח לקדם אתרים בצורה אורגנית במנועי החיפוש השונים. בפרט, אני רוצה להסביר אילו פרמטרים משפיעים על משך הקידום, מה ניתן לעשות כדי לזרז את התהליך הזה, וגם איך קישורים חיצוניים קשורים לכל העניין. בואו נתחיל.

פרמטר מספר 1: סביבת התחרות

סביבת התחרות היא אולי הגורם המשפיע ביותר על הסיכוי לקדם את האתר במנועי החיפוש בצורה אורגנית בזמן שהוא סביר. אם האתר פועל בסביבה שבה יש מתחרים חזקים מאוד, עם פרופיל קישורים משמעותי, הרבה מאוד תוכן, ותנועת גולשים גדולה שמגיעה בצורה ישירה לאתר, תהליך הקידום יהיה ממושך מאוד.

תקופת הקידום יכולה להתקצר אם מספר המתחרים הריאלים על העמוד הראשון בגוגל עבור ביטויי מפתח אסטרטגיים אינו גדול. כמו כן, אם יש הרבה מתחרים אבל רמת ההתאמה של דפי האתר שלהם לתוצאות החיפוש לא טובה במיוחד – הדבר יכול בהחלט להפוך לפקטור שיסייע בקידום האתר.

חשוב יהיה לשים גם לנקודה משמעותית נוספת בסביבת התחרות: תפקיד האתרים המתחרים. למה הכוונה? ובכן, תחרות מול בעל עסק שמציע שירותים דומים לעסק המקודם אינה דומה לתחרות מול פורטלים אגרגטיביים, מנועי השוואות למיניהם, מגזינים חשובים ועוד.

בואו ניקח לדוגמא את תחום הצימרים. כשאתם מבקשים להיות מדורגים על הביטוי 'צימרים בצפון' אתם לא מתחרים מול בעלי צימרים אחרים, אלא מול מנועי השוואת צימרים ואיתור צימרים פנויים. במנועים האלו משקיעות החברות שעומדות מאחורי הפורטלים הרבה מאוד כסף.

לא סביר יהיה לקדם אתר של צימר בודד עבור הביטוי הזה למקומות ריאליים, גם לא במשך חמש שנים רצופות.

פרמטר מספר 2: בשלות הנישה

בנישות מתפתחות, כאלו שלא צברו רמת בשלות גדולה בשוק, וגם קהל היעד בעצמו אינו מכיר את שחקני המפתח המרכזיים בהן – קל הרבה יותר לקדם אתר בצורה אורגנית ולשפר את הנראות שלו במנועי החיפוש השונים. לעומת זאת, בנישות ותיקות שבהן התקבעו נורמות של מובילות, ומותגים עסקיים חזקים כבר כבשו את הפסגה, תהליך קידום אורגני לכיבוש צמרת דפי התוצאות יהיה הרבה יותר איטי ומסורבל.

פרמטר מספר 3: המצב ההתחלתי של האתר

עוד פרמטר שיש לו השפעה ניכרת על הזמן הדרוש לקידום הוא מצב האתר בתחילת תהליך הקידום. אם האתר כמעט שאינו מכיל תוכן, לא קיים בו מידע על מי שעומד מאחורי האתר, כותרות המטא ותיאורי המטא שלו לא מטוייבים וכך גם היררכיית התוכן, פרופיל הקישורים שלו חלש, והוא לא פועל ברשתות חברתיות – יקח זמן משמעותי יותר כדי להביא את עמודי האתר למקומות ריאלים במנועי החיפוש. לעומת זאת, אתר ותיק שכבר בוצעה בו עבודת קידום ויישור קו ראשוני, יספק בסיס טוב בהרבה לתהליך קידום איכותי.

כמה זמן לוקח לקדם אתרים (ואיך קישורים יכולים לזרז את זה?)

פרמטר מספר 4: תקציב

לתקציב העומד לרשות בעל האתר לצורך הקידום יש השפעה ניכרת על היכולת לקדם את האתר בזמן סביר. ככל שהתקציב יקטן, כך יתקשה המקדם לייצר קישורים איכותיים לאתר, ולפעול לטיוב ושיפור חלקים גדולים מן האתר, לשלב תוכן איכותי ולשפר את חווית המשתמש – פרמטרים שיש להם השפעה ניכרת על משך הקידום.

פרמטר מספר 5: היסטוריה של הדומיין

אם האתר נפרץ בעבר או שהוטל עליו עונש ידני על ידי גוגל, תהליך הקידום שלו יהיה ממושך באופן משמעותי, ובמקרים מסוימים אף בלתי אפשרי. אתר עם היסטוריה נקיה ואף חיובית הוא אתר שקל יותר יהיה לקדם במנועי החיפוש השונים ובפרק זמן קצר יותר.

פרמטר מספר 6: יכולת ייצור תוכן

היכולת לייצר תוכן איכותי בנישות שונות משתנה בהתאם לרמת המומחיות הנדרשת בנושא. אם קל באופן יחסי לייצר תוכן טוב ומועיל למשתמשים, שמשרת את הצרכים שלהם, קל יותר יהיה לשלב אסטרטגיית תוכן יעילה בתהליך הקידום של האתר. לעומת זאת, במקרים בהם יכולת ייצור התוכן היא מוגבלת, כפופה לאישורים של גורמים ברי סמכות, או שתוכן איכוי בנישה דורש הפקה מיוחדת, כמו צילום וידאו איכותי או הקלטה של פודקאסט – תהליך הקידום יוכל להתעכב בהתאם ליכולת של החברה להפיק את ייצור התוכן הזה.

פרמטר מספר 7: מערכת ניהול התוכן

לא ארחיב כאן על היתרונות והחסרונות השונים של מערכות לניהול תוכן עבור עולם ה – SEO. עם זאת, אדגיש שלנוחות העבודה עם מערכת התוכן יש השפעה מכרעת על ההספק של מקדם האתרים, וכנגזרת מכך, גם על קצב ההתקדמות של תהליך הקידום.

אם מערכת ניהול התוכן באתר אינה מאפשרת להטמיע שינויים גורפים בכל עמודי האתר ודורשת התערבות ידנית סיזיפית, תהליך הקידום של האתר עלול להתעכב בצורה משמעותית.

פרמטר מספר 8: פרופיל הקישורים

פרופיל הקישורים של האתר הוא חלק קריטי בהצלחת תהליך הקידום. קישורים הם עדיין פקטור מרכזי וחשוב בכל תהליך קידום אורגני, ובניה נכונה, איטית ומבוקרת שלהם, בצורה שאיננה מחשידה, יכולה לתרום רבות לתהליך הקידום.

איך קישורים יכולים לזרז את תהליך קידום האתר?

פרופיל קישורים איכותי הנבנה בהדרגה לאתר אינטרנט יכול לסייע לתהליך הקידום של האתר במספר מישורים:

  • פרופיל קישורים איכותי מצביע על אמון שנותנים אתרים אחרים בעמודי האתר – פקטור משמעותי באלגוריתם הדירוג של גוגל ומנועי חיפוש אחרים. קישור משמעו המלצה של אתר אחד על אתר אחר, והמלצה אובייקטיבית יכולה לשמש את מנוע החיפוש כדי להבין כמה סמכותי אתר בתחום בו הוא פועל.
  • פרופיל קישורים איכותי מאפשר לזחלנים של מנועי החיפוש לגלות בצורה מהירה יותר עמודי תוכן חדשים הנוצרים באתר ולאנדקס אותם. בתצורת עבודה זו, קל יותר לזרז את תהליך הקידום של עמודים אלו.
  • פרופיל קישורים איכותי מסייע לגולשים לגלות את עמודי האתר, בדיוק בזמן שבו הוא רלוונטי עבורם. במקרה כזה, תנועה איכותית של גולשים שנשארת זמן רב באתר וצורכת את התוכן המוטמע ו יכולה לסייע לאותת למנועי החיפוש השונים האתר הוא איכותי ורלוונטי עבור הגולשים – מה שיסייע לתהליך הקידום.
  • פרופיל קישורים איכותי יכול לסייע לאתר להתגונן מפני מתקפות של קישורי ספאם שמכוונים כנג האתר ומטרתם פגיעה בקידום של האתר. מנועי החיפוש נוטים לתת יותר ויותר אמון באתרים שצברו סמכות מספקת בתחום בו הם פועלים, ואלו הופכים להיות חסינים יותר למתקפות כאלו.
  • פרופיל קישורים חיצוניים יכול לשפר את ההבנה של מנועי החיפוש השונים לגבי תפקיד האתר בתחום בו הוא פועל. האם האתר משמש כמתווך, כאגרגטור של מידע, כבית עסק פעיל, כספק רוחב ועוד.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

אם יש משהו שמאפיין את כל בעלי העסקים שרוצים לקדם את האתר שלהם בגוגל, זה העובדה שהם רוצים לראות את האתר שלהם,

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו