האם קישורים פנימיים עוזרים לקידום אתרים?

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

רבים ממקדמי האתרים נוטים להשקיע משאבים רבים בבניית פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר.

הם מסתובבים בקבוצות החלפות קישורים, רוכשים עבור הלקוח קישורים ממגזינים ופורטלים שונים, עושים שימוש באינדקסים כלליים ואינדקסים נישתיים כדי להרחיב את המקורות המפנים לאתר ויש גם, לא עלינו, מקדמי אתרים שמאמינים בשתילת תגובות בפורומים שונים כדי לעבות את פרופיל הקישורים ולשוות לו מראה טבעי יותר. וכן, לא דיברנו בכלל על מקדמי האתרים שמתחזקים באופן שוטף רשת של אתרי תמיכה, חלקם איכותיים יותר וחלקם פחות, אשר מהם מקבל קהל הלקוחות שלהם קישורים בהזדמנויות שונות.

כל זה טוב ויפה. קישורים חיצוניים הם אכן פקטור חשוב בקידום אתרים. אלא שבדרך, יש נטיה לשכוח את החשיבות העצומה שיש לשימוש בקישורים פנימיים באתר.

קישורים פנימיים הם למעשה הפניות שמבצעים עמודי אתר כלשהו לעמודים אחרים בתוך אותו אתר. קישורים פנימיים אשר בנויים בצורה נכונה יכולים בהחלט לעשות את ההבדל בין אתר שמקודם היטב, לאתר שמדשדש בעמודים השני והשלישי של דפי תוצאות החיפוש. מדוע? משום שלקישורים פנימיים ישנן תכונות חשובות המספקות לא מעט יתרונות גם לגולשים באתר וגם למנועי החיפוש השונים. בואו נכיר את התכונות האלה.

סוגי קישורים פנימיים

לפני שנסקור את היתרונות של שימוש בקישורים פנימיים, נציין כי ישנם מספר סוגים של קישורים פנימיים: קישורים פנימיים רוחביים וקישורים פנימיים יחודיים. קישורים פנימיים רוחביים הם אלו שמופיעים לאורך כל עמודי האתר, למשל באמצעות התפריט הראשי, הפוטר, תפריט צד, אזור הפוסטים נוספים לקריאה ועוד. קישורים פנימיים ייחודיים הם בדרך כלל קישורים פנימיים אשר מקשרים עמוד אחד לאחר בגוף הטקסט של פוסט בבלוג. קישורים כאלו נקראים ייחודיים משום שאינם חוזרים על עצמם בכל עמודי האתר והם מתייחסים רק לתוכן הספיציפי המוצג לגולש בעמוד הנוכחי שבו הם מוטמעים.

כאשר אנו עוסקים בחשיבותם של קישורים פנימיים, לרוב נעסוק בקישורים מן הסוג השני, הקישורים הייחודיים, אשר מספקים לא מעט יתרונות למנהל האתר, וחשיבותם גדולה יותר.

יתרון ראשון: ניווט נוח יותר בין עמודים באתר

בראש ובראשונה, קישורים פנימיים נועדו לצורך ניווט נוח בין חלקי האתר השונים. לולא קישורים, קשה עד בלתי אפשרי היה לגולש למצוא תוכן רלוונטי לצרכים שלו. כאמור, קישורים פנימיים נמצאים כמעט בכל מקום באתר: בתפריט הראשי, בפוטר, בתפריטי הצד, בדפי הקטגוריות, בדפי התגיות ועוד. בנוסף, קישורים פנימיים מוטמעים מעת לעת בפוסטים המנוהלים בבלוג הקיים באתר.

קישורים פנימיים מהווים, למעשה, את הכבישים והדרכים הסלולות באוטוסטרדת המידע הקיימת באתר. הם מאפשרים לגולש לצרוך תוכן בסדר הגיוני, לאתר את התוכן שחיפש בקלות ובפשטות, ולא לבזבז זמן יקר בניסיון למצוא את המידע שלשמו נכנס בכלל לאתר.

יתרון שני: קישורים פנימיים מסייעים למנועי החיפוש לאתר עמודים חדשים

על מנת שעמודי האתר יוכלו להיות מדורגים במקום גבוה בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות חיפוש פופולריות, מנוע החיפוש צריך ראשית לאנדקס את העמודים האלו. וכדי שהעמודים האלו יוכלו להיות מאונדקסים על ידי מנוע החיפוש, מנוע החיפוש נדרש ראשית לדעת על קיומם.

קישורים פנימיים הם כלי עזר חשוב מאוד שמסייע למנוע החיפוש לאתר עמודים חדשים. דפים מנותקים באתר, שאין דרך לנווט אליהם באמצעות תפריטי האתר או הקישורים השונים המוטמעים בגוף האתר הם דפים שקשה יהיה למנוע החיפוש לאתר ולאנדקס.

לעומת זאת, כאשר מוטמעת היררכית קישורים פנימיים נכונה באתר, מנוע החיפוש יכול לעשות בהם שימוש כדי לנווט בין דפי האתר, לאתר עמודים חדשים שטרם הכיר, לבחון את נחיצות האינדוקס שלהם, ולמעשה, לקדם את עמודי האתר שאותרו שלב נוסף בדרך להצגה בדפי תוצאות החיפוש.

יתרון שלישי: קישורים פנימיים מייצרים היררכיה של חשיבות העמודים באתר

לקישורים פנימיים ישנו יתרון חשוב נוסף: הם מאפשרים למנהל האתר לאותת למנועי החיפוש השונים מהם העמודים בעלי החשיבות הרבה יותר באתר, ואילו עמודים חשובים פחות. בצורה כזאת, יכול להבין מנוע החיפוש אילו עמודים כדאי יהיה לאנדקס ולהציג לגולשים העושים שימוש במנוע החיפוש.

אם, למשל, עמודי האתר היו שווים כולם בחשיבותם, הרי שמנוע החיפוש לא תמיד היה יכול לקבל החלטה מושכלת באשר לדרוג ולהצגה שלהם בדפי תוצאות החיפוש. לעומת זאת, עמודים שמופנים אליהם לא מעט קישורים פנימיים הם, ככל הנראה, עמודי מפתח, בעלי חשיבות ותרומה לגולש, ולכן בראיית עלות תועלת, כדאי יהיה למנוע החיפוש להציג אותם לגולשים.

באופן טבעי, העמוד החזק ביותר ברוב האתרים הוא עמוד הבית, וזאת, בין היתר, בשל העובדה שמפנים אליו עמודים שונים בתוך האתר. זאת גם הסיבה, שעבור לא מעט שאילתות חיפוש, מוצגים לגולשים עמודי הבית של האתרים שמנוע החיפוש חשב שהם רלוונטים לשאילתת החיפוש.

יתרון רביעי: קישורים פנימיים משפרים את חווית המשתמש באתר

כאן מדובר כבר ביתרון משמעותי ביותר עבור הגולש, מה שהופך את היתרון הזה למשמעותי ביותר גם עבור מנוע החיפוש. במה דברים אמורים?

כאשר גולש נמצא באתר הוא חשוף, בדרך כלל, למידע רב ועשיר בתוכן. את המידע הזה לא תמיד קל לצרוך בפעימה אחת. לו כל האתר היה מסודר בעמוד אחד, קריאה וניתוח של התוכן היו הופכים למשימות בלתי אפשריות.

זאת הסיבה ששימוש בקישורים פנימיים הוא כל כך חשוב. הם מאפשרים להציג לגולש את המידע במנות קטנות, ולאפשר לו, אם החליט כך, להרחיב את המידע שקיבל באמצעות לחיצה על הקישור הפנימי.

דוגמה מצוינת לעובדה הזאת ניתן לקחת מעולם ההוכחות המתמטיות: לעיתים מניחים הסטודנטים הנחה כלשהי לצורך הוכחת טיעון חשוב. הוכחת נכונות ההנחה איננה חשובה בשלב הראשוני לצורך הבנת ההוכחה כולה, ואף עלולה להקשות עליה. עם זאת, כל גולש שרק ירצה בכך, יוכל ללחוץ על קישור פנימי ולהשתכנע מנכונות המתמטית של ההנחה.

כמו כן, קישורים פנימיים יכולים לשפר באופן משמעותי את הביטחון של הגולש בתכנים המופיעים באתר. למשל, מומחה בתחומו שכותב מאמר על תחום מקצועי מסויים, יכול, באמצעות קישור פנימי, לקשר לעמוד ובו הפרסומים האחרונים שביצע. לגולש לא תמיד חשוב יהיה באותה נקודת זמן לעיין בכל יתר הפרסומים של המומחה, אולם עצם הידיעה שהם קיימים וזמינים עבורו, גורמת לו לבטוח יותר במקור המידע.

לסיכום

להטמעת קישורים פנימיים באתר ישנה חשיבות עצומה לקידום אתרים. קישורים פנימיים הם מרכיב היסוד ממנו בנוי האתר: הם מאפשרים לגולש לנווט בין עמודים שונים באתר, לאותת למנוע החיפוש אילו עמודים חשובים יותר ואלו פחות באתר, משפרים את יכולת האיתור והאינדוקס של עמודים על ידי מנוע החיפוש, ומשפרים באופן דרמטי את חווית המשתמש באתר, באמצעות הגשת המידע לגולש במנות קטנות שקל יותר לעכל.

כדאי יהיה להבחין בין קישורים פנימיים רוחביים, אשר משותפים לכלל העמודים באתר וממוקמים בדרך כלל בתפריטי האתר השונים ובפוטר של האתר, ובין קישורים פנימיים יחודיים, המוטמעים בדרך כלל בפוסטים בבלוג, ואשר חשיבותם גדולה יותר.

More to explorer

למה קניית קישורים היא לא מילה גסה?

למה קניית קישורים היא לא מילה גסה?

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שבנוי ביסודו על מספר מרכיבים עיקריים: תוכן, אופטימיזציה, היבטים טכניים, חווית משתמש וכמובן, פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים

למה קניית קישורים היא לא מילה גסה?

15 דרכים להשיג קישורים חיצוניים

עד שלא יודיעו לנו אחרת, קישורים חיצוניים ימשיכו להיות פקטור מרכזי בכל תהליך קידום אורגני של אתרים. השאלה המרכזית בשנים האחרונות הפכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו