מה זה החלפת קישורים בין אתרים ואיך עושים את זה יעיל?

לא מופרך יהיה לומר, שקישורים הינם פקטור משמעותי ביותר בכל תהליך של קידום אורגני, וכפי שהדברים נראים כעת, הם ישארו פקטור מרכזי ומשמעותי גם בשנים הבאות.

איך להחליף קישורים

בתחומים תחרותיים במיוחד, קשה עד בלתי אפשרי לקדם כיום אתרים בלי בנייה איטית ומבוקרת של פרופיל קישורים עשיר. עם זאת, חשוב יהיה להבין, כי בשנים האחרונות מנועי החיפוש שמים יותר ויותר דגש על איכות פרופיל הקישורים ופחות על כמות הקישורים הנכללים בו.

זאת הסיבה ששיטת החלפת הקישורים בין אתרים הפכה לפופולרית יחסית בקרב מקדמי אתרים: היא מאפשרת יצירת קישורים בין עסקים שפועלים באותה נישה ומגבירה את ציון הרלוונטיות של הקישורים.

אולם לפני כן, אנו ננסה להבין איך להחליף קישורים ולהרחיב את פרופיל הקישורים של האתר, ורק לאחר מכן נחקור את היתרונות הספיציפיים למתודת החלפת הקישורים ואת האתגרים הכרוכים בשימוש בשיטה זו. בואו נצא לדרך.

אז איך להחליף קישורים

דרכים באמצעותן ניתן להרחיב את פרופיל הקישורים

ישנן לא מעט דרכים שבאמצעותן תוכלו לייצר קישורים נוספים לאתר שלכם, ולהעשיר את פרופיל הקישורים הנכנסים אליו. אחת הדרכים הנפוצות הינה רכישה של קישורים מספקי שירותי בניית קישורים כמו שתוכלו למצוא באתר מלך הקישורים.

רישום באינדקסים כלליים או נישתיים היא דרך פעולה נוספת, כמו גם הקמת אתרי תמיכה, הוצאת קישורים מבלוגים חינמיים, יצירת פרופיל פעילות בשירותים שונים הכולל בתוכו קישור לאתר המקודם, מציאת הזדמנויות ברשת כמו איתור קישורים שבורים, כתיבת פוסטים אורחים, שילוב קישורים כחלק ממתן שירות לאתר, בעיקר בתחומי של בניית וקידום אתרים ועוד.

ולצד כל השיטות האלו, החלפה של קישורים עם בעלי אתרים אחרים היא אחת השיטות הנפוצות להעשיר את פרופיל הקישורים של האתר. במה דברים אמורים? המשיכו לקרוא.

החלפת קישורים – כל מה שצריך לדעת

ניתן לחלק את מתודת החלפת הקישורים לצרכי SEO לשתי תתי קטגוריות: החלפת קישורים הדדית והחלפת קישורים רבת משתתפים.

נתחיל מן הקטגוריה הראשונה. החלפת קישורים הדדית כשמה כן היא: אתר א' מוציא קישור לאתר ב' ואתר ב' מוציא קישור לאתר א'. הקישור יכול לצאת ממאמר שמפרסם כל אחד מן האתרים, מאחד התפריטים, מן הפוטר של האתר ועוד.

חשוב לציין שעל פי ההנחיות של גוגל החלפת קישורים הדדית בהיקפים גדולים היא אסורה. מהם היקפים גדולים? לגוגל הפתרונים.

אולם אם לשפוט על פי ההיסטוריה, אם עושים זאת בהיקף מתון של קישורים בודדים, בטח במצבים בהם פרופיל הקישורים הוא עשיר ומשמעותי, גוגל לא תנקוט נגד פעולה זאת ענישה ידנית.

איך מבצעים החלפת קישורים הדדית? פשוט מסכמים על תנאי העסקה: מה כל צד אמור לכתוב, ועבור מי, מאילו מקומות באתר ניתן להוציא את הקישור, באילו מקומות בטקסט ניתן יהיה לשלב את טקסט העוגן וכו'.

הקטגוריה השניה של מתודת החלפת הקישורים היא החלפת קישורים רבת משתתפים. כאן העניינים כבר מעט מסתבכים. מדוע?

משום שבעסקה מעין זו זקוקים למתווך, שמנהל חשבונות עבור האתרים המקודמים על ידו. בשיטה זו, אתר א' מוציא קישור לאתר ב' ומקבל את הקישור המגיע לו מאתר ג'. כדי שזה יקרה, צריכה להיות מחוייבות, הן של אתר ב' והן של אתר ג' למתווך, שנקרא מקדם אתרים.

בעקסה מעין זו, נשאר חשבון פתוח: אתר ב' קיבל קישור אך לא הוציא קישור, ואילו אתר ג' הוציא קישור אך לא קיבל קישור.

כדי לנהל את האופרציה הזאת, סוגר אותו מקדם אתרים עם הלקוחות שלו הסכמי שיתוף פעולה. הלקוחות נדרשים להסכים, בתנאים מסוימים כמובן, להטמיע באתרים שלהם מאמרים עם קישורים יוצאים, על מנת לקבל כאלו מאתרים אחרים.

כדי שעסקה כזו תצא אל הפועל, כלל המעורבים בעסקה צריכים להרוויח ממנה: האתר המקושר, האתרים המקשרים, המתווך, והלקוחות הנוספים שלו המושפעים מן העסקה.

זו הסיבה, שלעיתים עסקאות כאלו, שנראות על פניו פשוטות לסגירה, מתמשכות עד שמתקבל האישור של כלל בעלי האתרים לעסקה.

קראו בהרחבה גם בנושא חבילות קישורים

יתרונות בהחלפת קישורים

לשימוש בשיטת החלפת הקישורים לצורך בניית פרופיל הקישורים של האתר יש לא מעט יתרונות. ראשית, עסקה כזאת, מבחינת בעל האתר, היא חינמית. הוא אמנם נדרש להוציא קישור מאתר תחת אחריותו ולהטמיע בו מאמר, אולם הוא לא נדרש להוצאה כספית.

יתרון שני של החלפת קישורים מתבטא בעובדה שמדובר, ברוב המוחלט של המקרים, באתרי לקוח שעוסקים בתחום רלוונטי לתחום של מבקש הקישור.

רלוונטיות היא אחד המדדים המשפיעים ביותר, ככל שאנו יודעים היום, על קישורים איכותיים המתקבלים מאתר אחר.

יתרון נוסף ונלווה לתחום של החלפת קישורים הוא שבדרך זאת אתם מאתרים עסקים שיש להם קשר עקיף לתחום שבו אתם עוסקים. בצורה כזאת, יכולים להירקם שיתופי פעולה בין עסקים שונים המספקים שירותים משלימים ללקוח.

למשל, אולם אירועים יכול להציע לקהל הלקוחות שלו את שירותיה של מעצבת חופות, וזו יכולה להציע לקהל לקוחותיה שירותים של סידור שולחנות וכך הלאה.

באותה מידה, יכולה חנות רהיטים להפנות את הלקוחות לאתר שירותי הובלות מוצלח, וזו יכולה להציע לקהל לקוחותיה אתרים המספקים שירותי אריזה.

חסרונות בהחלפת קישורים

החלפה של קישורים עלולה להתגלות, לא מעט פעמים, ככאב ראש גדול. ראשית, היא אורכת זמן ותלויה באישורים של הגורמים השונים המעורבים בעסקה. שנית, המשא ומתן המתנהל על הגדרות הקישורים השונים יכול להיות מתיש:

באיזה אורך יכתב המאמר? באחריות מי לכתוב מאמר לאיזה אתר? מהיכן במאמר יצא הקישור? האם נדרשת תמונה בנוסף למאמר? באיזה נושא יכתב התוכן? וכך הלאה.

חיסרון נוסף של החלפת קישורים מתבטא בעובדה שבתמורה לקישור שתקבלו, תאלצו להוציא, מאחד הנכסים הדיגיטליים שברשותכם, קישור ממאמר שלא אתם כתבתם ואינכם אחראים על התוכן שבו. מנהלי אתרים רבים מרגישים שלא בנוח עם העובדה שהם נדרשים להטמיע באתר תוכן זר, שלא תמיד כתוב ברוח האתר.

עוד חיסרון של החלפת קישורים הוא העובדה שיכול לבצע עסקת החלפת קישורים רק מי שיש ברשותו נכסים דיגיטליים מהם אפשר להוציא קישור ממאמרים. אם מנהל האתר שמבקש לקדם את האתר שלו לא יכול לספק תמורה כזאת, עסקת החלפת קישורים איננה רלוונטית עבורו.

לסיכום – איך להחליף קישורים כמו מלך?

החלפת קישורים היא אחת מן השיטות המאפשרות למנהלי אתרים לבנות את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלהם.

ניתן לבצע החלפת קישורים הדדית או החלפת קישורים רבת משתתפים.

היתרונות המרכזיים של ביצוע החלפת קישורים נעוצים בעובדה שברוב המוחלט של המקרים מדובר בקישורים מאתרים רלוונטים לתחום העיסוק של האתר המקודם, ולכן נחשבים לאיכותיים יותר.

כמו כן, החלפת קישורים איננה דורשת ממנהל אתר לבצע השקעה כספית. עם זאת, להחלפת קישורים ישנם גם לא מעט חסרונות: היא תלויה ברצון הטוב של כלל המעורבים בעסקה, אורכת זמן רב, ניהול המשא ומתן הוא תהליך שגוזל לא מעט משאבים, בעלי אתרים עלולים להידרש להטמיע באתר שלכם תכנים שאינם מתאימים לאופי האתר, וגם החלפת קישורים היא רלוונטית רק עבור מי שיש ברשותו נכסים דיגיטליים רלוונטיים, שעסקים אחרים היו מעוניינים לקבל מהם קישור.

עוד יכול לעניין אתכם:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו