איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל בעזרת קישורים?

איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל בעזרת קישורים?

גם אם האתר שלכם מצויד במיטב התכנים, עבר אופטימיזציה לדפי תוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים, נטען במהירות הבזק ומותאם לתצוגה במכשירי מובייל, מאובטח כראוי מכיל תוכן שהוא מקורי, לא משוכפל ולא מועתק – גם אם כל זה קורה באופן שוטף, לא בטוח בכלל שתזכו להיות מדורגים במיקומים ריאליים בדפי תוצאות החיפוש של גוגל אם לא השקעתם בנוסף לכל זה גם ביצירת פרופיל קישורים חיצוניים איכותי לאתר.

בתחומים תחרותיים בניית קישורים היא ממש תנאי הכרחי להופעה של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, בטח ובטח עבור ביטויי חיפוש פופולריים ותחרותיים במיוחד. במאמר הזה ננסה להסביר מדוע קישורים חיצוניים הם פקטור חשוב בקידום אתרים וכיצד תוכלו להשתמש בהם כדי להגיע לעמוד הראשון בגוגל עבור ביטויי מפתח שחשובים לכם.

מדוע קישורים חיצוניים הם חשובים לקידום האתר?

קישורים חיצוניים לאתר הם אמנם לא תנאי מספיק לקידום האתר, אולם, כאמור, בתחומים תחרותיים במיוחד הם בהחלט תנאי הכרחי.

הנה כמה מן התפקידים המרכזיים של קישורים בתהליך הקידום האורגני של כל אתר:

קישורים מאפשרים למנועי החיפוש למצוא בקלות יותר עמודים חדשים באתר

מנועי החיפוש עושים שימוש בזחלנים – רכיבי תוכנה שמנסים לאתר תכנים חדשים או תכנים ישנים שעודכנו ברשת, ולהחליט האם כדאי לאנדקס אותם לצורך שימוש עתידי. אחד המרכיבים שבהם עושים זחלנים כלו שימוש על מנת לאתר עמודים חדשים ברשת, הוא קישורים, כלומר הפניות מאתרים מסוימים לאתרים אחרים או לעמודים אחרים באותו אתר מפנה.

ככל שיותר עמודי אינטרנט מקשרים לעמוד מסוים – כך גדל הסיכוי שתדירות הביקור של הזחלנים של גוגל תהיה גבוהה יותר, ובמקרה הצורך, העמוד יאונדקס בגוגל בזמן קצר יחסית.

קישורים משפרים את הסמכות של האתר

כאשר כמות גדולה של אתרים אחרים, רלוונטיים וסמכותיים, הפועלים בנישה שבה פועל האתר המקודם מקשרים אליו, האתר הזה הופך לבר סמכות בתחומו. מנועי החיפוש לומדים על החשיבות של אתרים כשחקנים מרכזיים בתחום בו הם פועלים, בין היתר על סמך כמות ואיכות הקישורים המתקבלים מאתרים אחרים רלוונטיים הפועלים בתחום.

קישורים מחדדים את תפקידו של האתר בנישה שבה הוא פועל

בהרבה מן המקרים, יכולים ללמוד מנועי החיפוש לא רק מעצם קיומו של הקישור בין שני אתרים, אלא גם מאופי הקישור. האם האתר המקושר הוא דוגמה לרעיון שהועלה באתר המקשר? האם הוא מספק מידע משלים, חוות דעת, הוכחה, ראיות כלשהן לחיזוק הטענות באתר המקשר?

באמצעות ניתוח הקישורים האלו יכולים מנועי החיפוש השונים להבין טוב יותר מהו תפקידו של האתר בנישה שבה הוא פועל.

מספקים מדד שהוא אובייקטיבי יותר וניתן לעדכון על ידי גורם לא תלוי

החשיבות הרבה של קישורים לצורך דירוג אתרים נובעת מן העובדה שבניגוד להרבה פרמטרי אחרים שלבעל האתר יש שליטה עליהם, כמו התוכן המצוי באתר, ההתאמה שלו לתצוגה במכשירי מובייל, איכות הכותרות שלו ומבנה האתר, הרי שקישורים חיצוניים יכולים לסייע ביצירת מדד שהוא אובייקטיבי יותר לכאורה, שגם ניתן לעדכון בעתיד. כלומר, אם בעתיד יחליט בעל האתר המקשר להסיר את הקישור שיצר, הדבר יכול לסייע למנוע החיפוש להבין כי ייתכן שהוא אינו שבע רצון לגמרי מן התוכן אליו קישר בעבר.

איך בונים קישורים חיצוניים לאתר?

בעזרת מלך הקישורים כמובן 🙂

אז בתכלס – ישנן לא מעט שיטות לעבות ולהרחיב את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר. נציג כאן בקצרה את ארבע השיטות הנפוצות ביותר להגדלה של מספר האתרים המקשרים לעמודי האתר המקודם.

רכישה של קישורים

קניית קישורים היא הדרך הנפוצה ביותר והאפקטיבית ביתר לבנות קישורים לאתר. הסיבה היא שקניה של קישורים יכולה למנוע מכם התעסקות מיותרת, ויכולה להתאים במיוחד למי אין בייו נכסים דיגיטליים מהם הוא יכול להוציא קישורים בתמורה.

ברשת קיימים ספקי קישורים שונים, שימכרו לכם את הזכות לפרסם מאמרים ובתוכם קישורים יוצאים לאתר שלכם ממגוון אתרים שנמצאים ברשותם. לרוב יציעו לכם ספקי הקישורים האלו גם שירות של כתיבת התכנים עצמם, ויש מקרים בהם תידרשו, בנוסף, למאמר לספק גם תמונה איכותית לצורך הפרסום.

החלפה של קישורים

החלפה של קישורים היא דרך מצוינת לבנות קישורים בעלי מדד רלוונטיות גבוה לאתר.

באמצעות החלפה של קישורים תוכלו להחליט כי בתמורה לקישורים שיטמיעו אתרי אחרים לאתר שלכם, אתם תוציאו קישורים מנכסים דיגיטלים שעומדים לרשותכם.

היתרון הגדול בביצוע החלפה של קישורים הוא שמעבר לעובדה שקישורים כאלו היוצאים מאתרי לקוח הם רלוונטיים יותר ונישתיים יותר, הרי שהחלפה כזו ניתן לבצע ללא עלות, ואז כמות הקישורים שתוכלו לבנות מוגבלת רק בהתאם לכמות האתרים הרלוונטים הפעילים בנישה.

רישום לאינדקסים

ברשת פועלים אתרי אינדקס שונים, שיאפשרו לכם להרשם בתשלום או בחינם, על פי כללי התקנון של האתר. אם אתם פועלים להרחבת פרופיל הקישורים לאתר שלכם באמצעות רישום לאינדקסים, הקפידו לעשות זאת ככל האפשר מאינדקסים נישתיים יותר, שלא מאפיינים כמות גדולה ורחבה של אתרים. כמו כן, אינדקסים חינמיים לרוב יעבירו ערך דירוג דף נמוך יותר, אם בכלל.

פרסום מאמרי אורח

פרסום מאמרי אורח הוא שיטה באמצעותה אתם כותבים טקסט איכותי ורלוונטי לפעילות העסקית של עסק אחר, משלים, ובתמורה מוציאים מן המאמר שמוטמע באתר של הקולגה, קישור המפנה לאתר שלכם. בתצורה כזו, בדרך כלל שני הצדדים מרוויחים – אתם מרוויחים קישור מאתר רלוונטי שבחרתם, ובעל האתר מרוויח תוכן נוסף באתר, שגם הוא, כאמור, חשוב מאוד לקידום האורגני של האתר.

מה כדאי לקחת בחשבון כאשר בונים פרופיל קישורים לקידום האתר?

כדי שהקישורים שתבנו אכן יוכלו לקחת אתכם אל העמוד הראשון של גוגל בקלות וברמת אפקטיביות גדולה, חשוב יהיה לבנות בצורה נכונה את פרופיל הקישורים הזה. הנה כמה טיפים שימושיים שחשוב שינחו אתכם בהקשר הזה:

טבעיות

נסו לשמור ככל האפשר על רמת טבעיות גבוהה של הקישורים שאתם נפנים לבנות בצורה מלאכותית. במסגרת זאת, הקפידו על גיוון טקסט העוגן ממנו יוצאים הקישורים, שלבו טקסט המכיל את שם המותג, וגם כתובת ישירה של העמוד המקושר, שלבו ביטויים כלליים וביטויים ספציפיים והקפידו שבאופן כללי פרופיל הקישורים הזה יראה טבעי ולא מהונדס מידי.

כמות

הקפידו שכמות הקישורים תהיה תואמת לזו שמקובלת בנישה שלכם, ותואמת מגמות ושינויים המאפיינים את התחום בו אתם פועלים. אל תוציאו מאות קישורים לאתר, שגוגל היה מצפה לאתר עבורו חמישה עד עשרה קישורים חדשים בכל חודש.

תדירות

כאשר אתם בונים פרופיל קישורים, חשוב שתעשו זאת באופן מתמשך, ולאורך זמן. בניה חד פעמית של קישורים לאתר לא תועיל לכם בטווח הארוך, ושינויים קיצוניים מידי בכמות הקישורים המתקבלת בכל חודש גם הם יכולים לייצר יותר נזק מתועלת. הקפידו על תדירות סבירה של בניית הקישורים והתאימו אותה כל העת לצרכים ולהתפתחות של העסק.

קורלציה לתוכן

חשוב מאוד יהיה לוודא כי הקישורים נוצרים בהלימה לכמות התוכן החדש שמתוסף לאתר.

בסופו של יום, תוכן איכותי שנוסף לאתר הוא הוא הסיבה להיווצרות טבעית של קישורים. לכן, כאשר אתם מתכננים את פרופיל הקישורים לאתר, הקפידו להעיף מבט גם באסטרטגיית התוכן שגיבשתם לאתר.

מדריכים נוספים באתר:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן