15 דרכים להשיג קישורים חיצוניים – חובה להכיר!

עד שלא יודיעו לנו אחרת, קישורים חיצוניים ימשיכו להיות פקטור מרכזי בכל תהליך קידום אורגני של אתרים. השאלה המרכזית בשנים האחרונות הפכה להיות לא האם כדאי לבנות פרופיל קישורים איכותי לאתר, אלא איך לעשות זאת נכון. אז במאמר הזה נסקור 15 דרכים שונות שבהן תוכלו לנסות ולהשיג קישורים נכנסים לאתר שלכם.

איך משיגים קישורים חיצוניים לאתר?

בואו נתחיל.

לפני הכל – בקטע של וידאו? אני מפרט על חלק מהשיטות בסרטון הבא, מוזמנים לצפות 🙂

1. פוסטים אורחים

אז מידע על איך משיגים קישורים לאתר אופציה ראשונה! אם יש לכם ידע מקצועי בנושא כלשהו ומצד שני ישנם אתרים ברשת המשוועים לתוכן איכותי בדיוק בנישה שבה אתם מתמחים, תוכלו להגיע להסכם ביניכם: אתם תייצרו תוכן עבור האתר, ותוציאו מן התוכן הזה קישורים חיצוניים לאתר שלכם. כך, אתם תרוויחו קישור רלוונטי ואיכותי, והצד שמולו הגעתם להסכם ירוויח תוכן איכותי ומקורי בנישה שבה הוא פועל.

2. אינדקסים כלליים

ברחבי הרשת פזורים לא מעט אינדקסים כלליים המקבצים רשימות של אתרים בכל תחומי החיים. רישום לאינדקסים האלו הוא לעיתים בתשלום ולעיתים חינמי, אולם צריך לזכור, שהערך של קישורים חיצוניים היוצאים מאתר אינדקס כללי, בטח כזה שבו לא נדרש אישור של מנהלי האינדקס, הוא נמוך ממילא.

3. אינדקסים נישתיים

אינדקסים נישתיים הם כבר סיפור אחר. אינדקסים כאלו הם למעשה אתרים המכילים לינקים חיצוניים אל אתרים בנישה מסויימת. מאחר שאינדקסים כאלו פועלים בסביבה מאוד ברורה ועבור נושא סגור, רמת הרלוונטיות של קישור היוצא מהם היא גדולה יותר, ולכן קישורים חיצוניים מהם נחשבים, בדרך כלל, לקישורים איכותיים יותר.

בכל מקרה, משהו שחשוב לזכור לגבי אינדקסים הוא שערכו של קישור מאינדקס, כללי או נישתי, יורד במקרה שבו לא נדרש אישור של מנהל האינדקס להטמעת הקישור.

4. החלפת קישורים

אז ממשיכים עם הרשימה של איך משיגים קישורים לאתר – סעיף 4! יש לא מעט קבוצות פייסבוק ופורומים שבהם מתבצעות עסקאות להחלפת קישורים. בדרך כלל, מעורבים בעסקה כזאת שלושה צדדים: האתר המקשר, האתר המקושר ומתווך.

לשם מה דרוש במקרה הזה מתווך? המתווך דרוש משום שעל פי ההנחיות של גוגל החלפות קישורים הדדיות (כלומר, אני אוציא קישור לאתר שלך ואתה תוציא קישור לאתר שלי) בכמות גדולה הן אסורות, ומכאן שתפקידו של המתווך הוא להוביל את העסקה: אתר א' יוציא קישור לאתר ב' ויקבל קישור נכנס מאתר ג'.

את ההתחשבנויות האלו צריך לסגור, למעשה, המתווך, או בשמו המקצועי – מקדם אתרים.

5. רכישה של קישורים

ישנם לא מעט שירותי בניית קישורים בתשלום. מקדמי אתרים, שלהם רשת של אתרי תמיכה או זכויות פרסום באתרים שונים כמו בלוגים ומגזינים, ישמחו להטמיע את התוכן שלכם (וגם לכתוב אותו אם דרוש) באתרים הללו, על מנת שתוכלו להוציא מן המאמרים האלו קישור יוצא לאתר אותו בחרתם לקדם.

כמה עולה קישור לאתר? המחירים של קישורים חיצוניים כאלו נעים בין עשרות שקלים לקישור ועד אלפים רבים של קישור, וכל זאת, כמובן, בהתאם לחוזק הקישור ומידת הרלוונטיות שלו לנישה המדוברת.

כולם כבר יודעים שרכישת קישורים זה רק אצלי😉 בין אם אתה בעל עסק או מקדם אתרים הסרטון הבא בשבילך:

6. קישורי שירות

קישורי שירות הם לינקים חיצוניים היוצאים מאתרים שנבנו על ידי אחד מאנשי המקצוע שסיפקו שירות לבעל האתר. למשל, בונה אתרים יכול לשלב בפוטר של האתר טקסט עם קרדיט למבצע העבודה בתוספת קישור לאתר הבית שלו.

7. פורומים

השיטה של הוצאת קישורים מפורומים שונים הייתה נפוצה יותר בעבר. אנשים היו נכנסים לדיונים שונים, וכביכול כחלק טבעי מן השיחה היו שותלים קישורים עם המלצות לספקים שונים. הבעיה היא שמקדמי אתרים עשו בשיטה הזאת שימוש כל כך נבזי, עד שרמת האפקטיביות שלה כיום היא אפסית אם לא שלילית.

8. בלוגים חינמיים

שיטה נוספת שעונה על השאלה איך משיגים קישורים לאתר היא להרחיב את פרופיל הקישורים הנכנס לאתר שלכם היא באמצעות בלוגים חינמיים על גבי תשתית בלוגספרה קיימת ברשת. פלטפורמות כמו סלונה וקפה דה מרקר מאפשרות לכל מי שרוצה בכך להקים בלוג מקצועי, לייצר בו תוכן, לשתף אותו, וכמובן להוציא ממנו קישורים לאתרים רלוונטיים.

9. הקמת אתרי תמיכה

אתרי תמיכה הם אתרים שלא עומד מאחוריהם בית עסק פעיל והם לא משרתים לקוחות. הם נועדו אך ורק לצורך בניית פרופיל קישורים עבור אתרים אחרים.

בראיית עלות תועלת, לא בטוח שעבור קישור לאתר אחד תירצו להקים רשת של אתרי תמיכה, שכל מטרתם היא להוציא לינקים חיצוניים לאתרים לצורך קידום שלהם בגוגל. אולם אין ספק שאתרי תמיכה הם עדיין פופולריים במחוזותינו.

יחד עם זאת, חשוב להבין שכאשר מקימים אתר תמיכה, כדאי יהיה לדאוג לכך שיראה כמו אתר לקוח לכל דבר. זה אומר לשנות את תבנית ברירת המחדל, לעצב אותו, לייצר לו לוגו ואייקונים ייחודיים, להשקיע בתוכן איכותי, לבנות לו פרופיל קישורים כאילו היה אתר שאתם מקדמים לכל דבר ועוד.

עוד על אתרי תמיכה:

10. אתרי מאמרים

בעבר היה נהוג לעשות שימוש באתרי מאמרים, אשר אליהם ניתן היה להעלות תכנים שונים ומהם להוציא קישורים לצורך קידום אתרים. מאחר שרמת הסינון של המאמרים שהועלו במשך השנים הייתה נמוכה מאוד, והטמעה של מאמר כזה לא באמת דרשה אישור אמיתי לתוכן, ומאחר שרוב רובו של התוכן באתרים כאלו נוצר על ידי משתמשים ולא על ידי אנשי המקצוע המנהלים את האתר, ערכם של קישורים מאתרי מאמרים ירד מאוד בשנים האחרונות.

11. פרופילים של פורומים

קישורים חיצוניים לא חייבים לצאת מתוך טקסט במאמר מושקע. כאשר אתם פותחים פרופיל משתמש בפורום כלשהו, ואז בוחרים להגיב באמצעות שם המשתמש הזה כחלק אינטגרלי מדיון שמתקיים בו, אתם למעשה מייצרים קישור לאתר שלכם בעצם קיום התגובה.

חשוב לזכור – לא מעט מן הקישורים האלו יהיו בתצורת nofollow, אולם גם להם ישנה משמעות ביצירת מהימנות לפרופיל הקישורים.

12. בקשה מבלוגרים לסקור מוצר עם קישור בעבור תמורה

יש לכם מוצר חדשני ואתם רוצים שהעמוד המייצג אותו באתר שלכם יקבל קישור רלוונטי? תוכלו לשלוח את המוצר לבלוגר שסוקר מוצרים שונים בנישה שלכם, ולבקש שהסקירה תכלול קישור לעמוד המוצר שלכם. את המוצר, אגב, תוכלו להשאיר אצל הבלוגר, כסוג של מחווה.

13. מציאת קישורים שבורים

אחת הדרכים שבהן נוהגים מקדמי אתרים לאתר הזדמנויות לבניית פרופיל הקישורים, היא באמצעות פניה אל בעלי אתרים שבהם באחד מן העמודים באתר קיים קישור שבור. זה קורה כאשר אותו אתר הפנה לשירות שהיה קיים בעבר אך נסגר. במצב דברים זה, תוכלו להציע לבעל האתר שבו קיים הקישור השבור להפנות למאמר רלוונטי שכתבתם במקרה באותו נושא.

כך משפר בעל האתר את חווית המשתמש באתר שלו ואתם מרוויחים קישור.

14. אינפוגרפיקות

אינפוגרפיקה היא דרך גרפית מתקדמת לייצג נתונים רבים בצורה מסקרנת ומעניינת. אינפוגרפיקה מאפשרת להעביר מסרים מורכבים בפשטות ובאפקטיביות רבה. זו הסיבה שרבים מן האנשים שנחשפים לאינפוגרפיקה מוצלחת בתחום שלהם, נוהגים לשתף אותה או להטמיע אותה באתר שלכם.

אם תייצרו אינפוגרפיקה מוצלחת כזו, תוכלו להטמיע בה קישור לאתר שלכם, וכך למעשה להרוויח מכל הטמעה או שיתוף של האינפוגרפיקה ברחבי הרשת.

15. הפניות 301 מדומיינים ותיקים

והסעיף האחרון שלנו שעונה על השאלה איך משיגים קישורים לאתר -> השיטה האחרונה שנסקור מתייחסת לרכישה של דומיינים ותיקים שאינם עוד בשימוש, אולם הצליחו עם השנים לבנות פרופיל קישורים רלוונטי לנישה שבה אתם פועלים. רכישה של דומיינים כאלו, יחד עם ביצוע הפניות 301 מתאימות, תוכל לאפשר לכם לעבות את פרופיל הקישורים של האתר אותו אתם מקדמים. עם זאת, חשוב יהיה להיזהר בביצוע הטכניקה הזאת, משום שהיא נחשבת לספאמית בעיני גוגל.

כמובן שכמו בכל פרוייקט של קידום אתרים אורגני – חשוב לזכור כי ההשפעה אינה מיידית וזהו תהליך מתמשך.

רוצים דרכים קצת פחות שגרתיות להשיג קישורים (אך לא פחות טובות!)? צפו בסרטון הבא:

רוצים לקרוא עוד?

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו