באיזו תדירות כדאי לפרסם קישורים לאתר?

היום אני רוצה לעסוק בנושא שמטריד לא מעט מבעלי האתרים איתם יוצא לי להיות בקשר.

כולם מבינים שקישורים הם מרכיב חשוב לבניה של טראפיק אורגני איכותי לאתר אבל לא כולם מבינים כמה בדיוק קניית קישורים כאלו צריך אתר עסק לקבל בחודש, כדי שתהליך הקידום אורגני יהיה אפקטיבי. יש גם לא מעט בעלי אתרים שקראו פה ושם פוסטים על כך שחריגה מתדירות בניה סבירה יכולה להוביל לעונשים מצד גוגל ולפגוע בקידום של האתר.

בפוסט הזה אני רוצה להתייחס לכל העניינים האלו, וגם להסביר איך בדיוק קובעים כמה קישורים נרצה לבנות לאתר בכל חודש. אז בואו נתחיל.

הדבר החשוב ביותר שאני רוצה להדגיש כאן הוא פרופורציות. בעלי אתרים חושבים שאם הם נוטים לקבל כחמישה קישורים בכל חודש, אז חודש שבו יקבלו עשרה קישורים יכול לעורר חשד מבחינת מנוע החיפוש. ובכן, זאת ממש לא הרזולוציה שבה מתעסק מנוע החיפוש.

אם תחשבו על זה לעומק, אלגוריתם אוטומטי של מנוע החיפוש לא באמת יכול לעבוד בסקיילים כאלה, כי הוא פשוט לא יצא מזה.

אז בכל הקשור לכמות הקישורים החודשית – אם לא הגזמתם באמת, אבל באמת בצורה פראית, וקיבלתם מאות קישורים בחודש באתר שרגיל לקבל קישורים בודדים – אתם יכולים להיות רגועים.

כעת, אם בכל זאת נרצה כבעלי אתרים לתכנן כיצד יראה תהליך הבניה של קישורים חיצוניים לאתר, באילו פרמטרים אפשר יהיה להשתמש? זה בדיוק הנושא שעליו אני הולך לדבר עכשיו.

באיזו תדירות כדאי לפרסם קישורים לאתר?

רמת התחרות בנישה

רוצים להבין האם כדאי לכם לבנות חמישה קישורים בכל חודש או חמישים קישורים בכל חודש לאתר? פשוט הסתכלו סביב. לימדו את התנהגות המתחרים שלכם.

נסו להתחקות אחר כמות הקישורים שהם מקבלים בכל חודש. נסו להבין מה יראה טבעי למנוע החיפוש ביחס לסדר הגודל וההבדלים ביניכם ובין המתחרים. חישבו היכן אתם רוצים להיות מדורגים, ועשו קצת יותר בכמות וקצת יותר באיכות מן המתחרה שאותו אתם מעוניינים לעקוף.

יש לא מעט כלים שעומדים לרשותכם ויאפשרו לכם לנתח בצורה טובה את קצב בניית הקישורים לאתרים המתחרים: המומלצים והפופולריים בשוק הם ahrefs ו – semrush, אבל יש עוד לא מעט כלים אחרי מצוינים, שיסייעו לכם להבין טוב יותר את סביבת התחרות שבה אתם פועלים.

כמות התוכן באתר

תדירות וכמות הקישורים שתבנו לאתר שלכם, צריכה, מן הסתם להיות ביחס ישר לכמות התוכן שיש באתר. ככל שהאתר יהיה עשיר יותר בתוכן, ושהתוכן בו יעלה בתכיפות רבה יותר, כך כמות קישורים רבה יותר שנכנסת לאתר נראית טבעית והגיונית יותר.

לעומת זאת, אתר שאין בו תוכן רב ומשמעותי, אתר שמתעדכן רק לעיתים רחוקות, אתר שמייצר תכנים אשר דומים מאוד לתכנים אחרים שקיימים ברשת, בלי ערך מוסף אמיתי, הוא אתר שסביר פחות שיקבל כמות גדולה של קישורים באופן טבעי, ולכן חשוב יהיה לשקף זאת גם באסטרטגיית בניית הקישורים לאתר.

אסטרטגיית תוכן לאתר צריכה להיות מונחת לפתחו של העסק לצד אסטרטגיית שירות בניית קישורים לאתר. ככל שהתוכן באתר יהיה משמעותי יותר, ערכי יותר וייחשף לכמות גדולה יותר של צרכנים, כך גם כמות הקישורים הנכנסים לאתר צריכה לגדול בהתאם. חשוב יהיה להבין שלא מדובר כאן בעליה שהיא לינארית.

כמות הקישורים החודשיים שיקבל אתר בית עסק צריכה לגדול עם הזמן ולא להישאר קבועה.

בסרטון הבא אני מסביר על מה הכמות הרצויה ואיך לעשות זאת נכון:

דירוגים של מילות מפתח חשובות

עוד פרמטר שיש לשים אליו לב בעת שקובעים את תדירות הבניה של קישורים חדשים לאתר, היא המיקום של האתר הזה בדפי תוצאות החיפוש עבור ביטויי מפתח רלוונטיים. ככל שעבור ביטויי מפתח רלוונטיים יותר ופופולריים יותר מדורגים עמודי האתר גבוה יותר בדפי תוצאות החיפוש – כך קישורים רבים יותר שנכנסים לאתר בכל חודש נראים טבעיים ומוסברים. לעומת זאת, אתר שלא מציג שום סמכות בנושא שבו הוא עוסק, ומדורג בעמודים השלישי, הרביעי וכך הלאה, עבור ביטויים רלוונטיים – לא סביר שיקבל כמות גדולה של קישורים בכל חודש.

כמות השיתופים בסושיאל

קישורים חיצוניים המפנים לאתר צריכים להתקבל ביחד ישיר גם לכמות השיתופים בסושיאל. ההיגיון אומר שככל שתוכן מסויים משותף יותר בסושיאל, כך הוא מגיע ליותר אנשים, ומתוכם, ליותר אנשים שיש להם תשתית שמאפשרת הוצאת קישורים לאתר, ואז גם יותר קישורים נבנים.

מדוע סיגנלים חברתיים מהווים פקטור חשוב בעניין הזה? משום שהם מהווים מדד שהוא לכאורה אובייקטיבי יותר, תלוי פחות בבעל האתר המקודם, ויותר בשביעות הרצון של גולשים המגיעים לאתר. כמו כן, סיגנלים חברתיים מייצר ההמון, זה שלא תמיד עומד לרשותו אתר אינטרנט שממנו הוא יכול להוציא קישור לאתר.

מגמות החיפוש

חשוב יהיה להבין שכמות הגולשים המחפשים מונח מסוים בחודש, היא פרמטר שיכול להשתנות לאורך זמן. השינויים בהרגלי הצריכה של גולשים, ההיכרות של גולשים עם עולמות מושגים חדשים, ובעיקר חינוך מחדש של צרכנים לעשות שימוש מוגבר בעולם האונליין, גורמים לכך שחיפושים אחר מינוחים שלא זכו לפופולריות בעבר, הם פופולרים הרבה יותר בתקופות אחרות.

זאת הסיבה, שבניית קישורים לאתר צריכה לקחת בחשבון גם את הפרמטר של השתנות מגמות החיפוש. למשל, לאחר התפרצות נגיף הקורונה, החיפושים אחר זום, שירות שיחות הוידאו מרובות המשתתפים, עלו בצורה משמעותית ביותר. רק טבעי היה שהאתר הרשמי של החברה יקבל קישורים בצורה לא פרופורציונלית לחודשים שאפיינו את פרופיל הקישורים לפני כן.

רוצים לדעת עוד על חשיבותו של בניית פרופיל קישורים לאתר שלכם? לחצו על הסרטון למטה 👇

תלוי באירועים בעולם

מן הסתם, תדירות בניית קישורים לאתר כלשהו יכולה להשתנות מתקופה לתקופה בהתאם לאירועים המתרחשים בעולם. אם, למשל, גוף תקשורת מסקר את האולימפיאדה אחת לארבע שנים, הוא צפוי יהיה לקבל קישורים לכתבות ספורט חשובות בחודשים בהם מתקיים אירוע האולימפיאדה בצורה משמעותית הרבה יותר מאשר בתקופות אחרות.

תלוי בשינויים מהותיים שבוצעו בעסק

אם בית העסק ביצע שינויים מהותיים בעסק, פתח שירותים חדשים, הרחיב פעילות בענפים שונים, ושינה את הדרך שבה לקוחות מקבלים ממנו שירות, בהחלט ייתכן שגם כמות הקישורים שיקבל עסק כזה תגדל ביחס לחודשים קודמים. חשוב יהיה להבין שלא כל שינוי ארגוני כזה או אחר יוכל להניע תהליך של בניית קישורים מסיבית.

אולם כאשר מדובר בארגון גדול, עם השפעה פיננסית רחבה, התחלפות של מנכ"ל או מנהל בכיר יכולה בהחלט להיות סיבה לאוסף של כתבות עם קישורים נכנסים שסוקרות את השינוי.

מדריכים נוספים? בבקשה:

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו