למה קניית קישורים היא לא מילה גסה?

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

למה קניית קישורים היא לא מילה גסה?

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שבנוי ביסודו על מספר מרכיבים עיקריים: תוכן, אופטימיזציה, היבטים טכניים, חווית משתמש וכמובן, פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר. בעוד בכל אחד מיתר המרכיבים ניתן לטפל ולשפר, עד כמה שהידע והרמה המקצועית שלנו מספקים, בכוחות עצמנו, הרי שבניית פרופיל קישורים חזק לאתר היא משימה שבה נצטרך לשתף פעולה, גם עם גורמים נוספים.

יש לא מעט שיטות לבנות פרופיל קישורים לאתר. מקדמים רבים נוטים לעשות שימוש בקבוצות להחלפת קישורים, להקים אתרי תמיכה, לנצל קישורים שבורים של בעלי אתרים הפועלים בתחומים רלוונטיים, לבצע רישום לאינדקסים, לעשות שימוש בפרופילים של פורומים שונים וגם, בנוסף לכל, להשקיע משאבים ברכישה של קישורים. במאמר הזה ננסה להסביר מדוע רכישה של קישורים היא פעולה שיכולה להקנות לכם יתרונות אמיתיים בתהליך הקידום.

חשוב יהיה להבין: גוגל אוסרת על רכישה של קישורים לצרכי SEO. ליתר דיוק, גוגל מנחה בעלי אתרים המפנים לאתרים אחרים בתמורה לכסף, לתייג את הקישורים האלו באמצעות המאפיין Sponsored, שמלמד את מנוע החיפוש כי שולמה תמורה בעבור הקישור הזה.

סימון כזה, מן הסתם, יוציא את כל העניין מרכישה של קישור כזה, אם היא בוצעה מטעמי SEO ולא מטעמי טראפיק. אולם חשוב יהיה להבין שגם למנוע החיפוש לא כל כך פשוט יהיה להבין, מניתוח קר של הקישורים בלבד, בעבור אילו קישורים שולמה תמורה כספית, ובעבור אילו לא.

אנחנו, בכל מקרה, במאמר הזה, יוצאים מתוך נקודת הנחה שהחלטתם להשקיע חלק מתקציב הקידום שלכם בקניה של קישורים. אם זה המצב, אלו הסיבות שכדאי לכם להמשיך ולעשות זאת:

סיבה ראשונה לרכוש קישורים: חיסכון בזמן

אם תנסו להקים רשת של אתרי תמיכה ולהוציא מהם קישורים לאתרים אותם אתם מעוניינים לקדם, תאלצו לרכוש שמות דומיין מתאימים, להקים אתרים על בסיס מערכת ניהול, לטייב ולעצב אותם, למלא אותם בתוכן משמעותי ואיכותי, לבצע להם אופטימיזציה, לבנות גם עבורם פרופיל קישורים ואז להמתין מספר חודשים לפני שתוכלו לעשות בהם שימוש לצורך עיבוי פרופיל הקישורים באתרים אותם אתם בוחרים לקדם.

לא זה המצב בתהליך של רכישת קישורים. כאשר אתם מעוניינים לקנות קישורים כל שאתם נדרשים לעשות הוא לגלוש ברשת אל השירות המתאים, להבין מה תקבלו בתמורה לכסף שתשלמו, ולבצע את ההזמנה. הקישורים כבר ימתינו לכם במועד המתאים בהתאם לסיכום עם המקדם ממנו ביצעתם את ההזמנה.

סיבה שניה: הרבה פחות התעסקות

אם ניסיתם פעם להחליף קישורים עם מקדמים או בעלי אתרים רלוונטיים, ודאי הרגשתם שלמרות הערך שקישורים כאלו יכולים לספק לכם, מדובר בעבודה קשה. קשה מידי.

בתהליך של החלפת קישורים תאלצו לעבור על רשימות ארוכות, לסנן ולמיין אותן כדי למצוא את האתרים הרלוונטיים לכם בהתאם לסט קריטריונים שהגדרתם מראש. תאלצו לנהל משא ומתן, שלפעמים יהיה מתיש, באשר למיקום המדויק של הקישור במאמר, נושא המאמר, טקסט העוגן שלו, האפשרות או החובה לצרף תמונה למאמר, איכות התוכן, אורך התוכן וכו'.

ההתעסקות הזאת גוזלת, כמובן, זמן יקר. זמן, שאותו הייתם יכולים לנצל לטובת קידום העסק בתחומים שבהם לכם יש יתרון על גבי המתחרים.

סיבה שלישית: אפשרות לקבל קישורים מאתרים בעלי סמכות

לרכישה של קישורים יש יתרון אחד מובהק על פני כלל השיטות האחרות לבניה של פרופיל קישורים איכותי: תינתן לכם ההזדמנות לקבל קישורים גם מאתרי סמכותיים וחזקים.

אם אתם מקדמים אתר בתחילת הדרך, שאינו מהווה אוטוריטה בתחומו, לא סביר שתוכלו לנהל משא ומתן עם מגזינים פופולריים, פורטלים חזקים ועיתונים ברי סמכות לצורך ביצוע החלפה של קישורים.

לכן, במקרים כאלה, אם תירצו שפרופיל הקישורים שלכם יהיה מגוון, ויכל, בנוסף לקישורים ברמה בינונית גם קישורים מאתרים חזקים במיוחד, רכישה של הקישורים האלו תהיה, פחות או יותר, האופציה היחידה מבחינתכם.

סיבה רביעית: מלבד כסף לא תצטרכו לתת דבר בתמורה

כאשר אתם מנהלים עסקת החלפת קישורים, חשוב לזכור שלעסקה הזאת קיימים שני צדדים. בעוד אתם מקבלים קישור מאתר רלוונטי אליכם, אתם תידרשו גם להוציא מאחד הנכסים הדיגיטליים שברשותכם, קישור מתאים. להוצאה של קישור כזה מאתר השייך לכם יש השלכות:

תצטרכו להטמיע באתר טקסט שהוא לא שלכם, שלא תמיד מייצג את הערכים שלכם ורלוונטי לקהל היעד שלכם. לחלק מבעלי האתרים מדובר בבשורה טובה, שכן מתודה כזאת מסייעת בעיבוי התוכן הקיים באתר, אולם לא מעט מנהלי אתרים היו מעדיפים שלא לכלול תוכן זר, באתר עליו עמלו קשה כל כך.

הסוגיה הזאת איננה רלוונטית, כמובן, בכל הקשור לקניה של קישורים. ברכישה של קישור חדש, מלבד כסף, אינכם נדרשים לתת דבר בתמורה לקישור. מדובר ביתרון משמעותי מבחינתו של מי שהקפדה על איכות התוכן באתר שהוא ממנהל היא קריטית להצלחה שלו.

סיבה חמישית: מתאים למי שאין לו נכסים מהם יוכל להוציא קישורים

לפעמים, לא ממש תהיה לכם ברירה. גם אם תירצו להחליף קישורים, העובדה שאין לכם נכסים דיגיטליים מהם תוכלו להוציא קישורים בתמורה, לא תאפשר לכם לקבל קישורים אלא אם כן תבחרו לקנות אותם.

צריך יהיה להבין: גם כאשר יש ברשותכם נכסים דיגיטליים שונים ואיכותיים, במגוון רב של תחומים, על מנת שעסקת החלפה תצליח, צריך שהאינטרסים של כלל הצדדים המעורבים בעניין יקבלו מענה: האתר המקשר, האתר המקושר, המקדם שמשמש כמתווך, ויתר הלקוחות של המקדם המושפעים מכך.

כך שאם אתם לא מנהלים אתרים נוספים מהם תוכלו להוציא קישורים בתמורה, מאוד יהיה קשה לכם לקבל קישורים מאתרים רלוונטיים אם לא תציעו להם דבר אחר בתמורה.

סיבה שישית: לא נדרש תיווך ולא נדרש ידע

סיבה נוספת לכך שקניה של קישורים הפכה יותר ויותר פופולרית בשנים האחרונות, היא שבעל האתר יכול לבצע את הפעולה ישירות מול ספקי הקישורים השונים. בהיבט הזה, יכולים חלק מבעלי האתרים להסתדר ללא שירותי התיווך של מקדם האתרים, ובמקרה שהשירות ממנו רוכשים את הקישורים מציע שירותי משנה כמו כתיבה והגהה של מאמרים, הם יכולים לבצע את העסקה מתחילתה ועד סופה בעצמם.

זהו היבט חשוב משום שכרוך בו חיסכון של זמן, משאבים ולא מעט כסף.

לסיכום

קניית קישורים היא בהחלט לא מילה גסה. מקדם או בעל אתר, שבוחרים באופציה הזאת כדי לעבות את פרופיל הקישורים שלהם, יכולים בהחלט להרוויח זמן יקר אותו הם יוכלו להשקיע במשימות קידום אחרות. קניית קישורים מאפשרת גם קבלת קישורים מאתרים סמכותיים, קישורים, שלא ניתן היה להשיג בדרך אחרת.

כמו כן, רכישה של קישורים חוסכת טרחה רבה והתעסקות מיותרת בפעולות משא ומתן מתישות מול מקדמים אחרים. קניה של קישורים תאפשר לכם לקבל קישורים ולא לתת כנגדם תמורה שאיננה תמורה כספית, כמו מקום אירוח באתר שלכם לתכנים זרים, והיא מתאימה במיוחד, במקרה שאין לכם נכסים דיגיטליים באמצעותם תוכלו לממש עסקאות החלפה של קישורים. כמו כן, קניית קישורים לא דורשת ידע או מיומנות מיוחדת, וכל בעל אתר יוכל לבצע אותה, גם ללא תיווך.

התעניינו גם לגבי שירות בניית אתרים:

https://killermedia.co.il/web-development/

More to explorer

למה קניית קישורים היא לא מילה גסה?

15 דרכים להשיג קישורים חיצוניים

עד שלא יודיעו לנו אחרת, קישורים חיצוניים ימשיכו להיות פקטור מרכזי בכל תהליך קידום אורגני של אתרים. השאלה המרכזית בשנים האחרונות הפכה

למה קניית קישורים היא לא מילה גסה?

איך להנדס פרופיל קישורים שגוגל יאהב?

קישורים הם עדיין אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר לקידום אורגני של כל אתר אינטרנט במנועי החיפוש. רבים מבעלי האתרים מבינים זאת, ולכן נפנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו