מהם קישורים מזיקים ואיך ניפטר מהם?

קישורים מזיקים ואיך ניפטר מהם?

מקדמי אתרים בכל העולם יודעים שרכישת קישורים היו ועדיין מהווים פקטור חשוב בקידום אורגני של אתרים במנועי החיפוש השונים.

עם זאת, למרות החשיבות הרבה שלהם, בשל העובדה שגורמים שונים עושים שימוש תדיר בקישורים לצורך ביצוע מניפולציות על מנועי החיפוש בניסיון להשיג יתרון על המתחרים.

מנועי החיפוש מעדכנים כל העת את הדרך שבה הם מדרגים עמודי אינטרנט על פי קישורים, וכפועל יוצא, חלק מן הקישורים הופכים להיות קישורים מזיקים.

קישורים מזיקים ואיך ניפטר מהם?

מה הופך קישור לקישור מזיק? מתי ערכו של קישור הוא אפסי או חמור מכך, שלילי?

בקהילת מקדמי האתרים ישנן מספר מוסכמות לגבי הדרך שבה מנועי החיפוש מתייחסים לקישורים חיצוניים שונים, גם אם פירוט מדויק של הנוסחאות והפרמטרים בהם עושים מנועי החיפוש שימוש אינו זמין להם.

אם אתם שוקלים את נושא רכישת הקישורים לאתרכם, חשוב שתכירו גם את העניין החשוב הזה. אז מהו, למעשה, קישור מזיק ומהן הדרכים להיפטר ממנו?

קישורים מזיקים – אלו שברורים מאליהם ואלו שלא

קישורים מזיקים נחלקים למספר קטגוריות:

  • קישורים ממקורות מפוקפקים – אלו קישורים המתקבלים ממקורות שברור לכל בר דעת שלא קישרו בצורה טבעית לתוכן המדובר. בדרך כלל, יהיה מדובר בקישורים ממדינות אחרות, רחוקות, שאין להם דבר משותף עם קהל היעד הצורך את התוכן של האתר.
  • קישורים הנוצרים באמצעות כלים אוטומטיים – כאן הכוונה היא לכל מיני שירותי בניית קישורים ממוכנים, שמייצרים לינקים בכמויות מסחריות ושותלים אותם בחוות שרתים גדולות.
  • קישורים שברור שנוצרו על ידי משתמשים ולא על ידי מנהלי האתר – מדובר בקישורים המוטמעים בתגובות לפוסטים בבלוג, בפורומים שונים, באתרי מאמרים למינהם ובעצם בכל מקור המאפשר למשתמשים שונים להעלות אליו תכנים המקשרים ליעדים שונים בלי הצורך לעבור תהליך של אישור או סינון של בעל האתר. נעצור כאן ונסביר כי אין בעיה עם קישורים כאלו כל עוד הם מצוידים בתגית nofollow או לחלופין בתגית UGC – User Generated Content.
  • קישורים מהונדסים מידי – קישורים רבים מידי עם אנקורים מדויקים, שאינם עומדים במבחן הסטטיסטיקה הבסיסי, עלולים גם הם להחשב לקישורי ספאם ולגרור ענישה מצד מנועי החיפוש השונים.
  • קישורים בכמות לא פרופורציונלית לכמות התוכן באתר – אם הנכס הדיגיטלי שלכם מקבל קישורים בכמות גדולה מאוד על אף שהוא מכיל כמות לא רבה של תוכן, ובפרט כמות קטנה מאוד של תוכן חדש – הדבר עלול להראות מעט חשוד למנועי החיפוש השונים.
  • קישורים שנבנו בתדירות לא עקבית ומחשידה – אם אתר כלשהו, שרגיל לקבל כמות בודדה של קישורים כל חודש, מקבל לפתע מאות קישורים בחודש בודד, ומגמה זו אינה עקבית גם בהמשך – יש בכך כדי להעלות חשד מצד מנוע החיפוש.

להרחבה נוספת בנושא פרופיל קישורים וחשיבותו לחצו כאן

איך נפטרים מקישורים מזיקים?

אם זיהיתם שהאתר שלכם מקבל קישורים שעלולים להיות מוגדרים כקישורים מזיקים, תוכלו לפעול בשני מישורים עיקריים על מנת להסיר אותם.

בדיוק בשביל זה יצרתי את שירות בניית הקישורים הנותן לכם קישורים איכותיים בלי כאבי ראש מיותרים

פניה אל מנהלי האתרים המקשרים

הדרך הראשונה והמומלצת היא לפנות אל בעלי האתרים המקשרים לנכס הדיגיטלי שלכם ולבקש מהם להסיר את הקישור לאתר שלכם.

לחלופין, תוכלו לבקש מבעלי האתרים האלו לסמן את הקישורים המדוברים בתגית nofollow על מנת לסמן למנוע החיפוש שאין להם צורך בשקלול הקישורים האלו, בתהליך דירוג עמודי האתר שלכם.

שימוש בכלי ה – disavow של גוגל

הדרך השנייה והמעט יותר מורכבת היא לעשות שימוש בכלי ההתכחשות שמספקת גוגל – כלי ה disavow, שמאפשר למנהלי אתרים להגיש רשימה של הסתייגויות לגוגל מקישורים המתקבלים מכתובות url ספציפיות, או מדומיינים שלמים.

על מנת לעשות שימוש בכלי ה – disavow, תצטרכו לערוך קובץ טקסטואלי בפורמט מיוחד, אשר מפרט בכל שורה מאיזה קישור או דומיין אתם מעוניינים להתנער.

את הקובץ תצטרכו להעלות למיקום הבא. חשוב להבין מספר דברים לגבי השימוש בכלי ה – disavow:

ראשית, יש להשתמש בו כמוצא אחרון, רק לאחר שלא הצלחתם להסיר את הקישורים באמצעות בקשה ישירה למנהלי האתרים השונים.

שנית, השימוש בכלי ה – disavow צריך להתבצע רק כאשר מדובר בכמות נרחבת של קישורי ספאם המובילים לאתר שלכם. בכל מקרה אחר, גוגל כבר אמורה לדעת כיצד להתייחס לקישורים אלו, ואם אתם מנהלים אתר איכותי ולא מקשרים אליו בצורה מלאכותית וזדונית, גוגל אמור להבחין בכך באופן עצמאי.

בנוסף, חשוב לזכור ששימוש בכלי ה – disavow מייצר עבורכם גם סיכון: מנוע החיפוש של גוגל יבחן את האתר שלכם מקרוב, וייתכן שיגלה קישורים זדוניים נוספים, בצדק או שלא בצדק.

לבסוף, חשוב יהיה להבין שלאחר ההתנערות מן הקישורים המיותרים, ייתכן שהדירוגים השונים של עמודי האתר עבור מילות מפתח מסוימות יפגע, שכן פרופיל הקישורים במצב שלאחר ההתנערות אמור להיות מצומצם יותר.

אל הקובץ הטקסטואלי שבו תעשו שימוש כדאי יהיה להוסיף גם ראיות לכך שניסיתם לפנות אל מנהלי האתרים בבקשה להסיר את הקישורים הסוררים.

בכל מקרה, משך הטיפול של גוגל בבקשה שלכם תלוי בלא מעט פרמטרים וייתכן שיעבור פרק זמן עד שתבחינו בתוצאות כלשהם, וייתכן שלא תראו אותן כלל.

על שירות הקישורים שלי כבר שמעתם?

עוד יכול לעניין אתכם:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן