כמה קישורים צריך כדי לקדם אתר?

כל מי שמעוניין לקדם את האתר שלו בצורה אורגנית במנועי החיפוש השונים יודע שקישורים הם עדיין פקטור מרכזי בדירוג של עמודי האתר עבור שאילתות של גולשים במנוע החיפוש.

אולם, נשאלת השאלה החשובה ביותר בהקשר הזה: כמה קישורים צריך לאתר כדי לקדם אתר?

בוידאו הבא אני מתייחס לסוגיית כמות הקישורים שצריך:

התשובה, כמובן, כמו הרבה תשובות לשאלות בנושא קידום אתרים, היא שכל מקרה הוא לגופו.

כל פרויקט קידום אתרים, הכולל בין היתר חבילת קישורים מותאמת, פועל בסביבה ייחודית, בתזמון ייחודי, על ידי בעלי מקצוע עם כישורים שונים, ולכן התשובה לשאלה הזאת יכולה להשתנות בהתאם לנסיבות.

למרות שאין תשובה חד משמעית לשאלה כמה קישורים צריך כדי לקדם אתר, נפרט כאן מספר פרמטרים שיוכלו להשפיע על התשובה לשאלה הזו.

כמה קישורים צריך כדי לקדם אתר?

איך נראה פרופיל הקישורים של המתחרים?

השאלה הראשונה שצריך לשאול את עצמו מקדם האתרים שאחראי על בניית פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר היא כמה קישורים חיצוניים נכנסים לאתרי המתחרים.

אם כלל האתרים המופיעים בעמוד הראשון של גוגל בעבור ביטוי חיפוש פופולריים מצויידים בפרופיל קישורים חלש יחסית, עם מעט קישורים נכנסים, ומאתרים שאינם ברי סמכות בתחום, יכול מקדם האתרים להסתפק במעט קישורים באופן יחסי על מנת לקדם את האתר.

לעומת זאת במקרה שמדובר במספר מתחרים עם מאות או אלפי קישורים איכותיים נכנסים, העניינים מתחילים קצת להסתבך, ומקדם האתרים צריך לשאול את עצמו האם האסטרטגיה הנכונה היא הדבקת הפער בפרופיל הקישורים או פיצוי בדמות השקעה בתוכן, אופטימיזציה, חווית משתמש ועוד.

רוצים לדעת איך עושים מחקר מתחרים? צפו בוידאו הזה:

פעילות המתחרים

השאלה השניה שצריך לשאול את עצמו מקדם האתרים בהקשר הזה, היא, מעבר לצילום המצב הנוכחי, כיצד פועלים המתחרים ברשת על מנת לקדם את עצמם.

אם המתחרים משקיעים משאבים וזמן על מנת לייצר פרופיל קישורים איכותי, ומקדם האתרים רואה, חדשות לבקרים, עוד ועוד מאמרי מתחרים מפורסמים ברחבי הרשת, סימן שגם העסק שהוא מקדם צריך לבצע שינוי משמעותי ולפעול לבניה של קישורים חזקים לאתר.

לעומת זאת, אם המתחרים שוקטים על השמרים ואינם מרוויחים כל העת קישורים חדשים, גם פרמטר זה צריך יהיה להילקח בחשבון.

כמות ואיכות התוכן באתר

עוד נושא שצריך להעסיק מקדם אתרים בתהליך בניה של פרופיל קישורים הוא כמות התוכן שקיים באתר ואיכותו. מדוע? ראשית, משום שתוכן איכותי יכול להיות גורם מבדל בין עסק אחד לעסקים המתחרים לו, ולמעשה להוות משקל נגד אל מול פער בפרופיל הקישורים.

שנית, משום שפרופיל קישורים חזק לאתר עם תוכן לא איכותי, דל ומועט, עלול להעלות חשד בעיניים של מנועי החיפוש, ולגרום ליותר נזק מתועלת בהקשר הזה.

חווית המשתמש באתר

מקדם אתרים שנפנה לבנות פרופיל קישורים לאתר צריך להתחשב גם בחווית המשתמש שמספק האתר לקהל לקוחותיו.

אם העסק הוא חדש, ופועל בזירה שבה ישנם מתחרים ותיקים, עם אתרים לא מזמינים, המציעים חווית משתמש נחותה מלווה בטכנולוגיה מיושנת, אולי היתרון והבידול של העסק צריך להיות ממוקד דווקא בעולם חווית המשתמש ולא ביצירה של קישורים רבים מאוד לאתר.

התאמת האתר למובייל

בהמשך לסעיף הקודם בדבר חווית המשתמש, אתרים המציעים חווית גלישה שאינה מותאמת למובייל, צפויים להיפגע בדירוגים שלהם בדפי תוצאות החיפוש במהלך השנים הקרובות.

יותר ויותר גולשים צורכים כיום תוכן באמצעות מכשירי המובייל שלהם, ומנהל אתר שלא משכיל לבצע את השינויים הדרושים ולהתאים את האתר לחווית שימוש במכשירים שונים, עלול לחוות פגיעה בדירוגים של האתר.

אם כל יתר האתרים המתחרים בעסק הם אתרים מיושנים שאינם מותאמים למובייל, יתכן כי כדאי לעסק להתמקד דווקא ביתרונות שהוא מספק לקהל הגולשים.

לעומת זאת, תחת ההנחה שכלל האתרים המתחרים מותאמים למובייל ומספקים שירותים איכותיים לגולשים שלהם, לא יהיה מנוס מהשקעה מסיבית יותר בבניה של קישורים חזקים לאתר.

פעילות ברשתות חברתיות

אחת הסיבות שקישורים הינם פקטור מרכזי גם היום בקידום ודירוג של עמודי אינטרנט בצורה אורגנית במנועי החיפוש, היא שקישורים הם מדד חיצוני לאתר, שיכול להצביע על איכות האתר.

בניגוד ליתר הפרמטרים, כמו שיפור מהירות האתר, השבחת התוכן באתר, ההתאמה למובייל, שיפור חווית המשתמש, עיצוב האתר ועוד.

בניה של פרופיל קישורים תלויה בגורם חיצוני, ולכן נחשבת, תחת מגבלות מסויימות כמובן, לאובייקטיבית יותר.

זו גם הסיבה שסיגנליים חברתיים הפכו בשנים האחרונות לפקטור חשוב יותר בדירוג של עמודי אינטרנט במנועי החיפוש השונים.

הנחת העבודה היא שמותג שזוכה לשיתופים, תגובות, תיוגים ועוקבים ברשתות החברתיות באופן מתמשך ועקבי, והנוכחות שלו ברשתות החברתיות גדלה מיום ליום, הוא עסק שניתן להסיק עליו שהוא בר סמכות בתחומו.

לכן, ככל שהעסק פעיל יותר ברשתות החברתיות ואילו המתחרים שלו פעילים פחות, ייתכן שבניית פרופיל הקישורים תוכל להתבצע באופן מתון יחסית.

עם זאת, במקרה שהעסק אינו פעיל ברשתות החברתיות ומנועי החיפוש יזדקקו לסממן אובייקטיבי שיאפשר להם לאמוד את איכות המותג, לא יהיה מנוס מבניה של פרופיל קישורים איכותי לאתר.

בקרו בדף הבית שלנו לעוד כתבות ולהזמנת חבילת קישורים!

לכתבה מעניינת בנושא קידום אתרים שפורסמה ב-ynet:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5684475,00.html

עוד יכול לעניין אתכם:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו