מהם קישורים חיצוניים ולמה הם כל כך חשובים לקידום?

כל מי שעוסק בקידום אתרים אורגני באופן שוטף, יודע שקישורים היו, ועודם, פקטור מרכזי וחשוב בקידום עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים. למעשה, קישורים היו הנדבך המרכזי שבמשך שנים היוו כלי מדידה לאיכות האתר ולחוזקו ברשת.

מהם קישורים חיצוניים ולמה הם כל כך חשובים לקידום?

אז מהם, למעשה קישורים חיצוניים? איך הם נראים? מדוע הם חלק כל כך מרכזי בקידום אתרים? המשיכו לקרוא.

מהם קישורים חיצוניים?

קישור הוא הפניה של עמוד אינטרנט אחד לעמוד אינטרנט אחר (ולפעמים אף לאותו עמוד). למעשה, קישור הוא אחד מאבני הבסיס של האינטרנט. באמצעותו אנחנו מאפשרים לגולשים לנווט בין תכנים שונים בקלות ובפשטות. איך נראה בפועל קישור? ובכן, כל מי שקרא ערך ויקיפדיה אחד לפחות בחייו מכיר את עמודי הערכים השונים, אשר בגופם משולבים טקסטים הצבועים בצבע כחול. לחיצה על הטקסטים האלו תוביל את הגולש, בדרך כלל, לעמוד אחר אשר בו נמצא הרחבה ופירוט על טקסט העוגן (אותו טקסט שבעקבות לחיצה עליו הגענו לעמוד החדש). הטקסטים הכחולים האלו הם למעשה קישורים.

אם כן, מדוע קישורים חשובים בכלל לצורך דירוג של עמודי אתרים בדפי תוצאות החיפוש?

סיבה ראשונה: קישורים בונים סמכות

מה, בעצם, מנסה מנוע החיפוש לבצע כאשר גולש מקליד שאילתא במנוע החיפוש? התשובה היא שמנוע החיפוש מנסה להתאים לו, בין היתר, את התוצאה הרלוונטית והמתאימה ביותר לשאילתא שביצע. כיצד? אחד הפקטורים המשמעותיים ברלוונטיות של האתר לשאילתא שביצע הגולש הוא הסמכות של האתר. כיצד מודד מנוע החיפוש סמכות? סמכות של אתר אינטרנט נמדדת באמצעות מגוון רחב של מדדים, אולם המרכזי שבהם הוא איכות פרופיל הקישורים החיצוניים המובילים לאתר.

ככל שאתר נחשב לאוטוריטה בתחומו, כך הוא צפוי לקבל יותר קישורים, ומהם יותר קישורים איכותיים, מאתרים חיצוניים רלוונטיים. חישבו על זה: אתר מוביל בתחום החדשות כמו ynet יכול לקבל עשרות מליוני קישורים מעשרות אלפי אתרים שונים. זה בהחלט מדד המעיד על הסמכות של ynet בעולם החדשות.

סיבה שניה: קישורים בונים רלוונטיות

כדי שמנוע החיפוש ישתכנע שהאתר שמבקש מקדם האתרים לקדם אכן רלוונטי לנישה שבה הוא מעוניין להיות מדורג, ושיש להציג אותו בראש תוצאות החיפוש עבור שאילתות מסויימות, עליו לקבל את הרושם שלאתר הזה יש קשר ישיר עם תכנים אחרים, באתרים אחרים, בנישה המדוברת. כל אתר יכול להעיד על עצמו שיש בו תוכן איכותי המתאים לנישה מסויימת. אולם כשעושה זאת אתר אחר, לכאורה אובייקטיבי, ומקשר לאתר המיועד בנושאים רלוונטיים, יכול גם מנוע החיפוש להשתכנע שהוא אכן מתאים להיות מיוצג בנישה הזאת.

סיבה שלישית: קישורים מאפשרים אינדוקס מהיר יותר

כדי שמנוע החיפוש יחליט לדרג עמודי אתר מסויים גבוה בדפי תוצאות החיפוש, הוא נדרש ראשית לאנדקס אותם. ועל מנת שמנוע החיפוש יוכל לאנדקס עמודי אתר מסויים, הוא צריך ראשית לדעת על קיומם. לרשות מנוע החיפוש עומדים אוסף של כלים לגילוי וזיהוי דפים חדשים ברשת, כמו מפת אתר שמספק לו האתר המיועד, אולם אין ספק, שאחד הזרזים העיקריים לאינדוקס מהיר של עמודי אתר אחד, הם קישורים חיצוניים המפנים לעמודים אלו, מאתר אינטרנט אחר. מנוע החיפוש עושה שימוש בקישורים על מנת לאתר ולגלות עמודי אינטרנט חדשים כל העת.

סיבה רביעית: קישורים חיצוניים נחשבים לפקטור דירוג אובייקטיבי יותר

כאן אנחנו חייבים לסייג. ברור שכל אחד יכול לבנות לעצמו קישורים באין מפריע. קישורים ספאמיים נוכל למצוא בפורומים שונים, בגוף של פוסטים אורחים המתפרסמים מעת לעת בבלוגים שונים ברחבי הרשת, ברישום לאינדקסים כלליים ונישתיים ועוד ועוד.

אולם, מנועי חיפוש מתוחכמים, ואין ספק שגוגל הוא מנוע חיפוש מתוחכם, מריצים מנגנונים מיוחדים שתפקידם לנטר ולהעריך את איכות הקישורים האלו ואת מידת האותנטיות שלהם. זאת ועוד, סביר שלמנועי החיפוש קיימים בנוסף למנגנוני ההערכה, גם מנגנוני ציפיה: כלומר, אם אכן קיבל האתר קישור טבעי מאתר א' ומאתר ב', והוא אכן אתר סמכותי בתחומו, היה צפוי שיקבל קישור גם מאתר ג'. לדוגמה: אם בלוגר שנחשב לבר סמכות בתחומו ממליץ על נעלי הריצה המובילות לקראת מירוץ תל אביב הנוכחי, ומקשר לעשרה אתרי המותגים המובילים בתחום, אזי היה מצופה שאתר אינטרנט שמייצג מותג מוביל בתחום, יקבל קישור מן הפוסט שפרסם הבלוגר הזה, בלי קשר לקישורים שצבר עד היום.

כך, למעשה, יכול מנוע החיפוש לעשות שימוש בקישורים כמדד אובייקטיבי לדירוג עמודי אינטרנט.

לסיכום

בטווח הנראה לעין, קישורים ככל הנראה ימשיכו להיות גורם מרכזי בדירוג עמודי אינטרנט עבור שאילתות שיבצעו גולשים במנועי החיפוש. קישורים מסייעים למנועי החיפוש לגלות עמודי אינטרנט חדשים ולאנדקס אותם, למצב את הסמכות של האתר בעיני מנועי החיפוש, לבנות רלוונטיות של האתר המקושר לנישה שבה הוא עוסק, ולשמש כמדד אובייקטיבי יותר, הגם שאינו חף מטעויות, לרמת ההתאמה של האתר לשאילתות שביצע הגולש.

עוד יכול לעניין אתכם:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו