מהו תהליך קידום אתרים אורגני, איך הוא עובד וכמה זמן הוא לוקח?

תהליך קידום אתרים אורגני הוא תהליך שבו מקדם אתרים פועל לשיפור הנראות של עמודי אתר מסוים בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים.

אחת הסיבות המשמעותיות לפעול לקידום אורגני של עמודי אתר היא הניסיון להשיג טראפיק איכותי ויציב לאתר, עם רמת בשלות גבוהה יותר לבצע רכישה, תוך הגברת הסמכות של בית העסק בנישה שבה הוא פועל.

מהו תהליך קידום אתרים אורגני

בתהליך קידום אורגני אנו מנסים לאותת למנועי החיפוש השונים שהמענה שעמודי האתר שלנו מספקים לשאילתא שביצע הגולש הוא השלם, האיכותי והטוב ביותר מבין כלל האתרים הקיימים ברשת.

איך עושים זאת? ובכן, כדי לדרג עמודי אתר גבוה בדפי תוצאות החיפוש חשוב להבין מהם השיקולים שעומדים לנגד מנועי החיפוש בבואם לדרג את אותם עמודים.

באופן כללי, מבלי להיכנס לדרך שבה מנועי החיפוש מחשבים את הפרמטרים האלו בפועל, מראים מחקרים שונים שמנועי החיפוש מדרגים גבוה עמודים שלאתרים שלהם יש:

  • תוכן ערכי, איכותי שנותן מענה שלם לשאילתא שביצע הגולש
  • שהם סמכותיים בתחומם
  • שהם מאובטחים ושומרים על פרטיות הלקוחות שלהם
  • שהם מותאמים לתצוגה במכשירי מובייל
  • שהם בנויים בצורה היררכית נכונה
  • שהם משלבים טקסט חלופי לתמונות
  • מונגשים לבעלי לקויות שונות
  • מהירים, אמינים, זמינים ועוד ועוד.

במדריך הבא ננסה לעבור על השלבים העיקריים בתהליך קידום אתרים.

מחקר

כל פעילות לקידום אורגני של אתר צריכה להתחיל ממחקר מעמיק.

מטרתו של מחקר כזה היא להבין היטב את פעילות המתחרים, להכיר את אסטרטגיית הפעולה שלהם, להעריך את המקומות שבהם ניתן לסגור פערים מול המתחרים, לדעת מה מחפשים הגולשים ומה הם מצפים למצוא, היכן נמצאים הגולשים ועוד ועוד.

מחקר מתחרים מעמיר צריך בסופו של יום לענות על שאלות הקשורות בפעילות המתחרים: מהו היתרון היחסי שמציעים המתחרים לגולשים המגיעים אליהם? האם מחיר נמוך במיוחד? שירות טוב מהממוצע? ידע ייחודי? מותג שניתן להתהדר בו? שירות תמיכה מסביב לשעון? זמן אספקה מהיר במיוחד?

מחקר כזה הוא חשוב משום שהוא יאפשר לעסק שמעוניין לקדם את האתר שלו להבין היטב מהו הערך המוסף שהוא מסוגל לספק לקהל הגולשים, ולפעול בכל שדירת הקידום בהתאם: ליצור תוכן בנושא, לפעול במקומות הנכונים, לבנות קישורים מתאימים ועוד.

רוצים לדעת איך אני באופן אישי עושה מחקר מתחרים? צפו בסרטון:

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא אחד התהליכים הקריטיים ביותר להצלחת תהליך קידום אורגני.

בתהליך של מחקר מילות מפתח ימפה מקדם האתרים את השאילתות שמבצעים הגולשים השונים ואשר עמודי האתר יכולים להוות פיתרון ומענה איכותי עבורן, את נפחי החיפושים שלהם, את כוונת החיפוש (האם מדובר בגולש שמחפש מידע או בגולש שמגיע לאתר עם כוונת רכישה אמיתית), את מידת התחרות הקיימת על הביטויים הרלוונטיים ועוד.

לאחר סיום מחקר מילות המפתח יכול בית העסק לייצר תוכנית עבודה סדורה לקידום האתר, לכתיבת תכנים שיתנו מענה לשאילתות העיקריות שבהן רוצה העסק להתמקד, ולבניית פרופיל קישורים שיתמוך בנושאים אלו.

צפו במדריך על מחקר מילות מפתח:

מחקר התנהגות גולשים

חלק נוסף במחקר צריך להתמקד בהתנהגות הגולשים בתחום: מה מאפיין את פעילות הגולשים?

האם הם מסתפקים במידע הראשוני שמוצג להם במנועי החיפוש או שהם טורחים לקרוא מדריכים מקיפים שונים עד לקבלת ההחלטה? עד כמה ניתן להניע את הגולשים לפעולה? באילו עוד ערוצים הם פעילים? מהו הגיל הממוצע שלהם? עד כמה יש להם סבלנות לקרוא מאמרים מושקעים בתחום?

ניהול אסטרטגיית תוכן

השאלות שהצגנו בסעיף הקודם צריכות להיות המפתח לבניית אסטרטגיית תוכן שלמה. במהלך הבניה של אסטרטגיית התוכן צריך בית העסק להבין כמה איזה תקציב הוא מעוניין להקצות לצורך יצירת התכנים, באיזו תדירות הוא מעוניין לפרסם את התכנים השונים, מה רמת העומק של המאמרים שיפרסם בתחום, עד כמה עדכני נדרש התוכן להיות בנושא ועוד ועוד.

בחירת אסטרטגיית תוכן ויצירת תוכנית עבודה

לא בכל תחום צריך בית העסק לפרסם תכנים ארוכים, מושקעים ואיכותיים. הדבר תלוי, כמובן, במידת התחרות הקיימת בנושא, וגם לא מעט בכוונת החיפוש שביצע הגולש. למשל, גולש שמחפש משלוח פרחים בחולון, לא סביר שמעוניין לקרוא מאמר מעמיק על אופן גידול פרחי בר והתמודדות עם מחלות צמחים שונות. לעומת זאת, גולש אשר מחפש ביטוי כמו תהליך לקיחת משכנתא, מצפה למצוא מדריך מקיף ומושקע שיכוון אותו בצמתים העיקריים שעליו יהיה לעבור בתחום בעתיד הקרוב.

במהלך בחירת אסטרטגיית התוכן יצטרך בית העסק להחליט אילו סוגי תכנים הוא נדרש לפרסם בתחום: האם תכנים מעמיקים שישפכו אור על הנושא, או שמא תכנים רבים שישמשו בסך הכל כתזכורת לכך שהוא קיים בתחום.

התקשרות מול כותבי תוכן

לאחר שבית העסק הבין מה נדרש על מנת לייצר אסטרטגיית תוכן ממושכת, הוא צריך למצוא כותבי תוכן מוכשרים שידעו לבצע את המשימה. את כותב התוכן צריך למצוא, בין היתר, על סמך ההכשרה הנדרשת בנושא שעליו יש לכתוב, רמת העומק אליה מסוגל לרדת כותב התוכן, הביקוש וההיצע של כותבי תוכן בנישה המסויימת, המחיר שגובים כותבי התוכן בנושא, וגם, לא פחות חשוב, הניסיון של כותב התוכן והחיבור בין בעל העסק וכותב התוכן.

מעקב אחר טרנדים בתחום

כאשר בונים אסטרטגיית תוכן לעסק, חשוב יהיה לעקוב כל העת אחר טרנדים חדשים בנישה שבה פועל העסק: אילו מוצרים ושירותים חדשים קיימים בתחום? מה מחפשים הגולשים? אילו פיתוחים חדשים קיימים? בחלק מן הנישות חובה יהיה על בעל העסק לכסות את הטרנדים החדשים האלו כדי לצבור סמכות בנישה שבה הוא פועל.

ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש

חלק חשוב נוסף בכל תהליך קידום של אתרים הוא ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר להצגה במנועי החיפוש. אופטימיזציה היא שם כולל לפעולות רבות שניתן לבצע, כדי לשפר את רמת ההבנה של מנוע החיפוש לגבי התכנים המוטמעים בעמודי האתר.

פעולות אופטימיזציה נפוצות

ישנן, כאמור, לא מעט פעולות שיכול לבצע מקדם האתרים על מנת לשפר את הנראות של עמודי האתר במנועי החיפוש.

נציין כאן כמה מהן:

  • בניית היררכיה נכונה של עמודי האתר
  • בניית היררכית תגיות נכונה של טקסטים באתר
  • שיפור מטא טייטלים ומטא דסקריפשיין של עמודי האתר
  • שילוב מילות מפתח בכותרות ראשיות, כותרות משניות, פסקאות, תיאור המטא וכותרת המטא של האתר
  • שימוש בקישורים פנימיים באתר על מנת לבדל עמודים חשובים מעמודים חשובים פחות ולאפשר ניווט נכון ונוח יותר באתר
  • הטמעת תגיות אלט לתמונות כדי לאפשר למנועי החיפוש להבין מה מוצג בתמונה ולאפשר הנגשה שלה לבעלי לקויות שונות, שמירה על כללי כתיבה נכונה ועוד ועוד.

בסרטון הבא אני מדגים איך אני עושה אופטימיזציה לאתר וורדפרס:

שיפורים טכניים באתר

מרכיב לא פחות חשוב בכל תהליך קידום של אתר במנועי החיפוש הוא ביצוע שיפורים טכניים נדרשים על לשפר את ביצועי האתר, את האמינות שלהם, את זמינות עמודי האתר לגולשים ואת חווית המשתמש באופן כללי.

שיפורים כלליים כאלו כוללים הטמעת תעודת ssl באתר לאבטחת התקשורת לאתר וממנו, טיוב זמני הטעינה של עמודי האתר באמצעות כיווץ תמונות וסקריפטים, התקנה שוטפת של טלאי אבטחת מידע עבור התוספים השונים והתבניות בהם עושה שימוש האתר, בחירת שירות אחסון מהיר ואמין, ועוד.

אם יש לכם זמן פנוי ואתם רוצים ללמוד לעומק על קידום טכני, צפו בסרטון שלי ושל נתי אלימלך:

בניית פרופיל קישורים

קישורים חיצוניים עדיין מהווים פקטור חשוב בכל הקשור לקידום אורגני של אתרים במנועי החיפוש השונים. קישורים הם למעשה הצבעות של אתר אחד על אתר אחר, כאשר כל הצבעה כזאת נחשבת, בנסיבות מסוימות, כהצבעת אמון של האתר המקשר באתר המקושר.

זאת הסיבה, שאתר שזוכה לפרופיל קישורים עשיר, מגוון, ממקורות שונים וסמכותיים, יכול להעיד כי מדובר באתר בר סמכות בתחום, שכדאי יהיה למנוע החיפוש לדרג גבוה.

בתהליך קידום אתרים פועל מקדם האתרים לבניה מלאכותית של פרופיל קישורים שנראה טבעי ככל האפשר, על מנת לאותת למנוע החיפוש שמדובר כאן באתר בר סמכות שניתן בו אמון מצד אתרים שונים הפזורים ברשת.

ישנם סוגי קישורים שונים, כאלו שמבקשים ממנוע החיפוש שלא להתחשב בהם לצורך דירוגי האתר (Nofollow) וכאלו שלא מציינים זאת (follow), וגם מספר תתי סוגים של שני הסוגים האלו. בתהליך קידום אתרים עיקר המאמצים שיושקעו יהיו בהשגת קישורים מסוג follow. 

שיטות לבניית פרופיל קישורים

ישנן לא מעט שיטות לבניית פרופיל קישורים בצורה מלאכותית, כך שיראה כפרופיל טבעי לכל דבר ועניין.

רכישת קישורים – השיטה המהירה ביותר. בתצורת עבודה זאת משלם בעל האתר, באמצעות המקדם, על הזכות לפרסום מאמר בתשלום עם קישור יוצא לאתר שאותו הוא מקדם. ככל שהאתר ממנו יוצא הקישור בסופו של דבר הוא סמכותי יותר ורלוונטי יותר לתחום שבו עוסק האתר המקודם, כך צפוי ערך הקישור הזה לעלות.

ישנם לא מעט אתרים המציעים ברשת שירותי בניית קישורים באמצעות פרסום מאמרים בבלוג מקצועי המנוהל בנכסים דיגיטליים המנוהלים על ידם. המחירים משתנים בהתאם לחוזק הדומיין ממנו יוצא הקישור, וכן בהתאם          לביקוש וההיצע בנישה המדוברת.

יצרתי שירות בניית קישורים במיוחד בשביל זה:

החלפה של קישורים – בשיטה זאת בעלי אתרים עושים שימוש בתיווכו של מקדם אתרים על מנת לבצע עסקת החלפה של קישורים: אתר א' במקרה הזה מוציא קישור באמצעות מאמר לאתר ב', אתר ב' עושה אותו הדבר עבור אתר ג', ואתר א' מקבל חזרה קישור מאתר שונה, נניח ד' במקרה שלנו.  מי שמעוניין לבצע החלפה של קישורים, יכול לעשות שימוש בקבוצות פייסבוק רבות הפועלות בתחום, שבאמצעותן מפרסמים מקדמי אתרים רשימות של אתרים לצורך ביצוע ההחלפה.

היתרון המרכזי בשימוש בשיטת החלפת קישורים הוא הרלוונטיות של הקישורים המושגים בדרך זו.

בניית אתרי תמיכה – מקדם אתרים שמעוניין לקדם אתרים יכול לבנות אתרים שכל ייעודם הוא מכירה של קישורים יוצאים לאתרים רלוונטיים בנישה. מקובל יהיה לחשוב, כי כדי שהקישורים האלו יהיו ערכיים וחזקים, ידרש בעל אתרי התמיכה להשקיע לא מעט בתוכן, עיצוב ונראות של האתר, כך שהם לא יהיו חשודים באופן מיידי על ידי מנועי החיפוש, כאתרים שזוהי כל מטרתם.

מציאת קישורים שבורים – בשיטה זו יכול מקדם אתרים לפעול כדי לאתר קישורים באתרים רלוונטים שבשל נסיבות הזמן, מקשרים לעמודי תוכן שכבר אינם קיימים ברשת. מקדם האתרים יכול להציע לבעל האתר המקשר תוכן ערכי, ייחודי וחדש בתחום, אליו כדאי יהיה לו לקשר במקום הקישור השבור. בשיטה זו, שני הצדדים יכולים להרוויח לא מעט.   

מה חשוב לבדוק כשבונים פרופיל קישורים?

בעת בניה של פרופיל קישורים חשוב יהיה להקפיד על תדירות סבירה של בניית הקישורים החדשים, באופן כזה שתתאם לכמות ואיכות התוכן הקיים באתר. כמו כן, חשוב שהפרופיל יהיה מגוון ככל האפשר, יעשה שימוש באנקורים שונים, עם אזכורים של שם המותג, ויערב אתרים בעלי סמכות וגם כאלו שאינם. בכל מקרה, חשוב יהיה להיזהר מלקשר באמצעות אתרי ספאם לאתר, שכן במקרים כאלו יכול מנוע החיפוש להטיל על האתר המקודם עונש ידני.

עוד קצת על פרופיל קישורים לפני שממשיכים:

תכנון ומימוש חווית משתמש

חווית משתמש הפכה כבר מזמן לדרך נוספת שבה בוחר מנוע החיפוש לדרג את עמודי האתר. מקדם אתרים שרוצה לשפר את הנראות של עמודי האתר צריך לפעול, בין היתר, לשיפור חווית המשתמש של גולשים בעמודי האתר: שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר, שיפור יכולות הניווט, החיפוש, הסינון והאיתור של תכנים שונים באתר, עיצוב נעים לעין של עמודי האתר, הטמעה של דרכי יצירת קשר מגוונות באתר, בניית היררכיה נכונה באתר שתאפשר לגולש להבין היכן הוא נמצא ועוד ועוד.

פעילות ברשתות חברתיות

רכיב משמעותי נוסף, שמקבל התייחסות גוברת והולכת של מנועי החיפוש, הוא הסיגנלים החברתיים של העסק, ברשתות החברתיות השונות. עסק שפועל באמצעות דף פייסבוק או קבוצת פייסבוק, שמספק מענה לגולשים השונים, שהתכנים שלו משותפים בצורה תדירה, שמגיב לטענות ומענות של גולשים בדרך נעימה ומוצלחת, עסק שמייצר הרבה עניין ברשתות חברתיות ומספר העוקבים שלו גדל בהתאמה, הוא עסק שיכול בהחלט להציג רמה מסויימת של סמכות בפני מנועי החיפוש השונים, ולשפר באופן משמעותי את דירוגי העמודים שלו.

לסיכום

מעוניינים לשפר את דירוגי האתר שלכם בצורה אורגנית במנועי החיפוש השונים? בצעו מחקר יסודי ומעמיק של פעילות המתחרים, באופן שבו הגולשים מעוניינים להגיע אליכם והמקומות שבהם הם פעילים, צרו אסטרטגיית תוכן משמעותית ועקבית, בצעו אופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש השונים, שפרו היבטים טכניים באתר, בנו פרופיל קישורים איכותי לאתר, שפרו את חווית המשתמש של הגולשים באתר, והיו משמעותיים ופעילים באמצעות הרשתות החברתיות. 

יצרתי עבורכם סרטון שיכול לעשות לכם את החיים קלים בכל הקשור לקידום אתרים ומסכם את המאמר הזה לסרטון אחד:

יש לכם עוד אנרגיה למדריכים נוספים? בבקשה:

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו