קידום אתרים לעסקים קטנים בעזרת קישורים: מתי זה יכול להיות אפקטיבי?

קידום אורגני של אתרים במנועי החיפוש השונים, כך יודע כל מקדם אתרים, בנוי על מספר רגליים: תוכן, אופטימיזציה, חווית משתמש, קישורים – ויש שמוסיפים עוד כמה רגליים – כמו היבטים טכניים בתפעול האתר, ניהול מוניטין ועוד.

קידום אתרים לעסקים קטנים בעזרת קישורים: מתי זה יכול להיות אפקטיבי?

לפעמים, בעיקר מטעמים של צמצום עלויות, אבל גם לא מעט פעמים מטעמים של רצון לקבל שליטה על התהליך, בוחרים מנהלי אתרים לבצע בעצמם חלק גדול מן הקידום, ולעשות שימוש במיקור חוץ רק לצורך בניית פרופיל הקישורים הנכנס לאתר.

במאמר הזה אני רוצה לנסות ולהסביר מתי שיטת העבודה הזאת יכולה להצליח, מה נדרש מבעל האתר כדי לזרז את קידום האתר בצורה הזאת, ומתי תהליך כזה יהיה לא אפקטיבי ויהיה גרוע מאשר לא לבצע קידום לאתר בכלל.

רגע לפני שאפרט את הדרישות השונות מבעל האתר, בואו ננסה להבין מה זה אומר בפועל לקדם את האתר חוץ מלבנות את פרופיל הקישורים: בעל האתר ידרש לייצר תוכן איכותי לאתר, לטייב את תגיות המטא של האתר, לייצר היררכיה נכונה ומערך של קישורים פנימיים באתר, לפעול לשיפור מהירות האתר, לצמצם את משקל התמונות באתר, להוסיף להן תגית אלט כדי להסביר למנועי החיפוש מה רואים בתמונה, להתאים את האתר לגלישה באמצעות מכשירים ניידים, לוודא שאין באתר תוכן כפול, לבצע הפניות דרושות לדפים לא רלוונטים שנמחקו מן האתר, לעשות שימוש בכתובות קנוניות היכן שנדרש, להוסיף עמודי צור קשר, תנאים משפטיים ועוד ועוד.

לפני הכל – מה זה בכלל קישורים?

ובכן, כדי שכל הסיפור הזה יתנהל בצורה טובה, חשוב יהיה שבעל האתר ישמור על קיום הדרישות הבאות:

1. משמעת עצמית של בעל האתר

זאת אולי נשמעת כמו קלישאה, אבל היא בהחלט נכונה: בעל האתר חייב יהיה להקדיש לנושא קידום האתר את המשאבים הנדרשים, בזמן שדרוש, לכתוב תכנים גם אם לא התברך בכישרון כתיבה, לבצע פעולות טכניות משמימות שלעיתים הופכות להיות משעממות מאוד כשהן מבוצעות בהיקפים גדולים ועוד. כדי לבצע זאת בפועל, בעל האתר זקוק למשמעת עצמית אמיתית.

2. יכולת ייצור תוכן טובה

לא כולם יודעים לכתוב. זה ברור. אולם גם מנהלי אתרים שיודעים לייצר תוכן, לא בהכרח יודעים לייצר תוכן איכותי. תוכן איכותי הוא תוכן שמוסיף ערך לקוראים, שמשאיר אותם זמן רב יותר באתר, כורם להם להיות מעורבים יותר, לצרוך עוד ועוד תכנים, לבצע פעולות כמו רכישה, השארת פרטים, הצטרפות לקבוצה או קהילה ועוד.

בשנים האחרונות המגמה ברורה: תוכן המוטמע באתר צריך לתת מענה לא רק לקיום ביטויי מפתח שחיפשו הגולשים אלא גם לענות לכוונת החיפוש שלהם. זאת הסיבה, שכחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הקידום, צריך בעל אתר לחשוב היטב אילו תכנים הוא מעוניין לייצר עבור הגולשים, ומה ישרת אותם בצורה הטובה ביותר.

3. נכונות ללמוד טכניקות לביצוע אופטימיזציה

בואו נשים את הדברים על השולחן: אם מנהל האתר שרוצה לבצע בעצמו את פעילות האופטימיזציה של העמודים השונים הוא לא אדם בעל אוריינטציה טכנולוגית, הוא צריך שתהיה לו נכונות אמיתית ומוטיבציה ללמוד, כדי שיוכל לבצע את הפעילות הזאת בצורה נכונה, שלא תגרום יותר נזק מתועלת לאתר.

בחלק מן המקרים, כל מה שנדרש אליו מנהל האתר הוא רק שימוש בתוספים שונים, אולם בלא מעט מקרים אחרים, שליטה בקוד האתר, קונפיגורציה של הגדרות רשת שונות, וחשיבה לוגית סדורה – כל אלו תהיינה דרישות בלתי נפרדות מתהליך הקידום.

4. התמדה, סבלנות ועקביות

פעילות אופטימיזציה של אתר, לצורך שיפור הנראות של העמודים השונים בו במנועי החיפוש, היא תהליך מתמשך ולא נקודה בזמן. זאת הסיבה שבלי התמדה, סבלנות ופעולה עקבית ובלתי מתפשרת, לא יוכל בעל האתר להשיג בעצמו את התוצאות המצופות.

בעל האתר, הוא לרוב גם מנהל עסק, שצריך להתמודד עם היבטים שונים של ניהול העסק כמו ביצוע תשלומים, ממשקים מול ספקים ולקוחות, עיסוק בדוחות ובדיווחים כספיים, טיפול בתקלות ובתלונות לקוחות, ניהול כוח אדם ועוד. בתוך העולם המורכב הזה, צריך בעל האתר להצליח לייחד באופן עקבי את הזמן הדרוש לצורך ביצוע אופטימיזציה של האתר כחלק מתהליך הקידום.

5. תחזוקה, ניסוי וטעיה

מעבר לעובדה שתהליך אופטימיזציה ויצירת תוכן לאתר היא תהליך מתמשך, לא פחות חשובה מכך היא העובדה שהתהליך הזה הוא הפיך. אופטימיזציה שהייתה נכונה ליום האתמול יכולה להיות פחות רלוונטית ליום חדש. מילות מפתח שטירגטנו אתמול עלולות להתברר כמבזבזות זמן יקר, ולכן חשוב יהיה להבין שהתהליך הזה הוא לא חד פעמי וצריך להתבצע באופן שוטף, גם בעמודים בהם טיפלנו כביכול בעבר.

6. זמן פנוי

הדרישה האחרונה להיום היא שלמנהל האתר יהיה בכלל הזמן הדרוש לביצוע תהליך האופטימיזציה וההוספה של תכנים לאתר. גם אם מנהל האתר הוא סופר מקצוען שיודע את העבודה היטב, יש תהליכים שלא ניתן להאיץ, ולכן חשוב יהיה לפנות להם את הזמן הדרוש.

אז איך בפועל זה יכול לעבוד?

אחרי שבעל האתר קיבל על עצמו את כלל הדרישות השונות, צריך לגשת לחלוקת העבודה הפרקטית. איך יעבוד בפועל תהליך קידום האתר?

ובכן במקרה כזה, מקדם האתרים ידאג לבצע את הפעולות הבאות:

  • לבנות פרופיל קישורים איכותי לאתר, שיכיל קישורים רלוונטיים מאתרים סמכותיים בנישה שבה פועל האתר המקודם.
  • לדאוג שתדירות קבלת הקישורים תהיה פרופוציונלית לקצב ייצור התוכן. לא ייתכן שאתר שכמעט ולא מייצר תוכן ערכי ואיכותי יקבל קישורים כאילו הוא הוא מגזין תוכן שמתעדכן כל שעה בעשרות מאמרים שונים.
  • לוודא שהאנקורים, הטקסטים המשמשים כעוגן לקישורים, הם הגיוניים, נראים טבעיים, ומתפלגים בצורה סבירה בין כאלו המכילים את שם המותג, כאלו שהינם כלליים וכאלו שנחשבים לאנקורים מדוייקים.
  • לעקוב אחר השיקורים המתקבלים על מנת לוודא שהם לא מוסרים, לא משתנים לתצורת nofollow, לא שבורים ויוצאים ממקומות בטקסט וממיקום היררכי שהינם הגיוניים ויחד עם זאת איכותיים.
  • לדאוג לנהל משא ומתן עם בעלי אתרים רלוונטיים כדי לבדוק אפשרויות של החלפת קישורים במקרה שעסקה כזאת הינה רלוונטית לשני הצדדים.

מה יעשה בעל האתר? כמעט את כל השאר: ידאג לתוכן איכותי שיועלה לאתר בתדירות הנכונה, יבצע אופטימיזציהלדפי האתר כך שיוצגו היטב בתוצאות החיפוש, יטפל בתקלות טכניות ובסוגיות טכנולוגיות שונות באתר, וגם ינהל קשר רציף עם המקדם להשגת תוצאות מיטביות.


מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מה זה בכלל בניית קישורים?

אחד הפקטורים שעדיין משפיעים בצורה משמעותית ביותר על היכולת של אתר אינטרנט להתקדם בצורה אורגנית בדפי תוצאות החיפוש, הוא איכות פרופיל הקישורים

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו