כמה זמן לוקח לקישורים חיצוניים להשפיע?

קישורים חיצוניים והשפעתם

אין כמעט מקדם אתרים שמכבד את עצמו שלא עסק, בין כלל יתר הפעולות לקידום אתרי הלקוחות שלו, גם בבניה של פרופיל קישורים לאתר.

ועדיין, עם כל הניסיון הרב שהצטבר בתחום, הן ברמה הגלובלית והן בישראל, התשובה לשאלה כמה זמן לוקח לקישורים חיצוניים להשפיע נותרה כלוט בערפל.

אז במאמר הזה אני רוצה להסביר דווקא מדוע זה בעייתי משהו להעריך כמה זמן לוקח לקישורים נכנסים לאתר להשפיע על הדירוג שלו בגוגל, ואני גם אטרח ואנמק זאת בהתאם.

אז מה הופך את הסוגיה הזאת לכל כך מורכבת? הנה האתגרים העיקריים שיש בנושא הערכת ההשפעה שיש לקניית קישורים חיצוניים:

צריכים קישורים איכותיים? יצרתי שירות בניית קישורים שיטיס לכם את האתר למעלה 🚀

אתגר ראשון: סריקה ואינדוקס של האתר המקשר

רוצים לדעת תוך כמה זמן קישור ישפיע על הדירוג בגוגל? ראשית, מנוע החיפוש של גוגל צריך בכלל להכיר בעמוד המקשר.

אם מדובר בעמוד שנוצר בתוך אתר סמכותי וגדול, שזוכה לתקציב זחילה גדול יחסית של גוגל, ושהזחלן של גוגל מגיע אליו בתדירות יומית – זה משהו אחד. אם האתר המקשר הוא אתר אנונימי יחסית שהזחלן של גוגל מגיע אליו פעם בשבוע – זה משהו אחר.

כלומר, הפקטור הראשון להערכת זמן ההשפעה של הקישור הוא בכלל מיפוי הקישור על ידי גוגל, וזה נתון שמשתנה בין אתר לאתר.

יתרה מזו, גם לצורה שבה מוטמע המאמר ממנו יוצא הקישור באתר המקשר ישנה חשיבות: אם המאמר מנותק מן האתר, ייתכן שהזחלן לא יגיע אליו בביקור הקרוב. אם קובץ מפת האתר מתעדכן באופן דינמי – אולי דווקא כן. 

אתגר שני: הערכת הרלוונטיות של הקישור וסוג ההקשר הקיים

סביר יהיה להניח, כי אם האתרים, המקשר והמקושר, כלל אינם רלוונטים זה לזה ולא עוסקים בנושאים שיש ביניהם איזושהי השקה, חישוב ההשפעה הוא מיידי – ויכול להיות אפסי ובמקרים מסויימים אף שלילי.

לעומת זאת, לגבי אתרים שיש ביניהם קשר לוגי שעושה שכל, ייתכן שייקח זמן למנוע החיפוש להבין את סוג ההקשר, אולי באמצעות ריצת אוף ליין של בוט אחר מטעמו, שבמהלכה יבין מנוע החיפוש את טיב ההקשר: האם מדובר בקישור לצורך דוגמה, האם מדובר בקישור לצורך הרחבה, האם מדובר בקישור על מנת לספק הוכחה או האם מדובר בקישור על מנת לספק נתוני רקע לחיזוק הטענות במאמר המקור. כדי להבין את כלל ההקשרים האלו, זקוק, כאמור, מנוע החיפוש לזמן.

אתגר שלישי: בחינת התגובה של גולשים לקישור

מעט מאוד אנשים בעולם יודעים האם גוגל משתמשת בסיגנלים המתקבלים מן הגולשים אודות טיב השימוש בקישור. אבל אם נניח לרגע שגוגל אכן עושה שימוש בסיגנלים כאלו, כדי ללמוד על שביעות הרצון של גולשים מן הקישור שבין שני האתרים, הרי שמנוע החיפוש יזדקק לזמן כדי לצבור דאטה בכמות כזו שתוכל לשפוך אור על איכות ההתאמה של האתר המקושר לזה המקשר. 

אתגר רביעי: קישורי Follow וקישורי Nofollow

כיצד גוגל מתייחס לקישורי Nofollow? האם בודאות אינו משתמש בהם לחישוב אותו מיץ קישורים? אולי הוא עושה זאת במקרים מסויימים?

בכל מקרה, כאשר באים לבחון את השפעתו של קישור, חשוב יהיה להבחין בין סוגי קישורים שונים וגם ביחס שונה של מנוע החיפוש לאותו סוג של קישור במקרים שונים.

אתגר חמישי: פערים גדולים מידי או יחסים שווים למדי בין האתרים

כיצד יתייחס מנוע החיפוש לקישור שיוצא מאתר סמכותי ביותר לאתר קיקיוני שנמצא חודש באויר? האם באופן אוטומטי יחשיב מנוע החיפוש הגדול בעולם את ערכו של הקישור הזה ויזכה את האתר המקושר בדירוגים גבוהים? או שאולי ייקח נוע החיפוש את הזמן הדרוש על מנת ללמוד על סמכות האתר המקושר? ייתכן שגוגל יבקש להבין האם האתר המקושר ימשיך לקבל קישורים, הפעם מאתרים בעלי סמכות שגוגל היה מצפה שהאתר המקושר יקבל מהם קישורים? אם כן, כמה זמן יקדיש מנוע החיפוש לבחינה כזו?

אתגר שישי: הערכת התנועה מהקישור

האם עצם קיומו של טראפיק שעובר בין האתרים בעקבות הטמעת הקישור הוא עדות לכך שהקישור רלוונטי? ברור שלא. אולם כיצד ניגש מנוע החיפוש לסוגיה הזאת? האם ישנם פרמטרים שהוא מבקש לבחון לאורך זמן בכל הקשור לתנועה הקיימת בין האתרים בעקבות הקישור שהוטמע?

הרצון של גוגל למסך את השפעת הקישור

כאן מדובר בפרמטר מסוג אחר. ייתכן בכלל, שלגוגל לוקח בדיוק רבע שעה כדי להבין את טיבו ואיכותו של קישור מסויים, והוא מסוגל לממש את ההשפעה המצופה על האתר המקושר כבר באופן מיידי. אולם, שיטת פעולה זאת נוגדת עיקרון אחר של מנוע החיפוש: מיסוך שיטות העבודה המדוייקות של מנוע החיפוש על מנת למנוע מניפולציות על דפי תוצאות החיפוש, שישפיעו לרעה על שביעות רצון הגולשים.

לכן, גם אם לגוגל לוקח מעט זמן באופן יחסי להבין עד כמה קישור אמור לתרום לאתר המקושר, ייתכן שהיא בעצמה תמסך מאיתנו מקדמי האתרים, את הנוסחה המדוייקת שבה היא עושה שימוש באופן מיידי.

נסיים בסרטון מעניין בנושא:

מדריכים נוספים:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

גלה כמה מרוויח מרפא בעיסוק בישראל

כמה מרוויח מרפא בעיסוק? התמונה המלאה לאורך השנים האחרונות, מקצוע המרפא בעיסוק הפך להיות אחד מהמעניינים ביותר בתחום הבריאות. זה לא סוד

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן