כלי ה-Disavow של גוגל – איך הוא עובד?

שנת 2012 הייתה שנה מכוננת בתחום קידום האתרים האורגני

עדכון פינגווין ששחררה גוגל שינה את כללי המשחק בעולם ה – SEO. אחד הנושאים המשמעותיים שבהם טיפל העדכון החשוב הזה מבחינתה של גוגל היה פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר.

כלי ה-Disavow של גוגל - איך הוא עובד?

בניית קישורים איכותיים, כידוע היא פקטור חשוב ביותר בקידום אתרים אורגני במנועי החיפוש השונים, בין היתר, משום שהם מהווים מעין המלצה חיצונית על דפי האתר. כמו בחיים, כאשר כמות ואיכות הממליצים שלך גדלה, כך גם הסמכות שלך בתחום הולכת ונבנית בהדרגה.

אלא שמקדמי אתרים עשו שימוש ציני בנושא הזה של קישורים, והחלו לבנות פרופיל קישורים לאתר באמצעים מלאכותיים ולא איכותיים: רישום לאינדקסים כלליים שאינם רלוונטיים כלל לאתר המקודם, תגובות בפורומים וקבוצות דיון המלוות בקישורים לאתר היעד, רכישה מסיבית של קישורים מחו"ל, ממדינות שבהן לא נמצא קהל היעד של האתר במטרה לנפח את פרופיל הקישורים ועוד שיטות כאלו ואחרות, שהתמקדו בעיקר בכמות הקישורים הנכנסים לאתר ולא באיכות הקישורים.

בררו על קישורים בתשלום ברמה גבוהה >>

גוגל, שראו לנגד עיניהם כיצד מנוצל האלגוריתם שלהם לרעה בצורה דומיננטית כל כך, היו חייבים למצוא פיתרון מעשי. עדכון פינגווין הראשון שהוטמע בשנת 2012, ועדכוני הפינגווין שבאו אחריו, היו בהחלט הצעדים הראשונים בכיוון: מעתה, גוגל לא החשיבה באופן אוטומטי קישורים נכנסים לאתר כסוג של המלצות איכותיות, אלא ניתחה את איכות פרופיל הקישורים, ואף הענישה אתרים שעשו שימוש בשיטות לא לגיטימיות מבחינתה של גוגל לבנות פרופיל קישורים.

הרעש בשוק ה – SEO היה רב: לא מעט אתרים נפגעו בצורה משמעותית מן העדכון הזה, אולם הפגיעה, למעשה, הייתה פגיעה כפולה:

לא רק שאתרים שונים פשוט הוסרו מן האינדקס של גוגל, או חוו ירידה משמעותית במיקומים, אלא גם ההשקעה בתיקון שנדרשה מבעלי אתרים שנפגעו לא היתה פרופורציונלית לרווח מחזרה למיקומי המקור (שאף אחד לא הבטיח אפילו אותה).

בעלי אתרים שרצו כעת להתנער מקישורים לא איכותיים (קראו איך להיפטר מקישורים מזיקים), נדרשו לפנות למאות ולפעמים אלפי אתרים מקשרים, ולבקש שיסירו את הקישור הסורר.

זאת ועוד, העונשים שגוגל הטילה על בעלי אתרים בעקבות שימוש ציני בקישורים על מנת לקדם אתרים יכלו כעת לשמש מתחרים על מנת לפגוע באתרים אחרים.

זאת הסיבה, שגוגל סיפקה, ועודנה מספקת, את כלי ה – disavow, שמאפשר לבעל האתר להתכחש לקישורים נכנסים לאתר שלו.

מתי כדאי לעשות שימוש בכלי ה-disavow?

חשוב יהיה לציין: מבחינתה של גוגל, כלי ה-disavow צריך להיות המפלט האחרון של מנהל האתר, בדרך להסרת קישורים רעים הנכנסים לאתר שלו.

גוגל ממליצה לבעלי אתרים לפנות באופן יזום לבעלי האתרים המקשרים, ולבקש בנימוס הסרת הקישורים הסוררים. רק אם בעלי האתרים האחרים סירבו להסיר את הקישור, או לא טרחו להשיב למספר פניות חוזרות של בעל האתר, כדאי יהיה מבחינת גוגל לעשות שימוש בכלי ה – disavow.

כדאי לדעת: לשימוש בכלי ה – disavow ישנם גם לא מעט סיכונים מובנים:

ברגע שמנהל אתר עושה שימוש בכלי על מנת להתכחש לקישורים הוא למעשה מבקש מגוגל לבחון יותר מקרוב את פרופיל הקישורים שלו, צעד שהוא מבורך בתנאי שכלל הקישורים שהתקבלו לאתר התקבלו בצורה טבעית וללא מגע יד אדם. אולם בימינו, כמה אתרים כאלו אתם מכירים?

איך מגישים בפועל בקשת התכחשות לקישורים?

בעבר, הגישה לכלי ה – disavow הייתה מתאפשרת מכלי ה- Search Console הישן, אולם עם פיתוח ממשק העבודה החדש, Google Search Console אינו מאפשר בצורה ישירה להגיש את בקשת ההתכחשות לקישורים. על מנת לעשות זאת, תצטרכו לגשת לקישור הבא.

על מנת להתכחש לקישורים, תצטרכו לבנות קובץ טקסטואלי, בפורמט UTF-8 או 7-bit-ascii.

מבנה הקובץ צריך להיות כזה, שבכל שורה תציינו קישור או קבוצת קישורים אליהם אתם מעוניינים להתכחש.

תוכלו להתכחש לכתובת עמוד ספיציפית, פשוט באמצעות רישום שלה בשורה הפנויה הבאה, או או להתכחש לדומיין שלם, באמצעות השימוש בפקודה domain: ולאחריו, כמובן, שם הדומיין הרלוונטי שאתם מעוניינים להתכחש אליו.

מה חשוב לדעת על תהליך בקשת ההתכחשות לקישורים?

בקשת התכחשות לקישורים איננה פעולה טכנית בלבד. גוגל איננה חייבת לכם דבר. העובדה שאתם מתכחשים לקישורים לא אומרת שלא אתם אלו שבניתם אותם בצורה מלאכותית מלכתחילה.

חשוב יהיה לצרף לכל בקשת התכחשות כזאת, גם הסברים מנומקים לנסיבות שהובילו ליצירת הקישורים המלאכותיים. בחלק מן המקרים, הדרך הפשוטה ביותר תהיה להודות בבניה כזו של קישורים שלא בהתאם להנחיות של גוגל, יחד עם הטלת האחריות על חברת ה – SEO שליותה אתכם.

תוכלו לצרף צילומי מסך המעידים על פניות שלכם למנהלי האתרים שמהם יצאו הקישורים, או מכתב פיטורין שהגשתם למנהל פרויקט ה – SEO שלכם.

זהו תהליך סופר רציני. אל תזלזלו בו. גוגל אינה עובדת בשבילכם, ובמקרה הזה, של התכחשות לקישורים, חשוב יהיה שתבינו שאתם אלו שאמורים לעבוד עבורה.

כתבה מעניינת בנושא SEO vs. PPC:

https://superseo.co.il/why-seo-and-not-ppc/

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

האם קישורים הם כאן כדי להישאר?

לא אחת יכול מי שמתעניין בתחום הזה של קידום אורגני של אתרים, להיקלע לזירת ויכוח דיגיטלית סוערת: האם הקישורים הם כאן כדי

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו