מה זה בכלל בניית קישורים?

אחד הפקטורים שעדיין משפיעים בצורה משמעותית ביותר על היכולת של אתר אינטרנט להתקדם בצורה אורגנית בדפי תוצאות החיפוש, הוא איכות פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר.

מה זה בכלל בניית קישורים?

עם זאת, רבים מבעלי האתרים שמבקשים להתקשר מול חברת קידום אתרים או מקדם אתרים פרילנסר, לא מבינים בכלל על מה מדובר. מה זה קישור? איך הוא עוזר לקידום האתר? למה בכלל צריך לבנות קישורים? וממה צריך להיזהר כשעוסקים בבניה של קישורים?

במאמר הזה אנסה לתת תשובות לשאלות האלו כדי לסייע לבעלי אתרים להבין את הנחיצות של שירות בניית קישורים לתהליך הקידום האורגני של האתר שלהם. שנמשיך?

✅ מה זה בכלל בניית קישורים?

בניית קישורים ✅ זאת הפרקטיקה של פרסום ופעילות "יחסי ציבור" לאתר על מנת שיקבל חשיפה מוגברת ברשת ובתכלס שיקבל קישורים ממקורות אחרים שיעזרו לו להתקדם בגוגל.

🔗 האם אני חייב לבנות קישורים כדי להתקדם בגוגל

התשובה הקצרה היא כן. בעיקר בקידום של תחומים תחרותיים. אבל כמובן שישנם פרמטרים נוספים וחשובים לא פחות לדירוג אתרים בגוגל.

האם כדאי לי להעזר בשירות של בניית קישורים

סיכוי טוב שכן 🙂 שירות שכזה חוסך המון זמן והתעסקות הכרוכה בבניית קישורים באופן ידני. מידע נוסף באתר.

מתחילים מהבסיס: מהו קישור?

קישור הוא בעצם הפניה שמתבצעת בעמוד אינטרנט אחד אל עמוד אינטרנט אחר. רשת האינטרנט כולה בנויה על קישורים. כשאתם פותחים את ויקיפדיה ולוחצים על טקסטים בצבע כחול, שמובילים אתכם אל עמוד חדש, אתם למעשה עושים שימוש בקישורים. כשאתם ניגשים לתפריט הראשי באתר, ולוחצים בו על אחת מן האפשרויות המוצעות לכם, אתם עושים שימוש בקישור (קישורים אלו נקראים קישורים פנימיים). קישורים קיימים בכל מקום: בפוטר של האתר, בתפריטים, בגוף המאמרים ועוד ועוד.

 

למה קישור חשוב בכלל לקידום אתרים?

כאשר מנוע החיפוש צריך להחליט אילו מבין העמודים הרבים באינדקס שלו, אשר עונים על השאילתא שביצע הגולש, מתאימים בצורה הטובה ביותר להצגה בדף תוצאות החיפוש, ולפי איזה סדר, הוא יכול לעשות שימוש במגוון גדול של פרמטרים להערכת איכות התוצאה המוחזרת לגולש: האם בדף שהגולש עתיד לבקר בו יש תוכן איכותי ומספק שיענה על השאילתא של הגולש? האם התוכן הזה בנוי נכון? האם התוכן מותאם להצגה במכשירי מובייל? האם התוכן יטען במהירות ויספק חווית משתמש טובה לגולש? האם האתר שבו מפורסם התוכן הוא מהימן וניתן לסמוך עליו? האם התוכן הוא תוכן מקורי, לא משוכפל, ושגולשים שכבר צרכו אותו הביעו שביעות רצון מקריאתו?

 

ישנם, כמובן, עוד די הרבה פרמטרים שבהם עושה שימוש מנוע החיפוש כשהוא מדרג את תוצאות החיפוש. המשותף לכלל הפרמטרים שהוצגו כאן עד עתה, הוא שכולם נמצאים, פחות או יותר, בשליטה של בעל האתר. בעל האתר יכול להחליט אילו תכנים יועלו לאתר, לדאוג לכך שיהיו מקוריים, להתאים אותם לתצוגה במכשירים ניידים וכו' וכו'.

 

כאן נכנס עניין הקישורים לתמונה: קישורים נחשבים, גם אם לא לגמרי בצדק, כפרמטרים אובייקטיבים יותר מאשר יתר הפרמטרים, משום שקבלת קישור מותנה ברצון של בעל אתר אחר. ישנן אמנם אוסף של דרכים להשיג קישורים לאתר בצורה מהירה, אולם קישורים אלו לרוב יסומנו על ידי בעלי האתרים מהם הם יוצאים בתגית noFollow, שמסמנת למנועי החיפוש כי אין צורך בחישוב ערך הקישור לצורך דירוג האתר המקושר.

 

מנוע החיפוש של גוגל עושה שימוש במגוון רחב של פרמטרים מתוחכמים על מנת לדרג את איכות הקישורים הנכנסים לאתר, אולם בקרב מקדמי אתרים ישנה הסכמה רווחת: בלי קישורים, לאתר אינטרנט קשה יהיה להתקדם, בטח ובטח בתחומים תחרותיים.

 

אז למה בעצם הכוונה בבניית קישורים?

לכאורה, היה מצופה כי קישורים של אתרים אחרים הפועלים בנישה שבה אתם פועלים, אל האתר שלכם, יתקבלו בצורה טבעית. מי שמתרשם שהאתר שלכם מכיל תוכן ערכי ובעל ערך מוסף לגולשים שלו עצמו, יכול לקשר אל התכנים המופיעים באתר האינטרנט שלכם.

 

אלא שבמציאות, הדברים לא עובדים ככה.

 

אם תמתינו עד שפרופיל הקישורים שלכם יבנה בצורה טבעית ויקדם את עמודי האתר שלכם בדפי תוצאות החיפוש השונים, תאלצו להמתין זמן רב. לכן, מקדמים אתרים עוסקים, בין היתר, בבניה של פרופיל קישורים מלאכותי שנראה טבעי לכל דבר ועניין.

 

איך בונים פרופיל קישורים לאתר?

ישנן לא מעט דרכים באמצעותן תוכלו להרחיב את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם. חלק מן הדרכים האלו פשוטות וקלות מאוד לביצוע, אך עולות כסף. אחרות תידרשנה מכם מאמץ ומשאבים אבל תוכלו לקבל קישורים בחינם או כמעט בחינם. יש דרכים שבאמצעותן תוכלו לבנות קישורים חדשים לאתר תוך ניצול הזדמנויות שתיקרנה בדרככם מעת לעת, ויש גם לא מעט דרכים שבהן תוכלו לבנות קישורים מהירים לאתר שלכם, ולגרום לו נזק משמעותי ביותר.

 

בואו נסקור כמה מן הדרכים העיקריות לבנות פרופיל קישורים כזה:

 

רכישה של קישורים

באמצעות רכישה של קישורים תוכלו להזמין מאתרי תוכן גדולים או אתרים הפועלים בנישה שלכם, מאמרי אורח שיכילו קישור יוצא לאתר שלכם. מדובר בדרך שתחסוך לכם זמן יקר, תמנע מכם התקשקשויות מיותרות מול מקדמי אתרים אחרים בניסיון לנהל משא ומתן מתיש וארוך, וגם, מאחר שהאתרים האלו שמוכרים קישורים עושים זאת לרוב כחלק בלתי נפרד מתהליך העבודה שלהם, בפעילות הזאת תתבצע בצורה חלקה, בלי שאלות מיותרות ובלי טעויות מביכות.

 

החלפה של קישורים

החלפה של קישורים היא מתודה שתאפשר לכם להוציא מן האתר שלכם קישורים לאתר אחר, ולקבל מאתר שלישי קישור נכנס לאתר שלכם. כדי להחליף קישורים תצטרכו להסכים עם הצד השני על שורה של פרמטרים המתייחסים לעסקה: זהות האתרים המוציאים את הקישורים, התחייבות להשארת הקישור לפרק זמן ארוך, המיקום בטקסט ממנו יוצא הקישור, איכות כתיבת המאמרים, זהות כותבי המאמרים, אורך המאמרים מהם יצאו הקישורים, הנושאים בהם הם יעסקו ועוד ועוד.

 

עם זאת, למרות הטירחה הרבה, חשוב יהיה לציין כי מדובר בשיטה מצויינת להשיג קישורים בחינם לאתר, ועוד מאתרים רלוונטיים הפועלים בנישה.

 

הקמת אתרי תמיכה

דרך נוספת להשיג קישורים לאתר היא באמצעות הקמה של אתרי תמיכה. אתרי תמיכה הם אתרים שכל ייעודם הוא לשמש כפלטפורמה להוצאת קישורים. בדרך כלל, מקדמי אתרים עושים שימוש באתרי תמיכה על מנת למכור מהם קישורים ללקוחות. אתר תמיכה יכולים להיות שימושיים למדי אם משקיעים בבנייתם ותחזוקתם מלאכת מחשבת.

 

רישום לאינדקסים

דרך נוספת שבאמצעותה תוכלו לבנות את פרופיל הקישורים שלכם היא רישום לאינדקסים נישתיים. אינדקסים כאלו הם אתרים המכילים מידע וכמובן קישורים לאתרים מסויימים הפועלים בנישה מסויימת. ישנם אינדקסים אשר משלבים אישור בתהליך ההרשמה אליהם, ואחרים גובים על כך אפילו תשלום.

 

שיטות נוספות לבניית פרופיל קישורים

ישנן לא מעט שיטות נוספות באמצעותן תוכלו להרחיב את מספר הקישורים הנכנסים לאתר שלכם, למשל באמצעות איתור קישורים שבורים, או פעילות בפורומים שונים. חלק מן השיטות האלו כרוכות במאמץ ואילו אחרות באיתור הזדמנויות נדירות.

 

על מה כדאי להקפיד בבנייה של קישור לאתר?

בעת הבניה של קישור לאתר, כדאי יהיה מאוד שתיקחו בחשבון אוסף של פרמטרים שיש להם השפעה על איכות פרופיל הקישורים שלכם:

 

תדירות בניית הקישורים  – הקפידו על תדירות סבירה של הוספת קישורים חדשים לפרופיל, עם קורלציה לכמות התוכן החדשה שנוספה לאתר.

 

סמכות האתר המקשר – נסו לקבל קישורים מאתרים סמכותים ומהימנים לשיפור פרופיל הקישורים שלכם.

 

טבעיות – נסו לשוות לקישורים שלכם מראה טבעי, עם שימוש בטקסט עוגן הגיוני וסביר.

 

רלוונטיות – הקפידו על בניה של קישורים רלוונטיים, מאתרים הפועלים בנישה שבה האתר שלכם פועל.

 

כמות – הקפידו שכמות הקישורים המפנים אליכם תהיה תואמת פרמטרים אחרים באתר, כמו חיפושים ישירים על שם המותג, כמות התוכן וכמות התנועה באתר.

עוד יכול לעניין אתכם בנושא:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

האם קישורים הם כאן כדי להישאר?

לא אחת יכול מי שמתעניין בתחום הזה של קידום אורגני של אתרים, להיקלע לזירת ויכוח דיגיטלית סוערת: האם הקישורים הם כאן כדי

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו