גם אתם העברתם חלק ניכר מן הפעילות שלכם לדיגיטל והחלטתם שאתם מעוניינים לקדם את הנכסים הדיגיטלים של העסק בצורה אורגנית בדפי תוצאות החיפוש? ודאי התעניינתם, אם כך, בחברה המתמחה בקידום אתרים.
תחום ה – SEO, ראשי התיבות של Search Engine Optimization או בעגה המקצועית בעברית התאמת האתר לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש הוא תחום השמור למקצוענים, בטח ובטח בתחומים תחרותיים במיוחד.
כאשר מבצעים את תהליך ה – SEO שלא מול חברה מומחית לקידום, עלולים לייצר נזק ממשי לאתר, ולפגיעה בדירוגים שלו בדפי תוצאות החיפוש.
זאת הסיבה שחברה מומחית לקידום אתרים היא המקום אליו מנסים לפנות בעלי עסקים המנהלים אתר אינטרנט, ומעוניינים לקדם אותו במנועי החיפוש השונים.
במאמר הזה ננסה להציג לכם אחד עשר טיפים חשובים שכדאי יהיה שתכירו לפני כל התקשרות עם חברת SEO, אשר עוסקת בקידום אתרים באופן שוטף.
טיפ מספר 1: בקשו להתקשר רק עם חברת SEO שיש לה ניסיון
חברה המתמחה בקידום אתרים צריכה שיהיה לה רקורד מרשים בנושא. מדוע? משום שתחום ה – SEO הוא תחום דינמי ומתפתח, ודרושים לא מעט ניסיון ועבודת שטח אמיתית כדי להבין מה עובד ומה לא בשטח.
יתרה מכך, נכון יהיה יותר להתקשר באופן ספציפי מול חברה שיש לה התמחות בקידום אתרים בנישה הספציפית שלכם.
למה זה כל כך חשוב? משום שכך החברה תוכל להעריך האם יש סיכוי אמיתי לייצר תוצאות איכותיות עבור האתר שלכם, אילו שחקנים פועלים בזירה ולא תמיד נראים לעין, מהן הפעולות אותן תוכלו לבצע על מנת לייצר ערך מוסף על פני המתחרים ועוד.
טיפ מספר 2: בקשו ממליצים על חברת קידום האתרים איתה אתם עומדים להתקשר
רוצים להתקשר מול חברה מומחית לקידום? אל תחששו לבקש מנציגי החברה רשימה של מספר ממליצים.
פנו אל הממליצים האלו ונסו להבין האם החברה אכן סיפקה להם שירות איכותי, ממה היו מרוצים וממה פחות, האם החברה הייתה שם לצידם גם בחודשים בהם תוצאות הקידום לא היו משביעות רצון, כיצד החברה התמודדה עם תלונות או מענות של אותם לקוחות ועוד.
מתוך שיחות עם ממליצים ניתן ללמוד לא מעט, גם אם מדובר בממליצים קנויים, אשר החברה בעצמה השקיעה משאבים כדי שאלו יספקו חוות דעת חיובית אודות השירות שלה.
טיפ מספר 3: בקשו לראות תוצאות של פרויקטים בהם הייתה מעורבת החברה
אין כמו מראה עיניים. חברה מומחית לקידום אתרים מייצרת תוצאות. נסו להבין באילו מן התוצאות האלו החברה גאה, ועד כמה סביר להניח שקשה היה לייצר את התוצאות האלו.
בתחומים תחרותיים במיוחד, ביטויי מפתח כלליים, פופולריים ותחרותיים, מהווים כלי בדיקה יעיל במיוחד: ככל שאתרי הלקוח של החברה מדורגים על ביטויי מפתח תחרותיים יותר ופופולריים יותר במיקומים גבוהים יותר, כך הביצועים של החברה הזאת מרשימים יותר.
טיפ מספר 4: בקשו מן החברה התייחסות פרטנית לקידום האתר שלכם
ברוב חברות קידום האתרים הגדולות מוטמעים תהליכי עבודה כלליים, שהחברה נוקטת בהם על מנת לקדם אתרי לקוח.
לרוב, פעילות כזאת תכלול יצירת תוכן לאתר, ביצוע שורה של פעולות אופטימיזציה להתאמת עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש, בניה של פרופיל קישורים לאתר, שיפור חווית המשתמש באתר, פעילות בערוצים משלימים כמו הרשתות החברתיות או יוטיוב ועוד.
אלא שחברה המתמחה בקידום אתרים צריכה להתייחס אל המצב ההתחלתי של האתר הספציפי שלכם בעת מתן ההצעה.
מדוע? משום שייתכן והאתר שלכם נפגע מעונש ידני כזה או אחר, נפרץ, הושחת, לא ממוגן באופן מספק, מכיל תוכן דל או כפול, מספק חווית משתמש גרועה במיוחד, אינו מותאם למובייל, מייצר זמני טעינה איטיים במיוחד ועוד ועוד בעיות שונות ומגוונות שמאפיינות אתרי אינטרנט רבים.
לכל אתר כזה צריכה להיכתב תוכנית פעולה ייחודית, אשר מתייחסת למצבו הנתון, ליתרונות ולחסרונות שלו, לחוזקות ולחולשות שלו ביחס למתחרים ועוד.
טיפ מספר 5: קיימו שיחה עם הנציגים מולם תעבדו בפועל, ולא עם נציגי שירות
בהרבה מאוד חברות תזכו לשוחח עם נציגי מכירות, שלחלקם לשון חלקלקה ושירות מסביר פנים, אולם בפועל, העבודה שלכם תתבצע מול המקדמים עצמם ולא מול נציגי השירות. לעובדה הזאת ישנה חשיבות רבה.
צרו קשר עם הצוות שיעבוד מולכם בפועל. נסו להבין האם ישנו חיבור אנושי ביניכם.
אל תהססו לשאול שאלות על תהליך הקידום. נסו להבין עד כמה המקדמים בצוות שיועד עבורכם הם מקצוענים, יודעים לא רק לבצע את העבודה אלא גם להסביר אותה, יש להם סבלנות לשאלות של לקוחות שאינם מבינים הרבה בתהליך הקידום ובאופן כללי מספקים לכם את התמיכה לה אתם זקוקים כדי להמשיך לתקצב את הפרויקט.
טיפ מספר 6: בקשו מן החברה לפרט על תהליך העבודה השוטף מולה
תהליכי העבודה של חברות המתמחות בקידום אתרים משתנים מחברה לחברה.
חלק מחברות ה – SEO רגילות לעבוד מול קהל הלקוחות באמצעות מייל, אחרות מושיבות נציגים של החברה בחברת הלקוח עצמה, יש חברות המתמחות בקידום שזמינות באופן טלפוני ללקוח, ויש עוד לא מעט ערוצים בהן חברות זמינות לקהל הלקוחות שלהם.
התפקיד שלכם בבחירת חברה המתמחה בקידום הוא למפות את החברות שתספקנה לכם את השירות בדרך שמתאימה לכם ולתהליכי העבודה הפרטניים בעסק שלכם.
טיפ מספר 7: בקשו לראות דוחות לדוגמה מן החברה
בסופו של יום, החברה אמורה לא רק לקדם את עמודי האתר השונים שלכם בדפי תוצאות החיפוש, אלא גם לדווח לכם על אופן ההתקדמות של הפרויקט. כדי להבין האם הפרויקט עומד בלוחות הזמנים ומתקדם על פי התכנון, נוהגות חברות קידום אתרים לספק ללקוח דוח בפורמט מוסכם על שני הצדדים.
בקשו מן החברה לראות דוח כזה לדוגמה על מנת להבין האם הוא משתלב היטב בתהליכי העבודה שלכם בחברה, האם הוא מספק אתכם, האם תירצו לערוך בדוח כזה שינויים בעתיד, האם הוא מסופק לכם בפורמט שאותו ניתן לעדכן ולערוך ועוד ועוד.
טיפ מספר 8: הבינו באילו ערוצים תהיה זמינה לכם החברה לשאלות או הבהרות
כדי לבחור בחברת ה – SEO שתתאים באופן הטוב ביותר לצרכים שלכם, חשוב יהיה להבין באילו ערוצים תוכלו לפנות אליה באופן שוטף.
האם החברה תספק לכם את הטלפון הישיר של המקדמים שעובדים בצוות המספק לכם שירות? האם הטלפון שתקבלו הוא טלפון כללי של שירות הלקוחות? באילו שעות תהיה החברה זמינה לפניות? כמה מהר היא מתחייבת להגיב לכל פניה שלכם?
כל אלו נראים אולי טרם ההתקשרות כפרמטרים שאינם בעלי חשיבות לצורך בחירה בחברת SEO שמתאימה עבורכם, אולם כאשר תהיו בתוך תהליך הקידום עצמו, תבינו עד כמה קריטית הזמינות של החברה אליכם בזמן אמת, על אחת כמה וכמה בעת עדכון אלגוריתמי כזה או אחר של גוגל.
טיפ מספר 9: נסו להבין האם נדרשת התחייבות לפרק זמן מינימלי של התקשרות
רבות מן החברות לקידום אתרים מתנות את ההתקשרות מול הלקוח בפרק זמן מינימלי של התקשרות. כאשר חושבים על כך לעומק, יש בכך לא מעט היגיון: חברה המתמחה בקידום אתרים משקיעה לא מעט זמן ומאמץ בלימוד הנישה שבה פועל הלקוח, ביצירת קשרים עם קולגות שלו על מנת לבנות קישורים מתאימים, במציאת כותבי התוכן הרלוונטים בתחום ועוד ועוד.
כל אלו דורשים השקעת זמן ומאמץ מצד החברה, ולכן היא מבקשת שתהליך הקידום לא יפחת מתקופת מינימום אותם יגדירו שני הצדדים.
מובן שהאינטרס שלכם, כלקוחות, הוא להתקשר מול חברה ללא כל התחייבות, ולבחור בחברה הזאת בכל חודש מחדש.
כאשר אתם נפנים לבחור חברת SEO – הכניסו גם את הפרמטר הזה למערך השיקולים שלכם.
טיפ מספר 10: נסו להבין האם לחברה ישנם הכישורים לטפל בצרכים מיוחדים של האתר שלכם
לא מעט פעמים, נזקקים בעלי אתרים לשירותים מיוחדים בתחום של קידום אתרים. זוהי יכולה להיות הגשת בקשה להתכחשות לקישורים חיצוניים, טיפול בעונש ידני שהושת על האתר, טיפול בפגיעה אלגוריתמית ממנה סובל האתר, מציאת קישורים איכותיים בנישה שבה פועל האתר ועוד.
חלק מן המשימות האלו דורשות כישורים ייחודיים שלא מצויים בכל חברה לקידום אתרים. אם אתם כלקוחות נדרשים לשירותים כאלה, טוב יהיה שתעשו אם תוודאו כי לחברה מולה אתם מתקשרים, ישנה היכולת לספק לכם את השירות הרצוי.
טיפ מספר 11: מחיר, מחיר ושוב מחיר
שמרנו את הפרמטר הזה לסוף, ולא מפני שהוא הכי פחות חשוב. למחיר ישנה השפעה מכרעת על הצלחת תהליך הקידום. מצד אחד, אתם רוצים להתקשר מול חברה שתספק לכם את המחיר הנמוך ביותר עבור שירותי הקידום של האתר, ומצד שני, מאחר שעל חברת הקידום עצמה להיות רווחית, חשוב יהיה להבין שהחיסכון בעלות לא נובע מהתפשרות על סטנדרטים בתחום של קידום אתרים.
העצה שלנו? אל תנסו להשיג את המחיר הטוב ביותר בנישה. תנו גם למקדם האתר שלכם להתפרנס בכבוד, אך מצד שני, אל תתנו לאף אחד לעשוק אתכם שלא לצורך.