רשתות חברתיות זה מקור טראפיק עיקרי בהרבה מאוד אתרים. לצד רשתות חברתיות מוכרות כמו פייסבוק ואינסטגרם, ניתן למצוא גם רשתות חברתיות פחות שכיחות, מה שאומר שיש גם פחות משווקי םשעובדים בפלטפורמות האלו. יש המון דרכים לייצר טראפיק מהסושיאל מדיה ובמאמר הקרוב נדבר על 8 דרכים מעולות שיעזרו לכם להזרים טראפיק לאתר שלכם מהרשתות החברתיות השונות:
1. אופטימיזציה לפרופילים בסושיאל
כשגולשים ברשתות החברתיות רוצים להבין יותר לעומק מי אתם ומה המותג שלכם מייצג הם בדרך כלל יפנו לדף העסקי שלכם לתיאור או לביוגרפיה. המידע המופיע שם אמור להבהיר במהירות לגולש מי אתם, מה אתם עושים ואיך אתם עוזרים ללקוחות שלכם. ככל שהביוגרפיה שלכם תהיה ברורה יותר – כך גדל הסיכוי למשוך את תשומת הלב של הקהל הפוטנציאלי שלכם ולהפוך אותם ללקוחות משלמים.
טעות קריטית שמומלץ להימנע ממנה היא לכתוב את כל הצעות המכירה, מוצרים ושירותים בביוגרפיה של העסק. מספיק לכתוב בקצרה על השירותים ואת שאר המקום תנצלו כדי לספר על עצמכם, איך הקמתם את העסק ומה המטרהה העיקרית שלכם בעסק. אל תשכחו להוסיף לינק לאתר בסוף הביוגרפיה יחד עם קריאה לפעולה אטרקטיבית. רשתות אלו הם ויזואלים בסופו של דבר והגולשים נמשכים לפוסטים המכילים מדיה מושכת עין, תוכלו לעשות שימוש במאגרי תמונות על מנת להשיג תוצאה זו.
2. לעשות שימוש ב-Social Proof
כמו כל ביקורת או טסטמוניאלס של לקוח, Social Proof (הוכחה חברתית) מביאה את הקול האנושי של לקוחות מרוצים בעסק שלכם המספרים לגולשים נוספים על החוויה שעברו עם המותג שלכם. בכל פעם שמישהו עומד לבצע רכישה או קונה מוצר באינטרנט הוא מחפש ביקורות, המלצות, הפניות ומידע מאחרים שהשתמשו במוצר או בשירות. שלבו ביקורות אותנטיות של לקוחות באתר ובערוצי הסושיאל השונים. הקפידו לעשות שימוש בהוכחות חברתיות רק לאחר שקיבלתם אישור מהלקוחות.
3. להשתמש ברשתות חברתיות פחות פופולריות
אם אתם רוצים להגדיל את האפיקים שמייצרים טראפיק לאתר שלכם, תשקלו לייצר תוכן לפלטפורמות מדיה מגוונות. משווקים רבים יוצרים תוכן לפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב וכו'. כך, אם תבחרו בפלטפורמות פחות מוכרות, אתם תתחרו על תשומת הלב של הגולשים עם פחות אנשי שיווק, בעלי אתרים ומתחרים. ניקח לדוגמה את הפלטפורמות Pinterest ו-Reddit.
- Pinterest – בפינטרסט יש כחצי מיליארד גולשים חודשיים בממוצע. עבור יוצרי תוכן ועסקים המייצרים טראפיק באמצעות תוכן, פינטרסט היא מקום נהדר למצוא טרנדים חדשניים ולייצר קהילה. הפלטפורמה מורכבת בעיקר מקהילות של נשים (60% מהגולשים בפלטפורמה הן גולשות). בכל פין (פוסט) שלכם בפינטרסט תוכלו להוסיף קישור שיפנה לאתר שלכם. בגלל שהרשת החברתית הזו מדבר בשפה גרפית, התוכן שאתם צריכים ליצור בפלטפורמה חייב להיות ויזואלי.
- Reddit – ברדיט יש כ-50 מיליון משתמשים ברמה היומית בממוצע. רדיט הוא מעין פורום גדול המחולק לאלפי תתי פורומים בנושאים שונים. כדי לייצר תנועה מהפלטפורמה אתם צריכים לתת מענה לשאלות, לפרסם שאלות משלכם ןלשתף נקודות מבט לימודיות כדי לטפח קשרים ארוכי טווח בפלטפורמה. אם אנשים יהיו מרוצים מהמענה שלכם, סיכוי סביר שהם יחקרו יותר לעומק מי אתם ומה אתם עושים. חשוב לציין שרדיט היא פלטפורמה נפוצה יותר ברמה הגלובלית ואין הרבה גולשים ישראלים שעושים שימוש בפלטפורמה.
4. להעלות פוסטים בזמן הנכון
הפוסטים שלכם לא יגיעו לתפוצה רחבה אם תפרסמו אותם בשעות שאין גולשים בפלטפורמה. בחרו את הזמן היעיל ביותר לפרסום התוכן שלכם. תבבדקו את הנתנוים לעומק, תראו באילו ימים ובאילו שעות הקהל שלכם ברשתות החברתיות תגובתי והשתמשו ב-Creator Studio כדי לתזמן את הפוסטים שלכם בסושיאל לזמנים הללו.
5. תבליטו כפתורים וקריאה לפעולה
אם גולשים באתר שלכם עוברים על התוכן בבלוג ומחליטים לשתף תוכן שרלוונטי עבורם, לא ישתפו את הפוסט אם כפתורי השיתוף לא יהיו במקומות ששמים לב אליהם. כדי למנוע מצבים כאלה אתם צריכים להבליט את הכפתורים בעלי המשמעות באתר שלכם ברשתות החברתיות. בנוסף, חשוב להדגיש את הקריאה לפעולה בתוכן שלכם כדי שהגולשים יבינו אילו פעולות הם צריכים לעשות.
6. לייצר מעורבות עם הקהל
לפני שאתם מייצרים תוכן לרשתות החברתיות אתם חייבים לוודא שהתוכן שאתם מכינים תואם לקהל היעד שלכם ורלוונטי עבורם. תוכן מעורר השראה, שפותר עבור הקהל שלכם בעיות שהוא מתמודד איתם, גורם למעורבות גדולה, טראפיק ובסופו של דבר גם המרות. התמקדו בשאלות פתוחות כשאתם יוצרים תוכן כדי להגביר את המעורבות. שאלו שאלות, ערכו סקרים ובנו חידונים לגולשים. קהל שמעורב בפוסטים שלכם מזוהה עם המותג ועוזר לכם להגדיל את המותג ותפוצתו.
7. תהיו תגובתיים לגולשים
עשו מאמץ להשיב לכל התגובות בפוסטים שלכם ברשתות החברתיות. זה גורם לקהל שלכם להרגיש המוערך ולפעמים התגובה שלכם יכולה לכלול קישור לאתר אם זה המענה הרלוונטי שהגולש צריך. להיות תגובתי יכול להיות גם מה שמבדיל אתכם מאחרים, לא הרבה מותגים עונים לכל התגובות בפרסומים שלהם וכשאתם מגיבים באופן תדיר אתם בונים מערכת יחסים איכותית עם גולשים. מומלץ לשלב אנשים מטעמכם שיעניקו שירות לקוחות במדיות החברתיות כדי להגיב מיידית לשאלות וטענות של גולשים.
8. קדמו את התוכן ברשתות בצורה ממומנת
כדי להגדיל את המעורבות ואת הכוח של המותג ברשתות החברתיות, מלבד פרסום הפוסטים בעמודי הסושיאל, מומלץ לקדם בצורה ממומנת פוסטים איכותיים מהבלוג כדי להגביר את החשיפה שלהם. כדי להביא יותר טראפיק לאתר דרך הקמפיינים שאתם מריצים, פרסמו סרטון קצר או חלק קצר מהטקסט ותוסיפו בפוסט לינק לאתר למי שרוצה לצפות בפוסט/הסרטון המלא. רשתות חברתיות זה המקום לקדם תוכן חדשני, ענייני ונותן ערך לקהל שלכם.
סיכום
עברנו על 8 טיפים חשובים שעוזרים לכם לייצר יותר טראפיק לאתר מהרשתות החברתיות. נוכחות חברתית זה חשוב מאוד ועוד יותר חשוב לקדם את עמודי הסושיאל שלכם כדי שבאמת יהיו יעילים. הרבה משווקים הולכים על בטוח ועובדים על פלטפורמות מרכזיות כמו פייסבוק ויוטיוב. רמת התחרות עולה כל הזמן, גם של העסקים וגם של המשווקים ולכן חשוב לצאת מחוץ לקופסה ולחשוב על פלטפורמות נוספות שבהם ניתן לייצר טראפיק לאתר.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בלינקדאין, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: gcloud, Amazon Web Service, Linode, Vultr ועוד.