איך לבחור קורס קידום אתרים שיאפשר לכם לשנות קריירה?

איך לבחור קורס קידום אתרים שיאפשר לכם לשנות קריירה?

תחום קידום האתרים הפך בשנים האחרונות לתחום מבוקש, ולא סתם: המעבר של עסקים רבים לפעילות בזירות האונליין, הכריח אותם למצוא מקורות תנועה איכותיים לעסק, שבראיית עלות תועלת ולטווח הארוך, יכולים לייצר לעסק הזדמנויות צמיחה.

קידום אתרים אורגני הוא ערוץ שיש בו לא מעט יתרונות: הוא משפר את הסמכות של העסק בנישה, מאפשר יצירה של לידים איכותיים יותר, מאפשר להעלות את ערך הלקוח, לבנות נכס דיגיטלי בהדרגה, לקדם את האתר במנועי חיפוש שונים באמצעות אותן פעולות ממש, וגם לאפשר לעסק להיות חשוף פחות למתודות זדוניות של הקלקות מתחרים.

זאת הסיבה, שרבים מאלו שנפנים לקריירה חדשה, בוחרים בתחום קידום האתרים האורגני כמקצוע החדש שבו הם רוצים להתמחות. במאמר הזה אסקור את הקריטריונים שלדעתי צריכים לשמש כל מי שמעוניין להתמחות בתחום קידום האתרים, ורוצה לעשות זאת באמצעות קורס. אז בואו נתחיל.

איך בוחרים קורס קידום אתרים? צפו בסרטון שלי ושל שמול מדברים בנושא:

למידע נוסף על קורס קידום אתרים של שמול >>

שיקול מספר 1: פרונטלי או דיגיטלי

הבחירה הראשונה שאתם צריכים לבצע כאשר אתם נפנים לבחור בקורס קידום אתרים היא להחליט האם אתם מעוניינים בקורס פרונטלי, כזה שמתקיים בכיתת לימוד, עם מחשבים, שולחנות כיבוד קל, אנשים וכל הלוגיסטיקה הנלווית לכך, או שאתם מעוניינים בקורס דיגיטלי, כזה שיאפשר לכם להתחבר לקורס בהתאם לתנאים שנקבעו מראש. בואו נבין מהם היתרונות והחסרונות בכל אפשרות.

ובכן, קורס פרונטלי הוא קורס שבו תפגשו אנשים נוספים שיהיו הקולגות שלכם לעתיד ותוכלו להעמיק את ההיכרות איתם. לפעמים, החלק החשוב במפגשים האלו הוא לא השיעורים עצמם, אלא דווקא הפסקות הקפה. שימו ל, מדובר באנשים עם סטטוס דומה לשלכם, ולכן סביר שיהיה לכם קל יותר למצוא איתם גם בעתיד מכנה משותף.

כאשר תחפשו עבודה, או תירצו להקים עסק, כאשר תזדקקו להחלפה מוצלחת של קישורים או עזרה בגיבוי אנושי בזמני לחץ – אלו האנשים שתוכלו לייצר איתם קשרים ביתר קלות.

בקורס פרונטלי יש לכם גם מסגרת מחייבת. הרבה אנשים זקוקים למסגרת כזא, בטח ובטח אם כבר יש להם קריירה תובענית והם זקוקים למשהו שיחייב אותם.

עם זאת, לקורס דיגיטלי יש לא מעט יתרונות שלא תמצאו בקורס פרונטלי. ראשית, אתם יכולים להיות נגישים לתכנים השונים בכל מקום, ובתקווה שגם בכל זמן (תלוי בתנאים של הקורס). אתם לא נדרשים למצוא חניה, להוציא כסף על דלק או תחבורה ציבורית, ובעידן של ריחוק חברתי, קורס דיגיטלי הוא גם הרבה יותר בטוח מבחינה בריאותית.

שיקול מספר 2: מחיר

בשוק קיימים קורסים שונים לקידום אתרים עם טווח מחירים די גדו. לא אציין כאן במפורש כמה כדאי יהיה לכם לשלם על קורס, אולם מחיר הוא ללא ספק פקטור מרכזי בהחלטה שלכם באיזה קורס קידום אתרים לבחור. אם יש לכם תקציב, נסו למצוא קורס שעונה לדרישות התקציב שלכם, תוך כדי שמירה על איכות מקסימלית של התכנים והמרצים בקורס.

שיקול מספר 3: רמת עדכניות

זה לא סוד שתחום קידום האתרים הוא תחום דינמי ומתפתח. עצות שהיו נכונות ביום האתמול הופכות להיות לא רלוונטיות ואולי אף מסוכנות ביום המחר. כאשר אתם נפנים לבחור בקורס קידום אתרים שיצעיד את הקריירה שלכם קדימה, עיברו על הסילבוס של הקורס ונסו להבין עד כמה הוא כולל מושגים חדשים בתחום.

אם אין מושג, נסו לשאול מישהו שמבין בתחום.

שיקול מספר 4: הרכב המרצים

שיקול נוסף שלא מעט צוערים של קורס קידום אורגני (לא מצאתי שם אחר) צריכים לקחת בחשבון – הוא מי מעביר את הקורס. האם מדובר במרצים שיש להם ניסיון ממשי בתחום? אם כן, מיהם המרצים, ובכלל, האם אכן מדובר במרצים או שמא במרצה בודד?

יש שיעדיפו מרצה בודד בעיקר כדי שהחומר יועבר בשיטה עקבית ומסודרת. אחרים יעדיפו לשמוע כמה שיותר דעות וזוויות ראיה חדשות על התחום, כדי לקבל את התמונה המלאה.

שיקול מספר 5: האם במהלך הקורס תקדמו בפועל אתר

שיקול מרכזי שצריך להנחות אתכם טרם הבחירה בקורס קידום אתרים זה או אחר, הוא השאלה האם תקדמו אתר במהלך הקורס. בתחומים רבים בשוק, ובתחום קידום האתרים בפרט, הרבה מאוד פעמים יש הבדל גדול בין התיאוריה לפרקטיקה. כדי לחקור יותר לעומק את הנושא, ולהרגיש אותו דרך הרגליים, תהיו חייבים לקם אתר בפועל, לבצע בו את השינויים הדרושים, לנתח את הסביבה העסקית שבה הוא פועל, לייצר לו תכנים, לבצע אופטימיזציה כדי לשפר את הנראות שלו במנועי החיפוש ועוד ועוד.

איך לבחור קורס קידום אתרים שיאפשר לכם לשנות קריירה?

שיקול מספר 6: חניכה אישית

לצד השאלה האם הקורס כולל פרקטיקה כמו קורס דאטה אנליסט, כדאי יהיה שתנסו להבין האם הקורס כולל חניכה אישית. מדוע? משום שעצות גנריות שטובות לכל הכיתה לא תמיד תעבודנה בצורה הטובה ביותר גם עבור האתר הספציפי שלכם.

ייתכן שבניתוח של האתר שלכם יעלו רעיונות נוספים כיצד להצעיד אותו קדימה. הטוויסטים הקטנים האלו הם הם אלו שעושים את ההבדל בכל פרויקט קידום אתרים.

שיקול מספר 7: לוח זמנים

זה אולי נראה שיקול טריוויאלי ולא רלוונטי, אולם ללוחות הזמנים של הקורס יש משמעות גדולה בכל הקשור לכדאיות שלו. אם אתם אנשים עובדים ותוכלו לבצע את הקורס רק בשעות הערב, תצטרכו לוודא שהמכללה שמציעה לכם את הקורס אכן מציעה גם קורסי ערב.

לעומת זאת, סביר יהיה להניח שקורס דיגיטלי שמאפשר לכם לבצע את הקורס במועד שנוח לכם, ואפילו יותר מפעם אחת, יוכל להשתלב טוב יותר בחיים האישיים העמוסים ממילא שלכם.

שיקול מספר 8: המלצות

הציעו לכם קורס לקידום אתרים וסיפקו לכם רשימה, שכוללת אפילו תמונות, של ממליצים? אל תתביישו לפנות אליהם. נסו לשוחח עם הממליצים ולנסות להבין האם הקורס באמת עזר להם, מה היו החוזקות שלו ומה הצדדים הפחות חיוביים.

באמצעות שיחה כנה ושפוטה תוכלו לגלות המון על הכדאיות של הקורס.

שיקול מספר 9: השתלבות בתעשיה

חלק מן הקורסים המוצעים במכללות השונות יבטיחו לכם, שבהינתן ציון מעבר מסוים במבחן הסיום של הקורס, הם יעזרו לכם להשתלב בתעשיה. אם אתם אנשים מוכשרים בתחילת דרכם, בלי קשרים מקצועיים סבירים, השיקול הזה יכול בהחלט להיות שיקול מכריע. חלק מן המקומות שבהם מלמדים קידום אתרים קולטים אליהם את הסטודנטים (הנה, מצאתי מילה אחרת) המצטיינים אליהם לתוך החברה.

שיקול מספר 10: מיקום

נכון. זה נשמע כמו שיקול לא הגיוני ולא סבי, אבל החיים יותר חזקים מהכל. אם הקורס שלכם מתקיים ברמת גן ואתם חיים בתל אביב, הכל בסדר.

יכול להיות שתעמדו בפקקים, יכול להיות שיקח זמן עד שתמצאו חניה, אבל בגדול, סביר יהיה להניח שתסתדרו לעומת זאת, נסיעה מנהריה לרמת גן 3 פעמים בשבוע היא לא נסיעה פשוטה.

חישבו האם החלופות במקרה הזה, לא הרבה יותר טובות.

לסיכום

אתם מתכוונים לפצוח בקריירה חדשה בתחום קידום האתרים? מצויין! סביר יהיה להניח שתירצו להתחיל ללמוד את הנושא לפני שתתחילו לספק שירותים בתחום.

בארץ קיימות לא מעט מסגרות שתאפשרנה לכם ללמוד את התחום בצורה מעמיקה. בחרו בקורס שעונה לצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר, ויאפשר לכם, תוך כדי, גם לנהל אורח חיים בהתאם לסטטוס בחיים בו אתם נמצאים.

למידע נוסף על קורס קידום אתרים של שמול >>

מדריכים נוספים:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן