אני אשים את הדברים על השולחן כבר עכשיו: לפעמים זה אתם, הגולשים, שהופכים את הדברים ליותר מסובכים, ולא אנחנו, בעלי האתרים 😶
כשאתם כותבים "קידום אתרים ברחובות" או "קידום אתרים בנס ציונה", למה אתם מתכוונים?
האם אתם מתכוונים לשירות קידום אתרים, כזה עם משרד, ופקיד קבלה, מכונת קפה, שולחנות ועובדים שנמצא ברחובות או בנס ציונה? או שאולי אתם מתכוונים לשירות קידום עבור אתרי אינטרנט של עסקים שפועלים באזור נס ציונה ורחובות, ומעוניינים לשפר את המיקומים שלהם בדפי תוצאות החיפוש?
בגלל שאני לא אוהב לקחת סיכונים מיותרים, החלטתי לכתוב עבורכם כדי לענות על שתי האפשרויות האלו
כשאתם כותבים קידום אתרים ברחובות – למה אתם מתכוונים?
כפי שציינתי, הבנת כוונת החיפוש של הגולשים יכולה להיות עניין מאתגר, וזהו אולי האתגר המשמעותי ביותר של SEO: להציע לגולש את המענה האיכותי ביותר שיוכל לספק תשובה לשאילתא שחיפש.
לפעמים, התשובה תהיה קצרה, ונצטרך לאפשר למנוע החיפוש להציג אותה כבר בדפי תוצאות החיפוש.
בהקשר שלנו, למשל: שעות הפתיחה של החנות. לפעמים התשובה תהיה ארוכה וסבוכה ונרצה להציג לגולש מאמר מעמיק עם דוגמאות, קישורים, והסברים מנומקים.
אז מה הייתה כוונת החיפוש האמיתית שלכם כאשר חיפשתם אחר קידום אתרים ברחובות או קידום אתרים בנס ציונה?
האם אתם רוצים להגיע למשרד קידום אתרים כדי להתייעץ עם מקדמים מנוסים שיושבים באיזור הזה? או שאולי אתם בעצמכם מנהלים עסק עם סניפים פיסיים הממקומים ברחובות ונס ציונה?
בואו נצלול פנימה לכל אחת מן האפשרויות 🤿
שירותי קידום אתרים ברחובות, נס ציונה והסביבה
אז מה כולל שירותי משרדי לקידום אתרים ברחובות, נס ציונה והסביבה?
אוקיי, אז יש לא מעט בעלי עסקים שהיו רוצים לקדם את האתר שלהם, אבל בדיוק כפי שהם רגילים להתקשר מול נותני שירותים שונים בצורה פרונטלית, כך הם היו מבקשים לעשות גם מול מקדם האתרים שלהם.
זה אומר לבוא, לשבת על כוס קפה, לדבר על תהליך הקידום, לשאול שאלו, לראות נתונים, להבין קצת יותר לעומק מה עושים כדי לשפר את הנראות של האתר במנועי החיפוש ועוד ועוד.
האם התהליך הזה אידאלי? לא בהכרח.
שירות SEO הוא שירות שלגמרי ניתן לבצע אונליין.
יש לי לא מעט לקוחות שלא ראיתי מעולם, וחוץ מתמונה שלהם בפרופיל חברתי כזה או אחר, אין לי שום זיכרון חזותי מהם.
זה לא הפריע לי, כמובן, לקדם אותם אל העמוד הראשון בגוגל ובלא מעט פעמים גם למקומות הראשונים עצמם בגוגל עבור ביטויי חיפוש פופולריים ותחרותיים במיוחד.
יחד עם זאת, אני לגמרי מבין למה יש בעלי עסקים שהיו מעדיפים לעשות את זה אחרת. התחום של קידום אורגני הוא לגמרי תחום שבו מי שלא מבין יכול ללכת מהר מאוד לאיבוד.
מי שמוציא כסף על קידום האתר שלו, ונכון לבצע השקעה ארוכת טווח כדי להפוך את אתר האינטרנט של העסק לנכס דיגיטלי אמיתי, צריך הרבה פעמים לראות בעיניים את המקדם שלו. בעיני, גם זה דבר מבורך.
יצירת אמון היא הפרמטר הכי קריטי להצלחת תהליך הקידום.
כשכל חודש מתקיימת שיחת שכנוע, שבה צריך המקדם לשכנע את בעל האתר לגבי נחיצות ההשקעה, התהליך של קידום האתר לא יכול להתבצע בצורה איכותית.
דווקא ההיכרות הבינאישית, לחיצת היד 🤝, כוס הקפה – דווקא אלו יכולים להיות הגורמים שוברי השוויון, שיעניקו לבעל העסק את הביטחון הדרוש לו לביצוע ההשקעה ולמקדם האתר את השקט הנפשי להמשיך במרץ בתהליך הקידום.
אז אם שאלתם את עצמכם האם קיים שירות קידום אתרים ברחובות או שירות קידום אתרים בנס ציונה, והתכוונתם למשרד פיסי שבו יושב מקדם האתרים שלכם, זה שתוכלו לצאת איתו לדרך משותפת של קידום האתר – אז התשובה היא חיובית.
המשרדים שלי ממוקמים באיזור התפר שבין רחובות ונס ציונה, ואני יותר מאשמח לשבת ולדבר עם כל מי שמוצר שזו הדרך הטובה ביותר לקידום האתר שלו.
קידום לוקאלי של אתרים ברחובות ונס ציונה
כפי שציינתי בהתחלה, מאוד יכול להיות שאין לכם מושג מה אני רוצה מהחיים שלכם עד עכשיו, וכל מה שהתכוונתם אליו כאשר חיפשתם קידום אתרים בנס ציונה או קידום אתרים ברחובות, הוא לקדם עסק שיש לו סניף פיסי בנס ציונה או רחובות.
אם אלה פני הדברים, יש לי חדשות עבורכם: בשתי מילים – קידום אתרים, בשלוש מילים – קידום אתרים לוקאלי.
מהו קידום לוקאלי?
זהו תהליך קידום שלצד ההשקעה בביטוי מפתח כלליים ומוכרים, יש גם לא מעט השקעה במילות מפתח שמכילות מאפיינים של מיקום פיסי.
רגע לפני שנצלול לעולם של קידום אורגני הנה סרטון שיעזור לכם להבין קצת על קידום אתרים לוקאלי
איך מבצעים קידום לוקאלי לאתר אינטרנט?
משלבים את המאפיינים הלוקאליים בכל שלבי הקידום:
ראשית, מבצעים מחקר מילות מפתח לוקאלי. זה אומר שאם אתם חנות רהיטים שפועלת באיזור נס ציונה ורחובות, חיפוש אפשרי שיוכל לעניין אתכם הוא חנות רהיטים ברחובות, או חנות רהיטים בנס ציונה, או חנות רהיטים באזור התעשיה של רחובות, או חנות רהיטים ליד הרכבת ברחובות או עוד כל מיני חיפושים, שלא תמיד ניתן לחזות מראש, ואשר מעידים כי כוונת החיפוש של הגולש: מציאת חנות רהיטים באזור גיאוגרפי מסוים, בקרבת העיר רחובות או נס ציונה.
מחקר מילות מפתח עם מיקוד לוקאלי
מעבר למחקר מילות המפתח בעל המאפיינים המקומיים, חשוב יהיה לבצע אופטימיזציה של עמודי האתר למאפיינים הלוקאליים. זה אומר לשלב מילות מפתח רלוונטיות בחלקים חשובים באתר, כמו הכותרות וכותרות השמנה, תגיות המטא השונות, גוף הטקסט בעמודים ובפוסטים בבלוג, תפריטי האתר ועוד.
בניית פרופיל קישורים עם אתרים אוריינטציה לוקאלית
כמו כן, בניית פרופיל קישורים בעלי מאפיינים לוקאליים חשוב גם הוא לביצוע תהליך קידום לוקאלי, כזה שיצדיק את החיפוש קידום אתרים ברחובות. איך בונים פרופיל קישורים לוקאליים לאתר? נעזרים בספקים או בלקוחות עסקיים, מייצרים שיתופי פעולה עסקיים, מוצאים הזדמנויות שונות לבניית פרופיל קישורים, בין היתר על ידי מציאת קישורים שבורים בנישה, ועוד ועוד.
חלק מן השירותים המאפשרים בניה של קישורים באמצעות רכישת קישורים, מוכרים קישורים כאלו ממגזינים ומקומונים שונים – דבר שיכול לחזק את הלוקאליות של המותג ולאותת למנוע החיפוש שמדובר אכן במותג שיש מאחוריו אבא ואמא שפועלים באזור גאוגרפי מסוים.
ניהול פרופיל של Google my buissnes
טכניקה חשובה נוספת בעולם הקידום הלוקאלי תהיה הקמה וניהול שוטף של פרופיל גוגל מיי ביזנס, או גוגל לעסק שלי.
באמצעות ניהול פרופיל בשירות הזה, תוכלו להציג לגולשים אשר מבעים חיפושים בעלי מאפיינים לוקאליים אוסף של נתונים רלוונטיים אודות השירותים שאתם מציעים, כולל שעות הפתיחה של העסק, דרכי ההגעה אליו, קיום חניה מסודרת באיזור, האם יש דרישות מיוחדות כמו הזמנת תור מראש טרם הביקור, האם הצוות חובש מסיכה ומקפיד על הוראות הריחוק החברתי בזמן מגיפה ועוד.
מעבר לטיוב מתמיד של פרופיל גוגל לעסק שלי, חשוב שבעל עסק שמעוניין לקדם את העסק שלו ברחובות או נס ציונה יהיה עם אצבע על הדופק בכל הקשור לניהול פרופיל הביקורות על האתר.
חשוב יהיה לנטר באופן שוטף ביקורות שליליות על האתר, ולספק להם מענה מכבד והולם, שיראה כי אתם בית עסק רציני, שלוקח אחריות על תקלות שונות בשירות, מודע אליהן ועושה מאמץ אמיתי לרצות את קהל הלקוחות שלו.
אם הגעתם עד לכן מגיע לכם סרטון שמפרט את הנושא של קידום בעזרת GMB 👇
אזכורים לוקאליים ברחבי הרשת של האתר
עוד אלמנט שחשוב יהיה לשים אליו לב בעת קידום אתרים לוקאליים כדוגמת אתרים ברחובות ונס ציונה, הוא פרופיל האזכורים של העסק.
אזכורים הם מקומות ברחבי הרשת בהם מוזכר שם המותג של העסק, אך ללא קישור לאתר המותג.
באמצעות אזכורים יכולים ללמוד מנועי החיפוש על מידת הפופולריות של בית העסק בזירה הדיגיטלית, וכן את מהימנות הפרטים שהוא מוסר.
בהקשר הזה, כדי שתהליך קידום האתר יצליח ויהיה אפקטיבי, חשוב יהיה לבצע בדיקת עקביות באשר לנתונים , ולוודא לכל הפחות שנתוני ההתקשרות עם בית העסק וכתובתו יהיו נכונים, כדי לשדר עקביות ומהימנות למנוע החיפוש.
לסיכום
מבלי שהרגשתם, ביצעתי כאן טכניקה חשובה מאוד ל SEO 😉 ניסיתי להשקיע משאבים ראויים במתן מענה לשאילתת החיפוש של גולשים אשר מחפשים קידום אתרים ברחובות או קידום אתרים בנס ציונה.
מאחר שהביטוי זה איננו חד משמעי בהבנה של כוונת החיפוש של הגולש, נתתי לו שתי פרשנויות ועל שתיהן ניסיתי לענות כאן.
הטכניקה הזאת משתמשת בעובדה שאחד העדכונים האחרונים של גוגל עסק באינדוקס מקטעי תוכן, ולא רק עמודים שלמים, מה שמאפשר למעשה דירוג של חלקי תוכן רלוונטיים לשאילתא שביצע גולש, גם אם הם מוטמעים בעמודים שלא עוסקים בנושא באופן ישיר.