לככב בראש המצעד: המדריך המלא איך להיות ראשון בגוגל

לככב בראש המצעד: המדריך המלא איך להיות ראשון בגוגל

משאת נפשם הנחשקת ביותר של כל בעלי האתרים באשר הם היא איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל, ואפשר לגמרי להבין אותם. הרי ידוע שבודדים הם האנשים שמתאמצים להקליק לעבר העמוד השני ובטח השלישי, אבל התחרות, כמעט בכל תחום והיא לא עושה את החיים שלנו קלים. במדריך הבא נדבר על כל מה שכדאי לכם לדעת שיוביל אתכם בבטחה, כך שתוך כמה חודשים תוכלו להגיע להרי האולימפוס של מנוע החיפוש. זה לא קל, זה לא קסם, אבל זה אפשרי בהחלט – במיוחד אם תעקבו בקפידה אחרי כל הטיפים במדריך המלא הבא.

איך להיות ראשון בגוגל

#1 ממש לא צריך להפציץ את הרשת במאמרי קידום סתמיים ולהוציא מהם לינקים

המון מקדמי אתרים עובדים בשיטה הקמאית, הישנה והלא בהכרח אפקטיבית, לפתוח בלוגים רחבי הרשת, למלא אותם במאמרים בני 400 מילה לערך, לפוצץ אותם בביטויים הרלוונטיים לתחום העיסוק של האתר, ולהוציא מהם כמה שיותר לינקים. העניין הוא שזה כבר לא מרגש את גוגל וגוגל ממש לא טיפש. אם התוכן במאמר שמקדם אותכם אינו איכותי ומעניין –  זמן השהייה בו הוא בדיוק שנייה וחצי (כי אנשים נכנסים, מבינים שאין שום ערך בתוכן ויוצאים כלעומת שבאו) – אז המאמר הזה לא תורם לכם ולו חצי דבר. גוגל רוצה תוכן איכותי, כזה ששילמתם עליו יותר מכמה אגורות על המשקל – כי הנתונים באנליטיקס בסופו של דבר אינם משקרים – אם התוכן טוב ואנשים מגלים בו עניין אמיתי, מאמר אחד עושה לכם עבודה מצוינת שלא יעשו 100 "מאמרי פח". חשוב שתשקיעו בתוכן שמוציא אליכם קישורים כי ישתלם לכם מאוד.

 

#2 הציצו בשדות זרים – או במילים אחרות: חקרו את הפעילות של המתחרים שלכם

כאשר אתם תוהים ביניכם לבין עצמכם איך מגיעים למקום הראשון בגוגל אין סיבה לשבור את הראש, אין סיבה להתחבט קשות – יש לעשות קודם כל משהו פשוט וחיוני – לראות מה הביא את המתחרים בתחומכם לשם. 

חשוב לעשות שיעורי בית ולבחון מה המתחרים האלה עושים, מה מצליח להם – לחטט באתרים שלהם, לעשות לעצמכם רשימות של דברים שמצאו חן בעיניהם ולהיכנס לנעלי התחקירנים. אתם הרי רוצים לעקוף אותם בסיבוב, נכון? אז מאוד חשוב להבין מול מי לעסק שלכם יש עסק. כדאי לתת את הדעת באילו חיפושים עם אילו ביטויי מפתח ספציפיים המתחרים שלכם נוסקים מעלה מעלה בתוצאות, חשוב לראות איזה שימוש יצירתי הם עושים בביטויים האלה, כיצד הם משלבים אותם באתר שלהם ובאתרים אחרים והאם הם עושים שימוש חכם בביטויים המדוברים. 

כמו כן, כחלק מהתחקיר שלכם נתחו האם האתרים המתחרים ממש דומים בתחום העיסוק אליכם או עד כמה הם דומים, האם מדובר במגזינים חזקים, האם מדובר בפורטלים עשירים בתוכן, מה שיעור הקליקים של גולשים על תוצאות החיפוש של אותם מתחרים. קודם כל, למה זה כל כך חשוב? כי יש מתחרים שהמלחמה מולם אבודה מראש, שלא כדאי לנסות בכלל להתחרות מולם. כמו כן, יכול להיות שיש מתחרים שדווקא עושים עבודה לא טובה בכלל ואתם לא רוצים לחזור על הטעויות שלהם בעצמכם.

מה למשל חשוב להבין מהאתר שאתם מרחרחים בו:

  • האם התוכן שאתם מעלעלים בו נתפס בעיניכם איכותי מאוד? ככה תוכן בקלאסה, מעניין, מרתק, מעניק ערך, לא משעמם, לא טפל ולא תפל.
  • מה באשר לחוויית המשתמש באתר – יש חוויה טובה לראות עיניכם?
  •  האם הפרופיל של הקישורים ממש חזק?
  •  תספרו את זמני הטעינה של עמודי האתר – עד כמה הם קצרים? שתדעו שזה ממש חשוב לגוגל שאתר עולה מהר על כל דפיו. אתר איטי הוא בעוכריו מבחינת גוגל.
  • מה קורה בנכסים הדיגיטליים של האתר? הכוונה ליוטיוב, פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם. זה חשוב לראות איזו עבודה נעשית גם במקומות המשלימים הללו.
  • חשוב לבדוק גם כמה חיפושים ישירים קיימים בחודש תחת שם המותג של האתר. מומלץ לבדוק דברים כאלה באתר דוגמת similarweb.

 

תעשו את התחקיר הזה על כל האתרים בעמוד הראשון, אל תתעצלו. זה ישתלם לכם מאוד. כאשר תסיימו למפות את כל היתרונות היחסיים של המתחרים שלכם, זה הזמן לחשוב על ההזדמנויות שלכם – מה אתם יכולים להציע באתר שלכם שהמתחרים עדיין אינם מציעים. תביאו את הפתרונות הטובים שלכם שיתעלו בעשרות מונים על המתחרים.

 

#3 מענה איכותי לכוונת החיפוש של הגולשים

אז כפי שאתם כבר מבינים, לא רק שאיכות אינה מילה גסה – היא מילה מבורכת. היא המילה בה' הידיעה כאשר בונים תשתית אורגנית לקידום האתר שלכם. אבל לא רק האיכות חשובה כי גם המענה הטוב ביותר עבור מה שהגולשים שלכם מחפשים. אין טעם להפציץ עם כל ביטוי שאתם סבורים שיביא אליכם את הגולשים אם לא תיכנסו למוחו הקודח של הגולש ותחשבו מה הוא מחפש והרבה. 

הרי מה בעצם פשרו של מנוע חיפוש? גוגל עובד קשה מאוד ומשקיע את מיטב המאמצים על מנת לעשות כל הזמן ייעול ולהיות כל הזמן כמה שיותר אפקטיבי כדי שתהיה התאמה אידיאלית בין תוצאות החיפוש הטובות ביותר לבין הכוונות שישנן בתהליך החיפוש של הגולשים. יש מקדמי אתרים שסבורים שאם הם יעמיסו ויעמיסו כמו בפיתה מפוצצת בפלאפל ובסלטים עם מאמרים ארוכים כאורך הגלות אז גוגל יתפוס את המאמר כאיכותי במיוחד, אך לעתים, כל החוכמה היא להביא לגולש את התשובה בת ה-2 או 3 מילים שהוא נזקק להן. 

האלגוריתמים של גוגל נסתרים מכולנו, הם בגדר תעלומה, אבל ידוע שגוגל עושה שימוש בבינה מלאכותית משוכללת במיוחד שמטרתה להעריך את איכות המענה של האתרים השונים אל מול כוונות החיפוש של הגולשים במנוע. להבדיל אלפי הבדלות מגוגל בשפה האנגלית, בעברית יש עוד פער גדול יחסית בסוגיה הזו כי בכל זאת, עברית היא איננה השפה הכי פופולארית בחיפושים, אבל יש התקדמות לכיוון מובהק אחד ויחיד – שבסופו של יום הגולש יקבל מענה מדויק ככל הניתן אל מול השאילתה שהוא הפנה אל מנוע החיפוש.

 

#4 המסע שלכם לעבר המקום הראשון בגוגל מתחיל כאן

תחשבו שאתם פסיכולוגים והגולשים שלכם שוכבים על ספת הפסיכולוג הנוחה שלכם. אם תחשבו כך, תבינו כיצד גוגל מחפשת מענה מדויק אל מול השאילתה שהעלה בפניה הגולש. כיצד עליכם לפעול בתור "הפסיכולוגים" הללו? תכננו וצרו באתר שלכם תוכן לפי כללי אצבע הבאים:

  • בצעו התאמה אל הציפיות המשוערות של הגולש.
  •  אם אתם מבינים מתוך חיפושי הגולשים שהם זקוקים לתשובה בת שתיים או שלוש מילים, הבטיחו שהתשובה הזו תהיה מוטמעת באופן חכם, טבעי ואינהרנטי בצורה הכי נכונה באתר שלכם.
  • אל תהססו לשלב באתר שלכם סרטוני הדרכה עם תיאורים מתאימים לכל סרטון בהם יוטמעו הביטויים הרצויים. ובאופן כללי, גוגל שבבעלותו יוטיוב, אוהב מאוד הטמעות של סרטונים באתרים. הציבו לעצמכם יעד להוסיף לפחות פעם בחודש סרטון הדרכה באתר – אין לכם מושג כמה רבות זה יתרום לכם – גם ערוץ יוטיוב פעיל וגם הטמעה באתר שלכם, שתיצור בקרב גוגל הבנה שהאתר שלכם מתעדכן כל העת.

 

#5  התאמה איכותית ונכונה של האתר גם למובייל

אם אתם ממש רוצים להיות במקום הראשון בגוגל, חשוב שהאתר יהיה מותאם לא רק למחשבים אלא גם לטלפונים ניידים. קל מאוד היום לבצע את ההתאמה הזו והיא משתלמת במיוחד, קל וחומר כאשר רבים גולשים היום מהטלפון ולא מהמחשב. 

גוגל אורב לכם גם בנישה הזו וחשוב לו לראות את גרסת המובייל שלכם. אולי זה נשמע לכם ברור מאליו אבל לא תאמינו כמה אתרים מציעים חוויית משתמש מזעזעת עד מביכה ברמות על בכל הנוגע למובייל. איך עושים זאת? יוצרים אתר רספונסיבי שבו התצוגה מתאימה לכל סוגי המסמכים ולכל גדלי המסכים. כל מתכנת יידע לעשות זאת עבורכם בקלי קלות. אל תוותרו על זה. כאשר אתם עושים זאת, קחו בחשבון את עניין הגלילה שיש כאשר גולשים באתר דרך הטלפון, את גודל הכפתורים, את אורך הטקסטים ואת התאמת הויז'ואל. אתר שהרספונסיביות שלו טובה – מעניק לכם בונוס ענק בדירוג בגוגל וסולל לכם את הדרך אל העמוד הראשון בגוגל.

כמה דגשים חשובים לטובת התאמת מובייל מצוינת:

  • התצוגה ליוזר צריכה להיות איכותית, מסודרת נכון. חשוב כי טבלאות, תמונות ורכיבים שונים יהיו זמינים בגרסת המובייל תוך התחשבות בלתי מתפשרת במרחק מן התצוגה ובכמות המידע אשר מעוניינים לכלול בתצוגה הזו.
  • בנוסף, קחו בחשבון את הפונקציונליות המוצגת ליוזר הגולש באתר דרך מובייל – האם להציע בדיוק אותם דברים שיש בגרסת הדסקטופ או שכדאי לתכנן את מכלול הפונקציונליות באופן המותאם מחדש למשתמשים שגולשים דרך הנייד?

 

#6 יצירת אסטרטגיית תוכן מלאה עבור האתר

רוצים להיות ראשונים בגוגל? ברור שאתם רוצים! אבל לשפוך אל "הנייר" מאמרי 400 מילה פעם בשבוע בבלוג של האתר זה לא דיי בכך. זה לא יביא אתכם אל היעד כמו שאומר אחד שקוראים אותו ווייז. האתר שלכם צריך לשדר לא רק שאתם מעדכנים את הבלוג באתר לפחות פעם או פעמיים בשבוע, אלא גם שאתם בעלי סמכות מקצועית מן המעלה הראשונה בתחום שלכם – שכל מילה שחקוקה בסלע באתר היא מילה של מקצוענות. חשוב שבאתר שלכם יועלה באופן תכוף תוכן איכותי ועשיר, כולל הפניות להרחבות אקסטרה באמצעות מאמרים אחרים שהוטמעו באתר. בנוסף, חשוב לבנות תוכנית תוכן ארוכת טווח, הכוללת כיסוי נרחב של נושאים חיוניים בתחום שבו העסק שלכם פועל. חשבו למשל, אילו שאלות הלקוחות שואלים אתכם רבות וסביב כל שאלה כזאת צרו מאמר עומק עם שפע של העשרה לגולש. לא פעם גולש יגיע אל האתר שלכם כי הוא מחפש תשובה לשאלה, ואם יראה כי וטוב, כי הוא מקבל את התשובה לה השתוקק, הוא עוד ישוב גם ישוב וישמח להצטרף לניוזלטר שלכם ולהמשיך לעקוב אחר התכנים המרתקים שלכם. חשבו כיצד אתם מושכים את הגולשים להמשיך ולעקוב אחריכם בערוצי תוכן משלימים בהם אתם פועלים.

ככל שאסטרטגיית התוכן שלכם תהיה מקיפה ומעמיקה יותר, לטווח ארוך יותר, כך תגדילו את הסיכויים שלכם לנסוק בדירוג שלכם בגוגל עבור ביטויי המפתח הרלוונטיים ביותר עבורכם.

 

כמעט סיימנו…

קידום אתרים זה די מורכב, אין לזה תמיד נוסחה אחת שנכונה לכולם – האסטרטגיה שלכם עשויה בסופו של דבר להשתנות בהתאם לתחום שאתם מקדמים. יחד עם זאת, הטיפים האלה בהחלט יוכלו לתת לכם דחיפה משמעותית למיקומים ומי יודע? אולי גם להיות ראשונים בתוצאות חיפוש. 

יש לכם עוד שאלות? מוזמנים להשאיר לנו תגובה, נשמח לחזור אליכם בהקדם 😊 

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

קידום אתרי מג'נטו

קידום אתרי מג'נטו

מג'נטו היא פלטפורמת המסחר האלקטרוני הפופולרית ביותר עם קוד פתוח ברחבי העולם, ואין ספק שהיא בחירה מועדפת עבור אנשים רבים הודות לתכונות

קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה

בא לכם שיותר אנשים ימצאו את מותג האופנה שלכם באינטרנט אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל?   אם כן, קידום אתרים אורגני (SEO)

קידום אתרי שופיפיי

קידום אתרי שופיפיי

לקחתם את הזמן לעצב ולהקים חנות שופיפיי לתפארת – אבל למרבה הצער, היא עדיין לא מושכת לקוחות בכוחות עצמה. מפה לשם אתם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו