קידום אתרים לעסקים קטנים בכוחות עצמכם: איך זה יכול להיות אפקטיבי?

קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש השונים (במיוחד לעסק קטן), כך יודע כל מקדם אתרים, בנוי על מספר רגליים:

✔️ תוכן
✔️ אופטימיזציה
✔️ חווית משתמש
✔️ קישורים

ויש שמוסיפים עוד כמה רגליים – כמו היבטים טכניים בתפעול האתר, ניהול מוניטין ועוד.

קידום אתרים לעסקים קטנים
קידום אתרים אפקטיבי המתאים לעסק קטן

לפעמים, בעיקר מטעמים של צמצום עלויות (כמו למשל אצל עסקים קטנים), אבל גם לא מעט פעמים מטעמים של רצון לקבל שליטה על התהליך, בוחרים מנהלי אתרים לבצע בעצמם חלק גדול מהתהליך של קידום אתרים לעסק חדש, ולעשות שימוש במיקור חוץ רק לצורך בניית פרופיל הקישורים הנכנס לאתר על ידי קניית קישורים.

במאמר הזה אני רוצה לנסות ולהסביר מתי שיטת העבודה הזו של קידום אתרים לעסקים קטנים בכוחות עצמם, יכולה להצליח, מה נדרש מבעל האתר כדי לזרז את תהליך קידום אתרים לעסק חדש בצורה הזאת, ומתי תהליך קידום אורגני שכזה יהיה לא אפקטיבי ויהיה גרוע מאשר לא לבצע קידום לאתר בכלל. למדריך של קידום SMB באתר של דניאל זריהן.

רגע לפני שאפרט את הדרישות השונות שכל בעל עסק קטן צריך לדרוש מבעל האתר, בואו ננסה להבין מה זה אומר בפועל לקדם את האתר חוץ מלבנות את פרופיל הקישורים בעל האתר ידרש בין היתר:

  • לייצר תוכן איכותי לאתר
  • לטייב את תגיות המטא של האתר
  • לייצר היררכיה נכונה ומערך של קישורים פנימיים באתר
  • לפעול לשיפור מהירות האתר
  • לצמצם את משקל התמונות באתר
  • להוסיף להן תגית אלט כדי להסביר למנועי החיפוש מה רואים בתמונה
  • להתאים את האתר לגלישה באמצעות מכשירים ניידים
  • לוודא שאין באתר תוכן כפול
  • לבצע הפניות דרושות לדפים לא רלוונטים שנמחקו מן האתר
  • לעשות שימוש בכתובות קנוניות היכן שנדרש
  • להוסיף עמודי צור קשר, תנאים משפטיים ועוד ועוד.

לפני הכל – מה זה בכלל קישורים?

ובכן, כדי שכל הסיפור של קידום אתרים יתנהל בצורה טובה, חשוב יהיה שבעל האתר ישמור על קיום הדרישות הבאות:

1. משמעת עצמית של בעל האתר

זו אולי תישמע קלישאה, אבל בכל של קידום אתרים לעסק, גם כאשר מדובר על קידום אתרים לעסקים קטנים, היא בהחלט נכונה: בעל האתר חייב יהיה להקדיש לנושא קידום האתר את המשאבים הנדרשים, בזמן שדרוש, לכתוב תכנים גם אם לא התברך בכישרון כתיבה, לבצע פעולות טכניות משמימות שלעיתים הופכות להיות משעממות מאוד כשהן מבוצעות בהיקפים גדולים ועוד.

כדי לבצע זאת בפועל, בעל האתר זקוק למשמעת עצמית אמיתית שכן קידום אתרים לעסקים קטנים הוא תחום קשה יותר בגלל ריבוי העסקים בתחום.

2. יכולת ייצור תוכן טובה

לא כולם יודעים לכתוב. זה ברור. אולם גם מנהלי אתרים שיודעים לייצר תוכן, לא בהכרח יודעים לייצר תוכן איכותי.

תוכן איכותי הוא תוכן שמוסיף ערך לקוראים, שמשאיר אותם זמן רב יותר באתר, כורם להם להיות מעורבים יותר, לצרוך עוד ועוד תכנים, לבצע פעולות כמו רכישה, השארת פרטים, הצטרפות לקבוצה או קהילה ועוד.

בשנים האחרונות המגמה ברורה בעולם של קידום אתרים לעסק חדש: תוכן המוטמע באתר צריך לתת מענה לא רק לקיום ביטויי מפתח שחיפשו הגולשים אלא גם לענות לכוונת החיפוש שלהם.

זאת הסיבה, שכחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית קידום אתרים לעסקים, צריך בעל אתר לחשוב היטב אילו תכנים הוא מעוניין לייצר עבור הגולשים, ומה ישרת אותם בצורה הטובה ביותר.

צריכים קצת השראה לגבי כתיבת תוכן לצרכי קידום אתרים? צפו בסרטון הבא:

3. נכונות ללמוד טכניקות לביצוע אופטימיזציה

בואו נשים את הדברים על השולחן: אם מנהל האתר שרוצה לבצע בעצמו את פעילות האופטימיזציה של העמודים השונים הוא לא אדם בעל אוריינטציה טכנולוגית, הוא צריך שתהיה לו נכונות אמיתית ומוטיבציה ללמוד, כדי שיוכל לבצע את הפעילות הזאת בצורה נכונה, שלא תגרום יותר נזק מתועלת לאתר.

בחלק מן המקרים, כל מה שנדרש אליו מנהל האתר הוא רק שימוש בתוספים שונים, אולם בלא מעט מקרים אחרים, שליטה בקוד האתר, קונפיגורציה של הגדרות רשת שונות, וחשיבה לוגית סדורה – כל אלו תהיינה דרישות בלתי נפרדות מתהליך קידום אתרים.

4. קידום של עסקים קטנים דורש התמדה, סבלנות ועקביות

פעילות אופטימיזציה של אתר (במיוחד לעסקים קטנים), לצורך שיפור הנראות של העמודים השונים בו במנועי החיפוש, היא תהליך מתמשך ולא נקודה בזמן.

זאת הסיבה שבלי התמדה, סבלנות ופעולה עקבית ובלתי מתפשרת, לא יוכל בעל עסק קטן להשיג בעצמו את התוצאות המצופות.

בעל האתר, הוא לרוב גם מנהל עסק, שצריך להתמודד עם היבטים שונים של ניהול העסק כמו ביצוע תשלומים, ממשקים מול ספקים ולקוחות, עיסוק בדוחות ובדיווחים כספיים, טיפול בתקלות ובתלונות לקוחות, ניהול כוח אדם ועוד.

בתוך העולם המורכב של קידום אתרים לעסק חדש, צריך בעל האתר להצליח לייחד באופן עקבי את הזמן הדרוש לצורך ביצוע אופטימיזציה של האתר כחלק מתהליך הקידום.

תחזוקת אתרים של עסקים קטנים

5. תחזוקה, ניסוי וטעיה באתרים של עסקים קטנים

כאשר מדובר על קידום אתרים לעסקים קטנים ומעבר לעובדה שתהליך אופטימיזציה ויצירת תוכן לאתר היא תהליך מתמשך, לא פחות חשובה מכך היא העובדה שהתהליך הזה הוא הפיך.

אופטימיזציה שהייתה נכונה ליום האתמול יכולה להיות פחות רלוונטית ליום חדש. מילות מפתח שטירגטנו אתמול עלולות להתברר כמבזבזות זמן יקר, ולכן חשוב יהיה להבין שהתהליך הזה הוא לא חד פעמי וצריך להתבצע באופן שוטף, גם בעמודים בהם טיפלנו כביכול בעבר.

6. זמן פנוי

הדרישה האחרונה להיום היא שלמנהל האתר יהיה בכלל הזמן הדרוש לביצוע תהליך האופטימיזציה וההוספה של תכנים לאתר. גם אם מנהל האתר הוא סופר מקצוען שיודע את העבודה היטב, יש תהליכים שלא ניתן להאיץ, ולכן חשוב יהיה לפנות להם את הזמן הדרוש.

אז קידום אתרים לעסקים קטנים – איך בפועל זה יכול לעבוד בצורה היעילה ביותר?

אחרי שבעל האתר קיבל על עצמו את כלל הדרישות השונות, צריך לגשת לחלוקת העבודה הפרקטית.

תהליך קידום אתרים

איך יעבוד בפועל תהליך קידום אתרים לעסק חדש?

ובכן במקרה כזה, מקדם האתרים ידאג לבצע את הפעולות הבאות:

  • לבנות פרופיל קישורים איכותי לאתר, שיכיל קישורים רלוונטיים מאתרים סמכותיים בנישה שבה פועל האתר המקודם.
  • לדאוג שתדירות קבלת הקישורים תהיה פרופוציונלית לקצב ייצור התוכן. לא ייתכן שאתר שכמעט ולא מייצר תוכן ערכי ואיכותי יקבל קישורים כאילו הוא הוא מגזין תוכן שמתעדכן כל שעה בעשרות מאמרים שונים.
  • לוודא שהאנקורים, הטקסטים המשמשים כעוגן לקישורים, הם הגיוניים, נראים טבעיים, ומתפלגים בצורה סבירה בין כאלו המכילים את שם המותג, כאלו שהינם כלליים וכאלו שנחשבים לאנקורים מדוייקים.
  • לעקוב אחר הקישורים המתקבלים על מנת לוודא שהם לא מוסרים, לא משתנים לתצורת nofollow, לא שבורים ויוצאים ממקומות בטקסט וממיקום היררכי שהינם הגיוניים ויחד עם זאת איכותיים.
  • לדאוג לנהל משא ומתן עם בעלי אתרים רלוונטיים כדי לבדוק אפשרויות של החלפת קישורים במקרה שעסקה כזאת הינה רלוונטית לשני הצדדים.

מה יעשה בעל האתר שעוסק בתהליך ביצוע קידום אתרים לעסק?

כמעט את כל השאר: ידאג לתוכן איכותי שיועלה לאתר בתדירות הנכונה, יבצע אופטימיזציה לדפי האתר כך שיוצגו היטב בתוצאות החיפוש, יטפל בתקלות טכניות ובסוגיות טכנולוגיות שונות באתר, וגם ינהל קשר רציף עם המקדם להשגת תוצאות מיטביות.

בסרטון הבא אני מסביר על שירות בניית קישורים שאני מציע ללקוחות שלי, למי זה מתאים ולמה זה חשוב לעסקים קטנים.

מדריכים נוספים? בבקשה:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

משמעות השם סבסטיאן: פירוש, לפי הקבלה.

סבסטיאן: השם שמסתיר סודות מרתקים! מקור השם: אחת השאלות הגדולות! שם "סבסטיאן" הוא שם זכרי ביסודו, שמקורו בשפה הלטינית. באנגלית, השם נכתב

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן