מה זה SEO ומהם היתרונות של זה אל מול PPC?

מה זה SEO ומהם היתרונות של זה אל מול PPC?

בעולם השיווק הדיגיטלי, קיים מגוון גדול של ערוצי שיווק שמאפשרים לבעלי עסקים וחברות להגיע אל קהל היעד שלהם במקום שבו הוא נמצא, פעיל, ומחפש אחר פתרונות לסוגיות שונות שמטרידות אותו.

מי שיש בבעלותו נכס דיגיטלי ורוצה לשפר את הנראות שלו במנועי החיפוש השונים, מתלבט לרוב בין אחת משתי אפשרויות עיקריות העומדות בפניו: קידום אתרים אורגני של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש (SEO) ובין קידום ממומן שמטרתו הצגת מודעות פרסומיות לגולשים עבור שאילתות חיפוש מתאימות (PPC).

במאמר הזה אנסה להסביר טוב יותר מה כרוך בבחירה של כל אחת מן האפשרויות האלו, וגם מתי היתרונות שמספקת אפשרות הקידום האורגני הם רבים ומשמעותיים יותר מאשר אלו שבאפשרות הקידום הממומן. בואו נתחיל עם הגדרות קצרות.

מה זה SEO?

המונח SEO הוא למעשה ראשי התיבות של הביטוי Search Engine Optimization – כלומר, ביצוע אופטימיזציה של עמודי אתר אינטרנט לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש, של מנועי החיפוש השונים.

בפועל, כאשר משתמשים במונח הזה בשיח היומיומי, הכוונה היא לקידום אורגני של אתרים, ואוסף הפעולות הכלולות בתהליך הזה:

  • התאמת דפי האתר לתצוגה במכשירים ניידים
  • מניעת תוכן כפול באתר
  • אבטחת האתר
  • שיפור מבנה האתר
  • שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר
  • טיוב כותרות המטא ותיאורי המטא של האתר
  • בניית קישורים
  • ועוד אינספור פעולות שנוהגים מקדמי אתרים לבצע במטרה לשפר את הדירוגים של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש.

חשוב יהיה לזכור – כאשר אנחנו משתמשים במונח SEO – התוצאות אליהן אנחנו מתייחסים הן תוצאות החיפוש הטבעיות – אלו שלא מוצגת בסמוך אליהן הודעה על כך שמדובר במודעה בתשלום.

מה זה SEO ומהם היתרונות של זה אל מול PPC?

מה זה PPC?

המונח PPC מייצג את ראשי התיבות של הביטוי Pay Per Click – וכאן הכוונה היא לכל שיטת פרסום שבה עבור הקלקה של גולש על קישור המוביל לאתר, משלם בעל האתר לפלטפורמה המארחת סכום עליו סוכם מראש. בהקשר של השוואה מול SEO – נהוג להתייחס אל PPC כערוץ המשלים לקידום האורגני במנועי החיפוש, כלומר, הקידום הממומן של דפי האתר במנועי החיפוש.

לרוב תוצאות החיפוש הממומנות תוצגנה לגולשים עוד לפני התוצאות הטבעיות. ביצוע פרויקט PPC מאפשר לבעלי עסקים לקבל שליטה טובה יותר על זרם התנועה הנכנס לאתר, ולהתאים ולווסת את הקמפיין בהתאם לצרכים של העסק.

על מנת לעשות לכם סדר – מצרף סרטון בו אני משווה בין 2 הערוצים:

מהם היתרונות של SEO ומדוע כדאי לבחור בו על פני PPC?

לכל אחת משתי השיטות שהוצגו כאן ישנם יתרונות וחסרונות, והן מתאימות לעסקים שונים, עם צרכים שונים, בתקופות שונות, ועבור פעילות מסוימת. ייתכן בהחלט שבית עסק יעשה שימוש במתודולוגיית SEO כדי לקדם אזורים מסוימים בעסק, ואילו יעשה שימוש דווקא ב PPC על מנת לקדם אזורים אחרים.

במאמר הזה, ננסה לסקור דווקא את היתרונות שיכול לייצר SEO לעסק, וננסה להבין מדוע בעלי עסקים רבים מבינים שלטווח ארוך, SEO מייצר עבורם את התוצאות הטובות ביותר במונחי עלות תועלת.

שיפור הסמכות של בית העסק בנישה

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של קידום אתרים אורגני (SEO) הוא שיפור התדמית, המוניטין והסמכות של בית העסק המקודם, בנישה שבה הוא פועל. מדוע אלו הם פני הדברים? בעיקר משום שמנוע החיפוש, בניגוד גמור להמלצות של בני אדם, נחשב לגורם אובייקטיבי.

במשך השנים, למדו אנשים לתת אמון בתוצאות הטבעיות (לא הממומנות) של מנוע החיפוש. תוצאות אלו נתפסות כתוצאות בלתי תלויות ובלתי משוחדות.

למנוע החיפוש יש אינטרס להרחיק גולשים העושים בו שימוש מאתרים פרוצים, אתרים בעלי תוכן משוכפל שפוגע בזכויות יוצרים, אתרים שמספקים חווית גלישה לא טובה, אתרים שאינם מותאמים לתצוגה במכשירים ניידים ועוד ועוד.

כך, שכאשר מנוע החיפוש טורח להציג אתרים בסדר יורד של רלוונטיות עבור שאילתת חיפוש שמבצעים הגולשים, הם יודעים שהתוצאות עברו סוג של סינון ומיון על ידי גורם עם שיקולים מקצועיים. לכן, כאשר אתר שביצע קידום אורגני במנוע החיפוש ותפס את הפסגה עבור ביטויים רלוונטיים מוצג לגולשים, הם נותנים בו אמון גדול יותר, וכך משתפרת גם הסמכות שלו בנישה.

יצירת לידים איכותיים יותר

האמון שנותנים הגולשים בבתי עסק המוצגים להם במיקום גבוה בתוצאות הטבעיות של מנוע החיפוש, מייצר לבית העסק באופן שוטף לידים איכותיים יותר.

כאשר בוחנים לעומק את התנועה האורגנית המגיעה לאתר, מכלים שהיא ממירה טוב יותר, שהגולשים בה רואים את האתר כרלוונטי ומתאים לצרכים שלהם, שאחוז סגירת העסקאות הוא גדול יותר, ושהעסקאות שנסגרות – נסגרות בסכומים גבוהים יותר.

בניית נכס דיגיטלי לאורך זמן

יתרון נוסף שמספק תהליך קידום אורגני על פני קידום ממומן הוא בניה של נכס דיגיטלי מניב לאורך זמן.

אתר שמושקעים בו משאבים לצורך שיפור והתאמת העמודים השונים בו לתצוגה במנועי החיפוש, הוא אתר שכעבור פרק זמן אשר משתנה מנישה לנישה, יכול לייצר לידים איכותיים אותם יהיה ניתן למכור לבעלי מקצוע העוסקים בתחום. כמו כן, אתר אינטרנט כזה, אשר מייצר תנועה אורגנית בלי הצורך בהקצאת תקציב פרסום ייעודי, ובלי הצורך בתשלום על כל קליק, הוא אתר שניתן למכור ולהשכיר, לפי מודלים מקובלים בעולם.

מתאים לתחומים בהם יש עיוורון פרסומות

בחלק מן התחומים בהם פועלים אתרי אינטרנט, הגולשים הפכו להיות עיוורים לפרסומות. ככל שהדבר נוגע לתחומים טכנולוגיים, תחומים בהם הצרכנים עונים להגדרה של קהל צעיר, ותחומים נוספים אחרים, הגולשים מדלגים באופן כמעט אוטומטי על פרסומות או מודעות בתשלום.

בתצורת העבודה הזאת, ל SEO יש יתרון משמעותי על פני בחירה במתודולוגיית PPC.

חשיפה פחותה לפעילות זדונית של מתחרים

אחת הבעיות הגדולות שמדירות שינה מעיניהם של מפרסמים במתודולוגיית קידום ממומן, היא הקלקות של סקרנים, מתחרים, וטרולים על מודעות מטעם העסק. ההקלקות המזויפות האלו מתבצעות על מנת לנצל את תקציב הפרסום של העסק המתחרה, ולמעשה לבטל את היתרון היחסי שניסה לייצר לעצמו באמצעות הפרסום הממומן.

לרשותם של בעלי אתרים המפרסמים בקידום ממומן עומדים אמנם כלים מתקדמים לזיהוי וחסימה של קליקים כאלו, אולם קל באופן יחסי לעקוף את הכלים האלו, ובכל מקרה, הם מצליחים לזהות דפוסי פעילות חשודים רק לאחר שחלק נכבד מתקציב הפרסום כבר נוצל.

היתרון המשמעותי בביצוע קידום אורגני בהקשר הזה, הוא חשיפה פחותה לפעילות זדונית של מתחרים. בעולם ה SEO, בית העסק לא נדרש לשלם על כל קליק של גולש במנוע החיפוש. התנועה האורגנית מתקבלת, למעשה בחינם, ולכן בעל העסק סחיט הרבה פחות בנושא הזה.

קשה יותר לייצר יתרון יחסי על פני התוצאה המובילה

בעולם ה – SEO, אם כבשתם את הפסגה של דפי תוצאות החיפוש, יהיה הרבה יותר קשה להוריד אתכם ממנה למקום לא ריאלי.

תוצאות SEO, על אף השינויים התכופים באלגוריתם החיפוש של מנועי החיפוש השונים, הן, באופן יחסי, יציבות. אין הדבר דומה לפרסום ממומן של מתחרים, שבתקציב לא גדול במיוחד, יכולים בכל רגע נתון, להפוך את הפרסום של בית העסק המתחרה ללא רלוונטי.

יציבות יחסית של התוצאות

בעולם ה – PPC, מרגע שהחליט בעל העסק להפסיק את הקמפיין הפרסומי, התנועה המתקבלת כתוצאה מן הקמפיין לאתר נפסקת בבת אחת.

אין הדבר דומה לעולם ה – SEO. עולם ה – SEO הוא עולם יציב יותר, ולכן, גם כאשר בעל עסק מחליט להפסיק ולהשקיע בקידום האורגני של האתר לאורך זמן, הוא לא יחווה פגיעה משמעותית מאוד בדירוגים בטווח הזמן המיידי.

SEO ממשיך לעבוד עבור העסק כל הזמן

בניגוד לקמפיינים ממומנים, במנועי החיפוש או ברשתות החברתיות, שבהם התנועה מתקבלת לאתר בשעות שהוגדרו על ידי בעל העסק, הרי ש SEO עובד עבור העסק מסביב לשעון. בכל עת שבה מחפשים גולשים ביטויים שנראים למנוע החיפוש כרלוונטיים לתחום שבו עוסק האתר, נוצר פוטנציאל למפגש בין לקוח לבית עסק אשר מוכן לספק מוצר או שירות.

תשתית לביצוע פעילות פעילות שיווקית אחרת

ל SEO יש יתרון גדול ב=גם במקרים בהם בעל העסק מעוניין להקים ולתפעל קמפיין שיווקי בערוצים אחרים. לא מעט פעמים, גולשים אשר נתקלים במודעת פרסום של מוצר או שירות, אינם בשלים באותה נקודת זמן לקבל את ההחלטה על הרכישה. אותם גולשים, חוזרים בשלב מאוחר יותר למנועי החיפוש, במטרה לאתר את בית העסק או המותג שנתקלו בפרסום שלו, על מנת להתקשר עם בית העסק.

כאן ה SEO משחק תפקיד חשוב. אם הגולש, שלא תמיד זוכר מה היה השם המדויק של מי שקיבל ממנו את ההצעה השיווקית, מבצע שאילתא במנוע החיפוש, ובית העסק לא יופיע בדף תוצאות החיפוש, בית העסק יפסיד לקוח כמעט בטוח, שרצה בהתקשרות הזאת מול בית העסק.

לכן, כפי שצוין, SEO הינו תהליך תומך ערוצי שיווק אחרים, ומסייע בהגדלת שיעורי ההמרה של העסק, גם בערוצים השונים הללו.

מדריכים נוספים:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן