מה זה קידום אתרים ולמה זה אחד הערוצים החזקים ביותר לשיווק?

מה זה קידום אתרים ולמה זה אחד הערוצים החזקים ביותר לשיווק?

בתקופה שבה עסקים רבים עוברים לשווק בדיגיטל, הסוגיה העיקרית שמעסיקה אותם היא מהו הערוץ האפקטיבי ביותר שיוכל לסייע להם להניע תנועה של גולשים לאתר האינטרנט של העסק.

כאשר המכירות מבוצעות אונליין, ובמיוחד כאשר בית העסק מתקשר עם חברת שליחויות בפריסה ארצית, עסקים התחילו לחשוב יותר בגדול, ונדרשים לתפוס נתח משמעותי יותר מן הזירה הדיגיטלית.

לצד ערוצי שיווק רבים ומגוונים, בולט במיוחד ערוץ הקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש השונים.

במאמר הזה ננסה להציג כמה מן הסיבות שבגללן כדאי לעסק להטמיע תהליך קידום אורגני של עמודי האתר, ולשפר את הנראות שלהם במנועי החיפוש השונים ובפרט בגוגל.

אז בלי להאריך במילים, בואו נתחיל.

הנה 11 סיבות שבגללן כדאי לבחור בערוץ השיווק האורגני:

סיבה מספר 1: לפגוש את הלקוחות הפוטנציאלים כשהם מחפשים אותך

הסיבה העיקרית והחשובה ביותר שבגללה עסקים בוחרים בערוץ הקידום האורגני היא רמת הבשלות של הגולשים המגיעים לאתר.

כאשר עמודי האתר של בית העסק מוצגים לגולשים במנועי החיפוש עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות שלהם, בית העסק מקבל הזדמנות לפגוש את הגולשים כאשר אלו מחפשים את השירותים שבית העסק יכול להציע. מעבר לעובדה שגולש כזה בשל יותר לבצע התקשרות עם בית העסק, מדובר גם בזמן הנכון מבחינתו, הוא הרי חיפש את השירות.

זאת, בניגוד לערוצי שיווק אחרים, הנשענים על מתודולוגיית שיווק בדחיפה, שלא תמיד פוגשת את הלקוח בזמן המתאים ביותר עבורו.

סיבה מספר 2: לשדר סמכות ואמינות

יתרון נוסף של ערוץ הקידום האורגני הוא היכולת של בית העסק לשדר סמכות ומומחיות בתחום שבו הוא פועל, ולהיתפס כאוטוריטה בתחומו. מדוע? בעיקר משום שגולשים נוטים לסמוך על מנוע החיפוש, או נכון יותר, על התוצאות הטבעיות שמציג להם מנוע החיפוש.

גולשים רבים סבורים שמנוע החיפוש הוא גורם אובייקטיבי, שמסנן את תוצאות החיפוש על פי מדדי איכות קפדניים, כך שעסק שמופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש עבור שאילתות פופולריות במיוחד זוכה כמעט באופן אוטומטי להכרה כבר סמכות בתחום.

סיבה מספר 3: לייצר לידים איכותיים יותר

קידום אורגני של עמודי האתר במנועי החיפוש השונים מאפשר לבית העסק לייצר לידים איכותיים יותר, עם שיעורי סגירה טובים יותר. הסיבה לכך, היא רמת האמון הגדולה יותר שנותנים גולשים שמקליקים על התוצאות הטבעיות של מנועי החיפוש, ביחס לגולשים אשר מקליקים בערוצים שונים על מודעות ממומנות.

מרגע שלקוח פוטנציאלי נותן אמון רב יותר בבית העסק שלפניו, הסיכוי שיבצע התקשרות מול בית העסק לצורך רכישת מוצר או שירות עולה בהתאמה.

סיבה מספר 4: לבנות נכס דיגיטלי

קידום אורגני של אתר אינטרנט מאפשר לבעל העסק לבנות, לאורך זמן, נכס דיגיטלי משמעותי בעסק.

קידום הוא אמנם תהליך איטי, אשר מתבצע באופן הדרגתי, ונפרס על פני חודשים ואפילו שנים, אולם כאשר האתר כבר מקודם על מילות מפתח פופולריות שמביאות תנועה איכותית לאתר, מדובר בהזדמנות מצוינת לייצר מן האתר לידים ולמכור אותם לבעלי מקצוע שונים, להשכיר את האתר ואף למכור אותו בשלבים מאוחרים יותר.

לעומת זאת, בתהליכי שיווק שונים הנסמכים על קידום ממומן, מרגע הפסקת הקמפיין נפסקת גם תנועת הגולשים לאתר, ולכן לאורך זמן, לא מדובר בבניה של נכס דיגיטלי משמעותי.

למידע נוסף על נכסים דיגיטליים:

סיבה מספר 5: להזרים תנועה גם עבור ביטויים שלא מקדמים

עוד יתרון שמייצר קידום אורגני לעסק הוא שהסמכות הנבנית לעסק בתחום בו הוא פועל מאפשרת לקדם את האתר גם עבור ביטויי מפתח משניים, שתהליך הקידום לא התמקד בהם, אולם מנועי החיפוש סבורים שעמודי האתר מהווים מענה רלוונטי גם עבור ביטויים אלו.

למעשה, מחקרים מראים, שלמרות הפופולריות הרבה של ביטויי חיפוש כלליים, רוב התנועה האורגנית לאתרי אינטרנט מגיעה מחיפושים של ביטויי זנב ארוך. יתרה מכך, בכל יום גדלה כמות החיפושים החדשים שבוצעו, ולא בוצעו לפני כן מעולם.

מה זה קידום אתרים ולמה זה אחד הערוצים החזקים ביותר לשיווק?

סיבה מספר 6: לשמש בסיס לשיווק באמצעות ערוצים אחרים

שימוש נוסף של קידום אורגני מתייחס דווקא לערוצי שיווק אחרים: במקרים מסוימים, מהווה קידום אורגני בסיס לפעילות בערוצי שיווק אחרים.

למה הכוונה?

כאשר בית עסק פועל באמצעות קמפיין שיווקי בערוצי שיווק שונים על מנת לייצר תנועה של גולשים לאתר האינטרנט של העסק, הוא לא מצליח תמיד לתפוס את תשומת הלב של הגולש מיד בפעם הראשונה שמוצגת לו המודעה. גולשים שונים נמצאים במצבים שונים באשר להחלטה שלהם לרכוש מוצר או שירות: לעיתים הם נאלצים להתייעץ עם בן או בת הזוג, לעיתים הם מבקשים לבצע סקר שוק קצר, לפעמים הם צריכים עזרה כספית על מנת לבצע את הרכישה ועוד.

ברגע שהגולשים האלו מחליטים שהם מעוניינים לבצע את הרכישה, לא תמיד הם עומדים אל מול המודעה, שכבר חלפה בערוץ בו הוצגה להם לראשונה בערוץ בו הוצגה להם לראשונה.

קידום אורגני של האתר שפרסם את המודעה באחת מן הפלטפורמות השיווקיות שפגשו את הגולש יוכל לסייע לגולש למצוא את בית העסק בשנית, כאשר הוא כבר בשל לבצע עסקה, ולמעשה לתמוך בערוץ השיווק הראשי של העסק.

הידעתם? קישורים זאת אחת הדרכים הטובות ביותר להתקדם בגוגל. למידע נוסף על קניית קישורים.

סיבה מספר 7: ליהנות מתנועה המתקבלת גם ממנועי חיפוש אחרים

כאשר בית עסק בוחר להתניע תהליך של קידום ממומן בגוגל, הוא יכול ליהנות מתנועה של גולשים שמגיעה ממנוע החיפוש של גוגל, לאחר שאלו הקליקו על מודעת העסק שהוצגה להם. לעומת זאת, ניהול תהליך של קידום אורגני מאפשר לעסק ליהנות מעבודת האופטימיזציה שבוצעה לאתר, גם כאשר הגולש מחפש את שירותי העסק במנועי חיפוש אחרים.

סיבה מספר 8: לייצר יציבות של זרם תנועת גולשים

אחד היתרונות המשמעותיים שמאפשר קידום אורגני בעסק הוא יצירת תנועה יציבה ואיכותית של גולשים, גם בזמנים בהם לא מושקעים משאבים רבים בקידום. בעוד שבערוצי השיווק מבוססי המודעות בתשלום, תנועת הגולשים לאתר נפסקת עם הפסקת הקמפיין, הרי שבקידום אורגני נשמרת יציבות של זרימת גולשים לאתר, גם אם בעל האתר אינו עסוק במשך תקופה בקידום האתר.

סיבה מספר 9: להעלות את ערך המכירות

מחקרים שונים מראים, כי תנועה המגיעה מאפיק הקידום האורגני לא רק ממירה טוב יותר, אלא גם ערך הלקוח המתקבל ממנה גדול יותר. זה אומר שבפועל, גולשים המגיעים מתנועת חיפוש במנועי החיפוש והקלקה על אחת מתוצאות החיפוש הטבעיות המוצגות להם, נוטים לרכוש בסכומים גבוהים יותר, אולי הודות לרמת האמון הגבוהה שהם נותנים במותג.

סיבה מספר 10: חשיפה מופחתת לקליקים של מתחרים

תופעה מדאיגה שמלווה את כל מי שמנהל קידום ממומן היא תופעת הקליקים של מתחרים וסקרנים על המודעות בתשלום. באמצעות קליקים מזויפים מנסים המתחרים לגרום לבזבוז תקציב הקידום של עסקים שפועלים באותה זירה, ולמעשה, לייצר זירה לא תחרותית עבורם.

בעולם הקידום האורגני התופעה הזאת לא מתקיימת, בין השאר משום שבעל האתר אינו נדרש לשלם על כל קליק של גולש במנוע החיפוש.

סיבה מספר 11: חיסכון כספי לאורך זמן

קידום אורגני הוא אמנם תהליך מורכב, שיש לנהל בהתמדה לאורך זמן, ומייצר תוצאות לעסק רק לאחר תקופה לא מבוטלת שיכולה להימשך חודשים ואף שנים בתחומים תחרותיים.

אולם, מרגע שמושגות התוצאות, בראיית עלות תועלת, תהליך הקידום אורגני הוא הערוץ המשתלם ביותר מבין כלל ערוצי השיווק. כאשר מודדים את ההוצאות אל מול ההכנסות, קידום אורגני במנועי החיפוש הוא ערוץ השיווק האפקטיבי ביותר, וכפי שהוסבר קודם לכן, מלבד ההכנסות שהוא מאפשר לעסק לייצר, הוא גם משמש כבסיס ליצירת נכס דיגיטלי משמעותי.

מדריכים נוספים שלא תרצו לפספס:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן