קידום מיקומים בגוגל ביזנס

קידום מיקומים בגוגל ביזנס

היום אני רוצה לדבר על שיטות לביצוע קידום פרופיל העסק בשירות גוגל לעסק שלי.

קידום מיקומים בגוגל ביזנס הוא פרקטיקה שיכולה לשפר באופן ניכר את הנראות של מותג מסוים בדפי תוצאות החיפוש, וזאת בלי להיגרר להוצאות רבות ומיותרות, בלי להשקיע משאבים רבים ובלי להיעזר במומחים חיצוניים.

מילה אחת על שירות גוגל לעסק שלי ומדוע חשוב לבצע קידום מיקומים בגוגל ביזנס: שירות גוגל לעסק שלי הוא שירות חינמי מבית גוגל שמאפשר לעסקים לייצר דף עסק ולהציג בו מידע רלוונטי לגולשים אשר מחפשים שירותים או מוצרים שבית העסק יכול להציע.

☑️ באמצעות שירות גוגל לעסק שלי יכולים עסקים לייצר נוכחות דיגיטלית בדפי תוצאות החיפוש, גם אם אין להם אתר מושקע, מדוגם, בנוי היררכית נכון ומלא בתוכן ערכי.

☑️ עסקים, שאינם מעוניינים להשקיע משאבים וזמן בקידום אורגני של האתר בדפי תוצאות החיפוש, יכולים למצוא את שירות גוגל לעסק שלי רלוונטי.

אם כן, האתגר של עסקים אלו הפך להיות אחר: כיצד מבצעים קידום בגוגל לעסק שלי? איך משפרים את התהליך שבו מבוצע קידום מיקומים בגוגל ביזנס? 🤔

במאמר הבא אנסה להעניק לכם מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם לשמר את פרופיל העסק שלכם בגוגל לעסק שלי רלוונטי, מקצועי ומקודם, כמובן. בואו נתחיל.

קידום מיקומים בגוגל ביזנס

שלמות הפרופיל בשירות גוגל לעסק שלי

הטיפ הראשון שאוכל להעניק לכם על מנת להפוך את פרופיל גוגל לעסק שלי עבור המותג שלכם לרלוונטי וראוי לדירוג בדפי תוצאות החיפוש, הוא להשלים כמה שיותר פרטים אודות העסק בכרטיסיות המידע השונות המובנות בשירות.

ככל שהפרופיל שלכם יכלול יותר מידע רלוונטי על העסק, כך יש סבירות גבוהה שגוגל יראה בכרטיס הזה ככרטיס המשתייך למותג מקצועי, מהימן, כזה שניתן לבטוח בו ולהציג אותו לקהל הגולשים במנוע החיפוש.

דאגו לכך שהפרטים שאתם מזינים לפרופיל העסק יהיה מדויקים, מהימנים ורלוונטיים, והשתדלו לא לפספס אף פרט.

⚠️ זיכרו! פרופיל שלם ומטויב הוא אולי לא תנאי מספיק לקידום העסק בשירות גוגל לעסק שלי, אבל הוא בהחלט תנאי הכרחי.

עקביות

עצה שניה שהייתי מעניק לכל מי שמעוניין לייצר תוצאות מצויינות באמצעות פרופיל גוגל לעסק שלי, היא לדאוג לכך שהנתונים בכל הפלטפורמות השונות יהיו עקביים.

עם השנים, ישנה נטייה לנתונים להפוך לפחות רלוונטיים, פחות עדכניים, ופחות מדויקים.

דוגמה לכך היא בית עסק שפתח סניף נוסף, בית עסק ששינה כתובת או מספר טלפון, בית עסק שעבורו השתנו הסדרי החניה במקום ועוד ועוד.

הקפידו שכלל הנתונים אודות העסק בנכס שלכם בשירות גוגל לעסק שלי ובנכסים אחרים יהיו עקביים. מרגע שמתגלה אי עקביות, גוגל יכול לשאול את עצמו שאלות לגבי היכולת שלו לתת אמון במותג, ולכן חשוב מאוד יהיה להקפיד על הנושא הזה.

רלוונטיות

חישבו על מה מחפשים גולשים במנוע החיפוש כדי להיעזר בשירותים או מוצרים הדומים לאלו שאתם מספקים.

בצעו מחקר מילות מפתח מעמיק, ומפו את הביטויים הרלוונטיים לכם. לאחר מכן, עירכו את פרופיל העסק שלכם בשירות גוגל לעסק שלי, ושלבו בו במידה ראויה את מילות המפתח שאיתרתם.

חלק מן השיקולים שמנחים את גוגל בהצגת כרטיסי עסק רלוונטיים עבור חיפושים של גולשים, הם הרלוונטיות של כרטיס העסק לתחום שבו מעוניין הלקוח לקבל שירות.

את הרלוונטיות הזאת קל הרבה יותר להבין באמצעות קישור מילות מפתח עיקריות, אשר נמצאות בפרופיל כרטיס העסק.

ועוד מילה: אל תגזימו בצפיפות מילות המפתח שאתם משלבים בפרופיל העסק שלכם.

מנועי החיפוש מכילים מנגנונים שמאפשרים להם לבדוק עד כמה צפיפות מילות המפתח הזאת היא טבעית. עדיף בהרבה שתשלבו את מילות המפתח בצורה שמתאימה לדיבור ולקריאה מאשר שתכיל אינספור מילות מפתח בתחביר לא הגיוני.

קבלו את המדריך של Google My Business – גוגל מיי ביזנס

ביקורות גולשים

לביקורות גולשים יש תפקיד חשוב בכל הקשור ליכולת שלכם לקדם את פרופיל העסק בשירות גוגל לעסק שלי ולבצע קידום מיקומים בגוגל ביזנס.

ביקורות גולשים מאפשרות לגולשים אחרים שקופצים לביקור בפרופיל העסק שלכם להתרשם לא רק מאיכות השירות שאתם מספקים באופן שוטף ללקוחות, אלא גם מאיכות המענה של בית העסק לתלונות ומענות.

בית עסק נבחן לא רק ברגעי ההצלחה שלו, כאשר הוא מצליח לייצר שירות איכותי לכלל הלקוחות שלו, אלא גם בטיפול במשברים, בתלונות לקוחות, בהחזרה של מוצרים ועוד.

פרופיל הביקורות על העסק מלמד לא מעט על התנהלות העסק, ולכן השקיעו זן ומשאבים בבניה איטית, מדורגת ועקבית של פרופיל הביקורות על העסק.

כיצד עושים זאת נכון?

מבקשים מכל לקוח שנדמה כי היה מרוצה מן השירות לכתוב ביקורת חיובית אודות השירות, כך שהיא תשתקף בפרופיל העסק, מנטרים באופן שוטף ביקורות שליליות אודות העסק, מגיבים בצורה נעימה ומקצועית לביקורות שליליות, ואולי הכי חשוב: פועלים על מנת למנוע שילוב של ביקורות שליליות אודות העסק באמצעות שירות מעולה שמספקים לקהל הלקוחות.

אימות מיקום על גבי מפה

אימות מיקום על גבי מפה

אל תשכחו לאמת את מיקומכם על גבי המפה, ואם יש ברשותכם מספר סניפים, עשו זאת עבור כל אחד מן המיקומים.

החשיבות הגדולה של אימות המיקום של בית העסק שלכם 🌎, נובעת מן העובדה שחלק לא קטן מן החיפושים שיאפשר הצגת כרטיס העסק שלכם מלכתחילה מתייחסים לחיפושים לוקאליים, כאלו שמכילים מאפיינים של מיקום.

אלו יכולים להיות חיפושים שבהם מצויין במפורש אזור גאוגרפי מסוים, או חיפושים שברור לכל שמנסים לאתר שירות בסביבה הפיזית בה נמצא הגולש.

כך או כך, ניהול המיקום של סניפי העסק שלכם הוא חלק חשוב מאוד בביצוע קידום מיקומים בגוגל ביזנס.

מוצרים

אם בית העסק שלכם מספק לצד שירות גם מכירה של מוצרים פיזיים, נהלו את המוצרים האלו בפרופיל העסק של שירות גוגל לעסק שלי.

ספקו כמה שיותר מידע אודות המוצרים השונים, כולל תיאורי מוצר, תמונות איכותיות, תנאי שימוש, תקופת אחריות, זמינות במלאי, ביקורות גולשים אודות המוצרים ועוד.

מידע רב ועשיר בתוכן שתטמיעו בחוצץ המוצרים יאפשר לכם לשפר משמעותית את הסיכוי שהמוצרים שלכם יופיעו בדפי תוצאות החיפוש עבור חיפושים רלוונטיים של גולשים.

תמונות

אל תשכחו לעשות שימוש בתמונות מעולות, שתסייענה לכם להמחיש את המוצר או השירות שאתם מוכרים.

גולשים רבים אינם יודעים מה הם צפויים לקבל אם יבחרו להתקשר מול בית העסק שלכם, ושילוב של תמונות להמחשה בהחלט יכול לעזור במקרה הזה.

אם אתם פועלים על מנת לשלב תמונות בפרופיל העסק, הקפידו שהתמונות האלו תהיינה איכותיות ומקצועיות, כי בסופו של יום, הן משליכות על מידת הרצינות בה תופסים אתכם הגולשים שמגיעים לביקור בפרופיל העסק שלכם.

שאלות ותשובות

שאלות ותשובות

רוצים לשפר את המיקומים שלכם בגוגל ביזנס? הוסיפו חוצץ של שאלות ותשובות, ותנו מענה לשאלות נפוצות שככל הנראה מעסיקות גולשים שמגיעים אליכם.

התייחסו באופן מפורט לכלל ההיבטים שעלולים להטריד גולשים: זמני המשלוחים, שעות הפתיחה, תקופת האחריות, מדיניות החזרת מוצרים, ועוד ועוד.

שעות פעילות

נגענו בכך בסעיף הקודם אבל הוא מספיק חשוב כדי שנשים על הנושא דגש גם כאן: הזנת שעות הפעילות של העסק היא חשובה מאין כמוה בכל הקשור לקידום בגוגל ביזנס.

הסיבה לכך, היא שחלק מן החיפושים שמבצעים גולשים מתייחס לבתי עסק שזמינים לספק שירות בעת החיפוש. דוגמה לכך יכולה להיות בתי מרקחת או מרפאות שיניים, שחלק מהם פתוחים בשעות העבודה וחלק זמינים ללקוחות גם בשעות שלאחר מכן.

כאשר גולש מחפש בגוגל בשעה 23:00 אחר טיפול שיניים דחוף, הוא מצפה למרפאה שפתוחה באותו רגע.

זאת הסיבה, שהזנה של שעות פתיחה של העסק היא פרקטיקה חשובה מאוד לקידום המיקומים בפרופיל גוגל לעסק שלי.

מידע אקטואלי

מגפת הקורונה שהתפרצה לחיינו בשנת 2020 הוכיחה עד כמה פרופילים של עסקים צריכים להתאים את עצמם למציאות המשתנה, ולציין מידע חיוני באשר לפעילות העסק.

אם, למשל, בעסק שלכם מקפידים על עטיית מסיכה, או שנדרש להזמין תור מראש כחלק מן ההתמודדות עם המגפה, ציינו זאת באופן מפורש בפרופיל העסק.

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן