אם יש משהו אחד שמפריע באמת בכל הסיפור הזה של התקשרות מול מקדם אתרים, הוא כמות החאפרים שנכנסו לתחום קידום אתרים בשנים האחרונות 😠
כשיש ביקוש בשוק לתחום מסוים, ובתחום של קידום אורגני של אתרי אינטרנט יש ביקוש כזה, יופיעו תמיד, לצד אנשי מקצוע מעולים בתחום גם אנשים שלא באמת חיים ומבינים קידום אתרים, ועלולים לא רק שלא לעזור ללקוחות שלהם, אלא גם לייצר נזק ממשי, שייקח הרבה מאוד זמן לתקן גם אם האתר יעבור לטיפולו של מקדם אתרים מקצועי.
הבעיה החמורה אף יותר היא שאותם חאפרים מוציאים לתחום קידום אתרים כולו שם רע, ועלולים להניא לקוחות מלהתקשר מול מקדמי אתרים, בגלל הסיפורים שרצים ברקע.
אז במאמר הזה החלטתי להסביר כיצד בוחרים בצורה נכונה ומושכלת מקדם אתרים, כזה שיביא תוצאות ולא רק ידבר. בואו נתחיל.
מהם השיקולים לבחירה של מומחה קידום אתרים לצרכי קידום אתרים בגוגל?
מקדם האתרים דניאל זריהן מסביר בסרטון הזה איך לבחור מקדם אתרים מקצועי.
מקדם אתרים מקצועי – דוגמאות לאתרים שקידם
הדבר הראשון שתצטרכו לבקש ממקדם אתרים שמעביר לכם הצעה לקידום האתר, הוא דוגמאות לאתרים שקידם. לא קשה להבחין באתר שעבר קידום אתרים, לרוב תוכלו להבחין
הדוגמאות תסייענה לכם להבין עד כמה מקדם האתרים הזה הוא באמת מוכשר.
כמה דברים שיש לקחת בחשבון בבחירת מקדם לתהליך קידום אתרים אורגני:
☑️ האם הדוגמאות מייצגות נישות שונות?
☑️ עד כמה התחומים שקידם המקדם הם באמת תחרותיים?
☑️ כמה מסובך היה לקדם אתרים בנישות האלו?
☑️ לאילו מיקומים הגיעו העמודים השונים ועבור אילו שאילתות?
מקדמי אתרים רבים נוטים לצרף דוגמאות לאתרים שעברו קידום אתרים בחברתם, ומציינים את המיקומים שלהם עבור ביטויי מפתח לא רלוונטיים.
למה לא רלוונטיים? משום שהם לא תחרותיים מספיק, לא פופולריים מספיק, או לא ביטויי כסף, כלומר, ביטויים שמייצגים כוונת גולש אמיתית להתקשר מול בית עסק ולשלם על מוצר או שירות.
לכן, כאשר מקדם אתרים מקצועי מספק לכם דוגמאות לאתרים שקידם, בחנו אותם בקפידה.
הסבר מתודולוגי על תהליך קידום אתרים בגוגל
לפני שאתם משליכים את מספר כרטיס האשראי שלכם על מקדם האתרים שמולכם, ומאפשרים לו לחייב את חשבון הבנק באופן חודשי, עיצרו רגע, ובקשו ממנו להסביר במילים פשוטות, מה בדיוק הוא הולך לעשות כדי לקדם את האתר במנועי החיפוש השונים וזה של גוגל במיוחד.
בשלב הזה, אתם אמורים לקבל מן המקדם הסבר מתודי ושיטתי, איך בדיוק הוא נכנס לפרויקט קידום אתרים כזה.
לאחר מכן, בקשו מן המקדם את תוכנית הקידום שלו עבור האתר שלכם. מדוע? משום שתהליך של קידום אתרים מקצועי בהתאם לתוכנית כללית הוא לא פעולה שמתאימה לכל אתר.
יש אתרים שמלאים בתוכן ערכי ואיכותי, ואשר זקוקים בעיקר לאופטימיזציה וקישורים, וכדאי יהיה שתקציב הקידום ילך בעיקר לשם. באתרים אחרים, בעל האתר אינו מסוגל לייצר תכנים בעצמו, וחלק מן התקציב צריך להיות מושקע ביצירת אסטרטגיית תוכן.
אתרים שונים זקוקים לתוכנית קידום אתרים שונה, ולכן, במסגרת ההסבר המתודולוגי שאמור להעניק לכם המקדם, כדאי וחשוב שיתייחס למאפיינים הייחודים של העסק שלכם, סביבת התחרות בה אתם פועלים, תקציב הקידום שעומד לרשותכם, היכולת שלכם לייצר תוכן איכותי בנישה, מגמות מתהוות בתחום ועוד.
בסרטון הבא תוכלו לקבל קצת הסברים על תהליך SEO (קידום אורגני) ואיך הוא עובד:
המלצות
הדבר הבא שכדאי יהיה שתבקשו מכל מקדם שמציע לכם תוכנית לקידום האתר, הוא רשימת ממליצים.
מדוע קידום אורגני חשוב?
קידום אורגני בגוגל חשוב משום שמקדם האתרים יכול להיות מקצוען בתחומו, אולם אם הוא לא יודע לשקף את העבודה שלו ללקוחות והם נותרים לא מרוצים, הוא כאילו לא עשה דבר.
המלצות מלמדות לא מעט. גם אם מדובר בהמלצה שהוכתבה ללקוח, שיחה קצרה איתו או פניה באמצעות המייל יכולה ללמד אתכם לא מעט.
☑️ האם מקדם האתרים הוא אדם שנעים לעבוד איתו?
☑️ האם ניתן לשאול אותו שאלות על תהליך הקידום?
☑️ האם הוא זמין לפניות של הלקוח?
☑️ האם הוא פתוח לשינויים במתודת העבודה שלו?
☑️ האם הוא דואג לייצר שיתופי פעולה עם מקדמי אתרים אחרים כדי לייצר לכם ערך בתהליך הקידום?
כל אלו פרמטרים חשובים שתוכלו ללמוד מתוך שיחה עם לקוחות ממליצים. אל תתביישו לבקש את פרטי הקשר שלהם, ולנהל שיחה מעמיקה כדי ללמוד על התהליך שמציע לכם המקדם.
התחייבות
רגע לפני שאתם מתקשרים מול מקדם אתרים, חשוב יהיה לחדד את נושא ההתחייבות.
מקדמי אתרים מסוימים מבקשים שהלקוח יתחייב לתקופה מסוימת, והם מסבירים זאת בצורך להשקיע משאבים בתחום המדובר, לרכוש חבילות מוזלות של קישורים, לייצר שיתופי פעולה, ללמוד את הנושא, למצוא כותבי תוכן בתחום ועוד. כל זאת לגיטימי כל עוד המקדם מסביר לכם זאת.
מקדמי אתרים אחרים יציעו לכם התקשרות ללא כל התחייבות, בשיטת ההתקשרות הזאת מקדם האתרים יצטרך לעבוד קשה ולהוכיח לכם בכל חודש שהוא מייצר לכם ערך כדי שתבחרו בו שוב.
ללא מעט לקוחות, שיטת ההתקשרות הזאת מייצרת ביטחון רב יותר בעבודת המקדם.
💡 בכל מקרה, לפני שאתם בוחרים מקדם, בררו איתו את הסוגיה הזאת של ההתחייבות.
ניתוח ספציפי של האתר
כדי להבין שמקדם האתרים יוכל באמת לייצר לכם ערך, בקשו ממנו ניתוח כללי של האתר לכם שכן לחוקי המשחק של קידום אתרים אורגני בגוגל דורשים מחקר כצעד ראשוני.
הבקשה הזאת תלמד אתכם עד כמה מקדם האתרים עשה שיעורי בית לפני שהעביר לכם הצעה לקדם את האתר בתחום ועד כמה הוא מומחה קידום אתרים.
הניתוח של מקדם האתרים צריך להתייחס למאפיינים הייחודיים של האתר שלכם. משפטים כמו: "חבל לך על הזמן והאנרגיה. בתקציב הזה לא תוכל לקדם את האתר על הביטוי צימרים" – הוא משפט שחשוב שתשמעו לפני שאתם בכל זאת בוחרים להמשיך בתהליך הקידום עם ההצעה שהונחה לפניכם.
ניסיון כללי
רגע לפני שאתם יוצאים לדרך של קידום אתרים עם מקדם אתרים, חשוב יהיה שתבררו כמה ניסיון כללי יש לו בתחום קידום האתרים.
ניסיון כללי יאפשר למקדם האתרים להימנע מטעויות נפוצות שמבצעים מקדמי אתרים מתחילים בתחום וביחוד כשמדובר על קידום אתרים אורגני בגוגל.
אם עוסקים בעולם של קידום אתרים בגוגל, חשוב להכיר את המגמות והעדכונים של גוגל ומנועי חיפוש אחרים בתחום, להכיר ספקים איתם ניתן לייצר שיתופי פעולה, להבין באילו תחומים העבודה היא מורכבת הרבה יותר, ועוד.
ניסיון בנישה
לצד הניסיון הכללי של מקדם האתרים איתו אתם עומדים להתקשר בתחום, חשוב יהיה שתבררו גם כמה ניסיון יש למקדם בנישה הספציפית שבה אתם פועלים שכן קידום אתרים מכיל לא מעט נישות.
כידוע, יש תחומים שבהם קל באופן יחסי לייצר ערך מוסף ולהעיף את האתר למעלה, ואילו בתחומים אחרים רמת התחרות היא כל כך גבוהה, שנדרשת השקעה מסיבית וגם לא מעט סבלנות כדי שהפרויקט יצליח.
לכן, בקשו מן המקדם דוגמאות לאתרים שקידם בנישה שבה אתם פועלים.
נסו להבין האם יש לו מקורות לבניית קישורים בתחום הזה, האם הוא מסוגל להתקשר מול כותבי תוכן בנישה הזאת, האם הוא מבין כיצד מייצרים הכנסה בתחום, היכן נמצאים הלקוחות, מה הם מחפשים, כמה מתחרים אמיתיים פועלים בתחום, כמה שווים לידים המיוצרים על ידי ספקי לידים בנושא ועוד ועוד.
איך תוצאות קידום אורגני מדווחות
משהו נוסף שחשוב מאוד שתבדקו מול המקדם לפני שאתם בוחרים בו כאופציה מועדפת לקידום האתר שלכם, הוא כיצד מדווחות לכם התוצאות והפעולות שנעשו במהלך קידום אתרים אורגני. לצורך כך, בקשו מן המקדם דוגמה לפורמט בו הוא נוהג לדווח על הפעולות שבוצעו. נסו להבין מהי הרזולוציה של הדיווח הזה.
עד כמה הוא מפורט. עד כמה ניתן ללמוד ממנו על איכות העבודה של המקדם. רבים מן המקדמים נוהגים לדווח אחת לחודש על כלל הפעולות שבוצעו באתר. זה חוסך להם זמן, שאותו הם יכולים לנצל לקידום האתר. אם זה גם מה שמסביר לכם המקדם שלכם, זה בהחלט אופן פעולה סביר.
מדריכים נוספים בנושא קידום אורגני:
- איך להשיג קישורים חיצוניים
- מדריך קישורים פנימיים
- כמה קישורים צריך כדי לקדם אתר
- באיזו תדירות כדאי לפרסם קישורים לאתר?