מומחה קידום אתרים: 7 דרכים לבחור מומחה SEO שלא יאכזב

7 דרכים לבחור מומחה SEO שלא יאכזב

כיום יש מאות אם לא אלפי סוכנויות ומומחי קידום אתרים שם בחוץ – חלקם טובים יותר וחלקם פחות.

מעבר לכך שתרצו למצוא מומחה קידום אתרים אמין, השאלה שלכם צריכה להיות גם – "איך לבחור מומחה בSEO שמתאים לי?"

במאמר הבא אנחנו נחלוק אתכם 7 דרכים שיאפשרו לכם לבחור מומחה קידום אתרים הטוב ביותר עבורכם. בואו נתחיל 😊

אז נכון…היום כל אחד יכול לעשות קורס אונליין בSEO ולהתחיל לקדם את האתר שלו – אבל, אף אחד לא מבטיח שאתם תקבלו תוצאות טובות ולא שתהפכו להיות מומחים לקידום אתרים.

לקדם את האתר לוקח הרבה זמן ללמוד, להכיר וליישם את כל הטכניקות והתהליכים שכרוכים בתהליך קידום אתרים אורגני לאתר שלכם – ובתור בעלי עסקים, סביר להניח שאין לכם יותר מדי זמן פנוי לכך.

אין ספק שיש פעולות פשוטות שאתם תוכלו לבצע בעצמכם – אבל זה ממש לא מספיק בשביל להביא תנועה אורגנית ואיכותית לאתר.

למה אתם צריכים איש SEO
איך לבחור מומחה לקידום אתרים?

הנה כמה סיבות למה כדאי לכם לשקול להיעזר בשירותיו של מומחה קידום אתרים:

✔️ תוכלו להתמקד בעסק שלכם – אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם שניהול עסק זה משרה מלאה. יש לכם עובדים לנהל, חשבונות לשלם ולעשות הרבה שיחות טלפון – ובואו נודה בזה, אבל זה משאיר לכם מעט זמן להתמקד בSEO. העסקת מומחה SEO מקצועי תוכל לאפשר לכם להפחית את הלחץ בשיווק של העסק שלכם ולהבטיח שהכול נעשה כהלכה, שלא לדבר על כך שאנשי מקצוע בתחום יודעים איך לנצל כל שקל שאתם מוציאים על האסטרטגיה שלכם.
✔️ אתם יכולים לצפות לתוצאות מעולות – כשאתם עובדים עם מומחה SEO מנוסה – התוצאות מובטחות. למרות שמדובר בתהליך ארוך טווח שעשוי לקחת כמה חודשים, מדובר בהשקעה משתלמת שתניב הרבה תוצאות שיקרבו אתכם להצלחה.
✔️ יש להם גישה ליותר כלים – אחד ההיבטים החשובים ביותר בקידום אתרים הוא הבנת הנישה שלכם לעומק, התחרות שיש לכם והדרך ליצירת אסטרטגיה שתאפשר לכם להשיג יתרון משמעותי. עם זאת, אתם לא תוכלו להבין מה באמת התחרות בלי הכלים המתאימים. למומחי SEO יש גישה לכלים מקצועיים שדרושים לכם לא רק כדי להבין את התחרות שיש לכם, אלא גם כדי להבין ולראות בבהירות את ההתקדמות וההצלחה של הקידום האורגני.

אז איך לבחור מומחה לקידום אתרים שידע לקחת את האתר שלכם למקום ראשון?

#1 בואו נדבר על התקציב לכם

התקציב שלכם הוא אחד הדברים הראשונים והחשובים שיש לקחת בחשבון כשאתם בוחרים במומחה לקידום אתרים.

אם לא תדעו להגדיר את התקציב שלכם – אתם מהר מאוד יכולים להכניס את העסק שלכם לבעיות כלכליות.

קודם כל, עשו את המחקר שלכם כדי לקבוע מה המחיר הריאלי מבחינתכם לשלם לתהליך קידום אתרים אורגני – שימו לב מה המחיר הממוצע כיום לשירותי SEO.

פעולה זו תעזור לכם לקבל מושג לגבי התקציב המקסימלי שתצטרכו להשקיע וכן תצמצם לכם את מבחר המקדמים שנמצאים מחוץ למסגרת תקציב שלכם ויותר חשוב – תמנע מכם לבזבז כסף מיותר.

#2 מומחים לקידום אתרים – כמה ניסיון יש להם?

כל אחד יכול להקים סוכנות קידום אתרים בין לילה ולקרוא לעצמו מומחה SEO, אבל זה לא אומר שהם יודעים מה הם עושים. יש הרבה דברים קטנים שנכנסים לתמונה – קידום אתרים דורש הרבה שנים של ניסיון כדי להבין מה עובד – ומה לא.

בנוסף, כמו שאמרנו, כל אתר זקוק לאסטרטגיית קידום שונה כדי להצליח, ורק מומחה לקידום אתרים עם ניסיון רב יוכל להסתכל בכל אתר ולדעת בדיוק מה צריך לעשות כדי להביא תנועה ממנועי החיפוש, בעוד שכל "מומחה קידום אתרים" חדש בתחום – ינסה את אותם דברים בכל אתר, מה שלא יניב יותר מדי תוצאות לטווח הרחוק.

#3 הבנה עמוקה של כל שלושת הרמות בSEO

אתם לא רוצים קידום אתרים חד ממדי, אתם צריכים מומחה קידום אתרים שידע לגשת לאסטרטגיה משלוש זוויות כדי למקסם את ההצלחה שלכם.

אם גוגל לא יכול לגשת מסיבה מסוימת לתוכן באתר שלכם, אז כל דבר אחר שבוצע בתוך האתר יהיה חסר תועלת מבחינת הקידום.

המשמעות היא שכל יועצי ה SEO או החברות צריכים להבין את כל המגבלות והנושאים הטכניים שיש למנועי חיפוש ולהיות מסוגלים לבטא את אלה בפני מפתח האתר שלכם כדי שיהיה ניתן למזער בעיות ולמקסם תוצאות בעתיד.

הנה הטיפים שלי לאיך תבחרו מומחה לקידום אתרים שתוכלו לסמוך

קידום אתרים בגוגל כולל שלוש שכבות:

✔️ הצד הטכני – אבחנה והבנת מבנה האתר שתאפשר למומחה לקבוע כמה קל או קשה יהיה למנוע החיפוש לסרוק ולאנדקס אותו.
✔️ אופטימיזציה בתוך האתר – מחקר מילות מפתח, תוכן משובח, קישורים פנימיים ועוד. כל אלה יאפשרו להגדיל את התנועה לאתר שלכם.
✔️ אופטימיזציה מחוץ לאתר – לחזק את הסמכות של האתר שלכם בעיני גוגל, כמו לדוגמה בניית פרופיל קישורים חזק.

#4 תשאלו שאלות את מומחה קידום האתרים ובקשו לראות דוגמאות

לבקש מיועץ SEO דוגמאות קונקרטיות לעבדותם זו דרך נהדרת לקבוע אם הם מתאימים לכם. שאלו אותם אם הם עבדו עבור מותגים כמו שלכם ותשאלו על התוצאות שהם השיגו.

בנוסף, יש עוד כמה שאלות שכדאי לעלות בשלב זה:

✔️ מתי נתחיל לראות תוצאות?
✔️ איזה אסטרטגית קידום מתאימה לדעתך לאתר שלנו?
✔️ איזה הוצאות עומדות בפנינו? מה כולל במחיר ומה לא?
✔️ האם יש לנו חוזה עבודה?
✔️ מה קורה אם אנחנו רוצים לצאת מהחוזה?
✔️ מה אתה צריך מאיתנו כדי להצליח?

עכשיו זה הזמן להיות בררניים ולא להתבייש לחפור. כמו כן, הקדישו זמן לבדיקת האתר שלהם – האם אותם מומחים לקידום אתרים כותבים תוכן טוב? האם האתר שלהם קל לניווט? האתר נטען מהר? אלה אינדיקטורים טובים ליכולות שלהם.

עם זאת, זכרו שגם כאן לפעמים הסנדלר הולך יחף ויועצים רבים יתמקדו יותר באתרים של הלקוחות מאשר בעצמם, אז אל תאבדו בהם את האמון רק בגלל שכמה דברים אינם כמו שאתם מצפים.

#5 המלצות חמות

אתם יכולים לדעת בקלות אם מדובר במקצוען אמיתי לפי ההמלצות של הלקוחות.

המלצות הן הצהרות אמיתיות של לקוחות קודמים שמדברים על אופן עבודתו של המומחה ועל התוצאות שהוא סיפק להם.

אל תוותרו על השלב זה, בדקו מה לקוחות אמיתיים חושבים על אופן העבודה של המומחה ותשקלו אפילו לדבר איתם. לרוב מומחה קידום מקצועי יהיה עם רקורד מרשים והמלצות חמות.

אם אתם רואים מקדם אתרים בלי יותר מדי המלצות (או גרוע מכך, ביקורות רעות), ראו זאת כנורות אזהרה.

#6 תקשורת, תקשורת, תקשורת

לפני שאתם ממהרים לחתום על ההסכם עם מומחה קידום אתרים הראשון שמצאתם – שוחחו בטלפון עם כמה מומחים בתחום כדי לראות כיצד כל אחד מהם מתקשר איתכם ומטפל בבעיות ובשאלות שעולות לכם.

הם צריכים לספק תשובות נרחבות לכל שאלה שעולה לכם בקידום אתרים – ורצוי שתמיד יבדקו אם אתם זקוקים להסבר נוסף.

זכרו שבסופו של דבר SEO זו עבודה לטווח הארוך, יש לכם כמה חודשים ואפילו שנים של עבודה משותפת, אתם חייבים להרגיש בנוח עם המקדם שלכם.

אם עולות בכם תחושות לא נעימות, או שאתם מרגישים חוסר סבלנות ומקבלים תשובות מעורפלות – זה לא תקין.

מקדם אתרים צריך להיות אכפתי, סבלני ולתת לכם תשובות מעמיקות שיפיגו את כל הדאגות שלכם.

#7 שקלו את המיקום של אותו מומחה קידום אתרים

הקורונה אומנם הוכיחה לנו שאפשר להסתדר מצוין גם בלי פגישות פרונטליות עם מומחה קידום אתרים – אבל יש בעלי עסקים רבים שמעדיפים זאת ככה, ואין שום דבר רע בכך.

אם אתם מהאנשים שחשוב להם להיפגש פנים אל פנים עם מי שיש לו יד בעסק שלכם, כולל מומחה הSEO שלכם, עליכם לשקול היכן המשרד שלהם ממוקם.

לרוב, נהוג לבצע פגישות פרונטליות אחת לרבעון, אבל זה באמת גם תלוי בכם.

אנחנו מכירים לקוחות שרוצים לעשות פגישות על בסיס חודשי.

אם זה משהו שמשמעותי בשבילכם, עליכם לצמצם את הרשימה שלכם לאפשרויות הממוקמות במרחק נסיעה סביר.

איך לבחור מומחה לקידום אתרים
מומחה קידום אתרים – קווים לדמותו

תכונות חשובות שצריכות להיות אצל מומחה קידום אתרים

בקיצור…הרבה מוטיבציה ודרייב להצליח.

ואם נרחיב…

הדבר שכל מקדם אתרים אוהב וגם שונא בעבודה שלו, זה שהעבודה אף פעם לא מסתיימת בשעה 17:00 בהשוואה לתחומים אחרים. זה לא אומר שהם נשארים במשרד עד השעות הקטנות בלילה, אבל המוח ממשיך כל הזמן לעבוד שעות נוספות.

מומחה קידום אתרים הוא בעל רצון מתמיד ללמוד, בין אם זה להכיר בשינויים שמתרחשים כל הזמן באלגוריתמים של גוגל, כלים חדשים שיצאו לשוק, היכרות עם תוספים חדשים, או גיבוש אסטרטגיות חדשות – בקיצור, תמיד יש מה ללמוד.

מציאת מקדם אתרים שיכול לדקלם משפטי מחץ על האלגוריתם של גוגל זה דבר אחד, אבל מקצוענים אמיתיים לעולם לא יתיימרו להגיד שהם יודעים הכול – כי הם מבינים שעולם השיווק הוא דינאמי ומשתנה כל הזמן, לכן הם תמיד משאירים קמצוץ של סקרנות ורעב ללמוד עוד.

איך אפשר לדעת מבלי להכיר את המקדם שלכם לעומק? אתם פשוט תבחינו שהוא שומר על ראש פתוח לאורך כל השיחה – בלי להתיימר לדעת הכול או ללכת כל הזמן עם הראש בקיר.

מומחה קידום אתרים – תכירו גם את סימני האזהרה למקדם לא טוב

אז דיברנו הרבה על מה כן, אבל כמעט לא דיברנו על הדברים שצריכים להיות נורות אזהרה. עם כמה שעולם הSEO נפלא, אחד החסרונות הגדולים בתחום זה שיש הרבה נוכלים.

הכרת סימנים של יועץ גרוע בקידום אתרים חשובה להפליא כשאתם מנסים לבחור את השירות המתאים ביותר לעסק שלכם.

יש הרבה טקטיקות שינסו להשתמש בהן כדי לנסות לשכנע אותכם שהם יודעים מה הם עושים ושהם הכי מתאימים – אבל אלה יכולות להיות בעיקר הבטחות ריקות.

דגלים אדומים יכולים להיות תוכן גרוע ודל באתרים של לקוחות, קישורים ממקורות מפוקפקים ושימוש לא הוגן במילות מפתח.

הדברים האלה עלולים לגרור עונשים מצד גוגל ומי שישלם את המחיר הכבד בסופו של דבר זה אתם, לא היועץ שלכם.

דבר נוסף שיש להיזהר ממנו זה הבטחות גדולות עם הרבה מלל מעורפל ברקע.

אם היועץ שלכם מספר לכם שהוא יכול להכפיל את התנועה באתר שלכם תוך שבועיים עם אסטרטגיה שרק הם מכירים, אתם יכולים להיות בטוחים שזה טוב מדי כדי להיות אמיתי.

קידום אתרים זה מדע ויש צעדים ברורים שתוכלו לעשות כדי לשפר את הדירוג שלכם.

אם מישהו טוען שיש לו ידע מיוחד או מספר לכם שהוא יודע להשיג תוצאות שאיש מעולם לא שמע וראה – הוא כנראה מוכר לכם מופע תעתועים נוצץ במקום להפגין באמת את המומחיות שיש לו (או שאין).

כמה מילים אחרונות

כן, מציאת מומחה קידום אתרים זה לא דבר פשוט ואתם צריכים לגלות הרבה סבלנות לכל התהליך.

בחירת מומחה או סוכנות קידום, אפילו כזו שמושלמת עבורכם היא לא תכונית להתעשרות מהירה – לוקח זמן עד שתתחילו לראות תוצאות.

יחד עם זאת, עם המומחה הנכון – SEO ייתן לעסק שלכם תנופה ענקית ויספק לאתר שלכם הרבה תנועה איכותית והכי חשוב? הרבה המרות.

שיהיה בהצלחה!

 

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן