איך להקים נכסים דיגיטליים באינטרנט וכיצד קישורים יעזרו לכם בזה?

איך להקים נכסים דיגיטליים באינטרנט וכיצד קישורים יעזרו לכם בזה?

גם לכם נמאס לעמוד במקום ולראות כיצד המשכורת מתחסלת במהלך החודש, בלי היכולת לשים כסף בצד עבור העתיד והילדים? אין לכם את ההון הדרוש כדי להשקיע בנדל"ן? פוחדים לשים כסף בשוק ההון התנודתי וגם, תמיד הרגשתם שאין לכם את הידע המתאים כדי לעשות את זה?

אני אולי נשמע עכשיו כמו משווק מדרג ג' – אבל באמת הגיע הזמן שתתקדמו לבניה של נכסים דיגיטליים. בניגוד לנכסים פיסיים, נכסים דיגיטליים אינם דורשים השקעה ראשונית גדולה מאוד, וגם חשופים לסיכונים מופחתים. כך שבעצם, כל מי שיש לו קצת סבלנות, מוטיבציה ונחישות יכול להקים נכס דיגיטלי מניב, שייצר עבורו בצד הכנסה נוספת למשק הבית.

במאמר הזה אני רוצה לעבור על 6 שלבים בתכנון והקמה של נכסים דיגיטליים, ועל הדרך לספר לכם איך קישורים חיצוניים יוכלו לסייע לכם להפוך את הנכסים האלו לקצת יותר שווים.

לפני כן, יכולה להישאל השאלה (וזה קצת מוזר שהיא לא נשאלה עד עכשיו, בלי להעליב, כן?) מהו נכס דיגיטלי. אז יש הגדרות שונות ורבות לעניין הזה, אבל אנחנו נשתמש בהגדרה הבאה: נכס דיגיטלי הוא כל ישות אינטרנטית שיכולה לייצר הכנסה עם השקעה מינימלית של משאבים, באמצעות מודל עסקי.

ישנן דוגמאות רבות לנכסים דיגיטליים: נכס דיגיטלי יכול להיות קבוצת וואטסאפ עם תחום עניין מוגדר ונישתי. נכס דיגיטלי יכול להיות רשימת תפוצה למשלוח מיילים מורשים. נכס דיגיטלי יכול להיות אתר אינטרנט שבאמצעותו אתם מוכרים מוצרים או שירותים.

נכס דיגיטלי יכול להיות קבוצת פייסבוק פופולרית במיוחד. למעשה, לנכס דיגיטלי אין צורה אחת ברורה, ולמרות זאת, אנחנו נרצה בפוסט הזה לעסוק בנכסים דיגיטליים שמגיעים בתצורה של אתרי אינטרנט. הסיבה היא, שלרוב, אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי שבאמת שייך לכם, ולא תלוי בגחמות וברצונות של מפעילי הפלטפורמה.

אם אתם מנהלים, למשל, נכס דיגיטלי בתצורה של קבוצת וואטסאפ, וואטסאפ יכולה מחר להחליט שהיא מתחילה לגבות כסף על הפלטפורמה הזאת, ואז אתם תהיו בבעיה ותצטרכו להחליט האם אתם ממשיכים במודל העסקי העדכני שלכם.

אז בלי להאריך יותר מידי את ההקדמה הזאת, בואו נצלול אל 6 השלבים בהקמה של נכס דיגיטלי:

שלב מספר 1: זיהוי נישה מתאימה

בשלב הראשון, תצטרכו להגדיר באיזה תחום תרצו שהנכס הדיגיטלי שתקימו יעסוק. בחירת נישה מתאימה לפעילות של הנכס הדיגיטלי שלכם היא קריטית להצלחה של הפעילות הזאת. השתדלו לבחור בנישות שהביקוש להן יציב או נמצא בצמיחה, ואשר לא רוויות במתחרים שכבר מציעים שירותים שונים בתחום.

כדי לבחור נישה כזאת תצטרכו לבצע סקר שוק, למפות מתחרים, להכיר את המודלים העסקיים שלהם, ולהבין מהם המקומות שבהם תוכלו אתם לייצר ערך מוסף עבור קהל היעד. מקובל לעשות במקרים האלה שימוש בכלים לניתוח מתחרים, שבאמצעותם תוכלו למפות ביטויי חיפוש שגולשים עושים בהם שימוש, לגלות מהו נפח החיפושים הרלוונטיים אליכם, להבין מהי רמת התחרות על הביטויים האלו ומה הסיכוי של הנכס הדיגיטלי שלכם להיות ממוקם במיקומים ריאלים עבור שאילתות החיפוש האלו ועוד.

שלב מספר 2: מיפוי הפלטפורמות שבהן אתם רוצים לפעול

אני מזכיר שאנחנו מדברים על נכסים דיגיטליים שמנוהלים באמצעות אתרי אינטרנט. זה אומר שחלק גדול מהפעילות שלכם צריך להיות ממוקד באתר אינטרנט שיהווה את הנכס הדיגיטלי שלכם. וזה כמובן אומר שבטח ובטח לא תוכלו להסתפק בזה.

כדי לייצר נכס דיגיטלי משמעותי ואיכותי, עליכם יהיה להפיץ את הבשורה אודותיו במגוון ערוצי תוכן מקבילים: העלאת סרטונים איכותיים בערוץ יוטיוב ייעודי, פתיחת קבוצת או דף פייסבוק שבהם יועלו תכנים שונים של המותג, פעילות באמצעות דיוור אלקטרוני, פרסום מאמרים בלינקדאין, הפצת תמונות של מוצרי המותג באינסטגרם ועוד.

מרגע שזיהיתם היכן נמצא קהל היעד שלכם, תוכלו להפיץ את התכנים השונים שלכם בערוצי הפעילות הנוספים, וזאת, בעצם, בין היתר, כדי לחזק את הפעילות בנכס הדיגיטלי שלכם.

איך להקים נכסים דיגיטליים באינטרנט וכיצד קישורים יעזרו לכם בזה?

שלב מספר 3: בניית מודל עסקי

בשלב השלישי, לאחר שמיפיתם את האזורים שבהם אתם רוצים לפעול ולחשוף את קהל היעד שלכם לתכנים השונים של המותג, תצטרכו לבנות מודל עסקי שיסייע לכם בהפקת הערך מן הנכס הדיגיטלי שלכם.

ישנם מודלים עסקיים רבים שיאפשרו לכם לייצר הכנסה מנכס דיגיטלי שנמצא ברשותכם: תוכלו להמיר את תנועת הגולשים הרבים לאתר ולהפוך אותם ללקוחות משלמים שרוכשים מכם מוצרים או שירותים, תוכלו להציב מודעות פרסום בנכסים שלכם וליהנות מתשלום עבור הקלקות של גולשים על מודעות הפרסום האלו, תוכלו לשמש כמתווכים בפעילות של שיווק שותפים ולחשוף את קהל היעד שלכם להצעות שיווקיות שעל כל רכישה שלהן תתוגמלו בהתאם, תוכלו לנהל את עיקר העסק אוף ליין ולבצע מכירות טלפוניות בעקבות פניות רבות שתקבלו ועוד ועוד.

בסיום שלב 3 עליכם יהיה להבין מהו המודל העסקי הרלוונטי לנישה שבה אתם פועלים ושאותו תירצו לממש בנכס הדיגיטלי שלכם.

שלב מספר 4: הקמת נכס דיגיטלי

אחרי שלבי המחקר והתכנון, הגיע הזמן לעבוד באמת! בשלב הרביעי יהיה עליכם לפעול להקמה של הנכס הדיגיטלי שלכם.

בניית אתר אינטרנט הפכה להיות קלה מאי פעם, אולם יש לבצע אותה בצורה נכונה כדי להפיק מן האתר הזה את המירב. עליכם יהיה לעבור שלב של אפיון מסודר, ובניה של אתר האינטרנט תוך תשומת לב למבנה האתר והיררכיית התוכן שבו, לבצע אופטימיזציה של עמודי האתר הזה לדפי תוצאות החיפוש, לשלב את מילות המפתח העיקריות במקומות אסטרטגיים באתר, לטייב את תגיות המטא של האתר ועוד.

זוכרים שדיברנו על קישורים חיצוניים? זה הזמן לטפל בהם.

כדי לייצר תנועה אורגנית איכותית לאתר שהקמתם, לא די בכך שתסדרו אותה בצורה חוויתית ונוחה ותזינו בו תוכן. כדי שהאתר ידורג גבוה בדפי תוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים תצטרכו לייצר פרופיל קישורים עשיר לאתר, שיחזק את הסמכות שלו בנישה.

הקמת נכס דיגיטלי איכותי וחיזוקו באמצעות קישורים חיצוניים הם שלב חשוב, שלא לומר העיקרי, בתהליך יצירת ההכנסה הנוספת מנכסים אינטרנטיים.

שלב מספר 5: יצירת תנועה לנכס הדיגיטלי

העובדה שהקמתם אתר אינטרנט כדי שזה יהווה עבורכם נכס דיגיטלי לא אומרת שהוא יודע לייצר את הטראפיק הדרוש כדי להמיר תנועת גולשים להכנסה הנכספת הזאת. כדי לייצר תנועה לאתר, תוכלו לפעול במספר ערוצי פעילות כדי להגדיר את החשיפה של קהל היעד הרלוונטי לאתר. זה אומר להזרים תנועה מערוצי הסושיאל השונים, לעשות שימוש בקידום ממומן כדי לייצר תנועה בתשלום ממנועי החיפוש, וגם לפעול לקידום אורגני של הנכס הדיגיטלי שלכם.

קידום אורגני של נכס דיגיטלי הוא תהליך שדומה לקידום אורגני של כל אתר. כדי להצליח בתהליך הזה, תצטרכו להשקיע משאבים בתוכן איכותי, בביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש, לפעילות משלימה בערוצים חברתיים, וכמובן, לבניית פרופיל קישורים עשיר ואיכותי, שיסמן למנועי החיפוש כי מדובר במותג בר סמכות שפועל בנישה הרלוונטית,

שלב מספר 6: שיפור שיעור ההמרה של הנכס הדיגיטלי

מרגע שהנכס הדיגיטלי שלכם מתחיל לייצר תוצאות – זה הזמן לחשוב כיצד לטייב ולשפר אותן. שיפור שיעור ההמרה הוא תורה שלמה שאפשר לכתוב עליה פוסט שלם, אולם יצירת חווית משתמש איכותית באתר, טרגוט מילות המפתח הנכונות אשר מעידות על כוונת החיפוש של גולשים אשר מגיעים לאתר, טיוב מקורות התנועה שמהם מגיע טראפיק לאתר, ומיקוד התוכן בנושאים שמעניינים באמת את קהל היעד – יוכלו לאפשר לכם להגדיל את ההכנסה מן הנכס הדיגיטלי ולהפוך אותו לאפיק הכנסה מניב.

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן