בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגר לא פשוט: הם הקימו אתר אינטרנט מודרני, שילמו עליו לא מעט כסף, פירטו בו אודות השירותים והמוצרים שהם מציעים למכירה, אבל קהל הלקוחות לא ממהר להגיע.
כמעט מיד הם מבינים, שבלי השקעה בשיווק, קהל הגולשים לא יגיע גם בהמשך.
אותם בעלי עסקים נפנים לערוץ הקידום הממומן.
לכאורה, הדברים נראים פשוטים וקלים: מגדירים מודעה, מטרגטים את מילות המפתח הנכונות, מכריזים על המחיר לקליק שמוכנים לשלם ויוצאים לדרך.
אלא שמהר מאוד מבינים, כי תהליך קידום ממומן, גם כאשר הוא עובד בצורה מוצלחת ומיטבית, סובל מלא מעט חסרונות 😞
החל מקליקים של מתחרים וסקרנים ועד המחיר המאמיר של המודעות, דרך גולשים שלא נוטים להביע אמון במודעות פרסום ועד לעובדה שבהעדר הזרמה של תקציב באופן קבוע התנועה לאתר נפסקת – קידום ממומן יכול להוות פתרון רק בחלק מן המקרים, ורק לחלק מן העסקים.
בהקשר הזה, כאשר מדברים על קידום אתר בגוגל, הכוונה היא לרוב לתהליך קידום אורגני, שבו מנסים לשפר את הנראות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים.
קידום אתרים בגוגל הוא תהליך מתמשך ומורכב, שדורש לא מעט ידע ומשאבים, אך כאשר מושגות בו תוצאות טובות, הוא נחשב, ובצדק, לאחד האפיקים המשתלמים ביותר בראיית עלות תועלת.
בפוסט הזה ננסה להציג ממה מורכב תהליך קידום אתר בגוגל, וכן מהם היתרונות המרכזיים שהוא מייצר לבעלי אתרים.
לפני שנתחיל, הנה הסבר על התהליך של קידום אתרים בגוגל לעסקים 👇
ממה מורכב תהליך של קידום אתר בגוגל?
קידום אתרים, בדגש על קידום בגוגל אורגני, הוא התהליך שבו, באמצעות אוסף של טכניקות ופעולות שונות, אנחנו מנסים לטייב את המיקומים של עמודי אתר נתון עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים במנועי החיפוש השונים.
קידום אתר בגוגל מתייחס לפעילות הזאת, כאשר מדובר במנוע החיפוש הנפוץ בעולם, מבית גוגל.
בגדול, ניתן לחלק את תהליך קידום אתרים בגוגל ל – 5 עולמות תוכן:
☑️ ניהול אסטרטגיית תוכן איכותית באתר
תוכן איכותי שמייצר ערך מוסף אמיתי לגולשים, הוא אחד המרכיבים הקריטיים והחשובים ביותר להצלחת תהליך קידום אתרים בגוגל.
קידום אתר בגוגל חייב להיות תהליך שנסמך על יצירה של תוכן איכותי באופן שוטף והטמעה שלו באתר.
כדי לדאוג לכך שהאתר יהיה עדכני ומצויד בתוכן הרלוונטי ביותר לשאילתא שביצע הגולש במנוע החיפוש, יש חשיבות לבניית אסטרטגיית תוכן שלמה ומקיפה לאתר.
במסגרת הזאת, קובעים, בדרך כלל, בעלי האתר, אילו תכנים הם מעוניינים לפרסם באתר, באיזה פורמט, באיזו רמת עומק, באיזו תדירות, ובאיזה אורך.
כמו כן, חלק חשוב לא פחות בגיבוש אסטרטגיית תוכן כזו הוא מציאת יוצרי התוכן שיוכלו לספק לכם מענה איכותי לדרישות התוכן באתר שלכם.
כאשר עושים זאת, יש לקחת בחשבון תכנים שאותם צריך לכתוב רק מי שיש לו הסמכה או הכשרה בתחום, ידע מקצועי וייחודי או ידע נישתי שאינו מצוי בשוק לרוב.
☑️ ניהול אופטימיזציה של עמודי האתר
כדי לייצר רלוונטיות של עמודי האתר לשאילתא שביצע הגולש, נדרשים בעלי אתרים לפעול כל העת לצורך ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר לתצוגה באותם דפי תוצאות חיפוש.
במסגרת אופטימיזציה עבור קידום בגוגל, נהוג להשקיע משאבים ב:
- טיוב תגיות המטא באתר
- סידור היררכית התוכן באתר
- שילוב כותרות וכותרות משנה ברמה המתאימה
- טיוב תמונות
- תפריטי ניווט
- עיצוב האתר
- ועוד לא מעט פעולות אחרות שתכליתן אחת: לגרום למנוע החיפוש להבין שמדובר במענה האיכותי והשלם ביותר לשאילתא שביצע הגולש.
☑️ קידום אתרים בגוגל דרך בניית אמון וסמכות לאתר
רגל נוספת של כל פרויקט קידום בגוגל היא בניית המותג כאוטוריטה בתחומו.
כיצד מבצעים זאת?
כדי לבנות את הסמכות של האתר, נוהגים מקדמי אתרים לפעול במספר חזיתות: בניית פרופיל קישורים חיצוניים המפנים לאתר שהוא איכותי ורלוונטי, טיוב וניהול פרופיל הביקורות של האתר, ניהול שוטף של האזכורים אודות האתר (מקומות ברשת בהם מוזכר שם המותג של האתר, אולם ללא קישור נלווה) ועוד.
💡 בניית פרופיל קישורים היא חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אתר בגוגל
יש לא מעט שיטות לעבות את פרופיל הקישורים לאתר, בין היתר באמצעות רכישה, החלפה של קישורים, פרסום פוסט אורח, רישום לאינדקסים, ניצול הזדמנויות כמו קישורים שבורים באתרים אחרים ועוד.
☑️ פעילות בערוצים משלימים
מרכיב חשוב נוסף שיש לשלב כמעט בכל תהליך קידום אתר בגוגל הוא שילוב של פעילות המותג בערוצים משלימים נוספים, כמו פעילות ברשתות החברתיות, ניהול ערוץ יוטיוב לעסק, שיווק באמצעות מייל ועוד ועוד.
מדוע הפעילות הזאת היא כה חשובה? בעיקר משום שהיא מאותת למנועי החיפוש שמדובר במוג חזק, איכותי, שמקבל את אמונם של הגולשים גם בערוצים משלימים נוספים.
אם, למשל, לצד עיבוי משמעותי של פרופיל הקישורים לאתר, וכן שילוב תכנים איכותיים מאוד באתר, גדל גם מספק העוקבים אחר המותג ברשתות החברתיות – הדבר בהחלט יכול להוות אינדיקציה לסמכות של המותג בנישה שבה הוא פועל.
☑️ שיפור חווית השימוש באתר
שיפור חווית המשתמש באתר מהווה חלק קריטי וחשוב גם הוא בכל פרויקט קידום אתרים.
גוגל הכניסה לאחרונה שימוש במדדים המייצרים תמונת מצב של איכות חווית המשתמש שחווים משתמשים הנכנסים לאתר, ובפרט מתייחסים למשך הזמן שעובר עד לטעינת האובייקט הגדול ביותר על המסך, הזמן הדרוש עד שמתאפשרת אינטראקטיביות של הגולש עם מי רכיב כלשהו בעמוד שנטען, וכן מידת היציבות של האובייקטים שנטענים למסך בעת הגלישה לאתר.
שיפורים שיתבצעו באופן שוטף באתר, וינגישו את האתר בצורה חוויתית ומוצלחת יותר יכולים לתרום רבות לקידום האתר בגוגל.
מהם היתרונות שמייצר תהליך קידום אתרים בגוגל לבעלי האתרים?
אחרי שהבנו מה כולל, בגדול, תהליך של קידום בגוגל אורגני, חשוב יהיה להבין מהם היתרונות שקידום כזה יכול ליצור עבורנו כבעלי אתרים.
זאת הסיבה, שריכזנו כאן כמה וכמה יתרונות כאלו:
יצירת טראפיק איכותי לאתר
באמצעות קידום אורגני ניתן לייצר טראפיק של גולשים אשר נותנים אמון במותג, ובשלים יותר לבצע עסקה עם בית העסק, הרבה יותר מכל תנועה אחרת שמגיעה מאפיקים אחרים.
בתהליך קידום אתר בגוגל אנחנו מוצאים את הלקוח בזמן שהוא מחפש אותנו, כשהוא בשל לקבל מסרים שיווקיים, ורמת הקשב שלו למסרים שלנו נמצאת ברמה גבוהה.
שיפור שיעור ההמרה של גולשים
תנועה אורגנית המתקבלת מתנועת חיפוש של גולשים ממירה טוב יותר מכל ערוץ שיווק אחר.
ככל שהאתר שלכם ידורג על עוד ועוד ביטויי חיפוש רלוונטיים, תוכלו לייצר מכירות גדולות יותר בעסק, להפחית את העלות ללקוח, ולהפוך את האתר למכונה משומנת שמייצרת עבורכם רווחים כל הזמן.
אם הגעתם עד לפה, אז קבלו 10 טיפים עבור קידום אתרים בגוגל
בניית נכס דיגיטלי לאורך זמן
קידום אורגני הוא תהליך שכאשר הוא מתבצע נכון, מסייע לכם לבנות נכס דיגיטלי אמיתי, כזה שניתן לייצר ממנו לידים איכותיים לעסקים משלימים אחרים, למכור אותו או להשכיר אותו.
מיצוב בית העסק כאוטוריטה בתחום
בית עסק שפועל באופן מתמיד על מנת לקדם אורגנית את האתר במנועי החיפוש השונים הוא בית עסק שמסייע למיצוב העסק שלו כאוטוריטה בתחום.
כאשר גולשים מחפשים ביטויים כלליים בגוגל ומקבלים באחת מן התוצאות הראשונות את עמוד הבית או עמוד אחר מאתר המותג, הם מסיקים שלמותג הזה יש את הידע, המיומנות והכלים לעסוק בתחום המבוקש.
הימנעות מקליקים מזויפים
תופעה נרחבת ופופולרית מידי המאפיינת את הפעילות בערוצי הקידום הממומן למיניהם, שבהם הקמפיינים מתומחרים לפי כמות ההקלות של גולשים על המודעה, היא תופעת הלייקים המזוייפים של מתחרים וסקרנים, שכל מטרתם ניצול באופן זדוני של תקציב הפרסום של העסק.
תהליך קידום אתר בגוגל מאפשר לבעלי העסקים השונים להימנע מן התופעה הזאת. אתר שמקודם בגוגל מייצר טראפיק באופן טבעי ובעל האתר לא נדרש לשלם בעבור כל הקלקה של גולש, תהא זו הקלקה אמיתית או מזויפת.
יצירת ערוץ משלים לערוצי שיווק אחרים
בהרבה מקרים, יבחרו בעלי העסקים לשלב בין פעילות של קידום אורגני בגוגל לפעילות הקידום הממומן.
זהו, כמובן, דבר מבורך, אך מה שחשוב להבין בהקשר הזה הוא היכולת של תהליך הקידום האורגני לתמוך בתהליכי הקידום הממומן בעסק.
כאשר גולש נחשף למודעה פרסומית במסגרת קמפיין קידום ממומן, הוא זקוק לעיתים לזמן כדי לעכל את ההצעה ולהשוות אותה להצעות ערך נוספות שקיבל.
במקרים כאלו, חשוב שתישמר ללקוח הפוטנציאלי הדרך למצוא את עמודי האתר הרלוונטיים של המותג, באופן יזום, ובצורה טבעית.
לא רק קידום אתרים בגוגל! מדריכים נוספים באתר: